Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dikduk
profiilit
dikduk
dikduk
Vapaa kuvaus
Aloituksia
12
Kommenttia
8501
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Kerran+vielä:+eikö+pitäisi+++pohtia+miksi+jonkun+uskonnon++uhrimäärä++ehkä+jopa+on+suurempi+kuin+jonkun+maallisen+ideologian+uhrien+määrä,+ideologian+jonka++toteutus+tunnetusti+meni+pieleen.++
++Jo+se+että+joku+vertailee+kertoo+paljon++siitä+onko+lopultakaan+eroa+maallisen++tai+"taivaallisen"+ideologian+(toteutuksen)++välillä?
01.12.2018 14:04
Opettaako+kommunismi+++että+pitää+kääntää+toinen+poski+ja+miksi+++verrata+maallista++ideologia+uskontoon+ellei+pidä+niitä+keskenään+verrannollisina+ihmislajin+tuotteina+?+Kristinuskon+uhreja+sitä+paitsi+voi+hyvinkin+olla+enemmän.+
Toisaalta+on+totta+etteivät+uskonnot++pärjää+vertailussa++sen+paremmin+kuin+puhtaasti+maallisiksi++mielletyt++ideologiat.++Eikö+pitäisi+kysyä+miksi+eivät?
01.12.2018 12:21
"Tiedossa+on,+että+heprean+aakkosia+vastaa+tietty+numero.+"
Noinhan+oli+muissakin+tuon+ajan+kielissä,+eihän+numeroita++vielä+ollut+++vaan+käytettin+kirjaimia+merkitsemään+lukuja+näin+:LXX+olet+varmaan+nähnyt?+Ei+latinakaan+mitään+salaoppia+silti+sisällä,+ei+kenenkään+mieleenkään+tulisi+väittää+siitä+moista,++sama+hepreassa++vaikka+siihen+noita+typeryyksiä+on+yritetty+liittää+ja+ne+osoitettu+++humpuukiksi.
30.11.2018 13:19
Paitsi++että+Jeremian+uusi+liitto+tehdään+sekin+juuri+ja+vain+israelin+++kanssa+ja+JHWH+antaa++synnit+anteeksi++kun+ne+tunnustaa+++ja+parantaa+tapansa+eikä+maailmasta+++tule+++vihan+kuurnaa+++ajatuskin+++on+hirvittävä+.
"Teidän+vanhuuteenne+asti+minä+olen+sama,+hamaan+harmaantumiseenne+saakka+minä+kannan;+niin+minä+olen+tehnyt,+ja+vastedeskin+minä+nostan,+minä+kannan+ja+pelastan.+"
"te+saatte+iloita+ja+riemuita+iankaikkisesti+siitä,+mitä+minä+luon...+++++Susi+ja+lammas+käyvät+yhdessä+laitumella,+ja+leijona+syö+rehua+niinkuin+raavas,+ja+käärmeen+ruokana+on+maan+tomu;+ei+missään+minun+pyhällä+vuorellani+tehdä+pahaa+eikä+vahinkoa,+sanoo+JHWH."
30.11.2018 12:25
Ei++se+mene+ihan+noin,+ainakin+se+pitää+tietää+miksi+++Jeesus+kuvitteli+että+hän++on+jotain+++jota+ei+kukaan+++ollut+luvannut++ja+liitti+siihen+uutuutena+helvetin+ihmisten+pelotteeksi+.+Saatanakin+tuli+mukaan+maailman+varsinaiseksi++++hallitsijaksi,+++molemmat+++elementit+ovat+Persiasta,+eivät+uusia+eivätkä+ainutkertaisia.+Jeesuksen+isä-+jumalakin+vaati+veriuhrin,+ei+uutta.+
++Emme+tiedä++minkä+korkeimman+poika+Jeesus+uskoi+++olevansa,+++aiemmin+jumalat+ova+olleet+tunnettuja+mutta+uskonvaraisia,+nyt++joutuu+vielä+arvaamaan++sen+mihin+jumalaan++uskoo,+jos+uskoo+Jeesusta+ja+huluaa+välttyä+hänen+omaan+isä-+jumalaansa+liittämältään+helvetiltä.+Sekö+on+se+ainutlaatuisuus?+Kristinusko+++on+tuhonnut+tieltään+suuren+määrän+kansoja+ja+kulttuureja+-+kenen+nimissä+ja+missä+se+ainutlaatuisus+on,+noin+mutkin+uskonnot+ova+toimineet+.
30.11.2018 12:13
Sinä+olet+väittänyt++että+Jeesus+on+JHWH.++Nyt+JHWH++siis++pyytää+itseltään+että+kirkastaa++itsensä++että+muutkin+näkisivät+että+hän+on+kirkastanut+itsensä+ja+hän+on+läsnä+kun+itse++luo+maailman+ja+rakasti+itseään+jo+ennen+kuin+loi+maailman.
29.11.2018 23:13
Lupaus+++messiaasta++ja+siitä+kuka+ja+mikä+messias+++on,+on++heprealaisesta++Raamatusta+ei+muualta,+++se+on+originaali,+joten+revi+siitä.
29.11.2018 22:53
Ei+SNL+ennusta++yhtään+mistään++missään+kohdassaan,++vain+kristityt+väittävät+että+++ennustaa.+Messias+++on+Davidin+++sukuinen++mies-+kuinka+voitkin+olla+noin++täysin+ulalla+kaikesta+++mikä+liittyy+heprealaisiin+kirjoituksiin?
29.11.2018 22:49
Kuten+olen+sinulle+sanonut+et+voi+++kumota+JHWH:n+ilmoitusta+oman+++uskontosi+opeilla+koska++JHWH+ei+niissä+ilmoita+++yhtään+mitään,+voit+tietenkin+yrittää+etsiä+torasta++sellaisen++lain++kohdan++jossa+JHWH+ilmoittaa+++että+hän+onkin+moniosainen+++koska++++häntä+pitää++älytä+verrata+naivaan++ihmispariin+jotka++ovat+aktissa+äheltäessän++yksi+liha-+mutta++silti+käytännössä+2+eri+ihmistä.+
+Voin+kertoa++ettei+sellaista+kohtaa++ole++mutta,++erityisen+hupaisaa+++on,+että+kun+JHWH+ei+sinusta+saa+olla+mitä+ilmoittaa,+niin+hänestä+ihmisparin+aktivertauksen++++mukaan+pitää+tulla+nimenomaan++kolmiosainen+jumala.Miten+sattuikin+että+uuden+uskonnon,+kristinuskon+++teologia+lopulta++päätyi+tuohon...+Juutalaisuuden+Jumala+JHWH+on+yksi+ja+muukin+mitä+hän+itsestään+ilmoitti++pitää+paikkansa+vaikka++ilmoitus+++ei+sinulle+kelpaisikaan.
29.11.2018 22:14
Ei+tietenkään+tarkoita,++ovat+foinikealaiskeksintöä+++nuo+kirjainmerkit,++eivät+he+mitään+salaoppia+++sillä+esittäneet+.Kirjainmerkithän++ovat+lainaa,++nykyiset+ja+sitä+edeltäneet.
29.11.2018 21:22
Olet+kiukkua+täynnä,mutta++tietoa++sinulla+ei+ole+.++Lopeta+jo+.
29.11.2018 19:17
Jae+ja+luku+SNL+8:30וָֽאֶהְיֶ֥ה+אֶצְלֹ֗ו+אָ֫מֹ֥ון+וָֽאֶהְיֶ֣ה+שַׁ֭עֲשֻׁעִים+יֹ֤ום+׀+יֹ֑ום+מְשַׂחֶ֖קֶת+לְפָנָ֣יו+בְּכָל־עֵֽת
Viisaus++on+feminini+++++tuossa+juutalaisessa+++"legendassa"+ja+kun+se+leikkii+verbikin+on+feminiinissä++,+vain+tyttölapsi+++מְשַׂחֶ֖קֶת
29.11.2018 19:15
Mikä+historia+kertoo+Jeesuksesta++jumalana+aikojen+alusta?+Ei+sellaista+++ole+UT:ssa+eikä+hepr.+raamatussa+johon+ei+muutenkaan+kannata+vedota+jos++yrittää+etsiä++++tukea++jollekin+upouudelle+jumalalle,+häneltä+pitää+olla+oma+ilmoitus.+Missähän+sellainen++on?++Kuka+tämä+korkein+jumala+on+?
29.11.2018 19:06
Viisaus+alkukielessä+++on+muuten+tyttö,++mutta+kun+vastasyntynyt+kristinusko+++alkoi+etsiä+tukea+++sille++uskomukselleen++että+Jeesus+olisi+ollut+messias++++ja+sen+jälkeen+pian+myös+sille,+että+hän+olisikin++ollut+jumala+niin+tukea+yritettiin+löytää+hepr.+kirjoituksista.+++Muutahan+tuolla+pienellä++juutalaisryhmällä+ei+ollut,+vasta+diasporan+hellenisti,++Paavali+toi++uutta+kristinuskon+teologiaan+tai+oikeastaan+sellaisen++loi.
UT++on+ristiriitainen,+toisaalta++vedotaan+hepr+.kirjoituksiin,+tora++edellä+Jeesuskin+meni+++paitsi++ei+nuorimmassa+evankeliumissa++jossa+on+jo+selkeä+++ero+ja+vihamielisyykin+juutalaisiin+nähden.+Siitä+huolimatta++että++koko+uuden+uskonnon+perustajaporukka+oli+juutalainen+-++mutta+toisaalta+syntyvä+uusi+oppi+++oli+räikeässä+++ristiriidassa+niiden+kirjoitusten++++kanssa+joihin+se+yritti++vedota.+Olisiko+uusi+ja+tuntematon+korkein+jumala+ollut+ratkaisuyritys+tähän,+mutta+ei+sitä+kai+++kuitenkaan+käytetty++paitsi+++joissakin+yhmissä+.
29.11.2018 18:26
Hepr.Raamatun++++jumala+on+yksi,+ei+kolmiyhteinen,+messias+jonka+++JHWH+lupaa+tulevaksi++on+ihminen,+++ei+jumala+tai+jonkun+jumalan+osa.+Jeesusta+henkilönä++ei+juutalaisuus+käsittele+lainkaan++eikä+hänellä+siis+ole+mitään+tehtävää+tai+osaa,+mutta+se+on+selvää+ettei+++luvattu+messias+ole+vielä+toiminut.+Toiminnan+seuraukset+eivät+nimittäin+ole+uskon+asia++eikä+jotain+jonka++näkee+vasta+kuoltuaan,+vaan+sen+näkee+++siitä+että+maailma+muuttuu++ja+kun++näkee+,+ei+messiaaseen+tarvitse+ruveta++uskomaan+jonain+erityisenä+.
28.11.2018 19:21
"Jehova+oli+israelilaisille+tarkoitettu+heimojumala,+kansallishaltija+eli+enkeliruhtinas"+Ei+ole+jos++primäärilähdettä+eli+hepr.+raamattua+uskoo+ja+näin+on+tässä+tapauksessa++pakko+++tehdä,+eihän+ole+mitään+muuta++JHWH+-lähdettä+.
Toisen+uskonnon+oppeja+ei+mikään+muu+uskonto++voi+jälkikäteen++myöskään+muuttaa,+mikä+oli+ensin+oli+ensin,+ja+on+mikä+on,++vain+omat+opit+voi+muuttaa,++mutta+ei+niidenkään+historiaa.+Jos+lainaa,++++ei+ole+mitään+järkeä++lainata+ideoita++lähteistä+joiden+antajaa++itsekin++jo+lähtökohtaisesti+pitää+vääränä.+
Jeesus+on+nyt+sitten+tosi+jumala+ja+messias+-++mikä+messias++-sekö+josta++hepr.+raamattu++kertoo++se+johon+++Jeesus+UT:n+mukaan++vetosi?++Yhtä+hyvin+hän+voisi+ilmoittaa++++että+hän+on+HIFK:n++valmenta,++perustehan+puuttuu+,++kun+kerran++hepr.+raamatussa+messiaslupaus++on+primäärilähde+ja+vielä+ainoa+lähde+mutta+sen++antaja++on+osoittautunut++valehtelijaksi+.+Missä+korkein+jumala+on+antanut+jonkun+ilmoituksen+messiaasta+++ja+ilmoittanut+että+hänellä+on+juutalaismies++poikana?
28.11.2018 16:39
Israelin+uskonnossa+++jumala+kuitenkin+++ilmoitti+oman+nimensä,+ei+hän++siellä+ole+vain+"jumala"+ja+kertoi+myös++millainen+Jumala+hän+on.Vaikka+jumala+++itse++on+uskonvarainen+niin+ilmoitususkontojen+tekstit++eivät+sitä+ole,+ne+ovat+olemassa+ja+kertovat+millaiseen+jumalaan+kukin+niistä+uskoo++.
Israel+uskoo++JHWH:een+,+ei+Jeesukseen,++ei+Allahiin+ei+elohaan+eikä+++JHWH+ilmoitus+itsestään++myökään+ole+haparoiva++hepr.+++Raamatun+tekstessä+.++Kristinuskolla+on++oma+oppi++ja++ne+nyt+vain+ovat+erilaiset+näillä+kahdella+uskonnolla+-tai+kolmella+jos+otetaan+islamkin+mukaan.
28.11.2018 15:42
Joh.+"5:37+Ja+Isä,+joka+on+minut+lähettänyt,+hän+on+todistanut+minusta.+Te+ette+ole+koskaan+kuulleet+hänen+ääntänsä+ettekä+nähneet+hänen+muotoansa,"+
Tuokin+evank.kohta++todistaa++että+Jumala++kristinuskossa+on+eri+kuin+juutalaisuudessa,+hepr.+raamattuhan+kertoo+että+Israel+++on+kuullut+JHWH:n+äänen++ja+JHWH+on+ilmestynyt+++monille+israelilaisille.
+Se+isä+johon+Jeesus+vetoaa+ei+siis+voi+olla+Israelin+JHWH+joka+jatkuvasti+ilmoitti+itsensä+Israelille.++Tuota+vasten+on+outoa+että+Jeesus+mainosti+"Kuule+israelia"+lain+tärkeimpänä+käskynä+,+voiko+sen+antajan++muuttaa+ilman+että+koko+tarina+romahtaa+?+Ei+voi.
+Se+että+kristinuskolla+++on++oma++jumala+on+tietenkin++sen+oma+++asia+mutta++vetoaminen++hepr.+raamattuun+on+silloin++tyhmää+-+miksi+yrittää+ottaa+tukea++itselleen+väärästä+++lähteestä+?+
++Kuka++sinusta++on+se+isä++johon+Jeesus+vetosi+,se+++korkein+jumaluus?+++++JHWH+joka+messiaan+lupasi+on+nyt+pois+laskuista+joka+suhteessa.+Kristittyjen++se+pitää+se+tietää+kun+tätä++kerran++palvovat,+ei+myös++voi+olla+niin,+että+juutalaisuutta+halveksitaan++mutta+samaan+aikaan++käydään+syömässä+sen+pöydässä++?Missä++kristittyjen++oma+pöytä+on,+se+++jonka+todelle+pohjalle+kristinusko+++katsoo+rakennetunsa+++ja+kuka+tuo++kattaja-isä++on?+
++
+Kohta++ei+todista++että+JHWH+olisi++vain+Israelin+Jumala++vaan+hepr.+raamattu+kertoo+ykisiseliteisesti++ettei+näin+ole+,+vaan++JHWH+on+kaiken++olevaisen+luoja,+Israelilla+on+erityistehtävä+hepr.+raamatun+mukaan,+mutta++"JHWH+++Sebaot+siunaa+sitä+sanoen:+"Siunattu+olkoon+Egypti,+minun+kansani,+ja+Assur,+minun+kätteni+teko,+ja+Israel,+minun+perintöosani".
28.11.2018 15:20
ainaa=lainaa
27.11.2018 20:52
Paleohepreassa+kirjainten+merkit+oli++haettu+sanoista:+alefilla+alkaa++sana+härkä+joten+++alefia+merkkasi+härän+pää,++beit++tarkoittaa+taloa++++kirjain+merkittiin++taloa+muistuttavalla+merkillä,++++gamal+on+kameli+siitä+sai+gimel+muotonsa++jne+.
Nykyiset+heprean+kirjoitusmekit+ovat+erilaiset,+mutta++aakkosten+nimet++paleohepreasta.+Eikä+aakkostossa+mitään+salaisuutta+ole+vaikka++jotkut+sellaista+kuvittelevat+,++kumpikin+aakkosto+++on+sitä+paitsi+ainaa+muilta.
27.11.2018 20:50
418 / 426