Vapaa kuvaus

Aloituksia

12

Kommenttia

8501

1. Opettaako+kommunismi+++että+pitää+kääntää+toinen+poski+ja+miksi+++verrata+maallista++ideologia+uskontoon+ellei+pidä+niitä+keskenään+verrannollisina+ihmislajin+tuotteina+?+Kristinuskon+uhreja+sitä+paitsi+voi+hyvinkin+olla+enemmän.+Toisaalta+on+totta+etteivät+uskonnot++pärjää+vertailussa++sen+paremmin+kuin+puhtaasti+maallisiksi++mielletyt++ideologiat.++Eikö+pitäisi+kysyä+miksi+eivät?
  2. Joh.+"5:37+Ja+Isä,+joka+on+minut+lähettänyt,+hän+on+todistanut+minusta.+Te+ette+ole+koskaan+kuulleet+hänen+ääntänsä+ettekä+nähneet+hänen+muotoansa,"+Tuokin+evank.kohta++todistaa++että+Jumala++kristinuskossa+on+eri+kuin+juutalaisuudessa,+hepr.+raamattuhan+kertoo+että+Israel+++on+kuullut+JHWH:n+äänen++ja+JHWH+on+ilmestynyt+++monille+israelilaisille.+Se+isä+johon+Jeesus+vetoaa+ei+siis+voi+olla+Israelin+JHWH+joka+jatkuvasti+ilmoitti+itsensä+Israelille.++Tuota+vasten+on+outoa+että+Jeesus+mainosti+"Kuule+israelia"+lain+tärkeimpänä+käskynä+,+voiko+sen+antajan++muuttaa+ilman+että+koko+tarina+romahtaa+?+Ei+voi.+Se+että+kristinuskolla+++on++oma++jumala+on+tietenkin++sen+oma+++asia+mutta++vetoaminen++hepr.+raamattuun+on+silloin++tyhmää+-+miksi+yrittää+ottaa+tukea++itselleen+väärästä+++lähteestä+?+++Kuka++sinusta++on+se+isä++johon+Jeesus+vetosi+,se+++korkein+jumaluus?+++++JHWH+joka+messiaan+lupasi+on+nyt+pois+laskuista+joka+suhteessa.+Kristittyjen++se+pitää+se+tietää+kun+tätä++kerran++palvovat,+ei+myös++voi+olla+niin,+että+juutalaisuutta+halveksitaan++mutta+samaan+aikaan++käydään+syömässä+sen+pöydässä++?Missä++kristittyjen++oma+pöytä+on,+se+++jonka+todelle+pohjalle+kristinusko+++katsoo+rakennetunsa+++ja+kuka+tuo++kattaja-isä++on?++++Kohta++ei+todista++että+JHWH+olisi++vain+Israelin+Jumala++vaan+hepr.+raamattu+kertoo+ykisiseliteisesti++ettei+näin+ole+,+vaan++JHWH+on+kaiken++olevaisen+luoja,+Israelilla+on+erityistehtävä+hepr.+raamatun+mukaan,+mutta++"JHWH+++Sebaot+siunaa+sitä+sanoen:+"Siunattu+olkoon+Egypti,+minun+kansani,+ja+Assur,+minun+kätteni+teko,+ja+Israel,+minun+perintöosani".
  3. ainaa=lainaa