Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1346

  1. Johtuu+varmaan+siitä,+että+vieläkin+vapisevat+pelosta+;)
  2. Sosiaalinen+evankeliumi,+tuo+oli+muuten+hienosti+kiteytetty.+Siinähän+ne+jo+pyhäkoulusta+opitut+arvot+kulminoituvat.+Itseään+syvästi+ja+kovasti+uskovaisina+pitävien+tehtävähän+ei+ole+olla+täällä+paheksumassa+ja+tuomitsemassa+muita+vaan+omalla+esimerkillään+näyttää,+että+asioita+voi+muuttaa.+Jos+sitten+saa+jostakin+konkreettisesta+hyväntekemisestä+hyvänmielen,+se+ei+ole+syntiä.+Elämä+on+tehty+elettäväksi+ja+toivon+mukaan+jokainen+meistä+saa+edes+muutaman+mukavan+muiston+mukaan,+muutahan+ei+saa.+Hyvää+ympäristölleen+tehden+tulee+todennäköisesti+myös+tehtyä+vähemmän+syntiä.+Tilanne+on+siis,+että+kaikki+hyötyvät,+eikö+?Miksi+haluaisit+tuon+muuttaa+?Joukkohartauksiksi+joissa+osa+puhuisi+kielillä+ja+loput+teeskentelisi+ymmärtävänsä+mokomaa+mongerrusta+?+Ja+tuon+jälkeen+kotiin,+ovet+lukkoon+ja+paheksumaan+parta+täristen+kaikkea+erillaista+mitä+itse+edustaa+?Luojan+kiitos+se+ei+ole+noin+ahdasta+enää.+Mitäpä+voisi+sanoa.+Minulla+on+juuret+täällä.+Voisin+olla+muuallakin+mutta+olen+täällä+koska+haluan.+Mielellään+ollaan+tuollainen+sinun+kuvailemasi+sosiaalisen+evankeliumin+seurakunta.+Muistaakseni+Jeesuskin+oli+sitä+mieltä,+että+paremmissa+asemissa+olevien+pitää+jakaa+omastaan.+Helpompi+olisi+varmaan+ollut+ruuvata+vaan+pipo+kireälle+tai+no+,+oikeastaan+ei.Syntisiä+ollaan+kaikki+mutta+parhaamme+ollaan+yritetty+ja+jos+siitä+sitten+aikanaan+helvetintuomio+tulee+niin+mitäpä+siihen+muuta+voi+sanoa+kuin,+että+ainakin+on+sitten+seurassa+minkä+itse+on+valinnut.+Muistaakseni+reklamaatio+oikeuksiahan+ei+sitten+ole.
  3. Nuo+Eu-velat+on+tietenkin+paskamaisia+siinä+mielessä,+että+rahat+hyödyttävät+eniten+köyhempiä+valtioita+mutta+kaikki+joutuvat+niitä+sitten+maksamaan.+Yksi+pahinten+velkautunut+lienee+Kreikka+jota+useaan+kertaan+auteltu+ja+tilanne+oli+jo+paha+silloin+kun+se+Eu+:hun+otettiin.+Kylmää+ajatteluahan+se+on+mutta+ehkä+sinne+ei+nyt+ihan+kaikkia+maita+olisi+kannattanut+ottaa.+Mitä+suomen+velkaan+tulee+niin+kansaivälisesti+meillä+ei+ole+mitään+hätää.+Tuohon+vielä+lisäksi+se,+että+olemme+tunnettuja+siitä,+että+maksamme+ajallaan+takaisin.+Myöskin+viimepäivinä+puhuttanut+maski-kauppa+tuon+kertoo.+Yksi+kymmenen+miljoonaa+voidaan+antaa+hämärä+hemmoille+ihan+tuosta+vaan,+ei+siis+ihan+pikkurahan+puutetta.