Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
Arto777
profiilit
Arto777
Arto777
Vapaa kuvaus
Aloituksia
835
Kommenttia
7626
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Jaa+sinun+vanhempasi+oli+hirviömäisiä,+kun+kastoivat+sinun???
Ei+ole+hirviömäistä,+kun+kastaa+lapset.+Näin+on+yksinkertaista.
12.11.2020 15:23
"+Esiintyy+mm.+Gilgames-eepoksessa."
He+ovat+osan+ottaneet+Raamatusta.+
"Hänen+kirjastoonsa+hankittiin+paljon+vanhoja+alkuperäisiä+tekstejä+ja+sinne+teetettiin+myös+kopioita+alkuperäiskappaleista,+joita+ei+voitu+saada+kirjastoon."++++++Raamatusta.
"Eräässä+kirjastoluettelossa+sen+mahdolliseksi+tekijäksi+mainitaan+manaajapappi"
Missään+teoksessa+ei+mainita+Jumalan+puhuneen+Noalle.+Eikä+käskenyt+rakentamaan+arkkia.+Eikä+mainita+syvyydenlähteistä.+Eikä+vuodenaikojen+synnystä.+Vedenpaisumus+löytyy+monista+muistakin+lähteistä+eri+puolilta+maapalloa.+Mutta+ei+yhtä+selväpiirteisesti+kuin+on+Raamatussa.
12.11.2020 15:21
""Siunaaminen+riittää,+lapset+ovat+puhtaita+ja+viattomia.+"
Siunaaminen+ei+poista+saatanaa+lapsesta.+Kaste+poistaa+saatanan+ja+Jeesus+tulee+tilalle+saa+myös+Pyhän+Hengen+kasteessa."
Siunauksessa+ei+saa+syntejä+anteeksi+eikä+uudestisynny+eikä+saa+Pyhää+Henkeä.
12.11.2020 15:15
Vanhassa+Testamentissa+oli+enne+muita+uskontoja+ja+muut+ovat+apinoineet+sen+meidän+uskonnosta.
12.11.2020 15:14
"Kemiallisissa+reaktioissa+aineet+voivat+muuttua+toisiksi+aineiksi,"
Vaatii+ihmisen++ohjaavaa+vaikutusta.+Itsellään+ei+atomeja+synny.+Ainetta+ei+voida+tehdä+eikä+hävittää.
12.11.2020 15:13
Ei+ole+ihmisen+vaan+Jumalan+asettamat+sakramentit.+Kaste+ja+ehtoollinen+ovat+molemmat+Jeesuksen+asettamia.
12.11.2020 15:11
Näissä+kohdissa+Raamattua+kielletään+naispappeus.
1TIM.+3:+2.+Niin+tulee+siis+seurakunnan+kaitsijan+olla+nuhteeton,+yhden+vaimon+mies,+raitis,+maltillinen,+säädyllinen,+vieraanvarainen,+taitava+opettamaan,+
Mies+ei+nainen
1KOR.+14:+35.+Mutta+jos+he+tahtovat+tietoa+jostakin,+niin+kysykööt+kotonaan+omilta+miehiltään,+sillä+häpeällistä+on+naisen+puhua+seurakunnassa.+
36.+Vai+teistäkö+Jumalan+sana+on+lähtenyt?+Vai+ainoastaan+teidänkö+tykönne+se+on+tullut?+
Selvää+tekstiä.
12.11.2020 15:10
"Saa+valita.+Valinta+on+vapaa"
Saako+todella+8+vuotias+valita?+Joko+vanhemmat+pakottavat+tai+lupaavat+hänelle+jotain+kivaa,+jos+menet+kasteelle.
12.11.2020 15:04
"Mormoniopin+kaste+on+hukkaan+heitetty!"
Mormonien+uusintakaste+on+hukkaan+heitetty.+Siinä+tekee+synnin+kastaja+ja+kastettava.+Ja+molemmat+kasteet+mitätöityy.+Aiemmin+tehty+kaste+ja+tämä+uusintakaste.
12.11.2020 15:03
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Sanaa+tuhatvuotinenvaltakunta+ei+ole+Raamatussa.+Ilmestyskirja+on+vertauskuvannoillinen.++Emme+usko+johonkin+monipäiseen+ja+sarviseen+lohikäärmeeseen+vaan+se+on+vertauskuvannoillinen.+Myös+luvussa+12+on+Jeesuksen+syntymä,+koska+hän+on+kaitseva+kaikkia+kansoja+rautaisella+valtikalla.+Eikä+todellisuudessa+lohikäärme+ole+voinut+pyyhkiä+tähtiä+taivaalta.+Ilmestyskirja+kertoo+jo+tapahtuneistakin+asioista.+Ilmestyskirja+kerrottiin+lohdutukseksi+vainotulle+seurakunnalle.+Raamatussa+mainitaan+tuhanneksi+vuodeksi.+Eli+täydelliseksi+saattamista+tai+pitkäksi+aikaa.+Ei+saatanaa+henkiolentoa+voida+millään+kahleilla+sitoa,+vaan+saatana+on+sidottu+Evankeliumilla.+ILM.+20:+6.+Autuas+ja+pyhä+on+se,+jolla+on+osa+ensimmäisessä+ylösnousemuksessa;+heihin+ei+toisella+kuolemalla+ole+valtaa,+vaan+he+tulevat+olemaan+Jumalan+ja+Kristuksen+pappeja+ja+hallitsevat+hänen+kanssaan+ne+tuhannen+vuotta.+
Nämä+ovat+kasteessa+uudestisyntyneitä+ja+hallitsevat+yhdessä+Jeesuksen+kanssa+Pyhässä+Hengessä+seurakuntana+maailmaa.+++++4.+Ja+minä+näin+valtaistuimia,+ja+he+istuivat+niille,+ja+heille+annettiin+tuomiovalta;+ja+minä+näin+niiden+sielut,+jotka+olivat+teloitetut+Jeesuksen+todistuksen+ja+Jumalan+sanan+tähden,+ja+niiden,+jotka+eivät+olleet+kumartaneet+petoa+eikä+sen+kuvaa+eivätkä+ottaneet+sen+merkkiä+otsaansa+eikä+käteensä;+ja+he+virkosivat+eloon+ja+hallitsivat+Kristuksen+kanssa+tuhannen+vuotta.+
Pedonmerkki+tarkoittaa+teonoppia,+missä+pelastutaan+omien+tekojen+ansiosta+esim.+katolinen+oppi.++Se+että+uskoo+oikeaan+oppiin+tässä+Ilestyskirjan+20+luvussa+on+pelastus+kysymys,+koska+he+jotka+väittävät+erillen+ajan+koittavan+eivät+usko+Jeesuksen+täydelliseen+sovitukseen+ristillä.+Heidän+mukaan+Jeesuksen+tulisi+tulla+vielä+maanpäälle+ja+tehdä+jotain+paremmin+kuin+mitä+teki+ristillä.+
Usein+kiliastit+vetoavat+Vanhan+Testamentin+sanoihin,+että+miekat+hakataan+auroiksi,+mutta+kuitenkin+ajan+lopussa+on+aseita+vaikka+kuinka+paljon+ja+leijona+ja+lammas+voi+olla+vierekkäin.+Kuinka+sitten+lopussa?+Syökö+leijona+lampaan?+
Myös+kertomus+kymmenestä+neitsyestä.+Jeesuksen+toisessa+tulemisessa,+vain+viisi+ymmärtäväistä+pelastuu.+Tyhmille+ei+tule+mitään+tuhatta+vuotta+aikaa+tehdä+parannus.+
Kun+Jeesus+tulee+seuraavan+kerran+on+heti+viimeinentuomio.+Siihen+kootaan+kaikki+maanpäällä+eläneet+ja+silloin+elossa+olevat.+Mitään+mahdollisuutta+tehdä+parannus+ei+tule+olemaan.
12.11.2020 14:56
Olli:+"Kuuntele+Kristuksen,+Luastajasi+sanoja"
Kuuntelemme+Jeesuksen+Kristuksen+meidän+lunastajamme+sanoja+ja+kastamme+kaikki.+Kaikki+sanoihin+kuuluu+lapsetkin,+koska+Jeesus+käskee+kastamaan+kaikki.
MATT.28:+19.+Menkää+siis+ja+tehkää+kaikki+kansat+minun+opetuslapsikseni,+kastamalla+heitä+Isän+ja+Pojan+ja+Pyhän+Hengen+nimeen+
20.+ja+opettamalla+heitä+pitämään+kaikki,+mitä+minä+olen+käskenyt+teidän+pitää.+Ja+katso,+minä+olen+teidän+kanssanne+joka+päivä+maailman+loppuun+asti.
Lapset+kuuluvat+kansoihin.
Jeesus+on+luvannut+olla+meidän+kanssamme+tuosta+hetkestä++asti+joka+päivä+loppuun+asti+(Jeesuksen+paluuseen)+Ei+vasta+1830+alkaen.
12.11.2020 14:55
Joutuisit+menemään+uudesti+kasteelle?+Eikö+sinua+ole+jo+kastettu?+Ehtoollinen+on+vain+heillä+pulla+ja+vesi+ei+saa+Jeesuksen+ruumista+eikä+verta+eikä+ole+syntienanteeksisaamista.++Raamatulla+ei+ole+mitään+virkaa+on+vain+heidän+omat+kirjat+ja+oppi+muuttuu+jatkuvasti.+Esim.+mormonien+kirjassa+sanotaan+Marian+tulleen+raskaaksi+Pyhästä+Hengestä.+Sitten+myöhemmin+heidän+mukaan+on+ilmoitettu,+että+Aatami+ja+Maria+olisivat+olleet+avioliitossa+ja+tästä+olisi+sitten+Jeesus+saanut+alkuunsa.+Ja+taas+on+tullut+ilmoitus,+että+Isä+Jumala+on+ollut+fyysisessä+kontaktissa+Marian+kanssa+ja+näin+on+Jeesus+saanut+alkuunsa.++Koska+Jeesus+ei+ole+Pyhän+Hengen+Poika+vaan+Isä+Jumalan.+Ongelma+vain+heidän+opissa+on,+että++Sana+on+sitten+jäänyt+taivaaseen+eikä+Sana+ole+tullut+lihaksi.+Mormonien+kirjassa+ilmoitetaan+ettei+moninaintia+sallita,+mutta+myöhempien+ilmoitusten+mukaan+moninainti+on+sallittua+aina+tähän+päivään+asti.+Vain+laki+kieltää+sen+nyt+heiltä,+mutta+oppi+ei.
12.11.2020 14:40
Ehtoollisen+ja+kasteen++sakramentti+ovat+voimassa+Jeesuksen+paluuseen+asti.
12.11.2020 13:43
"Ja+molemma+ovat+ihmisten+keksimiä."
Ei+vaan+Jumalan+asettamat.
12.11.2020 13:42
Minä+en+syö+verta.+Koti+kaupungissa++Tampereella+kuljen+Tapolan+mustamakkarakojun+ohi+ja+menen+kahvitelttaan+kahville+ja+syön+hyvän+lihapiirakan.
12.11.2020 13:40
"Jehovan+todistajat+eivät+ole+kannibaaleja."
Jeesus+sanoi:
JOH.+6:+33.+Sillä+Jumalan+leipä+on+se,+joka+tulee+alas+taivaasta+ja+antaa+maailmalle+elämän."+
40.+Sillä+minun+Isäni+tahto+on+se,+että+jokaisella,+joka+näkee+Pojan+ja+uskoo+häneen,+on+iankaikkinen+elämä;+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivän
48.+Minä+olen+elämän+leipä.
55.+Sillä+minun+lihani+on+totinen+ruoka,+ja+minun+vereni+on+totinen+juoma.+
51.+Minä+olen+se+elävä+leipä,+joka+on+tullut+alas+taivaasta.+Jos+joku+syö+tätä+leipää,+hän+elää+iankaikkisesti.+Ja+se+leipä,+jonka+minä+annan,+on+minun+lihani,+maailman+elämän+puolesta."+
53.+Niin+Jeesus+sanoi+heille:+"Totisesti,+totisesti+minä+sanon+teille:+ellette+syö+Ihmisen+Pojan+lihaa+ja+juo+hänen+vertansa,+ei+teillä+ole+elämää+itsessänne.+
54.+Joka+syö+minun+lihani+ja+juo+minun+vereni,+sillä+on+iankaikkinen+elämä,+ja+minä+herätän+hänet+viimeisenä+päivänä.+
Näin+väärässä+ovat+Jehovan+todistajat.++He+eivät+tunne+Raamattua.
12.11.2020 13:39
Ei+ole+kaksi+vaan+yksi.+Ensimmäisessä+luvussa+on+kertomus+ihmisen+luomisesta+ja+toisessa+luvussa+sitten+selvitetään+asiaa.++Vain+Aatamin+ja+Eevan+on+Jumala+luonut.+Muut+ovat+syntyneitä,+joten+Aatami+on+meidän+kaikkien+esi+isä.
11.11.2020 15:59
Ei+kts+tajua,+kun+on+muslimi.
11.11.2020 15:55
"Vanhan+testamentin+Jumala+on+eri+kuin+Uudessa+testamentissa.+Eroavaisuudet+ovat+niin+suuria."
Ei+ole+on+täsmälleen+sama.+mitä+ovat+Messias+ennusteet+Vanhassa+Testamentissa.
Isä+Poika+Pyhä+Henki+on+sama+Vanhassa+ja+Uudessa+Testmentissa.
11.11.2020 15:51
Vedenpaisumuksen+yhteydessä+mainitut+syvyydenlähteet+on+tiede+vasta+viimevuosina+osoittanut+todeksi.
11.11.2020 15:49
291 / 382