Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
HeIIäkoukku
profiilit
HeIIäkoukku
HeIIäkoukku
Vapaa kuvaus
Aloituksia
109
Kommenttia
1926
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Miten ihmisen edeltäjät ja rinnakkaislajit soveltuvat kristinuskon luomiskertomukseen ja hyväksytäänkö heidät ihmiskuntaan kuuluviksi?
"Neandertalilainen ja nykyihminen elivät pitkään samoilla alueilla, ja ne ovat risteytyneet, minkä seurauksena ei-afrikkalaisissa nykyihmisissä on 1–4 prosenttia neandertalilaisen geenejä. Afrikkalaisten Saharan eteläpuolisten nykyihmisten kanssa neandertalilaiset eivät kuitenkaan risteytyneet"
Mitä mieltä on kirjanoppineet? Kuuluiko Neandertalinihminen luomakunnan ihmisiin, vaiko eläimiin, vai kerrotteko ettei sellaisia ole ollut olemassakaan?
14.05.2025 21:48
Siksi hänen opetuksensa eivät ole uskontoa, vaan elämänoppi. Toki jos uskoo kovasti niihin oppeihin ja noudattaa niitä riitteineen, niin silloin se on ehdottomasti uskonto.
Toisaalta samalla periaatteella kaikki henkinen valmennus, meditaatiot ja joogat ovat myöskin uskontoja, koska ethän sinä niitä tekisi jos et uskoisi niihin.
13.05.2025 21:02
104 jkr elänyt hevosvaljakkomies Gaius Appuleius Diocles on historian ylivoimaisesti rikkain urheilija. Seitsemän kertaa enemmän tienasi urallaan kuin Michael Jordan.
Roomalaiskirjoitusten mukaan Gaius Appuleius Diocles ansaitsi 24 vuoden aikana 36 miljoonaa sestertiusta, eli 15 miljardia nykydollaria.
Vaikka hän lopetti uransa, ryhtyi tilalliseksi ja katosi julkisuudesta, kuoli 43 vuotiaana, niin suosionsa, julkisuutensa ja vaurautensa vuoksi hänestä tiedetään paljon ja on kirjoitettu paljon. Jokainen kilpailu on kirjoissa ja kansissa.
Hänen tarinansa ei ole siis sepitetty miltään osin.
Ennen ajanlaskun alkua noin 624–544ekr elänyt Siddhartha Gautama, buddhalaisuuden perustaja eli siis noin 600 vuotta ennen Jeesusta, mutta hänen oppinsa ja kirjoituksensa ovat säilyneet sellaisenaan kuin hän itse on sanonut ja kirjoittanut.
13.05.2025 21:00
Nimenomaan juuri noin.
Mutta vaikka esimerkiksi Thaimaan buddhalaiset tietävät kyseessä olevan symboliikan ja opetuksen, niin näiden tarinoiden hahmoihin suhtaudutaan erittäin vakavasti.
Kukaan buddhalainen ei ala ryppyilemään ja suututtamaan näitä voimia. Siksi buddhalaisuuteen liittyvään rekvisiittaan julkisilla paikoilla ei kajoa kukaan, saati sitten että turmelisi patsaita tai varastaisi henkien taloista eväät.
Juhlissa kalleimmasta juomapullosta kaadetaan ensimmäinen loraus maahan jne. Taikauskoa on paljon, mutta sitä on paljon myös kristinuskossa, kenties jopa enemmän.
Raamatun symboliikkaa ei kiihkeimmät uskovaiset ymmärrä, vaan ajattelevat sortuvansa uskottomuuteen jos eivät usko kaikkein villeimpiinkin tarinoihin.
Toistan sen asian sadannen kerran, että vaikka Raamattu ja luomiskertomukset ovatkin ihmisten kirjoittamia ja pitkälti vain tarinoita, se ei tarkoita sitä etteikö Jumalaa voisi olla olemassa. Jeesuskin oli todellinen hahmo ja nykyisin maailman suurin vaikuttaja.
Historiassa on monia muitakin vaikuttajia ollut, jotka perustuu kerrottuihin tarinoihin. Kuningas Salomon, Robin Hood, William Wallace ja monet muut.
Mutta esimerkiksi Kolumbus vaikka elelikin tuossa vain puoli vuosituhatta sitten, niin hänen persoonastaan ja tekemisistään kiistellään vieläkin aina synnyinpaikkaa myöten.
Pohjois-Koreassa kerrotaan tarinaa että edesmennyt Kim Jong il kun syntyi, niin suuri vuori halkesi ja sieltä nousi taivaalle uusi ja kaikkein kirkkain tähti.
Tähtitieteilijät ovat koettaneet selvittää Beetlehemin tähden taustaa ja siitä on monta teoriaa. Yksi mahdollinenhan voisi olla ufokin. Kukaan ei sitä tiedä varmuudella.
13.05.2025 20:45
Tiedemaailmassa on tapahtunut varovainen mullistus siinä mielessä, että viime vuosina on alettu ottamaan huomioon vakavasti nämä ulottuvuudet ja rinnakkaistodellisuudet.
Yliopistoissa on esim onnistuttu (Suomi kärjessä) teleporttaamaan ja nyt uskalletaan puhua kaikesta, koska on monenlaista viitettä että olemme aika kaukana kaiken teoriasta.
On löydetty uusia teoreettisia keinoja matkustella halki avaruuden. Esim WARP- ajosta on olemassa ihan kunnollisia teorioita, mutta kuten tällä hetkellä esimerkiksi Mars- matkailun suhteen, meiltä puuttuu käytännön sovellukset ja resurssit.
Mutta teorioistahan se kaikki lähtee. Einsteinin teorioista lähti atomipommiin idea ja Einstein harmitteli sitä hautaan saakka ja oli äärimmäinen pasifisti.
13.05.2025 20:28
Aikadilataatio on kiehtova käsite suhteellisuusteoriasta. Se viittaa kahden tarkkailijan mittaamaan eroon kuluneessa ajassa, joka johtuu heidän välisestä suhteellisesta nopeudesta tai gravitaatiopotentiaalin erosta. Tässä lyhyt katsaus:
Aikalaajennuksen perusteet
Suhteellinen nopeus: Einsteinin erityissuhteellisuusteorian mukaan aika kuluu liikkeessä olevassa kohteessa hitaammin kuin levossa olevalla. Tämä vaikutus tulee merkittäväksi nopeuksilla, jotka ovat lähellä valonnopeutta.Gravitaatioajan dilataatio: Einsteinin yleisen suhteellisuusteorian mukaan aika kuluu hitaammin vahvemmissa gravitaatiokentissä. Tämä tarkoittaa, että kellot lähempänä massiivista esinettä (kuten mustaa aukkoa) tikittävät hitaammin kuin kauempana olevat kellot.
Käytännön esimerkkejä
GPS-satelliitit: kiertoradalla olevat GPS-satelliitit kokevat ajan laajenemista suurten nopeuksiensa ja maapallon pintaa heikomman painovoimakentän vuoksi. Insinöörien on otettava huomioon tämä vaikutus tarkan paikantamisen varmistamiseksi.
Hawkingin ja Einsteinin teoriat on vahvistettu.
Hawkingin mukaan aikamatkailuun tarvittaisiin avaruusalus, joka yltäisi valonnopeuteen. Fyysikko Albert Einsteinin teorian mukaan ajankulku hidastuisi huimaa vauhtia kiitävän aluksen ympärillä, joten päivä valonnopeuden ylittävän aluksen kyydissä vastaisi vuotta maapallolla.
Mikäli sellainen ihmealus voidaan joskus tulevaisuudessa rakentaa, sillä voitaisiin Hawkingin mukaan matkustaa tuhansia tai jopa miljoonia vuosia eteenpäin.
Teoria siis on paikkaansa pitävä, mutta käytännön sovellukset puuttuu. Kaksi asiaa siis muuttaa aikaa suhteellisesti: Gravitaatio ja nopeus.
Lusikallinen materiaa jo suuressa kuolleessa tähdessä painaa 10 triljoonaa tonnia.
Mustan aukon sisällä tuhannet suuret tähdet voivat olla nuppineulanpään kokoisesssa tilassa. https://www.karikolehmainen.com/742
Mitä suurempi massa, sitä hitaampi aika. Lisäksi vielä jos joudut tai menet tapahtumahorisonttiin, niin peliin astuu vauhti joka voi yltää ylivalonnopeuteen
https://fi.wikipedia.org/wiki/Supermassiivinen_musta_aukko
13.05.2025 20:19
Hehheh, voi lapsirakas! Kehuskeletko siis Google- kääntäjällä tehtyä lapsekasta käännöstä? Jos tietäisit jotakin thaikielestä, niin tietäisit että Google- käännökset thaikielestä eivät ole kuin sinnepäin.
Thaikieli on käännösohjelmille hankala, koska kyse on äänteistä, eikä kirjaimista ja äänenpainolla on oleellinen merkitys.
Siitä on näköjään jo lähes kolme vuotta, kun kävin toisen lukukauden. Samaan rahaan olisi sisältynyt kiinankielen opintoja, mutta ne jätin väliin. https://ibb.co/XZykPnKq
Opiskelut tehtiin pääasiassa kotona, mutta tentit 4kpl koulussa. Kateus vie näköjään kalatkin järvestä ja Pietari jää ilman saalista.
Tieteistä riittää kun sanoo sen minkä joku viisas sanoi: "Tiede ei ole täydellinen työkalu, mutta se on paras mitä meillä on"
Löydökset vahvistavat liki päivittäin pääteoriaa ja aukot paikkaantuu. Tietyille paikoille ei voi mitään arkeologian suhteen, koska jääkausi pisti kaikki tohjoksi fossiileita myöten, joten löydöksiä aikaa ennen jääkautta ei Suomessa ole.
13.05.2025 13:40
Paljastat itkupotkuraivareiden aikana aina uusia piirteitä itsestäsi. Kuten paljastit nyt sen että olet yksinäinen vajakki joka ei tiedä onko tyttö vai poika, eikä ole varma onko se syntiä.
Päivi Räsänen ainakin tuomitsee teikäläiset. Minä en tuomitse. Minulla on monta hyvää homoseksuaalista kaveria. Palkkasin jopa yhden firmaani toimitusjohtajaksi aikoinaan.
Arvostan rehellisyyttä kaikessa ja homon pitää rehellisesti olla oma itsensä, eikä salailla asiaa jolle ei voi mitään. Oli sitten uskovainen tai ei. Lahkoissahan noita asioita salataan ja ei ole helppoa olla siellä aivan homona.
Thaimaassa transseksuaalit erottuu selkeästi porukasta. He ovat useimmiten erittäin fiksuja, oppivat kieliä nopeasti ja heillä on vaikuttavat sosiaaliset taidot. Erinomaista illanviettoseuraa ja omaavat loistavan huumorintajun.
Mielenkiinnon kohteista kun kyselit, niin joitakin tuossa luettelin, mutta olen niiden lisäksi opiskellut ihan omaksi iloksi historiaa. Koko 2000- luvun olen lueskellut historiaa tai katsellut dokumentteja laidasta laitaan.
Tiede ja tähtiede on olleet kuvioissa myös pitkään. Aika pintapuolisesti ja sieltä populaaripuolelta, mutta siihenkin käytän aikaa.
Maapallon evoluutiosta olen katsellut viimeisen 3 kuukauden aikana sellaisen 100 tuntia dokumentteja. Tällainen on paraikaa kesken:
https://www.youtube.com/watch?v=ZmK71SA8Yew&ab_channel=SpaceMatters
Myös eläindokkareita katselen, sellaisia Avara Luonto- tyyppisiä. Olen myös hieman musiikkimiehiä. Soitan kitaraa ja laulan. Eka bändi oli kun olin 11- vuotias.
Kasvimaalla kuuntelen usein samaan aikaan äänikirjoja. Autobiografioita kuunnellut useita.
Esitin sinulle tuossa muutamia asiallisia kysymyksiä, mutta et taida pystyä muuhun kuin räksyttämään kuin hampaaton rakkikoira amiksen viereisessä metsikössä.
11.05.2025 19:18
Niistä salaliitoista sen verran, että niitä on maailma täynnä.
Tuolla näkyvän valtapelin taustalla on voimia, jotka määräilee kokonaisten valtioiden lehdistön politiikkaa ja päätoimittajiksi valitaan ne jotka siihen peliin suostuu.
Esimerkkinä tämä vastikään aloitettu keskustelu JFK:n salamurhan tuoreista tutkimuksista.
Maailman ylivoimaisesti puhutuin ja kirjotetuin salamurha jo hyvin pitkälti selvitettiin ensimmäisessä kongressin kuulemisessa avattujen kansioiden perusteella ja siinä kerrottiin aivan valtava uutispommi CIA:n syyllisyydestä ja Oswaldin syyttömyydestä.
Mitä sanoi maailman mediat tästä paljastuksesta? Ei yhtään mitään. Kaikki vaikenee Suomea myöten. Kerroin tästä eräälle kohtuullisen merkittävälle vaikuttajalle. Hän sanoi: "Miten helvetissä tästä ei puhuta missään mitään?"
Siitä ei puhu edes Trump, jolle se oli vaalilupaus ja osittain näitä "salaisia kansioita" avattiin juurikin Trumpin ansiosta. Eipä näytä aukenevan ne ufokansiotkaan lupaavan alun jälkeen.
Kaikki ovat hiljaa.
11.05.2025 19:00
En sanoudu mistään irti mistä en tiedä, mutta asetan oman ennakkoasenteeni muuttumiselle ehtoja. Olen niin paljon kuullut kaikenlaista hölynpölyä asioista jos toisista, etten niele mitään purematta.
Hypoteeseja saa esittää, mutta kuten sanoin, en pidä noita ympäripyöreitä yhteen nivoutuneita tarinoita ja selitelmiä tällä hetkellä muuna kuin tarinoina.
11.05.2025 18:51
Moto GP- kisoissa tuli käytyä myös. Taustalla Ford F-150 Raptor autoni, 450 hevosta pellin alla.
https://aijaa.com/f5FiAy
Tuossa vähän tuoretta kuittia ja näkymää Raptorin ohjaamoon. https://aijaa.com/O1ltPv
Tulee harvoin käytyä ravintoloissa, kun on tuo kokkausharrastus puraissut ja on grillit, pelit ja vehkeet viimeisen päälle.
11.05.2025 15:30
Perskärpäseni. Kerron sinulle pari asiaa sinusta ja minusta.
Artikuloinnista päätellen et ole ihan terve, etkä käynyt kouluja. Ainakaan et ole oppinut mitään ja mieltäsi jäytää jokin sairaalloinen katkeruus, pelko ja ristiriidat.
Ufojutut sotivat jotakin uskoasi vastaan ja sekään ei ole tervettä.
Et myöskään tunne historiaa, et tieteitä, et ajankohtaisia uutisia, et tiedeuutisia, et suhteellisuusteoriaa, et psykologiaa etkä uskontoja.
En ole nähnyt todisteita siitä, että tietäisit mistään mitään tai ymmärtäisit mistään mitään. Ilmeisesti älykkyytesi ei riitä laisinkaan loogiseen ajatteluun ja vaikutat aspergerilta että autistilta.
Työelämään ja parisuhteeseen ei ole sinunkaltaisistasi. Todennäköisesti olet erakko, joka asuu äitinsä ullakolla tai kellarissa Raamattu yöpöydällä ja pari vanhaa p-lehteä patjan alla.
Ei noin tyhmän ja tietämättömän kannattaisi kommentoida yhtään mitään.
Mitäkö muuta minä teen? Minä olen vapaaherra ja asun Thaimaassa yli puolet vuodesta. Nyt olen taas Thaimaassa. Omistan täällä aika kivan talon jossa muun muassa on sauna ja uima-allas, sekä kuntosali.
Minulla on 24 vuotta itseäni nuorempi tyttöystävä, jolla on yksi lapsi, kouluikäinen. Asuu meidän kanssa täällä. Minulla on myös Suomessa talo sekä kesämökki, ja neljä aikuista lasta.
Olen elänyt Suomessa perhe-elämää yhteensä 26 vuotta elämästäni ja puuhastellut urheilun parissa ja toiminut omien lastenikin valmentajana vuosia. Olen harrastanut kahta kamppailulajia yhteensä yli 20 vuotta ja minulla on yksi maailmanmestaruus nuoruudessa.
Olen myös harrastanut moottoripyöräilyä koko ikäni. Noin 200 000 kilometriä prätkällä. Olen ajanut suurimman osan kilometreistäni Alpeilla ja patikoinut myös paljon, yleensä aina seurassa.
Minulla on myös auto sekä Suomessa että Thaimaassa. Yritystoiminnan olen lopettanut käytännössä kokonaan, mutta minulla on merkittävää sijoitustoimintaa Suomessa edelleen. Teen töitä tietokoneella 0-5 tuntia viikossa.
Lenkkeilen, uin, treenaan salilla ja olen innokas penkkiurheilija myös. Käymme katsomassa liigasarjan futista 1-2 kertaa kuukaudessa ja pidämme pientä farmia anoppikokelaan vuokramailla.
Osallistun MP- tapahtumiin ja kokoontumisajoihin ja käymme luonnonpuistoissa noin kerran kahdessa kuukaudessa. Kokkaamme paljon, minulla on hieno keittiö ja olen opetellut kokkaamaan.
Kävin katsomassa suomalaistytön Nikki Hämälän Muay Thai- matsia Pattayalla 26. viime kuuta. Ensi kuussa lennän Suomeen, bisnesluokassa, ja palaan heinäkuun lopussa.
Aikuiset lapseni ovat menestyneitä, älykkäitä, hyvin koulutettuja ja urheilullisia. Kaksi heistä akateemisesti koulutettuja. Opiskelleet Saksassa ja Sveitsissä.
Olen koko aikuisikäni matkustellut joka vuosi vähintään noin 7 viikkoa vuodesta. Suomessa harrasteltiin lasten kanssa lumilautailua, pyöräilyä ja myös veneilyä muutamana kesänä.
Nykyisin aika leppoisaa, harrastehommia farmilla ja muuten hyvin vähätöinen. Thaimaassa minulla asuu monta ystävää Suomestakin ja näemme silloin tällöin. Tyttöystävän suku on hyvin läheistä ja tulemme mainiosti juttuun.
Opiskelin thaikielen paikallisessa koulussa kahden vuoden aikana ja sain kiitettävän arvosanan. Kirjoittaminen on hidasta, mutta eipä täällä käsin enää kirjoittele muutkaan.
Ei tässä liki kuuskymppisenä vapaaherrana mitään sen ihmeellisempää ole.
Kerropas minulle vastaavasti nyt, että asutko äitisi ullakolla vaiko kellarissa, ja mitä diagnooseja sinulla on mielenterveyspuolelta? Onko sukupuoli-identiteetin kanssa ongelmia?
11.05.2025 15:18
Olen aika huono arvioimaan näitä kanavointeja, koska luottamus näihin on erittäin heikkoa. Syynä on lukemattomat sellaiset, jotka puhuu niin älytöntä soopaa ettei ne mene edes sadusta.
Siinä vaiheessa kun joku kanavoitsija kertoo jotakin sellaista merkittävää, mitä me ihmiset tiedämme vasta myöhemmin, niin sellaista voisi vähän kuunnellakin.
He voisivat kertoa johonkin tähtitieteelliseen mysteeriin vastauksen, taikka painovoimaan liittyen, valonnopeuteen liittyen, pimeään aineeseen ja energiaan liittyen, tai muuta vastaavaa...
...Mutta sellaisesta mistään ei ole kaiketi kuultu. Mikään ennuste ei ole toteutunut siten että se ylittäisi uutiskynnystä.
Kaikki puheet kuulostaa Star Warsin käsikirjoitukselta ja nuo tarinat ovat muodostuneet täsmälleen samalla tavalla kuin uskonnot, eli pala kerrallaan sieltä täältä yhteen koottua tarinaa.
Näihin vihkiytyneet voisivat kertoa merkityksellisistä kanavoinneista, niistä jotka eivät ole jääneet pelkäksi sananhelinäksi.
11.05.2025 14:44
"Tuli aika jolloin lähdit maailmaan sinusta tuli oman itsesti herra, mutta Jossakin välissä muutuit ja lakkasit olemasta sinä, annoit ihmisten osoitella sinua sormella ja sanoa ettet ole hyvä, ja kun asiat meni hankalaksi, aloit etsiä jotakuta ketä syyttää siitä.
Anna minun kertoa sinulle jotain, jonka jo tiedät.
Maailma ei ole pelkkää auringonpaistetta ja sateenkaaria.
Se on erittäin ilkeä ja ilkeä paikka, eikä se välitä kuinka kova olet.
Se lyö sinut polvillesi ja pitää sinut siellä pysyvästi, jos annat sen.
Sinä, minä tai kukaan ei lyö yhtä kovaa kuin elämä.
Mutta sillä ei ole merkitystä kuinka kovaa sinua on lyöty, vaan sillä kuinka paljon voit ottaa iskuja vastaan, nousta ylös ja jatkaa eteenpäin. Siten tehdään voittajia.
Nyt jos tiedät miten arvokas olet, sinun on oltava valmis ottamaan ne iskut vastaan,
äläkä syyttele muita siitä, ettet puolusta itseäsi, sillä pelkurit tekee niin ja sinä et ole pelkuri.
Ei väliä mitä tapahtuu, tulen aina rakastamaan sinua.
Sinä olet minun poikani ja olet minun vereni. Olet paras asia elämässäni. Mutta ennen kuin alat uskoa itseesi, sinulla ei ole elämää"
https://youtu.be/vyYDz_A6HO8?t=139
10.05.2025 15:56
Psykologit ja psykiatrit sanovat että jokaisessa meissä asuu raaka tappaja. Se tulee esiin kaikkein kilteimmästäkin tai uskovaisesta ihmisestä, jos olosuhteet sellaisen hänestä leipoo ja tilanteeseen saattaa.
Kiduttajia on historiassa tehty kiduttamalla. Keskitysleirien "kapot" olivat puun ja kuoren välissä. Heidän oli valittava että auttoivatko he natseja, vai kuolevatko ennemmin.
Harva kieltäytyi auttamasta ja vaikka he olisivat kieltäytyneet pahuudesta, joku toinen olisi myöntynyt ja sitten olisi vain yksi uhri lisää. Uhmakkaat nuoret miehet ja naiset surmattiin välittömästi.
"Moraalilaki on kirjoitettu sydämeen (Room. 2:15): ihmisellä on sisäinen tietoisuus hyvästä ja pahasta – ja tämä tietoisuus ei katoa"
Tuo on hyvin kirjoitettu ja sanottu, mutta on aikamoinen itsestäänselvyys toisaalta. Jos täällä tehtäisiin vain kolttosia, niin pian meitä ei olisi.
Jos täällä tehtäisiin pelkkää hyvää maksimaalisesti, niin kaikkein hyvimmät unohtaisivat oman edun ja sitten heistä ei enää olisi tekemään hyvää. Entä miten voisi erottaa enää sen mikä on hyvää, jos kaikki on hyvää?
Pieni tarina:
Nuoripari häädettiin asunnostaan, vouti otti heiltä kotiavaimet pois ja vei myös heiltä auton siinä samalla. He istuivat kaatosateessa sen entisen kotitalonsa portailla.
Vaimo oli raskaana ja kyyneleet valui silmistä, rahaa ei ollut ruokaankaan eikä paikkaa minne mennä. Silloin mies otti vaimoaan kädestä kiinni ja sanoi: "Mutta onhan meillä se rakkaus..?"
Vaimo loi mieheen murhaavan katseen.
Tuo sketsi oli "Paristo" -sketsisarjasta, joka käsitteli parisuhteita. Sketsin pointti oli että ei se rakkaus kovinkaan paljoa tuossa kohtaa lohduta, muutoin kuin ehkä siitä saa voimaa alkaa tarvittaviin toimiin.
Usko on tärkeää saada asioita tapahtumaan ja onnistumaan. Se on tärkeää kaikessa. Jos et usko itseesi, ei sinuun usko muutkaan. Jos et usko voittavasi, sinut on tuomittu häviämään urheilussakin.
Maailma on armoton paikka ja se lyö lattiaan vaikka luulisit olevasi kuinka kova tahansa.
Tästä kertoo hienossa kohtauksessa Rocky Balboa.
10.05.2025 15:39
Arvostan rehellisyyttä ja uskonsa tunnustamista.
Puhtaimmillaan kristinusko on hieno, arvokas ja kaunis usko, silloin kun se on aitoa. Sisäistetty ja otettu vastaan yksilönä henkilökohtaisesti, ei kirjaviisautena eikä väkisin tuputtaen ja uhkaillen.
Sairasta se usko on silloin, kun aletaan kieltämään maapallon ikä, evoluutio ja historia ja uskotaan kirjaimellisesti luomiskertomukseen.
Silloin se muuttuu todella sairaaksi, jos aletaan vittuilemaan ja haukkumaan ihmisiä, joilla on erilainen käsitys asiasta.
Kaikkein naurettavinta on uskovaisen alkaa puhumaan "ufouskovaisista" ja epäillä heidän
mielenterveyttään.
Me niin sanotut ufouskovaiset kun perustamme näkemyksemme todellisiin tapahtumiin, havaintoihin ja kokemuksiin, materiaaliin, lausuntoihin, raportteihin, kuviin ja aineistoon, eikä suinkaan pelkkään uskoon.
Meidät kenties luotiin, mutta me tehtiin se Jumala joka Raamatussa esiintyy, sillä hän ei ole sitä kirjaa kirjoittanut.
"Voi kuinka kaikkivaltias noin olla voit, me sinut tehtiin mutta sinä meidät loit"
-Lauleskeli Yön Olli. Sanoitus oli tilattu Juicelta mittatilaustyönä Ollin poikalapselle.
10.05.2025 10:53
Noh nohja soo soo Kaihi-Anneli! Yksinpuhelu voi helpottaa, mutta se ei muuta totuutta.
10.05.2025 10:39
Hampaaton lahkoliisa Kaihi-Anneli on korkannut perjantaipullon, joka löytyy sieltä Alkon alahyllyltä heikon rahatilanteen vuoksi, ja uskalsit vastata.
Uskosi horjuu edelleen. Minäkin olen aidompi kristitty kuin sinä. Kirjoitit olevasi mielentervyskuntoutuja ja romahduksesi tapahtui vuosikymmeniä sitten. Erositko lahkosta vai mitä tapahtui?
Minulla ei ole mitään syytä katkeruuteen, en ole koskaan harrastanut sellaista. Heitit minusta tällaisen täydellisen vikaan menneen herjan:
"Näkee selvästi että sinulla on isompi kriisi meneillään elämässäsi ja olet hukassa ja peloissasi. Häiriintynyt mielesi tuottaa ufoja joka asiasta ilman että itse voit siihen vaikuttaa. Lakkaa miettimästä uskontoja ja niiden seurauksia elämällesi"
Vastineeksi laitoin totuuden itsestäni, ja arvioni sinusta. En tiedä mitä sinä pelkäät, Jumalaa vai Paholaista, vaiko kuolemaa? Minä en pelkää mitään näistä.
Jos on olemassa persoonallinen Jumala, joka olisi meidät luonut tänne dallaamaan, niin meidän ei tarvitse häntä pelätä.
Mikäli Jumala olisi sellainen, joka vaatisi mielistelemään ja pokkuroimaan jatkuvasti itseään kuolemanrangaistuksen uhalla, niin kuka sellaista narsismin Jumalaa haluaa ja kuka pokkuroi?
Sellainen olisi kuin paha kuningas tai diktaattori. Kansa ei sellaista kunnioita. Pelätä voi, mutta ei kunnioita.
Kunnioittaminen ei ole sama asia kuin perseennuoleminen. Terve suhde uskoon on sellainen jossa sinullakin on arvosi, ihmisarvosi ja paikkasi tässä maailmassa, etkä sinä tietoisesti ole tänne pyytänyt syntyä.
Ei ole sinun duunisi pyydellä anteeksi toisten tekosia eikä edes isiesi syntejä. Elämää voi kunnioittaa tekemällä hyviä asioita ja puuttumalla pahaan. Virsien joikhaaminen ei auta mitään, jos joku on pulassa.
Abraham Lincoln oli hienoimpia Maan päällä eläneitä johtajia, jonka ansiota on pitkälti Yhdysvaltojen orjuuden kieltäminen.
Hän kiteytti uskovaisuutensa yhteen hienoon lauseeseen:
" When I do good I feel good, when I do bad I feel bad, and that's my religion"
"Kun teen hyvää se tuntuu minusta hyvältä. Kun teen pahaa, se tuntuu minusta pahalta, ja tämä on minun uskontoni"
Se on terveeseen ihmiseen sisäänrakennettu ominaisuus. Jopa kotieläimet tietää, milloin ne on tehneet pahaa.
09.05.2025 21:20
Kyllä tiedän että on olemassa pahoja henkiä, riivaajia ja ehkä jopa demoneja. Niitä kenties on suunnilleen samassa suhteessa tuolla henkimaailman puolella kuin tässä todellisuudessa ihmisten joukossa.
Olen nähnyt pahoja ihmisiä ja olen nähnyt kun paha ottaa vallan ihmisessä, ja kuinka he muuttuvat silloin ulkonäöltään, olemukseltaan, ääneltään ja kaikin tavoin. Jälkikäteen he eivät muista mitään tapauksesta.
Sellaisia osaa vältellä heti, jos he ovat aina sellaisia, mutta ne on vaarallisia keneen se "demoni" iskee sitten yllättäen.
Manaaja- elokuvissakin on todenperää ja Vatikaani kouluttaa manaajia ja heillä on käytössään koko ajan muistaakseni 20 koulutettua manaajaa.
Oltiin miesporukalla laivaristeilyllä Spa- osastolla joskus vuonna 2000. Ovea lähimpään jakuzziin istahti niin pelottavan näköinen epäinhimillisen näköinen suurikokoinen mies, jonka iho näytti olevan jotakin muuta kuin nahkaa. Se oli kuin muovia tai kumia.
Silmissään ei ollut valkoista osaa laisinkaan, vaan ne näytti mustilta. Miehen ulkonäkö ei riittänyt outouteen, vaan se miten hän käyttäytyi. Hän tuijotti ihmisiä ja lapsia niin että nämä lähti hädissään karkuun.
Äidit liukasteli lattialla kantaessaan lapsiaan turvaan ja osa ei uskaltanut tulla ovesta sisään ollenkaan kun tuijottaja oli suoraan edessä.
Seurattiin hänen touhujaan sivusta ja joku meistä kysyi että "Mikä saatana toi on?" Kenties hän oli juuri se, tai sitten vaan jonkin oudon geneettisen sairauden vaivaama.
Minä uskon myös vanhoihin ja uusiin sieluihin. Uskon myös Jeesukseen, mutta en Raamatun tarinoihin kuin osittain. Ymmärrän kertomusten symboliikan samaan tapaan kuin ymmärrän buddhalaisuudessa esiintyvien hahmojen symboliikan.
Uskon myös poltergeist- ilmiöihin, vaikken sellaista ole kohdannutkaan. Manaajat on saaneet useissa tapauksissa riivaajan poistumaan.
Oli yksi todella pelottava tapaus, jossa normaalisti äärettömän kiltti ja ihana nuori nainen muuttui sekunneissa otettuaan jotakin lääkettä. Hän oli meillä avustajana töissä eräässä apujärjestötoiminnassa.
Hän oli kohdannut rajua väkivaltaa ja traumatisoitunut siitä niin pahasti että oli laitoksessa toipumassa ja lääkityksessä. Hän alkoi osoittaa sitten elonmerkkejä, niin päästivät tämän lomalle laitoksesta.
Laittoivat hänelle lääkkeitä mukaan. Pidettiin siinä sitten hänen kuntoutumisensa kunniaksi ystävien kesken illanvietto ilman päihteitä. Hän sitten kuitenkin nappasi ilmeisesti sekaisin ja liikaa jotakin niistä mitä oli saanut mukaansa.
Se millaiseksi hän muuttui, oli niin karmeaa etten ala sitä edes kuvailemaan. Termi "raivohullu" ei riitä lähellekään sitä kuvaamaan. Hän muuttui pedoksi.
Tuli mieleen että olisikohan se demoni siirtynyt siltä hänet miltei tappaneelta henkilöltä häneen, sillä se oli täysin epäinhimillistä. Lukittiin hänet tyhjään varastoon ja soitettiin ambulanssi.
Ambulanssin miehistö soitti poliisit avuksi, kun eivät uskaltaneet mennä sinne varastoon.
08.05.2025 19:55
Ufouskoni voi ihan hyvin, kiitos. Käytän siitä termiä "tieto".
Tiesin kyllä etukäteen jo että olet mielenterveyskuntoutuja, ja jos ongelmasi ovat alkaneet jo vuosikymmeniä sitten, niin kehitystä ei ainakaan parempaan suuntaan ole tapahtunut.
08.05.2025 19:23
2 / 97