Vapaa kuvaus

Aloituksia

19

Kommenttia

3519

1. Esivanhempasi+elivät+siinä+liejussa.
  2. Ei+tarvitse+niputtaa+yhtään+mihinkään.+Kuten+kerroin,+huomasin+kirkkosi+pahuuden+heti+kun+tutustuin+siihen+ja+sen+historiaan.+En+yhdistänyt+sitä+silloin+mihinkään+muuhun.+Se+että+on+olemassa+muitakin+vaarallisia+lahkoja,+ei+vähennä+yhtään+mormonismin+vaarallisuutta.Moninainti+ei+todellakaan+ole+mikään+kanoninen+ilmoitus.+Sen+tausta+tiedetään+tasan+tarkkaan+jopa+tutkimalla+mormonien+omia+lähteitä.+Joseph+jäi+housut+nilkoissa+kiinni+vaimonsa+pettämisestä.+Siitä+seurasi+keskustelu+Smithin+lähipiirin+kesken+ja+joku+keksi+ehottaa+(saattoi+olla+veli+Hyrum),+että+pitäisi+valehdella+Emmalle,+että+Jumala+on+antanut+moninaintikäskyn.+Naisten+ja+tyttöjen+monihyväksikäyttö+on+tyypillistä+niin+monille+uskonnollisille+johtajakeskeisille+lahkoille+kuin+myös+monille+maallisille+diktaattoreille+ja+hallitsijoille+kautta+historian.+Moninainti+ei+todellakaan+ole+mikään+"loogisesti+ainoa+mahdollisuus"+Jumalan+kirkolle.+Suorastaan+törkeää+jumalanpilkkaa+tuollaisen+esittäminen!>+...liian+hyvää+ja+ihmeellistä+ollakseen+totta.Ohhoh!+Hyvää+se+voi+olla+vain+niille+hyväksikäyttäjille+ja+heidän+ihannoijilleen,+normaali-ihmisille+suorastaan+pöyristyttävää!Nuo+mainitsemasi+"lahkot"+noudatavat+Smithin+opetuksia.+Te+olette+toistaiSEKSI+luopuneet+niistä+ympäristön+paineen+vuoksi+käytäntönä,+mutta+ette+ikuisena+oppina.+Kuvitteletko+tosiaan,+että+natsien+vastustajan+täytyisi+olla+itse+natsitaustainen?????+Tai+Kimin+hallinnon+vastustajan+täytyisi+olla+entinen+kommunisti?+Aivan+outoja+oletuksia!Pyhän+Hengen+todistustahan+mormonismista+kenelläkään+ei+voi+olla.+(Paitsi+se,+että+mormonismi+on+petosta.)+Vain+suggeroitu+todistus,+mutta+kyllä+siitäkin+voi+päästä+eroon.+Sellaisia+toki+siis+on+olemassa,+jotka+ovat+haksahtaneet+tai+jotka+on+kasvatettu+Smithin+oppiin,+mutta+jotka+ovat+tulleet+järkiinsä+ja+luopuneet+siitä.+Minä+en+kuulu+heihin.+Jos+kuuluisin,+miksi+sen+kieltäisin,+koska+sehän+antasi+minulle+vielä+suuremman+kompetenssin+mormonismisn+arvosteluun+tyylin:+"Jotain+ehkä+tietäisin,+olinhan+siellä+minäkin".