Vapaa kuvaus

Aloituksia

2

Kommenttia

1237

1. Riikka+Purra+huolissaaan+hoitajien+savonkielen+taidoista+sekä+ruotsiksi+että+savoksi,+mutta+ei+enää+siis+saameksiOn+siinä+meillä+kielikorkkiruuvi
  2. Jees,+kiitosta+neuvoista+eli+kädenkäänteessä+saan+nostorajat+muuttumaan+ja+siis+samalla+jos+haluan,+niin+tilin+tyhjenemään+paitti+että+huhuh,+jospa+joku+osaa+sitten+tilini+tyhjentämisessä+auttaa+minuakin.+Kyllä+tämä+korttiraha+on+tulevaisuuden+ykkönen,+toivottavasti+ei+kuitenkaan+mikään+virtuaaliraha+Ja+se+huhhuh+tulee+just+tuon+Puosun+maininnankin+johdosta.+Sillä+todella+on+ihmisiä,+joiden+toimeentulo+on+millin+tarkkuudella+yhteiskunnan+tukien+varassa.+Ja+minä+tässä+vaan+tuskailen+tilien+nostorajojen+kanssa+joo.+Mutta+käteisen+jako+antaa+kaikille+mahdollisuuden+pelata+eli+ei+menetä+tukia,+jos+on+rikas+setelinluovuttajana.+Ja+tuet+senkun+pelaa+kuin+Nallelle+maataloustuetkinOn+se+sitten+raha,+auto+tai+oma+koti,+niin+ainahan+on+myös+niitä,+jotka+sanovat,+että+kyllä+sitä+kelpaa+kun+on+...+esim.+hätätilassa+minäkin+voin+sentään+raapia+uudet+vuorilaudat+seiniltä+ja+myydä+ne+ja+taas+voin+paksusti,+kun+on+omat+seinät.+Jos+käy+niin,+että+puolisoni+kuolee+ennen+minua,+niin+sitten+alan+"toteuttaa"+itseäni+ja+ensin+asumalla+niin+kuin+huvittaa.+No+tiedän+tiedän,+että+lopulta+syön+sitä+viimeistä+ateriaa+vankilassa,+koska+en+noudata+yhteiskunnan+sääntöjä+ruokkia+gryndereitä,+yksityisiä+lääkäreitä+ja+asuntosijoittajia.+Lakimiehelle+kantsii+vähän+maksaa,+sillä+auttavathan+he+rikkaitakin+keplottelemaan.+Voikun+saisin+vielä+yleisen+oikeusaputoimiston+tekemään+niitä+"siirtoja"+joita+voivat+vain+rikkaat+tehä.
  3. Olen+nykyään+aamu-aktiiviMinulla+oli+mielenkiintoinen+keskustelu+eilen+autokorjaajan+kanssa+yhteyden+katkeamisen+/+toimimisen+seurauksistaNimittäin+en+pystynyt+maksamaan+korjauslaskua,+koska+yhteinen+tilimme+ei+suonut+niin+suurta+kertamaksua.+Koetin+siis+muuttaa+tilimme+asetuksia+kännyllä,+ei+onnannut.+Tai+en+osannut.+Tietsikalla+kyllä+olisi+onnistunut,+ehkä,+muistaakseni.+Koitin+soittaa+pankkiin,+mutta+niinkus+tiedätte,+ei+onnistu+ei.+Ei+ollut+ketään+tavoitettavissa+ei.+Onneksi+vaimo+oli+kaupoilla+ja+tuli+pelastamaan+minut+omalla+tilillään,+missä+ei+onneksi+ollut+niin+tiukkaa+kertamaksurajaa+/+vrkTästähän+korjaaja+innostui+ja+sanoi,+että+noin+ei+olisi+käynyt+käteismaksussa+koskaan.+Hän+ei+kortilla+maksa+itse+mitään.+Ei+myös+tilaa+netistä+mitään.+Kysyin,+että+jos+minulla+olisi+ollut+siis+laskun+suuruinen+määrä+kakskymppisiä,+niin+olisiko+hänellä+ollut+mahdollisuutta+tarkistaa+se,+etteivät+ne+ole+väärennettyjä?+Tai+just+joltakin+varastamiani.+Se+ei+kuulemma+ollutkaan+hänen+huolensa.+No+ei+tietenkään,+mutta+tuntuu+kuitenkin+siltä,+paino+sanalla+tuntuu,+että+korttiraha+on+"rehellisempää"+Itse+en+enää+kuitenkaan+ole+ihan+kaikessa+sitä+mieltä,+että+tämä+digiaika+olisi+jumalallista+aikaa,+ei.+Todella+paljon+on+mahdollisia+katkoja+ja+epäselvyyksiä+ja+vaarojakin+siinä.+Puhelimella+pitäisi+päästä+hoitamaan+asioita+ihan+soittamallakin+ja+siitä+ei+saisi+nyhtää+sikahintoja+niistä+puhelinmaksuista.+Lisäksi+jotenkin+pitäisi+saada+vanhemmalle+väelle+ilmainen+apu+digivehkeiden+käytössä+siis+digiyhteydellä,+mikä+onkin+kyllä+mahdollista.Juniori+opasti+minua+kerran+niin,+että+"kaappasi"+tietokoneeni+Teamveawer+ohjelman+avulla+ja+järkkäsi+jonkun+asetuksen+kohdalleen+tietokoneessani.+Vautsi+hehkuin