Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
dstn
profiilit
dstn
dstn
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
0
Kommenttia
5
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Oliskohan+"Pipa+päässä+rotvallin+reunalla"+paskasta+tv-sketsistä+johtunut+virhe+kirjan+nimessä,+vai+Hyttisen+ymmärrys+palautunut+seuraavaan+kirjaan?+Sen+nimi+on+ISO+PIPA+Tampere-Suomi+suursanakirja+ja+ainakin+siinä+rotvalli-sanan+käyttö+Tampereella+selitetään+ihan+oikein.+Rotvalli+on+kadun+reunakivi.
Mitään+murresanaa+"rotvallinreuna"+ei+ole+olemassa,+se+ilmestyi+junantuomien+käyttöön+Tabun+onnettoman+kielikurssin+jälkeen.+Oikeat+tamperelaiset+tietävät+kuinka+rotvallia+käytetään+ja+osaavat+mm.+polkupyörien+rotvalli-pysäköinnin.
Minä+uskon+että+rotvalli-sana+tuli+Tampereelle+James+Finlaysonin+mukana.
07.05.2020 16:29
Tässä touhussa ei todellakaan ole mitään järkeä. Jokuhan voi vakavissaan hakea täältä tietoa ja saa vain sekopäiden disinformaatiota.
Juntankin touhu on täysin vastuutonta.
06.05.2005 12:43
Kuin minun kynästäni. Sama paikka. Myyjä sanoi että laite voidaan kyllä tilata ja katsoi sen näköisenä että mikä olikaan nimi. Olisi varmaan pitänyt maksaa ennen kuin pääsee näkemään.
31.12.2004 14:35
Menipä mielenkiintoiseksi. Kiitos hyvästä linkistä, se on maallikolle tiukkaa tekstiä mutta yritän paneutua siihen joskus kun jaksan.
Minulla on neurologinen sairaus jonka konsonantit laitoin tuohon nimimerkkiin. Se alkoi silmien häikäisytunteella ja luomikouristuksilla (blefarospasmi). Mikään tunnettu aiheuttaja ei sovi alkuunkaan minuun joten syytä tulee etsittyä kaikesta mahdollisesta. Viime keväänä tv-asioiden yhteydessä tuli mieleen välkyntä. Vaihdoin vuosi sitten ostamani energiansäästölamput takaisin hehkulamppuihin (ne ei kai välky kun lanka ei ehdi jäähtyä 50Hz:n tahdissa). Olen tässä hädissäni etsimässä välkkymätöntä kuvaa mutta ainakin 100Hz:n suhteen on kai syytä ottaa vielä aikalisä. Olen maallikkojärjellä ajatellut että solut eivät ehtisi koodata proteiinia niin nopeasti valmiiksi tai ettei prosessi edes ehtisi alkaa (kaiketi oikeaa proteiinia tarvitaan näkemiseen?) enää n. 72Hz:n yläpuolella.
Onko sinulla mielipidettä taulutelevisioiden välkynnästä? Ainakin myyjillä tuntuu olevan kivikova usko siihen että lcd ei välky. Tammiston Mustassa Pörssissä oli kaksi Pioneerin 42" plasmaa päällekkäin, PDP-435:ssä välkyntää en havainnut mutta 434:ssä näin lievän mutta selvän välkynnän. Taitaa valmistustekniikka vaikuttaa jotenkin asiaan. Pioneer sanookin esitteessään että "Digital Flicker-Free-tekniikka poistaa silmiä rasittavan lievän välkkymisen kuvasta".
15.12.2004 14:55
Onko siis niin että 100Hz:n kuva on välkkyvä mutta ihmisen silmälle välkkymätön? Tai ei edes silmälle vaan aivoille? Mistä voisi saada teknillistä faktaa kuvan välkkymättömyydestä tai välkkymisestä ja kuka ja missä 100Hz:n suurempi rasittavuus aivoille on todettu? Olen juuri aikeissa vaihtaa 100Hz:n telkkariin kun luulin asian olevan päinvastoin. Miten voisin tutustua tähän neuropsykologian aiheeseen? Olisin Nippeli hyvin kiinnostunut ja kiitollinen jos voisit kertoa näistä lähteistä. Voisit lähettää tietoa myös sähköpostiin
[email protected]
14.12.2004 17:28
1 / 1