Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kirsihakulinen
profiilit
kirsihakulinen
kirsihakulinen
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
5
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Tuolla asenteella ei kukaan voisi tehdä lapsia tähän maailmaan. Joka kerta on mahdollisuus, että jotain menee vikaan tai synnytyksessä voi tulla hapen puutetta joka voi aiheuttaa vammaisuutta. Jos luitte viestin oikein niin ymmärtäisitte ettei minulla ole tarkoitus tieten tahtoen saattaa vammaistalasta tähän maailmaan. Minähän kirjoitin, että käytän mahdollisuuteni mennä tutkimuksiin ja sekin on päätetty, että jos jotain vikaa on niin teen abortin. Minun kromosomit on tutkittu ensimmäisen lapsen jälkeen ja ne on todettu hyviksi. Moniko odottava äiti voi sanoa samaa. Ja jos luitte viestin niin huomasitte, että ensimmäisen lapseni kehitysvammaisuus periytyi isänsä puolelta, koska hänellä oli kromosomeissa translokaatio.( jota ei voitu tietää etukäteen.) Nyt tällä syntyvällä lapsella on eri isä joten tämä translokaatio ei voi vaikuttaa tämän lapsen kohdalla, sen verran minä ainakin olen oppinut biologiantunneilla. Kuka voi sanoa etukäteen, että hänen lapsestaan tulee terve ja laadukas yhteiskunnan kansalainen.
03.03.2012 19:44
En ole väittänytkään olevani vanha. Ja minulla on kyllä muutakin sisältöä elämässäni.
02.03.2012 16:30
Tiedoksi vain meidän suvussa ei ole ollut yhtään vammaista aikaisemmin. Geeneillä on kyllä tekemistä moniin perinnöllisiin sairauksiin, mutta suurin osa kehitysvammaisuudesta johtuu aivan sattumasta. Kylläkin meidän tapauksessa kyse oli isän tranlokaatiosta eli niin sanotusta geeni virheestä, mutta niitä voi olla ihan kenellä vaan, itse et sitä tiedä ennenkuin sinun kromosomisi tutkitaan
02.03.2012 16:28
Olen 42 v. ja odotan kolmatta lastani LA 30.08.2012 ja tulen synnyttämään Lohjalla.
Minulla oli vuosi sitten tuulimuna raskaus, nyt on käyty ultrassa ja todettu, että tälläkertaa elämää löytyy. Kaikki on mennyt hyvin. Pahoinvointia ei ole ilmennyt sen jälkeen kun lopetin kahvin juonnin. Se oli aivan uusi asia sillä ensimmäisen kanssa en vielä juonut kahvia ollenkaan ja toisen kanssa join sen maidolla ja sokerilla, mutta nyt musta kahvi ilman sokeria ei sopinut ollenkaan. Aiemmat lapseni ovat 21v ja 14v. Väsymystä en ole tuntenut, mutta aimmilla kerroillakaan en ole koskaan voinut paremmin kuin raskaana. Iloista odotusta kaikille.
01.03.2012 19:56
Olen 42 vuotias ja odotan kolmatta lastani tänään on täynnä 15 rv eli lakettuaika on 30.8. Aiemmat lapset tyttö 21 v ja poika 14v.
Lapsivesipunktioon menemiseen on jokaisen itse tehtävä päätös sen mukaan miten itsestä tuntuu. Itse menisin kyllä. Ensimmäinen lapseni eli 21 vuotias tyttö on kehitysvammainen, harvinainen kromosomi poikkeavuus joka periytyi isältä. Isällä oli kromosomeissa niinsanottu translokaatio ja näin ollen kun aloin odottaa toista lastani niin minulla oli oikeus päästä istukkabiopsiaan jo viikolla 10. Saimme tiedon viikolla 11 että syntyvällä pojalla on kaikki muuten kunnossa, mutta hänellä oli myös tuo sama translokaatio kromosomeissaan. Se ei kuitenkaan kertonut, että poikamme syntyi näkövammaisena. Joten minulla on kaksi niinsanottua erikoislasta.
Tämän uuden tulokkaan kohdalla en kuitenkaan päässyt tutkimuksiin, koska hänellä on eri isä ja näin ollen kohonnutta riskiä ei ole.
Vanhempani niin kuin myös mieheni vanhemmat odottavat innolla uutta tulokasta. Minulla oli noin vuosi sitten niinsanottu tuulimuna raskaus joka oli kaikille kova pettymys, mutta nyt on käyty ultrassa ja todettu, että elämää löytyy tälläkerralla mahasta.
Onnellista odotusta sinulle ja ette te niin vanhoja ole.
01.03.2012 19:48
1 / 1