Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
TheUrbanLegends
profiilit
TheUrbanLegends
TheUrbanLegends
Vapaa kuvaus
Aloituksia
0
Kommenttia
7496
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Maahanmuuttajien toinen sukupolvi lasketaan ulkomaalaistaustaisiksi. Ei siis selitä.
13.04.2016 13:59
No mikä sen mysteerin ratkaisu nyt sitten on, että suomalaissyntyisten tekemien raiskausten osuus kaikista raiskauksista kasvoi kaksi prosenttiyksikköä viime vuonna? Sekä suomalais- että ulkomaalaissyntyisistä löytyi enemmän selvitettyihin raiskauksiin syyllisiä kuin 2014, mutta suomalaissyntyisten osalta kasvu oli voimakkaampaa.
13.04.2016 09:43
Ei heidän ongelmansa tässä nyt varmaan ole se, että heidän seksuaalinen suuntautumisensa tiedetään - mitä salattavaa siinä olisikaan? Ongelmahan on kuolemanvaara, joka suvaitsemattomassa maassa voi homoseksuaalisuudesta seurata.
13.04.2016 05:54
Ketkäs tällaista ovat opettaneet?
13.04.2016 05:52
En tunne ylipäätään yhtään suvakkia. Tuo haukkumasana tuntuu muuttavan sisältöään yhä absurdimpaan suuntaan. Aluksihan se oli, virallisesti kaiketi vieläkin, vain suvaitsevainen vajakki. Sittemmin siihen on liitetty kaikenlaista. Suvaitsemattomuutta, joidenkin kansanryhmien palvontaa, rikosten hyväksymistä, suomalaisvihaa jne. mikä on täysin ristiriidassa alkuperäisen version kanssa.
Toistaiseksi ei yhtäkään tuon uuden mallin suvakkia ole kukaan minulle vielä kyennyt osoittamaan. Aina mennään siihen, että väittäjä itse kuvittelee kaikenlaista ja sekoittaa omat ajatuksensa jonkun toisen ajatuksiksi.
13.04.2016 05:51
Kukaan suomalainenhan ei tietenkään koskaan valita ;) Hänen kirjoituksensa on varsin kypsä ja hän osaa perustella kantansa.
12.04.2016 16:01
Hyvinhän hän vaikuttaisi sopeutuneen, työssäkäyvä ihminen. Jännä, että vieläkin löytyy ihmisiä, jotka kohtelevat suomalaisia erikoisesti, ellei ihonväri ole sama. Ja todella ikävää, miten edelleen niin moni nainen joutuu pelkäämään. Tätähän on tutkittukin jo vuosia ja pelko on aika tavallista.
12.04.2016 14:57
Miksi tämän suomalaisen sitten pitäisi muuttaa muualle tai muuttua?
12.04.2016 06:42
Puhut nyt ikänsä Suomessa asuneesta suomalaisnaisen tyttärestä.
12.04.2016 06:41
Jos luit viestini, niin ehkä huomasit, että kerroin selvitettyihin rikoksiin syyllisiksi epäiltyjen syntyperistä.
11.04.2016 19:00
Kaikkia noista esimerkkinimistäsi löytyy jo molemmista sukupuolista. Mitä ihmeen riivausta siinä on, jos nimi ei ole sukupuolisidonnainen? Ei sinua kukaan pakota antamaan lapselle sellaista nimeä, jota et halua antaa.
11.04.2016 18:58
Mikäs se syy sitten on?
Selvitettyihin rikoksiin syyllisiksi epäillyistä raiskausrikoksien osalta koko maassa vuonna 2014 oli 508 suomalaistaustaista ja 187 ulkomaalaistaustaista. Ulkomaalaistaustaisten osuus siis oli 27 prosenttia.
Viime vuonna suomalaistaustaiset olivat epäiltynä 580 raiskauksesta ja ulkomaalaistaustaiset 196 raiskauksesta. Ulkomaalaistaustaisten osuus viime vuonna täten laski 25 prosenttiin.
Minä en tiennyt ennen rikos- ja pakkokeinotilaston taulukoita, että suomalaistaustaisten tekemien raiskausten osuus on sekä lukumääräisesti että suhteellisesti noussut noin paljon. Jos sinulla syy on tiedossa, niin kerro ihmeessä. Kiinnostaahan tuo, kun poliisikaan ei pysty arvaamaan mutta sinä tiedät.
http://pxnet2.stat.fi/PXWeb/pxweb/fi/StatFin/StatFin__oik__rpk/075_rpk_tau_110.px/table/tableViewLayout1/?rxid=76081d20-2115-4289-8c2b-21bfdf3c5c58
11.04.2016 18:37
Eipä se sukupuoli nimestä ole kiinni. Maija-nimisiä poikiakin muuten on, VRK:n nimipalvelun mukaan. Ei monta tosin.
Mikä on sukupuoleton päiväkoti? Jos sukupuolineutraalia tarkoitat, niin se ei ole sama asia.
11.04.2016 18:28
"Katso, tämä oli sisaresi Sodoman synti: ylpeys, leivän yltäkylläisyys ja huoleton lepo hänellä ja hänen tyttärillään; mutta kurjaa ja köyhää hän ei kädestä ottanut." Kai se lähetyssaarnaaja kuitenkin tämän tiesi?
09.04.2016 19:18
No aika löyhässä ovat kriteerit, jos riittää, ettei tee tuhoa. Ei se hyvinvointi ihan sillä tavoin rakennu. Meillä on tässä maassa ollut todella hyvät oltavat sen vuoksi, että toiset ihmiset ovat nähneet vaivaa ja rakentaneet tästä hyvinvoivan yhteiskunnan. Jos he olisivat tyytyneet vain olemaan tuhoamatta, niin ei meillä tällaista olisi.
09.04.2016 19:05
Hän laskee itsensä siihen laajempaan kokonaisuuteen ja samaan syssyyn leimaa epäonnistuneiksi miljoonia ihmisiä. Kyllä silloin on aika olennaista, mitä juuri hän on tehnyt.
09.04.2016 19:03
Jokainen meistä on osa yhteiskuntaa. Olen kuitenkin varsin tietoinen siitä, että saavutuksistani saan kiittää ihan muita ihmisiä. Minä sain mahdollisuuden oppia, kehittyä, edetä urallani jne. koska muut ihmiset olivat työstäneet meille olot, joissa se oli mahdollista. Jossain toisessa yhteisössä en olisi saanut - ja siitä yhteisöstä tuskin olisi minun ansiostani noin vain hyvinvointiyhteiskuntaa kehittynyt. Siksi minusta olisi kovin vierasta väittää, että 'me rakensimme hyvän yhteiskunnan'.
Kerroin jo, mitä halusin tietää häneltä. En kysynyt asioita, joita sinä listaat.
09.04.2016 18:51
Minä en todellakaan ole rakentanut tätä yhteiskuntaa. Olen syntynyt muiden rakentamaan maahan, jossa minut on ilman omaa kustannustani kasvatettu, koulutettu ja hoidettu. Ei tulisi mieleenikään ottaa asiasta kunniaa ja väittää, että olisin jotenkin osallisena tähän hyvinvointiin. Kovin on vähäpätöistä ollut toimintani edes ylläpitämiseksi. Veroja maksan tekemästäni työstä ja muuta pienimuotoista toimintaa ja valintaa.
Nimimerkki wrtrwrt kuitenkin laskee itsensä näihin asiassa onnistuneisiin, joten mielelläni kuulisin, mitä juuri hän on tehnyt.
09.04.2016 18:42
Kirkko ei enää saa osuutta yhteisöverosta, josta ilmeisesti puhut. Valtio toki rahoittaa edelleen.
09.04.2016 18:38
Maahanmuuttokriittinen on oikeastaan täysin turha sana. Kriittisesti ajattelevan ei ole järkeä spesifioida itseään joka asian suhteen kriittiseksi. Ei siis maahanmuutonkaan suuhteen. Analyyttinen kriittisyys on siihen kykeneville luonnollinen tapa suhtautua asioihin.
Sana onkin tuntumani mukaan pääasiassa rasistien ja maahanmuuttovastaisten käytössä. Kritiikittömästi vihaava ja vastustava ei ole tietenkään kriittinen. Ei, vaikka niin itse kuvittelisikin.
Kenelle tuo sana siis käy? Onko joku yksinomaan kriittinen maahanmuuttoon liittyen ja muissa asioissa kenties täysin kykenemätön kriittiseen ajatteluun? Epäilen, mutta mene tiedä.
09.04.2016 16:21
298 / 375