Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

2

1. Tämä+osui+ja+upposi+TEUVO.++Ryhmittymiä+on+hävettävän+paljon.+Suomalaisen+raamatun+käännösten+mukaan+Herramme+sanoi:"+Siitä+teidät+tunnetaan+minun+opetuslapsikseni,+että+teillä+on+keskinäinen+rakkaus.+Opetuslapsi+on+suomalainen+sana.+Sen+merkitys+on+pitkälle+selittelevä.+Oppilas+-+olisi+parempi.+Kyse+oli+rabbi-+oppilas-+suhteesta.++Jossa+oppilaaksi+haluava+ja+kutsuttu+ja+valittu+vietti+oppilas-aikanansa+opettajansa+läheisyydessä+käytännöllisesti+katsoen+kaiken+aikansa.+Oppilas-aikana+oppilaan+suurin+ja+toivottavasti+ainoana+tavoitteena+on+tulla+kaikessa+opettajansa+kaltaiseksi.+Olen+vakuuttunut+siitä,+että+se,+mitä+Jeesus+sanoi+oli+lähempänä+tätä:"+Siitä+teidät+tunnetaan+minun+oppilaikseni,+että+teillä+on+keskinäinen+rakkaus."+Edelliseen+ilmaisuun+sisältyy+oikeaa+sanaa+käyttäen+myös+oppilas-opettaja/rabbi+-suhteen+tavoite.+Tavoite+on+muuttua+kaikessa+Herramme+kaltaiseksi.+Kaikessa+tarkoittaa+esimerkiksi+pyhyyttä,+rakkautta,+rauhaa,+iloa,+kutsumusta,+suoraa+auktoriteetti+linjaa+taivaallisista+Isästä+Jumalasta.+Koko+oppilaan+elämä+on+tarkoitus+kytkeytyä+yhä+laajenevalla+kontaktipinnalla+opettajaan.+Hän+on+ylösnoussut+taivaallisiin+valtaistuimelel+asettunut+Jumalan+poika.++Ehkäpä+tässä+tulikin+jo+paljastettua+nykytilanne+ja+sen+syy.+Sinä+paljastit+kristuksen+ruumiin+eli+seurakunnan+pirstoutumisen.+Se,+kertoo,+että+joukkoon+on+pujahtanut+rakkaudettomia+omaa+lompakkoaan+ja+egoaan+palvelevia+ihmisiä+pitkin+matkaa.++Heidän+vaikutuksestaan+raamatun+ilmoituksen+sisältöä+on+tulkittu+enemmän+tai+vähemmän+värittyneellä+tavalla++vajaa+pari+tuhatta+vuotta.++Mutta+varsinaiseen+asiaan.+Koska+olet+ahkerasti+tutkinut+kirjoituksia+heitän+sinulle+ajatuksen+mietittäväksi.+"+Hän+riisui+aseet+hallituksilta+ja+valloilta+ja+asetti+heidät+julkisen+häpeän+alaiseksi"+(+...mahtoikohan+olla+kolossalaiskirje+2+luku+?).+Mikä+saa+sinut+ajattelemaan,+että+vihollisella+yhä+olisi+ollut+voimaa+repiä+esirippu++kahtia?+Miksi+et+voi+ottaa+maan+järistystä+ja+taivaan+pimentymistä+ja+esiripun+repeämistä+Jumalan+tekemänä+yliluonnollisena+vahvistuksena.+Se+oli+vahvistus+siitä,+että+tie+kaikkein+pyhimpään+on+Jeesuksen+sovitustyön+ja+hänen+itsensä+kautta+aukaistu+sinulle+ja+minulle+ja+kuka+ikinä+uskoo,+että+Jeesus+oli+Jumalan+valitsema+uhri.+Hän+on+se,+mikä+sanoi+olensa.++Ymmärrän+kyllä+hyvin,+että+harva+suostuu+meistä+käymään+sisälle+kaikkein+pyhimipään+Jeesuksen+kautta.+Hän+on+tie.+Hänen+kauttaan+sisälle+meneminen+tarkoittaa+syventyvää+suostumista+antautumista+Hänen+katselemistaan+hengen+silmin.+Se+tarkoittaa+suostumista+muutokseen...+jatkuvasti+--+tämä+on+mahdollista+vain+Pyhässä+hengessä+ja+vain+Pyhänhengen+yliluonnollisen+voiman+vaikutusksesta.+Toisaalta+se+tarkoittaa+myös+Pojan+asemaan+ottamista+suhteessa+Jumalaan.+Jumala+on+henki+ja+pojaksi+ottaminen+on+välitön+peruuttamaton+tapahtuma,+joka+tapahtuu+hengen+vaikutuksesta+sillä+hetkellä+kun+ihminen+uudesti+syntyy+uudesti+ylhäältä.+(Pyhästä+hengestä).+Olen+vakuuttunut+siitä,+että+kun+tämän+suuntainen+sydänten+jano+Jumalan+puoleen+valtaa+riitävän+monta+ihmistä+--+ei+tänä+päivänä+nähtävälle+kuppikuntaisuudelle+ole+enää+tarvetta.+Hänen+kauttaan+sisälle+meneminen+on+astumista+taivaalliseen+kaikkein+pyhimpään+ja+hänen+kanssaan+astuminen+ulos+--+on+taivasten+valtakunnan+tulemista+lähelle+--+käsinkosketeltavan+lähelle+--+Hänen+kanssaan+astuminen+ulos+on+ihmeitä+ja+merkkejä+parantumisia,+kuolleista+herättämisiä,+demonien+ulos+ajamista+ihmisiä+kiusaamasta.+Se+on+katoamatonta+elämää+jonka+lisääntymisellä+ei+ole+loppua....+Niin+Teuvo+miksi+ajattelet,+että+Saatanaa+olisi+tarvittu+esiripun+kahtia+repimiseen?+Onko+tämä+mitä+pähkinän+kuoressa+jaoin+liian+hyvää+ollakseen+totta+vai+etkö+ole+kuullut+valtakunnan+ilosanomaa+ennen?