Teuvo Suni: MIKSI TEMPPELIN VÄLIVERHO REPESI?

"Mutta Jeesus huusi taas kovalla äänellä ja antoi henkensä.
Sillä hetkellä temppelin väliverho repesi kahtia, ylhäältä alas asti. Maa vavahteli, kalliot halkeilivat."

Se liittyy tähän Jeesukselle annattuun tehtävään:

"Älkää luulko, että minä olen tullut lakia tai profeettoja kumoamaan. En minä ole tullut kumoamaan, vaan toteuttamaan."

Temppelin väliverhon takana oli se paikka, jossa Jumala puhui papeille. Koska Jeesuskaan ei saanut valittua kansaa pois pappien valheista, Jumala hylkäsi lopullisesti papit, ja ihmisten rakentamat jumalanhuoneet, kun Hesekielin ja Malakin ennustukset toteutuivat:

"Minun laumani on hajonnut, kun se on jäänyt paimenetta, ja minun lampaani ovat joutuneet petojen suihin, kun ne ovat joutuneet erilleen laumastaan

Minun lampaani harhailevat pitkin vuoria, pitkin korkeita kukkuloita, ne ovat hajaantuneet joka puolelle maata, eikä kukaan kaipaa eikä etsi niitä.

"Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana.
Näin sanoo Herra Jumala: Minun lampaani ovat joutuneet petojen saaliiksi. Minun lampaani ovat joutuneet kaikenlaisten petojen suihin, koska kukaan ei ole niitä kainnut, koska paimeneni eivät ole tunteneet murhetta niistä. Paimenet ovat pitäneet huolta vain itsestään, minun laumastani he eivät ole huolehtineet. Sen tähden, paimenet, kuulkaa Herran sana.

Näin sanoo Herra Jumala: Niin totta kuin elän, minä panen paimenet vastaamaan, minä vaadin heidät tilille lampaistani. Enää he eivät saa olla laumani paimenia, enää he eivät saa huolehtia minun laumastani eivätkä omasta hyvinvoinnistaan. Minä pelastan lampaani heidän hampailtaan, enää ne eivät joudu heidän ruoakseen.

"Näin sanoo Herra Jumala: Minä etsin itse lampaani ja pidän niistä huolen.
Niin kuin paimen pitää huolta lampaistaan, kun ne ovat hajaantuneet hänen ympäriltään, niin minä huolehdin lampaistani ja haen ne turvaan kaikkialta, minne ne sumuisena ja synkkänä päivänä ovat kaikonneet."

"Te papit, teitä koskee tämä sana: ellette kuuntele minua ettekä vilpittömin sydämin kunnioita minun nimeäni, minä annan kirouksen kohdata teitä, minä muutan saamanne siunauksen kiroukseksi", sanoo Herra Sebaot.

"Minä lähetän siunauksen tilalle kirouksen, koska ette vilpittömin sydämin kunnioita minua." -- Minä teen teidän sukunne kelvottomaksi papin tehtävään. Minä paiskaan uhrieläintenne suolet sontineen teidän silmillenne, viskaan juhlienne jätteet kasvoillenne, ja teidät itsennekin heitetään tuohon samaan tunkioon. -- Huomatkaa nyt: tuon sanan minä olen lähettänyt teille siksi, että liitto, jonka tein Leevin kanssa, pysyisi voimassa, sanoo Herra Sebaot.

Minun liittoni oli tällainen: Elämän, rauhan ja menestyksen minä annoin hänelle, ja hän kunnioitti ja palveli minua, lähestyi minua vavisten.

Luotettava opetus oli hänen sanoissaan, eikä vääryyttä ollut hänen huulillaan. Vakaasti ja vilpittömästi hän vaelsi minun tietäni, ja monet hän palautti takaisin synnistä. Papin suun tulee jakaa tietoa, hänen huuliltaan odotetaan opetusta. Hän on Herran Sebaotin sanansaattaja.

-- Mutta te olette poikenneet tieltä, teidän opetuksenne on saanut monet lankeamaan. Te olette rikkoneet liittoni, jonka tein Leevin kanssa, sanoo Herra Sebaot.

Niin minäkin teen teidät halveksituiksi ja saatan teidät häpeään kaiken kansan silmissä. Te ette pysyneet minun teilläni, vaan opettaessanne katsoitte, keitä kuulijat olivat."

Tästä alkoi koko maailmassa Jumalan lähettämä raju eksytys. Kun Jumala hylkäsi kelvottomat papit, ja siirsi heidät parempaa palkkaa maksaan Saatanan ammattiliittoon, koska:

"Palkkapaimen ei ole oikea paimen."

Jumala oli armollisempi pappeja kohtaan kuin mitä oli Suomen posti pakettilajittelijoita kohtaan. Ilmeisesti siksi, että tiesi heidän hyvin hoitavan ihmiskunnan pitämisen hänen lähettämässä RAJUSSA EKSYTYKSESSÄ.

63

90

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kun Saatana oli Golgatalla Jeesukselle kuolinhaavan aukaissut, hyppäsi kiireesti Golgatalta  Jerusalemin temppelin harjalle ja sieltä alas temppeliin, repi väliverhon, koska hän oli nyt sen uusi omistaja, kirjoitusten mukaan:

      "Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."

      Väliverhon takana temppelissä oli paikka, jossa Jumala oli papeille puhunut, ja nyt sitä ei enää tarvinnut, koska uusi omistaja alkoi puhu papeille julkisesti omassa .Ja siellä hän omistajana omiaan ohjaa, ihmiskunnan tuhoon saakka.

      Tampereen tuomiokirkossa näette hänet, jos ette muuten usko.

    • Anonyymi

      Oikeassa olet. Jumala ei asu eikä vieraile käsin tehdyissä temppeleissä.
      Jumala ja Jeesus on ja puhuu taivaan temppelistä.

      Ilm. 14:17

      Ja taivaan temppelistä lähti eräs toinen enkeli, ja hänelläkin oli terävä sirppi.

      • Kiitos sinulle, ken lienetkään, nyt jää tästäkin päivästä hyvä mieli: Jumalan enkelit taivaassa iloitsevat yhdestäkin ihmisestä, joka uskoo totuuteen.

        "Ja taivaan temppelistä lähti eräs toinen enkeli, ja hänelläkin oli terävä sirppi."

        Tästä alkaa ihmiskunnan tuho, sadonkorjuun aika. Ensin korjataan valitut, ja sitten Saatanan synagogien asukkaat:

        "Sitten näin tämän: Oli valkoinen pilvi, ja pilven päällä istui joku ihmisen kaltainen, jolla oli päässään kultainen seppele ja kädessään terävä sirppi.

        Temppelistä tuli toinen enkeli, joka kovalla äänellä huusi pilven päällä istuvalle: "Pane sirppisi työhön ja leikkaa, nyt on sadonkorjuun aika. Maan sato on kypsä korjattavaksi."
        Silloin se, joka istui pilvellä, heitti sirppinsä maan päälle, ja niin korjattiin maan sato.

        Taivaan temppelistä tuli taas enkeli, ja hänelläkin oli terävä sirppi.

        Myös alttarista tuli enkeli, se jolla on tuli vallassaan, ja hän huusi kovalla äänellä sille enkelille, jolla oli terävä sirppi:
        "Pane terävä sirppisi työhön ja korjaa tertut maan viinitarhasta. Rypäleet ovat kypsyneet."

        Profeetta Hesekiel kertoo tämän jatkon:

        "Tappakaa vanhukset ja nuoret miehet, neidot, naiset ja lapset, tappakaa heidät viimeistä myöten, mutta älkää kajotko kehenkään, jolla on merkki.

        Aloittakaa minun temppelistäni." Niin he aloittivat kansan vanhimmista, jotka olivat temppelin edustalla. "

        Tuo merkki ei ole kuoleman merkki risti, vaan Pyhä Henki.


    • Rauhoitu, satuihin ei kannata uskoa, koska pahimmassa tapauksessa joudut vastuuseen epäjumalanpalvonnasta.

      Jeesus on yhä pelkkää satua.

      • Minä iloisen, että se on sinulle vain pelkkää satua, joten minun ei tarvitse odottaa tykistöupseerin kolinaa porstuvassani.

        Et kai sinä tämän sadun totuuden kertojaa aio nitistää?


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Minä iloisen, että se on sinulle vain pelkkää satua, joten minun ei tarvitse odottaa tykistöupseerin kolinaa porstuvassani.

        Et kai sinä tämän sadun totuuden kertojaa aio nitistää?

        Valheen levittäjää ei tarvitse nitistää, riittää kun osoittaa valehtelijan valehtelijaksi tai harhaiseksi.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Minä iloisen, että se on sinulle vain pelkkää satua, joten minun ei tarvitse odottaa tykistöupseerin kolinaa porstuvassani.

        Et kai sinä tämän sadun totuuden kertojaa aio nitistää?

        He-ma, älä vielä lähde. Sanoit ihmeellisen sanan

        "Rauhoitu, satuihin ei kannata uskoa, koska pahimmassa tapauksessa joudut vastuuseen epäjumalanpalvonnasta."

        Sinullakin on siis jumala, jolle minun jumala on epäjumala?
        Kerro ihmeessä tuon jumalasi nimi?


      • he-ma kirjoitti:

        Valheen levittäjää ei tarvitse nitistää, riittää kun osoittaa valehtelijan valehtelijaksi tai harhaiseksi.

        Miksi kuitenkin Paavali nitistetiin, vaikka hän rehellisesti tunnusti olevansa valehtelija ja vääristelijä:

        "Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"

        "Mutta jos meidän väärämielisyytemme tuo esiin Jumalan oikeamielisyyden, mitä meidän on silloin sanottava? Onko Jumala ehkä väärämielinen -- puhun nyt ihmisten tavoin -- kun hän antaa vihan kohdata meitä?"


      • Vielä he-malle:

        Olenko oikeassa, kun sanon, että pidät minua samanlaisena kuin profeetta Hesekieliä:

        " Sinä olet heille vain kuin lemmenlaulujen laulaja, kaunisääninen ja taitavasti soittava viihdyttäjä. He kuuntelevat puhettasi mutta eivät elä sen mukaan."

        Tähän et tietenkään usko - mutta ei se minua haittaa:

        " Mutta kun minun sanani toteutuvat -- ja ne toteutuvat -- he ymmärtävät, että heidän keskellään on ollut profeetta."


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        He-ma, älä vielä lähde. Sanoit ihmeellisen sanan

        "Rauhoitu, satuihin ei kannata uskoa, koska pahimmassa tapauksessa joudut vastuuseen epäjumalanpalvonnasta."

        Sinullakin on siis jumala, jolle minun jumala on epäjumala?
        Kerro ihmeessä tuon jumalasi nimi?

        Minulla ei ole jumalaa, joten olen myös täysin synnitön.

        Onko hankala ymmärtää että osa meistä ei ole taikauskoisia ja pidä satuja totena?


      • he-ma kirjoitti:

        Minulla ei ole jumalaa, joten olen myös täysin synnitön.

        Onko hankala ymmärtää että osa meistä ei ole taikauskoisia ja pidä satuja totena?

        Kyllä sinulla jokin jumala on, koska koit minun jumalan epäjumalana?


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Kyllä sinulla jokin jumala on, koska koit minun jumalan epäjumalana?

        No ei, et vain halua ymmärtää.

        En ole nähnyt yhtään väitettä tai todistetta mistään jumalasta, vaikka ihmiset ovat niitä tuhansittain luoneet ja esittelevät sinun tapaasi niiden aikaansaannoksia sokeina todellisuudelle.

        En kuitenkaan voi sulkea pois epätodennäköisen oikean jumalan olemassaoloa, joten suosittelen luopumaan kaikista ihmisen mainostamista epäjumalista.

        Luuletko ihan oikeasti, että maailmojen luoja, jos olisi olemassa, tarvitsisi kaltaistasi mainostamaan itseään?


      • he-ma kirjoitti:

        No ei, et vain halua ymmärtää.

        En ole nähnyt yhtään väitettä tai todistetta mistään jumalasta, vaikka ihmiset ovat niitä tuhansittain luoneet ja esittelevät sinun tapaasi niiden aikaansaannoksia sokeina todellisuudelle.

        En kuitenkaan voi sulkea pois epätodennäköisen oikean jumalan olemassaoloa, joten suosittelen luopumaan kaikista ihmisen mainostamista epäjumalista.

        Luuletko ihan oikeasti, että maailmojen luoja, jos olisi olemassa, tarvitsisi kaltaistasi mainostamaan itseään?

        Hän tarvitsee juuri kaltaisiani, joita osin on harvassa.

        Sillä ei hän niin tyhmä ole, että lähettäisi oman Poikansa toisen kerran ihmisten tapettavaksi, tai peräti antoi tappaa itsensä samalla, kuten Saatana luuli:

        Jumala oli Kristuksessa ja antoi tapatti itsensä samalla.

        Tällä uskolla on Saatanan helppo pitää sinutkin totuudesta tietämättömänä.


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Miksi kuitenkin Paavali nitistetiin, vaikka hän rehellisesti tunnusti olevansa valehtelija ja vääristelijä:

        "Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?"

        "Mutta jos meidän väärämielisyytemme tuo esiin Jumalan oikeamielisyyden, mitä meidän on silloin sanottava? Onko Jumala ehkä väärämielinen -- puhun nyt ihmisten tavoin -- kun hän antaa vihan kohdata meitä?"

        Ei Paavali tuossa sitä tarkoita, että hän olisi luopunut Jumalasta ja seuraisi Paholaista kuten sinä ylpeä jostain kumman syystä haluat väittää! Hänhän nimenomaan selittää, "ihmisten tavoin" ettei yksikään ihminen ole täysin erheetön. Et sinä enkä minä, vain Jumala on pyhä ja täysin pimeää vailla. Etkö ymmärrä, että Paavali oli pakanoiden pariin lähetetty apostoli, joka sai Jumalalta mitä puhui. Tässä asiassa olet Teuvo pahasti vinossa, vaikka muutoin kiivailetkin välillä siten, että joku joka ei enempää kirjoittamiasi asioita seuraa voisi äityä luulemaan sun olevan oikealla asialla. Pah.


    • Kiitos!

      Nyt minä ymmärrän: "Minulla ei ole jumalaa, joten olen myös täysin synnitön.

      Olet siis itsellesi Jeesus?

      Jos minä alan täällä ihmisiä pelätä, joka Jumalan edessä on syntiä, voisinko aluksi tulla pyytämään sinulta syntiäni anteeksi?

    • He-malle vielä kiitos tästä lauseesta:

      "En kuitenkaan voi sulkea pois epätodennäköisen oikean jumalan olemassaoloa, joten suosittelen luopumaan kaikista ihmisen mainostamista epäjumalista."

      "Missä minä olen mainostanut näiden tämänkin maan kymmenien eri uskonlahkojen jumalia taivaan jumalana?"

      Tätä toivon, jos vielä Raamattua tutkit, että pystyisit erottamaan Paavalin kirjoituksista, sadoista valheista ne totuudet, jotka Pyhä Henki Saulille opetti.

    • Kun temppelin omistus siirtyi toisen omistajan ohjaukseen, niistä tehtiin rosvojen luolia.
      Tämän Pyhä Henki ilmoitti Saulille, ennen kuin Saatana hänet vietteli ja uudestisynnytti hänet Paavaliksi:

      "Jumala, joka on luonut maailman ja kaiken, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu ihmiskäsin tehdyissä temppeleissä. Häntä ei myöskään palvella ihmiskäsin, ikään kuin hän tarvitsisi jotakin - itse hän antaa kaikille elämän, hengen ja kaiken muun. Yhdestä ihmisestä hän on luonut koko ihmissuvun, kaikki kansat asumaan eri puolilla maan päällä, hän on säätänyt niille määräajat ja asuma-alueiden rajat, jotta ihmiset etsisivät Jumalaa ja kenties hapuillen löytäisivät hänet.

      "Jumala ei kylläkään ole kaukana yhdestäkään meistä: hänessä me elämme, liikumme ja olemme. Ovathan muutamat teidän runoilijannekin sanoneet: 'Me olemme myös hänen sukuaan.' Koska me siis olemme Jumalan sukua, meidän ei pidä luulla, että jumaluus olisi samankaltainen kuin kulta, hopea tai kivi, kuin ihmisen mielikuvituksen ja taidon luomus. Tällaista tietämättömyyttä Jumala on pitkään sietänyt, mutta nyt sen aika on ohi, hän vaatii kaikkia ihmisiä kaikkialla maailmassa tekemään parannuksen."

      "Hän, Vastustaja, korottaa itsensä kaiken jumalana pidetyn yläpuolelle, asettuu itse istumaan Jumalan temppeliin ja julistaa olevansa Jumala."

      Hän sanoi heille: "On kirjoitettu: 'Minun huoneeni on oleva rukouksen huone.' Mutta te olette tehneet siitä rosvojen luolan."

      Jumalan tuomio, kun se ihmiskunnan kerran kohtaa, se alkaa juuri näistä Saatanan palvelijoillaan rakennuttamista jumalanhuoneista, joissa vuosisadasta ja -tuhannesta toiseen ihmisiä pidetään Saatanan orjina juuri noilla ihmiskäsin tehtävillä jumalanpalveluksilla.

      Siksi Raamatun viimeisimpiä Jeesuksen Kristuksen käskyjä on kutsua kaikki omansa pois noista Saatanan rituaalipalveluksista, ennen kuin hän saapuu ne tuhoamaan:

      "Sen porton ( näiden lopun ajan seurakuntien ) viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat ( siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään.

      Minä kuulin taivaasta toisenkin äänen, joka sanoi: "Lähtekää pois, jättäkää hänet, te, jotka olette minun kansaani, ettette joutuisi ottamaan osaa hänen synteihinsä, ettekä jäisi alttiiksi niille vitsauksille, joilla häntä lyödään. Hänen syntiensä röykkiö ulottuu jo taivaaseen asti, eikä Jumala unohda hänen pahoja tekojaan."

      Tätä käskyä ei yksikään Jumalan jo paaduttama kykene noudattamaan, koska Jumalan lähettämän rajun eksytyksen vaikutuksesta tätä kehotusta rakkaan seurakuntansa jättämisestä pidetään Saatananasta lähteneenä. Vaikka tämä on yhtäpitävä Jeesuksen ja profeettojen ilmoitusten kanssa:

      "Kun Jeesus oli tullut ulos temppelistä ja oli lähdössä pois, opetuslapset tulivat hänen luokseen näyttääkseen hänelle temppelialueen rakennuksia. Mutta Jeesus sanoi heille:

      "Näettekö kaiken tämän? Totisesti: kaikki revitään maahan, tänne ei jää kiveä kiven päälle." "Kuulkaa siis: teidän temppelinne on jäävä asujaansa vaille."

      Näin oli Jumala ihmiskäsin tehdyt jumalanhuoneet lopullisesti hylännyt, ja näin käynyt toteen hänen profeetoilleen antamansa ennustukset:

      "Oman majansa hän tuhosi, hävitti puutarhansa, löi maan tasalle pyhäkkönsä. Juhlapäivän ja sapatin hän antoi unohtua Siionissa. Kauhistuttavassa vihassaan hän hylkäsi kuninkaan (siis esivallan) ja papit. Myös oman alttarinsa hän jätti, hylkäsi temppelinsä. Hän antoi vihollisen käsiin palatsit ja muurit. Herra oli päättänyt hävittää Siionin muurit. Tarkoin hän tiesi, mitä teki. Ei hän vetänyt kättään tuhoamasta: valli ja muuri itkivät kohtaloaan, yhdessä ne sortuivat."

      Miksi Jumala tällaisen teon teki. Sekin on selvästi ilmoitettu:

      "Herra päästi kiivautensa purkautumaan, vuodatti koko hehkuvan vihansa. Hän sytytti Siionin tuleen, poltti sen perustuksia myöten. Eivät uskoneet maan piirin kuninkaat, ei tullut kenenkään mieleen, että jonakin päivänä vainooja ja vihollinen tulisi sisään Jerusalemin porteista. Tämä tapahtui profeettojen syntien tähden, pappien rikkomusten tähden, he vuodattivat kaupungissa viattomien verta. Silmät sokeina he nyt harhailevat kaduilla veren tahrimissa vaatteissa. Vaatteita, joihin eivät saisi edes koskea, he kantavat yllään."

      Siksi Jeesus ei suostunut tähän Saatanan mahtavaan tarjoukseen, jolla hän suostutteli häntä näiden rakennustensa johtajaksi:

      "Kaiken tämän, koko maailman ja sen loiston minä annan sinun valtaasi, sillä se on annettu minun haltuuni ja minä voin antaa sen kenelle tahdo. Jos kumarrat minua, tämä kaikki on sinun."

      • Tämä osui ja upposi TEUVO. Ryhmittymiä on hävettävän paljon. Suomalaisen raamatun käännösten mukaan Herramme sanoi:" Siitä teidät tunnetaan minun opetuslapsikseni, että teillä on keskinäinen rakkaus. Opetuslapsi on suomalainen sana. Sen merkitys on pitkälle selittelevä. Oppilas - olisi parempi. Kyse oli rabbi- oppilas- suhteesta. Jossa oppilaaksi haluava ja kutsuttu ja valittu vietti oppilas-aikanansa opettajansa läheisyydessä käytännöllisesti katsoen kaiken aikansa. Oppilas-aikana oppilaan suurin ja toivottavasti ainoana tavoitteena on tulla kaikessa opettajansa kaltaiseksi. Olen vakuuttunut siitä, että se, mitä Jeesus sanoi oli lähempänä tätä:" Siitä teidät tunnetaan minun oppilaikseni, että teillä on keskinäinen rakkaus." Edelliseen ilmaisuun sisältyy oikeaa sanaa käyttäen myös oppilas-opettaja/rabbi -suhteen tavoite. Tavoite on muuttua kaikessa Herramme kaltaiseksi. Kaikessa tarkoittaa esimerkiksi pyhyyttä, rakkautta, rauhaa, iloa, kutsumusta, suoraa auktoriteetti linjaa taivaallisista Isästä Jumalasta. Koko oppilaan elämä on tarkoitus kytkeytyä yhä laajenevalla kontaktipinnalla opettajaan. Hän on ylösnoussut taivaallisiin valtaistuimelel asettunut Jumalan poika. Ehkäpä tässä tulikin jo paljastettua nykytilanne ja sen syy. Sinä paljastit kristuksen ruumiin eli seurakunnan pirstoutumisen. Se, kertoo, että joukkoon on pujahtanut rakkaudettomia omaa lompakkoaan ja egoaan palvelevia ihmisiä pitkin matkaa. Heidän vaikutuksestaan raamatun ilmoituksen sisältöä on tulkittu enemmän tai vähemmän värittyneellä tavalla vajaa pari tuhatta vuotta. Mutta varsinaiseen asiaan. Koska olet ahkerasti tutkinut kirjoituksia heitän sinulle ajatuksen mietittäväksi. " Hän riisui aseet hallituksilta ja valloilta ja asetti heidät julkisen häpeän alaiseksi" ( ...mahtoikohan olla kolossalaiskirje 2 luku ?). Mikä saa sinut ajattelemaan, että vihollisella yhä olisi ollut voimaa repiä esirippu kahtia? Miksi et voi ottaa maan järistystä ja taivaan pimentymistä ja esiripun repeämistä Jumalan tekemänä yliluonnollisena vahvistuksena. Se oli vahvistus siitä, että tie kaikkein pyhimpään on Jeesuksen sovitustyön ja hänen itsensä kautta aukaistu sinulle ja minulle ja kuka ikinä uskoo, että Jeesus oli Jumalan valitsema uhri. Hän on se, mikä sanoi olensa. Ymmärrän kyllä hyvin, että harva suostuu meistä käymään sisälle kaikkein pyhimipään Jeesuksen kautta. Hän on tie. Hänen kauttaan sisälle meneminen tarkoittaa syventyvää suostumista antautumista Hänen katselemistaan hengen silmin. Se tarkoittaa suostumista muutokseen... jatkuvasti -- tämä on mahdollista vain Pyhässä hengessä ja vain Pyhänhengen yliluonnollisen voiman vaikutusksesta. Toisaalta se tarkoittaa myös Pojan asemaan ottamista suhteessa Jumalaan. Jumala on henki ja pojaksi ottaminen on välitön peruuttamaton tapahtuma, joka tapahtuu hengen vaikutuksesta sillä hetkellä kun ihminen uudesti syntyy uudesti ylhäältä. (Pyhästä hengestä). Olen vakuuttunut siitä, että kun tämän suuntainen sydänten jano Jumalan puoleen valtaa riitävän monta ihmistä -- ei tänä päivänä nähtävälle kuppikuntaisuudelle ole enää tarvetta. Hänen kauttaan sisälle meneminen on astumista taivaalliseen kaikkein pyhimpään ja hänen kanssaan astuminen ulos -- on taivasten valtakunnan tulemista lähelle -- käsinkosketeltavan lähelle -- Hänen kanssaan astuminen ulos on ihmeitä ja merkkejä parantumisia, kuolleista herättämisiä, demonien ulos ajamista ihmisiä kiusaamasta. Se on katoamatonta elämää jonka lisääntymisellä ei ole loppua.... Niin Teuvo miksi ajattelet, että Saatanaa olisi tarvittu esiripun kahtia repimiseen? Onko tämä mitä pähkinän kuoressa jaoin liian hyvää ollakseen totta vai etkö ole kuullut valtakunnan ilosanomaa ennen?


    • Anonyymi

      Oli juutalaiset huijarit varmaan myyneet kelvotonta kangasta täydellä hinnalla.
      Pikku puhuri ja "riiitsss.." sanoi riepu.

      • Tyhjänpäiväinen herjaus, jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Tyhjänpäiväinen herjaus, jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.

        Mistäs tiiät. Olikko paikalla vai kenties myöhemmin vakuutustarkastajana?
        Mutta tointaako tuota vanahhaa riepua ennee muistella. Tikulla silimmään ja silleensä.


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Tyhjänpäiväinen herjaus, jolla ei ole mitään tekemistä totuuden kanssa.

        Mistäs tiiät. Olikko paikalla vai kenties myöhemmin vakuutustarkastajana?
        Mutta tointaako tuota vanahhaa riepua ennee muistella. Tikulla silimmään ja silleensä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistäs tiiät. Olikko paikalla vai kenties myöhemmin vakuutustarkastajana?
        Mutta tointaako tuota vanahhaa riepua ennee muistella. Tikulla silimmään ja silleensä.

        Tiedän sen siitä. mistä sinä et tule koskaan sitä tietämään:

        "Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden.
        Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva."


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Tiedän sen siitä. mistä sinä et tule koskaan sitä tietämään:

        "Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden.
        Hän ei näet puhu omissa nimissään, vaan puhuu sen, minkä kuulee, ja ilmoittaa teille, mitä on tuleva."

        Kuulostaa puutteelliselta hoitoonohjaukselta jos kuulee ja uskoo ääniä.


    • Anonyymi

      Syntien tähden yhteys Jumalan ja ihmisten välillä oli poikki. Jeesus sovitti ihmiskunnan synnin, Tuo nyrkin paksuinen väliverho pyhän ja kaikkeinpyhinpään välilä revittiin halki aivan kuin esikuvana siitä, että Jeesuksen veriuhri poisti esteen Jumalan ja ihmisen välillä. Nyt ihminen voi astua Jumalan eteen, kuten Hebr. 10:19-20 kertoo: "Meillä on siis, veljet, rohkea luottamus siihen, että Jeesuksen veren kautta meillä on pääsy kaikkeinpyhimpään uutta ja ekävää tietä myöten, jonka hän on vihkinyt meille esiripun, oman lihansa , kautta."

      Tämä valtava lupaus koskee tietysti niitä, jotka ovat uskon kautta siirtyneet pimeydestä valoon, Jeesuksen seuraajiksi. Kaikki muut ovat edelleen syntiensä vanki. He jopa herjaavat näitä pyhia asioita.

      • Ei ole sinullakaan edes harmainta aavistusta totuudesta, sillä hebrealaiskirje on myöskin Paavalin kirjoittama, Saatanan erinomaisten opetusten seurauksena.


    • Jos TeuvoSuni olisi aito judaisti, hän pitäisi Jeesusta vääränä profeettana.

      • Mutta kun ei ole - eikä edes tiedä, mikä on judaisti?


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Mutta kun ei ole - eikä edes tiedä, mikä on judaisti?

        Kun PasiToivonen2 katosi, Googletin:

        "Judaisti nimitys - Helluntailaisuus - Suomi24 Keskustelut

        Lainsaarnaajia - Kotisatama - Viikon sana"

        Muuten, onko täällä myös 1 luokan Pasi Toivonen, tämän 2 luokan Pasi Toivosen lisäksi"


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Kun PasiToivonen2 katosi, Googletin:

        "Judaisti nimitys - Helluntailaisuus - Suomi24 Keskustelut

        Lainsaarnaajia - Kotisatama - Viikon sana"

        Muuten, onko täällä myös 1 luokan Pasi Toivonen, tämän 2 luokan Pasi Toivosen lisäksi"

        Joo mutta se lähti pois.

        Olen Teuvoa hurskaampi, valokuvan tilalla viinipullon etiketti.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Kun PasiToivonen2 katosi, Googletin:

        "Judaisti nimitys - Helluntailaisuus - Suomi24 Keskustelut

        Lainsaarnaajia - Kotisatama - Viikon sana"

        Muuten, onko täällä myös 1 luokan Pasi Toivonen, tämän 2 luokan Pasi Toivosen lisäksi"

        Joo mutta se lähti pois.

        Olen Teuvoa hurskaampi, valokuvan tilalla viinipullon etiketti.


      • PasiToivonen2 kirjoitti:

        Joo mutta se lähti pois.

        Olen Teuvoa hurskaampi, valokuvan tilalla viinipullon etiketti.

        Oletko sen saanut papeilta, jotka ovat varmistanee sen, että siinä on varmasti Kristuksen verta, eikä vedestä tehtyä viiniä?


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Oletko sen saanut papeilta, jotka ovat varmistanee sen, että siinä on varmasti Kristuksen verta, eikä vedestä tehtyä viiniä?

        En vaan netistä hakusanalla Tarapaca. Suosittelen.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Oletko sen saanut papeilta, jotka ovat varmistanee sen, että siinä on varmasti Kristuksen verta, eikä vedestä tehtyä viiniä?

        En vaan netistä hakusanalla Tarapaca. Suosittelen.


      • PasiToivonen2 kirjoitti:

        En vaan netistä hakusanalla Tarapaca. Suosittelen.

        Nyt olet jo yli 70 vuotta myöhässä, koska sinua paljon suurempi Suosittelija ehti ennen:

        Miksi varjelit minut tupakalta ja viinalta?

        "Jotta sinun järkesi olisi kirkas", kuului vastaus.

        "Ajatuksiini johdatettiin vielä pieni jäsenkortti. Lienen ollut 12- tai 13-vuotias, kun äitini tilasi Joka Poika-lehden. Siihen oli perustettu Joka Pojan Raittiusliitto, johon liityin, ja sen jäsennumero on 640. Tämä lyhyt lupaus oli varjellut elämääni niin, ettei sen lukemattomien vaikeuksien keskelle päässyt viina tuhojaan tekemään:

        "Tahdon koettaa Jumalaan turvautuen pysyä ehdottomasti raittiina koko elämäni ajan ja niin muodoin kieltäytyä kaikista väkijuomista sekä tupakasta. Saadakseni tälle pyrkimykselleni tukea olen liittynyt jäseneksi Joka Pojan Raittiusliittoon."

        Tuossa se on Raamatun välissä edelleenkin todistuksena, joka on pitänyt.

        Tervetuloa tarkastamaan, jos näillä kulmilla liikut. Minut löydät S-marketin lähellä olevasta Sahraheikistä.

        Jos ei eräs hörhö siskon poikansa kanssa ole ehtinyt ennen sinua.


      • PasiToivonen2 kirjoitti:

        Joo mutta se lähti pois.

        Olen Teuvoa hurskaampi, valokuvan tilalla viinipullon etiketti.

        Se sinun Taracakako hänetkin vei?

        Et varmaankaan ole muistanut tätä:

        "Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne."


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Se sinun Taracakako hänetkin vei?

        Et varmaankaan ole muistanut tätä:

        "Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne."

        Minun uskontoni sallii viinin nauttimisen. En ole muslimi.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Se sinun Taracakako hänetkin vei?

        Et varmaankaan ole muistanut tätä:

        "Älkää juopuko viinistä, sillä siitä seuraa rietas meno, vaan antakaa Hengen täyttää itsenne."

        Minun uskontoni sallii viinin nauttimisen. En ole muslimi.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Nyt olet jo yli 70 vuotta myöhässä, koska sinua paljon suurempi Suosittelija ehti ennen:

        Miksi varjelit minut tupakalta ja viinalta?

        "Jotta sinun järkesi olisi kirkas", kuului vastaus.

        "Ajatuksiini johdatettiin vielä pieni jäsenkortti. Lienen ollut 12- tai 13-vuotias, kun äitini tilasi Joka Poika-lehden. Siihen oli perustettu Joka Pojan Raittiusliitto, johon liityin, ja sen jäsennumero on 640. Tämä lyhyt lupaus oli varjellut elämääni niin, ettei sen lukemattomien vaikeuksien keskelle päässyt viina tuhojaan tekemään:

        "Tahdon koettaa Jumalaan turvautuen pysyä ehdottomasti raittiina koko elämäni ajan ja niin muodoin kieltäytyä kaikista väkijuomista sekä tupakasta. Saadakseni tälle pyrkimykselleni tukea olen liittynyt jäseneksi Joka Pojan Raittiusliittoon."

        Tuossa se on Raamatun välissä edelleenkin todistuksena, joka on pitänyt.

        Tervetuloa tarkastamaan, jos näillä kulmilla liikut. Minut löydät S-marketin lähellä olevasta Sahraheikistä.

        Jos ei eräs hörhö siskon poikansa kanssa ole ehtinyt ennen sinua.

        Tarapaca on viiniä, ei viinaa. Ankea uskonto sinulla, haluan pysyä mahdollisimman kaukana siitä.


      • PasiToivonen2 kirjoitti:

        Minun uskontoni sallii viinin nauttimisen. En ole muslimi.

        Oikein todistit ja sen kyllä huomaa kirjoituksistasi.


      • PasiToivonen2 kirjoitti:

        Tarapaca on viiniä, ei viinaa. Ankea uskonto sinulla, haluan pysyä mahdollisimman kaukana siitä.

        Siksi sinulla on varmaankin kotonasi oikea viinikellari, koska viinistäkin voi juopua, eikä tarvitse juoda tämän porton vihan viiniä:

        Sen porton viiniä, vihan viiniä, ovat kaikki kansat juoneet, kaikki maailman kuninkaat (siis esivallat) ovat irstailleet hänen kanssaan, ja kaikki maailman kauppamiehet ovat rikastuneet hänen vauraudestaan ja ylellisestä elämästään."

        Mutta jotkut pilkkasivat: "He ovat juovuksissa, makeaa viiniä täynnä."

        "Ne, jotka nukkuvat, nukkuvat yöllä; ne, jotka juovat, ovat juovuksissa yöllä."

        Minä ainakin nukun hyvin, keskimäärin 10 tuntia yöllä ja tunnin päivällä.


      • TeuvoSuni kirjoitti:

        Oikein todistit ja sen kyllä huomaa kirjoituksistasi.

        Onko se sinulle ongelma?


      • PasiToivonen2 kirjoitti:

        Onko se sinulle ongelma?

        Ei todellakaan ole.

        Anna anteeksi, kun huomautin, sillä minulla ei ole mitään henkilökohtaista ongelmaa, joten en aavistanut, että se on sinulle noin herkkä paikka.


    • Anonyymi

      Temppelin väliverho repesi siksi, kun Jeesus sovitti maailman synnit kuolemallaan ja teki kaikista ihmisistä potentiaalisia vanhurskaita,eli kelvollisia suoraan Jumalalle.Kaikista ihmisistä, jotka haluavat on mahdollista tulla pappeja. Uhreja ei enää tarvita, Jeesus on viimeinen ja lopullinen uhri. Verho on poistunut kaikkein pyhimmän edestä.

      • Ja sinä uskot Saatanan suloista selitystä, jolla herjaat Jumalan ilmoitusta Hesekielille ja Jeesuksen omaa vertausta, joka toteutui:

        "Mutta kun nämä näkivät pojan, he sanoivat toisilleen: 'Hän on perillinen. Tapetaan hänet, niin perintö on meidän.'

        Ja tätä perintöä olet sinäkin täällä maailmassa nauttimassa ja minullekin tarjoamassa:

        "Te olette lähtöisin Saatanasta.
        Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää.
        Saatana on ollut murhaaja alusta asti.
        Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
        Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
        Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."

        "Jatkakaa toki isienne tapaan, kunnes mitta on täysi!
        Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt
        Miten te voisitte välttää kadotustuomion?"

        Näitä täydentää vielä tämä Jeesuksen ehdoton käsky:

        "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

        Kauniita unia, käärmeen kuvia: "Onko Jumala todella sanonut? Ei suinkaan!"


      • Anonyymi

        Tarvihtiko se Jeesus sen rievun isäsä sitteiksi,että se juutas ei piäsisi ennee immeisten kimppuun. Johan tua teki siinnä urosmehiläisen työn.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tarvihtiko se Jeesus sen rievun isäsä sitteiksi,että se juutas ei piäsisi ennee immeisten kimppuun. Johan tua teki siinnä urosmehiläisen työn.

        Saatana sen repi, tahrasi verellä ja teki siitä sinullekin vaatteen

        "Silmät sokeina he nyt harhailevat kaduilla veren tahrimissa vaatteissa.
        Vaatteita, joihin eivät saisi edes koskea, he kantavat yllään."


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Saatana sen repi, tahrasi verellä ja teki siitä sinullekin vaatteen

        "Silmät sokeina he nyt harhailevat kaduilla veren tahrimissa vaatteissa.
        Vaatteita, joihin eivät saisi edes koskea, he kantavat yllään."

        Raamattu kuitenkin yhdistää tapahtuman tähän nuorisorikolliseen josta ko. kirja on sittemmin sepustettu. Häntä on ainakin syytä epäillä todisteiden puutteessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu kuitenkin yhdistää tapahtuman tähän nuorisorikolliseen josta ko. kirja on sittemmin sepustettu. Häntä on ainakin syytä epäillä todisteiden puutteessa.

        En tunne tuota nuorisorikollista, mutta Pyhän Hengen herjaajia kyllä.


    • Saattohoidosta takaisin elämään!

    • Saattohoidosta takaisin elämään!

    • Saattohoidosta takaisin elämään!

      • Anonyymi

        Elämä on lahja. Ja haaskaat sen uskonnolliseen hömppään. Melkoista kiittämättömyyttä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Elämä on lahja. Ja haaskaat sen uskonnolliseen hömppään. Melkoista kiittämättömyyttä.

        Minä sain elämän ja vieläpä iankaikkisen elämän - en tämän maailman uskonnollisesta hömpästä, vaan itseltään Jeesukselta Kristukselta.

        Joka ei tähän maailmaan perustanut yhtään uskonnollisen hömpän laitosta, vaan jätti niiden perustamisen alamaailman johtajan Saatanan, ja hänen aliurakoitsija Paavalin tehtäväksi.
        Joka erinomaisesti on tämän hoitanut:

        "Olenhan teidän keskuudessanne todistanut olevani oikea apostoli, kun olen tehnyt tunnustekoja, ihmeitä ja voimatöitä yhden toisensa jälkeen."


      • Anonyymi
        TeuvoSuni kirjoitti:

        Minä sain elämän ja vieläpä iankaikkisen elämän - en tämän maailman uskonnollisesta hömpästä, vaan itseltään Jeesukselta Kristukselta.

        Joka ei tähän maailmaan perustanut yhtään uskonnollisen hömpän laitosta, vaan jätti niiden perustamisen alamaailman johtajan Saatanan, ja hänen aliurakoitsija Paavalin tehtäväksi.
        Joka erinomaisesti on tämän hoitanut:

        "Olenhan teidän keskuudessanne todistanut olevani oikea apostoli, kun olen tehnyt tunnustekoja, ihmeitä ja voimatöitä yhden toisensa jälkeen."

        Kerro terveisiä. Eipä nuo Jessen ihmeteot ole edes Uri Gellerin veroisia, ja valtaosa niistäkin on jälkikäteen sepustettuja tai muilta lainattuja.

        Valitettavasti tuolle sinulle myydylle optiolle ei lunastajaa löydy. Pyramidihuijaukset nyt ovat sellaisia.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kerro terveisiä. Eipä nuo Jessen ihmeteot ole edes Uri Gellerin veroisia, ja valtaosa niistäkin on jälkikäteen sepustettuja tai muilta lainattuja.

        Valitettavasti tuolle sinulle myydylle optiolle ei lunastajaa löydy. Pyramidihuijaukset nyt ovat sellaisia.

        Kyllä hänen ihmeteot ovat sinuakin koskettaneet, koska olet siellä piemässä pusikossa tuhansien Anonyymien seurakunnassa.

        Minä taas täällä valossa, jossa kaikki näkevät.


    • Avaaja:
      Jos juutalaisten temppelin väliverho olisi ratkennut dramaattisesti, eikö olisi melko todennäköistä että tälläisestä järisyttävästä tapahtumasta lukisi vielä enemmän juutalaisten kirjoituksissa kuin kristittyjen?

      Eikä että ainoa lähde on kristittyjen raamatussa.

      • Miksi tuota ihmettelet?

        Jumalahan paadutti valitun kansansa jo 700 vuotta ennen Poikansa maailmaan lähettämistä, ja jätti sen, kuten koko ihmiskunnan tähän vaiheeseen."

        "Te olette lähtöisin Saatanasta.
        Hän on teidän isänne, ja hänen halunsa te tahdotte tyydyttää.
        Saatana on ollut murhaaja alusta asti.
        Hän on kaukana totuudesta, se on hänelle vieras.
        Kun hän valehtelee, hän todella puhuu omiaan, sillä hän on valehtelija ja valheen isä.
        Mutta minua te ette usko, koska minä sanon teille totuuden."

        "Jatkakaa toki isienne tapaan, kunnes mitta on täysi! Te käärmeet, te kyykäärmeitten sikiöt! Miten te voisitte välttää kadotustuomion?"

        Näitä täydentää vielä tämä Jeesuksen ehdoton käsky: "Jos joku tulee minun luokseni mutta ei ole valmis luopumaan isästään ja äidistään, vaimostaan ja lapsistaan, veljistään ja sisaristaan, vieläpä omasta elämästään, hän ei voi olla minun opetuslapseni."

        Miksi he olivat sellaista maailmalle julistaneet, mihin eivät itsekään uskoneet. Olivat vain onnellisia, kun saivat toivomansa perinnön:

        "Tapetaan Poika, niin perintö on meidän."


    • Anonyymi

      Vähemmällä huutelulla ois voinunna välttää koko toloppakomennuksen.
      Voi kun olis Maria tunnustanna ketkä sitä kävi kiksimässä. Paljolta riesalta olis vältytty.

      • Herja se on pienikin herja, sanoi Saatana ja Anomyyni tuli onnelliseksi.
        Kun tuli samalla mieleen seksi.


    • Jeesuksen ruoskamessu temppelissä:

      "Jeesus teki nuoranpätkistä ruoskan ja ajoi heidät kaikki temppelistä lampaineen ja härkineen. Hän paiskasi vaihtajien rahat maahan ja kaatoi heidän pöytänsä.

      Kyyhkysten myyjille hän sanoi: "Viekää lintunne pois! Älkää tehkö Isäni talosta markkinapaikkaa!"

    • "Älä heitä pelkää, vaikka olet heidän keskellään kuin piikkipensaikossa."

    • Anonyymi

      Kiitos, että se repesi.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1415
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      154
      1127
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      967
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      867
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      82
      830
    6. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      733
    7. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      289
      733
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      692
    Aihe