Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1481

1. Fariseukset+ja+kirjanoppineet+toivat+Jeesuksen+eteen+aviorikoksesta+tavatun+naisen.+Mooseksen+lain+mukaan+hänet+oli+kivitettävä.+He+kysyivät+Jeesukselta,+mitä+Jeesus+sanoisi+tästä.+Jeesus+sanoi:+"Se,+joka+on+synnitön,+heittäköön+ensimmäisen+kiven."+Ei+ollut+miehissä+ketään+sellaista,+joka+olisi+voinut+heittää+kiven.+Jeesus+sanoi+naiselle:+"En+minäkään+tuomitse+sinua.+Mene,+äläkä+enää+syntiä+tee."+(Joh.+8:1-11)Kyllä+minulla+on+eriävä+mielipide.+Kun+Jeesus+eli,+oli+vielä+lakiliiton+aika.+Jeesuksen+kuoleman+jälkeen+alkoi+armon+aika.+Ihminen+pelastuu+ainoastaan+armosta+ei+tekojen+kautta.+Fariseukset+olivat+koko+ajan+Jeesuksen+kimpussa,+koska+hän+rikkoi+heidän+mielestään+lakia.+Fariseukset+yrittivät+täyttää+lakia+pilkulleen,+vaikka+he+olivat+täynnä+omahyväisyyttä,+olevinaan+toisia+ihmisiä+parempia.+Jos+Jeesus+sanoi+kuulijoilleen,+että+heidän+tulee+rakastaa+lähimmäistä+niin+kuin+itseään,+miten+siihen+voi+laittaa+sen,+että+Jeesus+olisi+halunnut+murhata.+Minä+en+usko+sitä.
  2. Kyllä+minun+isäni+oli+paikalla,+vaikka+hän+kävikin+töissä.+Oli+illalla+minun+kanssani+ja+viikonloppuina.+Hän+ei+viettänyt+iltojaan+ryyppyporukoissa,+vaan+oli+kotona+perheensä+kanssa.+Parempaa+isää+en+olisi+voinut+saada.