Vapaa kuvaus

Aloituksia

0

Kommenttia

1

1. Aloitin+Ozempicin+käytön+vajaa+4vk+sitten.+En+ole+diabeetikko,+mutta+vahva+sukurasite+kakkostyyppiin+ja+takana+jo+raskausdiabetes.+BMI+paukahti+ekaa+kerta+yli+30+ja+kyllä+tuntui+pahalta+tuo+termi+"lihava",+minkä+tuolla+BMI:llä+"saa".+Olen+ollut+vuosikausia+jojoilija.+Ruoka+maistuu+liian+hyvin+eli+annoskoot+liian+isoja+ja+herkkuja+vedän+surutta.+Kun+sitten+päätän+laihduttaa,+niin+saan+kyllä+painoa+pois,+kun+olen+niin+pääkkö.+Koen,+että+minusta+ei+ole+syömään+pysyvästi+terveellisesti,+joten+paljon+olisi+tehtävää+oman+pääkopan+kanssa,+jos+aikoisin+normaalipainossa+pysyä.Ozempicin+aloitus+on+sujunut+hyvin.+Lievää+pahoinvointia+oli+ekalla+viikolla+ja+sitten+taas+uuden+pistoksen+jälkeen.+Nyt+olisi+pian+edessä+annosnosto+0,25mg+-+>0,5mg.+Ruokahalu+on+vähentynyt+jo,+mutta+kyllä+minulla+edelleen+on+ruokahalua+ja+mielitekoja+eli+toivoisin+lisää+vaikutusta+annosnostolla.+Nyt+mietin+koko+ajan+syömisiäni+ja+painonlasku+perustuu+pitkälti+siihen,+että+syön+tietoisesti+vähän+ja+kevyesti,+vaikken+jokaista+kaloria+laskekaan.+Painon+en+edes+toivo+laskevan+liian+nopeasti,+koska+minulla+alkaa+siitä+yleensä+muutaman+kk+päästä+kova+hiustenlähtö.+Mieluummin+tasainen+lasku+pidemmällä+aikavälillä+ja+vähemmällä+efortilla+ja+ehkä+samalla+oppisin+syömään+oikein.+Tai+oikeammin+ainakin.+Onko+liian+paljon+pyydetty...?+Painoa+oli+aloittaessa+84+kg,+nyt+80,4+kg.