Vapaa kuvaus

- täysi-ikäisten lasteni mielestä "maailman paras isä"; saattavat joskus sortua kyllä lievään liiotteluun,mutta tavoilleni uskollisena,en heitä käy tuomitsemaan vaan "rakastan heitä juuri sellaisina" kuin ovat. Ts.olen saanut elämän tärkemmän lahjan,hienot lapset ja siksi kiitos puolisolleni tämän asian toteutumisesta. Jaa'a,ettäkö vaimon mielestä "maailman;;olkoon,eipä siitä enempää,mutta tykkää kuiteskin,ainaskin luulen niin,ainaskin nuorempana,ainaskin jostain jutusta silloin. No,omasta mielestä mussa asuu ainakin muutama hippi,Robin Hood, Pelle Peloton ja Esa Saarinen. S-postia voi lähettää kaiken näköiset,kokoiset,ikäiset,asiallista ja vaikka "epäasiallista",postia lähettävät,koska siinä usein piilee myös joku muu merkitys,kuin kuin toiselle tarkoitettu pahan olon tuottamisen tarve. sp.osoite [email protected] Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

4775

1. talkoot alkaa,ja näyttää taas olevan että pitää itte ensin,niin Marionkin jo toisen pohdittavan ehdotuksen toi,kiitos vaan.

Ja koska tässä on hyvä tilaisuus sanoa ensimmäinen riteeri,niin kai se etu-varustus täytyy niin hyvin teipata ja tukea,ettei vaikka aivastaessa tinttaa kaikkia nappuloita pohjaan kerralla.

Joskus on tuntunut siltä,että niin on käynyt ja tuloshan on sitten aivan sitä itteensä,siis naisen lokiikkaa,jota ei käsitä naapurin erkkikään ja sehän tunnetusti on aivan ulalla,että sen puoleen pitäis käsittää.
  2. Kohtalon ivaa,sekä häpeää,mutta omakohtainen ja totta.
    Joskus reilu kymmenen vuotta sitten menin neli-veto pic-up:pia katsastamaan tietysti viimeisenä päivänä,mitä laki salli.
    Auto oli aina kelvannut ilman kummempia remppoja leimalle ja nytkin menin toivorikkaana ja omahyväisenä sitä "kylmiltään"tarjoamaan.

No siinä matkaan lähtiessä etupäästä kuului hiukan jarrusta kitinää ja varsinkin kääntäessä,mutta muuten ne tuntuivat aivan normaaleille,joten en sen enempää sillä mieltäni vaivannut.Olin kyllä ounastellut,että etupyörän laakeri saattoi olla lopuillaan,mutten sitä sen kummemmin tarkastanut.

Katsastusmiehen istuessa ratin taa,yritin vähän selitellä kiireisiin vedoten miksi katsastus tuppaa jäämään viimeiseen päivään ja kehuin,että tässä autossa ei ole ilmennyt mitään vikoja niin jarrujen kuin ohjauslaitteiden suhteen milloinkaan ja tunnustin,että en ole tehnyt(teettänyt)autolle mitään vaan nytkin olin samalla tarvikkeita noutamassa kaupungista.

Selitykseni loppuvaiheessa oltiin jo jarru dynamometrillä ja etujarrut oli päin pee-tä,ja hän niitä koetti useamman kerrankin,kun sanoin,että olis luullut,että noin suuri heitto pyörien jarrutustehossa pitäisi jo tuntua puoltona ohjauksessa ja todellakaan niin ei ollut tapahtunut.

No ei se tulos siitä muuttunut ja takapäässä oli toinen puoli aivan tehoton ja toinen normaaliarvossa.
    Siitä sitten ulkokautta nosturihalliin ja koska olin sanonut,ettei jarrut puoltaneet normaalikäytössä,niin hänpä kokeili senkin ja niinhän siinä kävi,että ratti pyörähti käsistä oikein kunnolla ja saattoi arvata tuntemukseni,koska ikupäivänä niin ei itsellä ollut oikeestikaan käynyt ja kaikki"pohja työ"(selitykseni)oli tullut todistettua aivan tyhjänpäiväiseksi ja vääräksi.

Vielä kyllä koitin "ihmetellä",mikä voi saada moisen aikaan,kun menimme nosturille ja puin sanoiksi ajatukseni etupyörän laakerin kunnosta, jospa sieltä löytyisi väljää ja samalla syy jarrujen puoltamiseen.
    Väljää kyllä löytyikin,mutta ei pyörän laakerista,vaan alatukivarren pää oli tiensä päässä,joten sekin visioni oli väärä ja häpeän tunne kyllä oli niin kova,että myös katsastusmiehelle sen sanoin.

Onneksi siihen aikaan sai vikalapulla ajaa kuukauden,edellyttäen tietysti,että viat piti ensin korjata kuntoon.
    Siinä asemalta lähtiessäni kyllä heti ensimmäinen jarrutus sai ratin pyrkimään oikelle voimakkaasti ja syy selvisi heti verstaalle mentyä ja oli yksinkertaisesti vain käynyt niin,että jarrupala oli loppunut oikealta puolen ja jarrukaikan pintaan oli sen jälkeen leikkaantunut(tarttunut) jarrupalan metallia epätasaisesti,joten sen puolen jarru hiljaisesti pyöriessä(dynamo)oli kun hammaspyörä.joka oli heti jumissa,kun jarrua painoi.
    Ja sen jarrupalan lopullinen loppuminen tapahtui matkalla(60 mk)katsastus asemalle ja finaali siinä dynamometrin pyörityksessä.
    Joten ei voisi paljon sopivammasti vika tulla.

Täytyy kyllä antaa tunnustus ko.katsastajalle,koska hänen pokka ei pettänyt ja hän pysyi hyvin asiallisena koko katsastus session ajan.

No kaipa se on sama kuin poliiseilla,että niitä selityksiä, toinentoistaan huvittavampia ja uskomattomampia kuulleena, niitä ei sen kuummemmin rekisteröi,vaan ammattimainen ote säilyy ja vasta saunailloissa ja kahvitunneilla kerrotaan päivän parhaat työkaverien iloksi.
  3. Aivan samaa mieltä olen,että "tarkoittamasi"kristitty kirjoittaja tekee hallaa edustamalleen yhteisölle meidän useimpien mielestä.
    Mutta on kai
    todennäköistä "tyylistään"päätellen,että hänellä on suuri hätä ihmiskunnan puolesta ja hän aivan paniikissa yrittää tehdä uskonsa sälyttämää tehtävää,levittää pelastuksen sanomaa "pakanoille"ja farisealaisille.

Se että hän sen tekee niin paatoksella,jyrkin ja ehdottomin sanoin,taitaa olla hänen mielestään ainoa "oikea", puhdasasoppinen tapa, saada sana kuulumaan ja tehoamaan.Lisäksi hän ilmeisesti on vain ns.sanansaattaja,jolla ei ole 'oikeus' ryhtyä spekuloimaan"herran"sanasta maalliikojen (palstalaisten tässä tap.),vaan hänen"tehtävä"on vain sanan tuominen ihmisten tietoisuuteen.
    Tämä päättelen siitä,etten ole nähnyt hänen perustelevan tai ottavan keskustelijana osaa oman asiansa tiimoilta.

Aivan samoja piirteitä ja myös yhtä jyrkkäää suhtautumista on nähtävissä myös täällä palstan keskusteluissa,"siis halutaan olla oikeammassa",kuin muut,ja ei kunnioiteta tai edes'kestetä'erilaisuutta,vaan aletaan sättimään henkilöä,eikä hänen mielipidettään,kuten pitäisi.

Koska kaikilla meillä on niin erilaiset lähtökohdat ja elämäntilanteet,niin näitä 'rajan käyntejä'ja 'rajaloukkauksia' tulee olemaan ja ne täytyisi vain ottaa vastaan ikäänkuin elämäntotuuksina,jotka vain ovat,ja joihin emme voi juurikaan muuten vaikuttaa,kuin oman suhtautumisen kautta.

Itse antaisin hänen kirjoitukset olla tai siirtäisin ne uskonto-palstalle,mutta henk,koht.ei ne minua ahdista ja niinkauan,kun tämä on ns.yleispalta,niin omasta puolesta kukin saa kirjoittaa mitä lystää,mutta oma veteenpiirretty rajani menee sillä kohden,kun tunnen(luulen tuntevani)jonkun hyökkäävän 'aiheettomasti'toisen persoonaa vastaan,eikä hän välitä edes kertoa,mikä aiallisesti toisen mielipiteessä'sotii'hänen omaa vastaan.
    Ylläolevan olen esittänyt vain omana näkemyksenä minkä tunnen,ko. kirjoittajasta ja tietysti vain perustuu mielikuvaan ja osin loogiseen analysointiin,mutta vain subjektiiviseen,koska muuta en voi.
  4. se menee niinkuin sanot.