Vapaa kuvaus

Yhteystiedot: [email protected] Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

662

Kommenttia

7700

1. ArmiK: " SINÄKIN TAPIO OLET VALKEUDEN ENKELIN KAAPUUN PUKEUTUNEENA SAATANANA TUOMASSA SEN SANOMAA".
    "....Siis järkyttävää on sanotaan olevan oikeita uskovia, mutta ei USKOTA SANAA"!!!!!!!

---
    Näin ollen kannattako sinunkaan enää "antaa pyhää koirille tai heittää helmiä sioille" (Matt. 7:6).

Kun olen mielestäsi mennyt harhaan ja siitä olet minua varoittanut useamman kerran, niin tiedätkö mitä sinun nyt pitää tehdä Jumalan Sanan ohjeitten mukaan; Lue Tiit. 3:10!

Vai haluatko nyt vastustaa Totuuden Henkeä ja olla tottelematta Jumalan Sanan kehoituksia.
  2. Miksi Luther on sinulle totuutta tärkeämpi?
    TeuvoSuni: "Eikä hän ikinä olisi
    ryhtynyt törkein sanoin syyttämään juutalaisia Kristuksen murhaamisesta,..."
    ---
    Tosiaan, eiköhän ole parasta uskoa tässäkin asiassa Raamattua!
    Ketkä tappoivat/tapattivat Jeesuksen?
    "Ja me olemme kaiken sen todistajat, mitä hän teki juutalaisten maassa ja Jerusalemissa; ja hänet he ripustivat puuhun ja tappoivat" (Apt 10:39).

Apt. 2:22,23
    2:22 "Te Israelin miehet, kuulkaa nämä sanat: Jeesuksen, Nasaretilaisen, sen miehen, josta Jumala todisti teille voimallisilla teoilla ja ihmeillä ja merkeillä, joita Jumala hänen kauttansa teki teidän keskellänne, niinkuin te itse tiedätte,
    2:23 hänet, joka teille luovutettiin, Jumalan ennaltamäärätyn päätöksen ja edeltätietämyksen mukaan, TE LAISTA TIETÄMÄTTÖMIEN MIESTEN KÄTTEN KAUTTA NAULITSITTE RISTILLE JA TAPOITTE".

Uskotaan vaan, mitä Raamattu tästäkin asiasta opettaa!
  3. aksu521 kysyy: "MITÄ TARVITAAN ETTÄ SAADAAN HERÄTYSTÄ?
    ...Raamatullisesti,siihen kuuluu ylistys ja palvonta joka voi olla äänekästä.Karkelonti ja tanssi myös kuuluu asiaan"
    ---
    Mitä Raamattu tästä opettaa?
    Oliskohan meillä jotain opittavaa Paavalista; miten hän toimi Korinttissa (Apt. 18:1-17)

Ensimmäisessä kirjeessään korinttilaisille hän kertoo, mikä oli hänen pääsanomansa (1. Kor. 2:1-5):
    2:1 Niinpä, kun minä tulin teidän tykönne, veljet, en tullut puheen tai viisauden loistolla teille Jumalan todistusta julistamaan.
    2:2 Sillä minä olin päättänyt olla teidän tykönänne tuntematta mitään muuta paitsi Jeesuksen Kristuksen, ja hänet ristiinnaulittuna.
    2:3 Ja ollessani teidän tykönänne minä olin heikkouden vallassa ja pelossa ja suuressa vavistuksessa,
    2:4 ja minun puheeni ja saarnani ei ollut kiehtovia viisauden sanoja, vaan Hengen ja voiman osoittamista,
    2:5 ettei teidän uskonne perustuisi ihmisten viisauteen, vaan Jumalan voimaan.
    ---
    Missään kohden ei kerrota, että Paavali olisi karkeloimalla ja ylistämällä saanut aikaan herätystä Korinttissa.

Paavali itse oli saanut kohdata Ristiinnaulitun ylösnousseena Herranaan (1. Kor. 15:8).
    Tästä Ristiinnaulitusta ja syntien sovituksesta hän myös saarnasi (j.2).

Sanoma oli yksinkertainen.
    Hänen sanomansa ei perustunut ihmisen viisauteen eikä omiin kykyihin. Korintissa ”henkien taistelu” oli niin kova, että Paavali joutui saarnaamaan ”heikkouden vallassa, pelossa ja suuressa vavistuksessa”. Paavali ei häpeä tunnustaa tätä. Olihan hän tullut suurkaupunkiin, joka oli tunnettu materialismistaan ja siveettömyydestään.

Moni korinttilainen otti vastaan evankeliumin ja Korinttiinkin syntyi Jumalan seurakunta. (Tarkemmin Apt. 18:1-17)
    Paavalin saarnat olivat ”Hengen ja voiman” osoittamista (j. 4).
    Tuon vapisevan miehen saarnat saivat aikaan sen, että monien sisäinen vastarinta murtui: syntejä tunnustettiin, paheista ja huonosta elämäntavoista luovuttiin, alettiin elämään uutta elämää, jossa Hengen lahjat toimivat (1. Kor. 1:4-7).
    Korintin seurakuntalaisista tuli rikkaita hengellisesti, ilman mitään "vippaskonsteja".