Voiko noin 33-vuotiaana jo vanhentua kasvoista yhtäkkiä niin paljon että tuntuu että peilistä katsoo eri ihminen?
Käytin kyllä 12 vuotta keskiolutta lähestulkoon päivittäin, poltin tupakkia ja ruokavalioni on aina ollut sieltä epäterveellisemmästä päästä. Tosin tupakka on lopetettu ja kaljan juominen on vähentynyt.
Ollut nuoren näköinen 32-vuotiaaksi asti mutta nyt yhtäkkiä on tullut iso "vanhenemisen" muutos kasvoille ja olen lähemmäs 33.
Yhtäkkinen vanheneminen kasvoista?
43
513
Vastaukset
- Anonyymi
Taidat pohtia asiaa liikaa ja silloin alkaa näkemään itsensä jotenkin vanhalta. Katso mielummin valokuvista kuin peilistä.
- Anonyymi
Tai sitten katsoit vanhaa armeijakuvaa itsestäsi nuorukaisena, ja huomasit muuttumisen 12-vuoden ryyppäämisen jäljiltä vasta nyt. Psykologinen juttu ettei ihminen huomaa vanhenemistaan ja lihomistaan. Sukulaisesti ja tuttavasti ovat voineet huomata muuttumisesi jo vuosia takaperin.
- Anonyymi
Ihan normaalia viinamiehelle. Viinamieskin luulee olevansa joku komea naistenmies, ja kaikki muut näkevät vanhan juopon.
- AnonyymiUUSI
Hmm..Palvotko aurinkoa useinkin?
- Anonyymi
Niinhän nuo väittävät, että ihminen vanhenee juurikin sykäyksittäin, eikä jatkuvan tasaisesti.
- AnonyymiUUSI
Tuskin yhtäkkiä olet vanhentunut, olet vain havainnut vanhenemisen yhtäkkiä.
Kannattaisiko harkita terveitä elämäntapoja? - AnonyymiUUSI
Oletko laihtunut?
Tupakanpolton lopettaminen ja viljatuotteiden vähentäminen juomavaliossa kuulostavat huolestuttavalta. Toivottavasti et syömistä vallan ole lopettanut.
Laihtumisessa venynyt iho kutistuu hitaasti. Valvominen vanhentaa.
Parta tekee wanhan näköiseksi.
Hiukset ja niiden leikkausmalli on tärkeää yrittessään edes näyttää nuorelta. Täyskalju ilman partaa antaa ajattoman vaikutelman. Siis ajamattoman vastakohdalta. Naisen suusta kuultua.
Ajattelin ääneen.
Mies 65- AnonyymiUUSI
Parta tee vanhan näköiseksi parta tekee miehen näköiseksi
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin
Kateellinen vaan täällä mietiskelee.
Lohduttaa kuitenkin viisaus. "Karvat ja äly eivät viihdy samassa päässä!"
Jos nainen ei hoksaa että tässä on mies. Parraton ja tukaton. Käynti optikolle suotavaa. Ne myy huononnäköiselle yhdet lasit kolmen hinnalla.
Mies 65 - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Parta komistaa lähes poikkeuksetta miestä. Minun mielestäni.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Parta komistaa lähes poikkeuksetta miestä. Minun mielestäni.
JasuEi parta kaikille sovi ja pitkä tuuhea kunnon "karvaparta", eikö se ole helteelläkin kuuma!
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei parta kaikille sovi ja pitkä tuuhea kunnon "karvaparta", eikö se ole helteelläkin kuuma!
ei ole kuuma päinvastoin partakarvan ja ihon väliin jää ilmaa joka viilentää kesällä ja talvella lämmittää
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Niin
Kateellinen vaan täällä mietiskelee.
Lohduttaa kuitenkin viisaus. "Karvat ja äly eivät viihdy samassa päässä!"
Jos nainen ei hoksaa että tässä on mies. Parraton ja tukaton. Käynti optikolle suotavaa. Ne myy huononnäköiselle yhdet lasit kolmen hinnalla.
Mies 65Niin,eihän tyhjä lato kattoa tarvitse.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Ei parta kaikille sovi ja pitkä tuuhea kunnon "karvaparta", eikö se ole helteelläkin kuuma!
Onhan se,mutta siitä näkee viikonruokalistankin melko hyvin,jos sattuisi sen unohtamaan.
- AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Makuasia. Minusta parta edustaa maskuliinisuutta. Ja suurinta osaa nähdyistä parta on pukenut, kun sitä hoidetaan eikä se ole rölliparta. 😅
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Makuasia. Minusta parta edustaa maskuliinisuutta. Ja suurinta osaa nähdyistä parta on pukenut, kun sitä hoidetaan eikä se ole rölliparta. 😅
JasuMinusta moni mies näyttää pikkupojalle jos ei ole partaa. Kloppimainen naama lähtee, kun karvaa alkaa puskemaan naamariin. Ja mä en oikein itse tykkää babypojista enää tässä iässä.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Minusta moni mies näyttää pikkupojalle jos ei ole partaa. Kloppimainen naama lähtee, kun karvaa alkaa puskemaan naamariin. Ja mä en oikein itse tykkää babypojista enää tässä iässä.
JasuJa sitten parraton vanhempi mies näyttää virkamiehelle tai jollekin byrokraatikolle, poliitikolle yöks, fiilis on vastenmielinen mielikuvan takia. 😂
Jasu
- AnonyymiUUSI
Juu, naiset ainakin, kun ilman meikkiä vanhenevat silmissä, siksi naiset meikkaa, miehet EI.
- AnonyymiUUSI
En meikkaa, koska näyttäisin vielä tyhmemmälle meikattuna mitä ilman.
Jasu - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
En meikkaa, koska näyttäisin vielä tyhmemmälle meikattuna mitä ilman.
JasuMiehen ulkonäkö ei ole luotu meikkaamiselle.
Jos meikäläine meikkaisi, niin näyttäisin aika pelleltä. - AnonyymiUUSI
Anonyymi kirjoitti:
Miehen ulkonäkö ei ole luotu meikkaamiselle.
Jos meikäläine meikkaisi, niin näyttäisin aika pelleltä.Ei ole naisenkaan ulkonäkö. Meikki on luotu ihmisille uskottelemaan, ettei he muuten näyttäisi hyvältä ja edustavalta. Eihän kukaan meikattuna synny, me tytötkään.
Jasu
Entiiä, ite oon rupsahtanu aika tasasesti sitä mukaa ku vuosia kertyy🤔
Mut mää oonki sua 10 vuotta vanhempi,- AnonyymiUUSI
Nopea vanheneminen on vielä ymmärrettävissä, mutta yhtäkkinen vanheneminen on erittäin huolestuttava tapahtuma.
- AnonyymiUUSI
Ai jaa, millä tavalla "vanhuus" näkyy?
- Sheena - AnonyymiUUSI
Kävin vuosi sitten katsomassa vanhaa tuttua hoitokodissa. Ulkonäkö vielä siedettävä ikäisekseen (74 v), puheet ihan mitä sattuu Alzheimer kielen päälle tuomaan.
Nyt kävin taas katsomassa. Ei muistanut enää minun nimeäni, en ole varma muistiko muutenkaan. Hyvin vähän puhui, kuiskaamalla senkin. Kävely todella hidasta ja lyhyet askeleet. Paljon vanhentuneelta näytti.
Tarkoitus vielä elokuun lopulla ajaa sitä kautta, jos on vielä elossa.
Sitten oli autotallinaapuri joka yhtäkkiä muuttui jotenkin raihnaisen näköiseksi ja sitten ei enää näkynyt. Joku tiesi, että kuoli.
Talossa on yksi minua nuorempi fiksun näköinen naishenkilö, joka yhtäkkiä muuttui raihnaisen näköiseksi ja kertoi sairastuneensa. Sitähän ei saa kysyä, mihin. Lopun aikoja hänelläkin?
Peilit kyllä ovat huonontuneet muutenkin, mutta... - AnonyymiUUSI
Kait toi on hyvin yksilöllistä ja geneettistä vähättelemättä elintapojakaan yhtään. Kyllä jotkut vanhenee kolmekymppisinä jo reilusti.
Minusta taas näyttää ja tuntuu, että olen vanhennut 45 ikävuoden jälkeen vauhdilla, kun sitä ennen lähinnä vielä kypsyin aikuisen näköiseksi.
Jasu - AnonyymiUUSI
Päihteet vanhentaa.
Minulla taphtui äkillinen vanheneminen 25-vuotiaana. Siihen saakka näytin ikäistäni nuoremmalta. Tarjosivat jopa lastenlippuja. Mutta sitten aivan yhtäkkiä muutuin 50-vuotiaan näköiseksi. Sama kävi enollenikin. Geenit ovat hassuja.
- AnonyymiUUSI
Piirteitäsi peli näyttää suvun vanhempia ihmisiä. Väkisinkin periytyvät jutut näkyvät vaimeasti. Tädit? Sedät? Omat vanhemmat?
Ja hehän ovat jo vanhoja.
33 v on kiva ikä. Relaa. Jostain vinkkelistä lapsukainen vielä.
Vilma - AnonyymiUUSI
Se että vanheneminen näkyy, tarkoittaa myös koko kehon vanhenemista ja vanhojen ihmisten sairauksien ilmaantumista, usein verisuonet on tukittu siinä vaiheessa eläinrasvoilla.
- AnonyymiUUSI
Kyllä yli 3-kymppinenkin voi näyttää jo aika ikääntyneeltä: huomioitavaa esim. elämäntilanne:työttömyys, muut murheet ja huolet jotka näkyvät valitettavasti ensinnä kasvoissa, ainakin naisilla!
- AnonyymiUUSI
Totta. Sairastaminenkin vanhentaa reippaasti. Unettomuus ja pitempikestoinen stressikin vanhentaa. Näin kesällä syytä muistaa, ett liiallinen auringonottokin vanhentaa ihoa reippaasti, ihoa kannattaa suojata, käyttää aurinkovoiteita ja kosteusvoiteitakin.
- AnonyymiUUSI
Työttömyys nuorentaa jos älyää olla välittämättä siitä että on työtön, kyllä sitä rahaa aina jostain kouraan ilmestyy omiksi tarpeiksi.
- AnonyymiUUSI
Ihminen ikääntyy monella eri tavalla, on henkistä vanhenemista joka lopulta näkyy aivotoiminnoissa. Toinen vanhenemisen muodo on fyysinen vanhentuminen ja se näkyy kai eniten ihmisissä ulospäin.
Ihminen unohtelee asioita, tulee fyysisti heikommaksi ja kömpelömmäksi.
Itse huomaan ikääntymisen räjähtävän voiman katoamisena, vaikka eilenkin terassilla joku nuorimies tuli sanomaan ohimennen "respect, hyvät lihakset".
Ei kai tässä iässä enää niin mieti miltä itse näyttää, olisi eri asia jos olisi hakemassa pidempää suhdetta vastakkaisen sukupuolen kanssa. Pitäisi jo käydä parturissa, höylätä naamaansa ja ottaa muutama kiloa pois jotta sixpackit olisivat selvästi näkyvillä.
Vanhentuessa kannattaa pitää huolta omasta fyysisestä kunnostaan. Sekin vanhentaa ulkonäköä jos liikaa treenaa, solut härskiintyvät ja vanhenevat nopeammin.
Kaikella on siis puolensa, vanhentumista kukaan ei voi estää. Sen kanssa on vain elettävä, tai yrittää oppia elämään...
33-vuotias on parhaassa iässä, fyysisesti korkein taso saavutetaan usein iässä 25-35.
Tuon jälkeen sitten on vain fyysisestä alamäkeä, toivotaan henkisen kehittymisen sitä paikkaavan.
AV - AnonyymiUUSI
Fyysinen venheneminen näkyy yleensä puntarissa, kysyttäessä paljonko painosi oli 28-vuotiaana ja paljon se on nyt.
Hormonitasojen muutos näkyy usein kiloina.
AV - AnonyymiUUSI
Montako kiloa vanhempi sinä olet?
AV - AnonyymiUUSI
Kyyllä, ja sama pahus toistuu joka vuosi uudestaan
- AnonyymiUUSI
Hei, viinamies mikä pitää miehen tiellä.
https://www.puheenaiheet.fi/henkilo/alkoholisti-kuolee-48-vuotiaana/- AnonyymiUUSI
En tekis pilkkaa alkoholismista. Itsellä kuollut läheisiä kuollut alkoholismiin, eivät pystyneet lopettamaan juomistaan vaikka välillä yrittivätkin.
- AnonyymiUUSI
Tähän voisi kommentoida miten ihmiset eivät välttämättä itse voi enää vaikuttaa omaan juomiseensa.
Terasseilla tapasin muutaman vanhan tutun jotka olivat ratkenneet dokaamaan aika reilusti.
Kysymys ei silloin ole siitä olisitko viettänyt hauskan viinanhuuruisen viikonlopun, tai siitä onko tapasi nauttia 2-3 annosta muutamia kertoja viikossa.
Huolestuttavaksi asia muuttuu silloin kun dokataan kaksi viikkoa putkeen suuria annosmääriä.
Unohdetaan se syöminen kokonaan, ja lopputuloksena ei ruoka pysy edes sisällä.
Tässä vaiheessa tulisi olla joku taho joka stoppaa, ennen elimistön irtisanoutumista rännäämisestä.
Tuossa vaiheessa ihmiset laihtuvat, elimistö ei enää ota vastaan energiaa, ja mennään kohti lopullista tuomiota.
AV
- AnonyymiUUSI
33 on jo vaarallinen ikä.
"DJ Amanda Harkimon veli Roy Oliver Harkimo on kuollut 33-vuotiaana. Iltalehti sai vahvistuksen asiasta Harkimoiden lähipiiristä."- AnonyymiUUSI
Tuossa iässä on omat haasteena.
"Miki Liukkonen kuoli 4. heinäkuuta 2023 ollessaan 33-vuotias. Hän syntyi 8. heinäkuuta 1989. "
- AnonyymiUUSI
Kaikki me ikäännymme päivä päivältä, se on luonnollista ja odotettavissa olevaa. Se, miten aikaisin ja millä tavalla ikääntyminen kenestäkin näkyy, on todella yksilöllistä. Siihen vaikuttaa merkittävästi geenit, mutta elintavoilla on myös iso merkitys. Tupakointi, päihteet, epäterveelliset ruokailutottumukset, stressi yms näkyvät suoraan siinä, miten keho voi ja miltä se näyttää. Myös tietty sairaudet, hormonit, univaikeudet jne vaikuttavat suoraan siihen, millä tavalla ikääntymisen muutokset näkyvät.
Ei ikääntymistä pelätä kannata, vaikka suurin osa meistä haluaakin ikääntyä "hehkeästi". Itselleen kannattaa olla armollinen. Joskus elämässä on stressiä tai muita kuormitustekijöitä. Silloin kannattaa keskittyä olennaiseen eikä ulkonäkönsä murehtimiseen. Terveys ja hyvinvointi on paljon tärkeämpiä kuin se, minkä ikäiseltä ulospäin näyttää. Ymmärrän kyllä, että asia saattaa mietityttää, en minäkään ikääntymisen vaikutuksista erityisen pidä, mutta en oleta näyttävän tässä iässä enää miltään parikymppiseltä. On ihan ok näyttää itseltään, näyttääpä ulospäin sitten minkä ikäiseltä tahansa.
Aletheias
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ootko nainen noin mustis musta
Onhan se toki imartelevaa kun olet kaunis ja kaikkea muutakin, mutta ehkä vähän kummallista, kun ei varsinaisesti olla t917495- 373987
- 453520
- 2372822
Kauan säkin jaksoit
Minun perässä juosta. Kunnes pahoitit mielen. Kuinka monta anteeksipyyntöä olet vailla? 🧐402672- 452492
- 1322411
Miksi kaipaat
Ja olet elämässäni vielä kaiken tämän jälkeen? Eikö kaikki ole jo selvää välillämme?292299Askanmäessä Huippu esitys
Kävimme Ystävien kanssa Askanmäen kesäteatterissa. Kaikki tykättiin esityksestä aivan valtavasti. En varmaan koko vuonna212264- 451982