Vapaa kuvaus

Yhteystiedot: [email protected] Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

662

Kommenttia

7700

1. jaikall:
    "Jumalan armo jossa me olemme on Jumalan totinen armo".
    ---
    Tapio522:
    ”Mihin sinä jaikall synnittömänä tarvitset Jumalan ARMOA”?
    ---
    jaikall: ”Luovuta Tapio....Sinulle on monet selittäneet tätä asiaa etkä kuitenkaan ymmärrä.
    Minä olen jo luovuttanut sinun opettamisesi Herralle. En enää jaksa jankata samaa asiaa.
    Luovuta sinäkin tämä asia Jumalalle. Kysy Häneltä jos on jotakin epäselvää.
    Kyllä Jumalan Henki voi sinua opettaa jos otat vastaan” (jaikall)..
    ----------------------------------------
    Olen luovuttanut jo: En tavoittele sellaista pyhyyttä, että alkaisin jo pitämään itseäni synnittömänä. Kristus ei asu muissa kuin syntisissä.
    Synnittömän on vaikea ymmärtää, että me syntisinä olemme täysin riippuvaisia Jumalan ARMOSTA.
    Eihän synnitön Jumalan armoa tarvitsekkaan

Jos pidämme itseämme synnittöminä, niin teemme Jumalasta valehtelijan, eikä totuus ole meissä.
    1.Joh.1:8-10
    --
    1:8 Jos sanomme, ETTEI MEILLÄ OLE SYNTIÄ, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
    1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
    1:10 Jos sanomme, ETTEMME OLE SYNTIÄ TEHNEET, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.
    --
    Meillä uskovilla on siis SYNTIÄ (8) ja TEEMME SYNTIÄ (10).
    Olemme SYNTISIÄ.
    PELASTUMME YKSIN ARMOSTA, USKON KAUTTA, KRISTUKSEN ANSIOON LUOTTAEN.
    ------
    Edellä olevan sanan paikan (1.Joh.1:8-10) valossa tuntuukin oudolta jaikalin rukous.
    jaikal rukoilee:
    "Jumala kiitos että olet ollut minulle ENTISELLE SYNTISELLE ARMOLLINEN ja olet vanhurskauttanut minut Poikasi Jeesuksen Kristuksen nimessä ja veressä".

Paavalikin sanoi olevansa viheliäinen eli syntinen ihminen, vaikka hänen syntinsä oli pyyhitty pois (Room.7:24).
    Toisin sanoen ”uskova on samaan aikaan vanhurskas ja syntinen”.
  2. DAAVIDIN POIKA JA DAAVIDIN HERRA
    Mark. 12:35-37 (Rinnakkaisteksti: Matt.22:41-45)
    --
    12:35 Ja opettaessaan pyhäkössä Jeesus puhui edelleen ja sanoi: "Kuinka kirjanoppineet sanovat, että Kristus on Daavidin poika?
    12:36 Onhan Daavid itse sanonut Pyhässä Hengessä: 'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle”.
    12:37 Daavid itse sanoo häntä Herraksi; kuinka hän sitten on hänen poikansa?" Ja suuri kansanjoukko kuunteli häntä mielellään.
    --
    Kukaan ei enää rohkene kysyä Jeesukselta mitään (12:43). Hän kysyykin nyt itse. Jeesus ottaa esille ydinkysymyksen; kuka on Kristus, Daavidin poika (Messias).

Lainopettajat väittivät, että Messias on Daavidin poika.
    Näin Vanha Testamentti opettaakin (esim. 2.Sam.7:14-16, Jes. 11:1, Jer.23:5). Odotettiin, että joku Daavidin jälkeläinen ”pystyttäisi jälleen Daavidin sortuneen majan” (Aamos 9:11, Apt. 1:6).

Jeesus viittaa psalmiin 110:1, jossa Daavid Pyhässä Hengessä sanoo:
    'Herra sanoi minun Herralleni: Istu minun oikealle puolelleni, kunnes minä panen sinun vihollisesi sinun jalkojesi alle”.
    Kirjanoppineet ymmärsivät Daavidin tarkoittavan tällä Messiasta. Apostolitkin usein viittaavat tähän samaan psalmiin (Apt. 2:34, 1. Kor. 15:25, Hebr. 1:13, 10:12-13).
    Mutta Jeesus haluaa nyt tuoda julki, että Hän on paljon enemmän, kuin pelkkä Daavidin poika (Jeesus kuului Daavidin sukuun; Matt. 1.luku); Hän on istuva ja hallitseva Jumalan oikealla puolella kaiken Herrana (36).
    Jeesus kieltäytyi esiintymästä sillä tavoin, kuin Messiaalta odotettiin (poliittinen Messias). Messiaan tehtävä oli toisenlainen. Tämä selvisi opetuslapsille vasta Jeesuksen ristinkuoleman ja ylösnousemuksen jälkeen.

Jeesuksen tarkoitus, soveltaessaan psalmin 110 sanoja , oli osoittaa kirjanoppineille, kuinka pintapuolista heidän Sanan tuntemuksensa oli. Jeesus halusi antaa vielä todistuksen itsestään ennen häpeällistä kuolemaa. Hän ei ollut ainoastaan Daavidin poika, vaan myös Herra, joka kohta oli kutsuttava osalliseksi Jumalan pyhään maailmanhallintoon.

ekivaari: "Jumalalle riittää se kun uskomme Jumalan tahdosta syntyneen Jeesuksen Kristuksen Jumalan pojaksi, [Room. 8:35,36].
    --
    Eikö meidän tulisi myös uskoa todeksi samaisesta Room. kirjeestä Paavalin sanat:
    ” ....heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, JOKA ON YLI KAIKEN, JUMALA, ylistetty iankaikkisesti, amen! (Room.9:5).

Kristityille Jeesus Kristus on Jumalan ainoa Poika ja todellinen Jumala kuten Paavali tässä sanoo:
    Hän ”on kaiken yläpuolella, ikuisesti ylistetty JUMALA” (Room 9:5).
    Samoin toteaa Johannes: ”Hän on TOSI JUMALA ja iankaikkinen elämä” (1 Joh 5:20).
  3. Jonah:
    1Joh 4:15 Joka tunnustaa, että Jeesus on Jumalan Poika, hänessä Jumala pysyy, ja hän Jumalassa.
    ---
    Jeesus sanoo: ”Minulle on annettu KAIKKI VALTA taivaassa ja maan päällä” (Matt.28:18).
    Jumala on kaikkivaltias.
    Koska Poika on saanut KAIKEN vallan Isältä, niin Pojan valta ei voi olla pienempi kuin Isän valta.

Isä on Jumala ja Poika on Jumala, mutta koska Jumala on Yksi, niin ei ole kahta Jumalaa.

Room 3:30
    ”... koskapa Jumala on yksi, joka vanhurskauttaa ympärileikatut uskosta ja ympärileikkaamattomat uskon kautta”.

Gal.3:20
    ”Välimies taas ei ole yhtä varten; mutta Jumala on yksi”.

Jaak. 2:19
    ”Sinä uskot, että Jumala on yksi”.
    ---
    Isän ja Pojan välinen ainutlaatuinen suhde on Johanneksen evankeliumin keskeisiä teemoja:
    Isä ja Poika ovat YHTÄ (Joh 10:30).
    Tätä eivät järkeisoppineet käsitä!
  4. Esim. sanoin: "Uskova on syntinen todellisuudessa (in re) , mutta vanhurskas toivossa (in spe).

jaikal: "Ei Raamatussa noin lue. Uskova on vanhurskas KRISTUKSESSA JEESUKSESSA. Näin Raamattu väittää".
    --
    Raamattu sanoo näin:
    Tiit 3:7
    "...että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi TOIVON MUKAAN".
    ---
    Joh.16:8-11
    --
    16:8 Ja kun hän (=Pyhä Henki) tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
    16:9 synnin, koska he eivät usko minuun;
    16:10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
    16:11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
    --
    Pyhän Hengen tehtävänä on näyttää maailmalle todeksi ”1) synti, 2) vanhurskaus ja 3) tuomio” (8).

1) SYNTI (jae 9)
    Puolustaja todistaa, että on olemassa syntiä.
    Synnin syvin olemus on aina epäusko. Epäuskoinen ihminen ei ota vastaan Jeesusta (Joh. 5:38, 6:36, 8:24, 15:22,24).
    Synti näkyy ihmisessä kapinana Jumalaa vastaan. Ihminen haluaa tulla lopulta kokonaan riippumattomaksi Jumalasta.
    ”Lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan” (Room.8:7).
    Millainen on turmeltunut ihminen? Siitä voit lukea Room. 1:18-25.

2) VANHURSKAUS (jae 10)
    Vanhurskaus perustuu Kristuksen menemiseen Isän tykö (10).
    Kristus kuolee väärin syytettynä ja viattomana kärsien, mutta osoittautuu vanhurskaaksi, kun Isä ottaa hänet vastaan koko maailman syntien sovittajana. Maailman hylkäämä Jeesus on taivaalliseen kirkkauteen korotettu.
    Se osoittaa, että on olemassa vanhurskas Jumala, joka ei anna maailmassa olevan pahan voittaa hyvää.
    Ainoastaan vanhurskaan voi Jumala korottaa taivaalliseen kirkkauteen.

Toisaalta vanhurskaus tarkoittaa myös syntisille ihmisille Jumalan edessä hankittua vanhurskautta, kun maailman syntien poisottaja (Joh.1:29) herätetään kuolleista meidän vanhurskauttamisemme tähden (Room. 4:25).

Miten kelpaamme Jumalalle?
    Kun uskossa otamme vastaan Kristuksen Vapahtajanamme, Jumala ei lue meille syntejämme (Room. 4:8), vaan antaa ne Kristuksen tähden anteeksi.
    Hän pukee meidät Kristuksen puhtauteen ja pyhyyteen. Näin Jumala vanhurskauttaa meidät. Kristus tuli ihmiseksi sovittaakseen syntimme.
    Me olemme syntisiä, mutta Jumalan kanssa sovitettuja.
    Sovitettuina me, joissa synti vielä asuu, olemme Jumalan edessä pyhiä ja vanhurskaita, hänelle kelpaavia.