Kuka minä olen?

Mietimpä vain sitä että kuka minä oikeastaan olen?
Olenko syntinen uskovainen vaiko uskova syntinen?
Tai olenko kumpaakaan?
Voisinko olla armosta pelastettu syntinen Jumalan lapsi?
Jos olen armosta pelastettu, olenhan silloin uudestisyntynyt Jumalan lapseksi.
Mutta, olenko siitä huolimatta syntinen mutta, armosta pelastettu syntinen?
Voiko Jumalasta syntyä syntistä? Olenhan syntynyt Jumalasta koska olen
Hänen lapsensa! Täh?

103

779

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • se tarve itsensä ylentämiseen, vaikka Raamattu ilmoittaa toisin.

"Olenhan syntynyt Jumalasta koska olen
      Hänen lapsensa! Täh? "

Edes Jeesus ei noin suuria Raamatussa kerro vaan pikemminkin pyrkii alentamaan itsensä.

Ei kai sinun äitiäsi Jumala sentään siittänyt?

• Että minä olen Jumlan lapsi. En minä. Koska olen Jumalan lapsi, olen silloin välttämättä syntynyt Jumalasta.
        Sinä et tunne Jumalan lapsia koska et tunne Jumalaa. Siksi tämä on sinulle hullutusta etkä ymmärrä tätä.

1 Joh 3:1 "Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
        2. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on."

• *jukka.finland
        jaikal kirjoitti:

Että minä olen Jumlan lapsi. En minä. Koska olen Jumalan lapsi, olen silloin välttämättä syntynyt Jumalasta.
        Sinä et tunne Jumalan lapsia koska et tunne Jumalaa. Siksi tämä on sinulle hullutusta etkä ymmärrä tätä.

1 Joh 3:1 "Katsokaa, minkäkaltaisen rakkauden Isä on meille antanut, että meitä kutsutaan Jumalan lapsiksi, joita me olemmekin. Sentähden ei maailma tunne meitä, sillä se ei tunne häntä.
        2. Rakkaani, nyt me olemme Jumalan lapsia, eikä ole vielä käynyt ilmi, mitä meistä tulee. Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on."

Jeesus on synnitön ja "me tiedämme tulevamme Hänen kaltaisikseen, kun Hän ilmestyy". Mutta vielä me kannamme mukanamme tätä "kuoleman ruumista" eikä maan päällä ole niin vanhurskasta ihmistä, ettei hän syntiä tekisi. Raamatunpaikat tunnet.

Uudestisyntyneen ihmisen henki on vanhurskas ja pyhä, mutta teemme vielä matkaa alennustilamme ruumiissa kuolemaamme saakka tai kun Jeesus ilmestyy ja muuttaa alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi.

On kyllä olemassa synnitön tila, mutta Raamattu kutsuu sitä nimellä taivas.

• *jukka.finland kirjoitti:

Jeesus on synnitön ja "me tiedämme tulevamme Hänen kaltaisikseen, kun Hän ilmestyy". Mutta vielä me kannamme mukanamme tätä "kuoleman ruumista" eikä maan päällä ole niin vanhurskasta ihmistä, ettei hän syntiä tekisi. Raamatunpaikat tunnet.

Uudestisyntyneen ihmisen henki on vanhurskas ja pyhä, mutta teemme vielä matkaa alennustilamme ruumiissa kuolemaamme saakka tai kun Jeesus ilmestyy ja muuttaa alennustilamme ruumiin kirkkautensa ruumiin kaltaiseksi.

On kyllä olemassa synnitön tila, mutta Raamattu kutsuu sitä nimellä taivas.

näkemään että Filppiläiskirjeen 3:21 jakeessa "alennustilamme ruumiiksi" suomennettu määrite kuuluisi suomentaa sanoilla "nöyrän ruumiimme", sillä Ap.t. 8:33 jakeessa sama kreikan kielen kantasana
        t a p e i n ò s e i, kuvaa Jeesuksen nöyrtymistä, jonka tähden hänet myös korotettiin, [Fil. 2:8,9; Room. 1:4]

Koska ylösnousemukseen on tarjolla sekä sielullinen ruumis että hengellinen ruumis, [1. Kor. 15:44] niin Jumala valitsee itselleen sen kuuliaisen ja nöyrän ruumiin, [Room. 7:22] eikä sitä ruumista, jonka mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan!

`

• :-}
        ekivaari kirjoitti:

näkemään että Filppiläiskirjeen 3:21 jakeessa "alennustilamme ruumiiksi" suomennettu määrite kuuluisi suomentaa sanoilla "nöyrän ruumiimme", sillä Ap.t. 8:33 jakeessa sama kreikan kielen kantasana
        t a p e i n ò s e i, kuvaa Jeesuksen nöyrtymistä, jonka tähden hänet myös korotettiin, [Fil. 2:8,9; Room. 1:4]

Koska ylösnousemukseen on tarjolla sekä sielullinen ruumis että hengellinen ruumis, [1. Kor. 15:44] niin Jumala valitsee itselleen sen kuuliaisen ja nöyrän ruumiin, [Room. 7:22] eikä sitä ruumista, jonka mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan!

`

Siitä tulisikin hauska käännös: hän on muuttava meidän nöyrät ruumiimme kirkkautensa ruumiin kaltaisiksi:-)

• :-} kirjoitti:

Siitä tulisikin hauska käännös: hän on muuttava meidän nöyrät ruumiimme kirkkautensa ruumiin kaltaisiksi:-)

Tai koska ekivaari tuntuu ymmärtävän liha-käsitteen vain yhdellä tavalla niin "nöyrä ruumis" on käännettävä "nöyrä liha", joka sitten kirkastetaan Jeesuksen lihan kaltaisuuteen. Pyydän anteeksi niiltä, joita tekstini saattaa loukata.

Ekivaarin selittelyt unohtaen Raamattu sanoo, että "Jeesus on muuttava meidän alennustilamme ruumiit kirkkautensa ruumiin kaltaisiksi". On olemassa ruumiillinen ylösnousemus kuten Jeesuskin nousi ruumiillisesti kuolleista.

• ollut joskus syntinen?
      Room 5:8 "Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä,
      että Kristus, KUN ME VIELÄ OLIMME SYNTISIÄ, kuoli meidän edestämme."

Mikä minä sitten olen nyt?
      Antaako tuo Room 5. luku vastauksen?
      1. Koska me siis olemme uskosta VANHURSKAIKSI TULLEET,
      9. "Paljoa ennemmin me siis nyt, kun OLEMME VANHURSKAUTETUT hänen veressään,
      pelastumme hänen kauttansa vihasta."

Ahaa!!! Nyt alkoi selkiämään; OLEN VANHURSKAUTETTU!!!
      Jumala teki minusta vanhurskaan uskoni kautta Jeesukseen.
      Mutta? silloinhan minä en olekaan enää syntinen,... OLEN VANHURSKAS!!!
      Aivan, oikein päättelet jaikal.
      Hallelujaa. En ole syntinen!!! Olen vanhurskas Jumalan lapsi!!!

• Minä en uskaltautuisi kovin pitkäksi aikaa riemuitsemaan siitä jos olenkin vanhurskas Jumalan lapsi. Kun sitä vanhurskasta Jumalan lastakin sielunvihollinen piirittää ja yrittää saada lankeamaan. Vaikka en silti päivittäin laula että "olen vaivainen mato matkamies maan"... Jumala kun katselee meitä "syntisiä" niin Jeesus on siinä välissä jos olemme elämämme Jeesukselle antaneet. Jumala ei silloin katso pelkästään meitä vaan Jeesusta myös samalla kun katsoo meitä eikä hän silloin näe pelkkiä syntisäkkejä kun Jeesus on edessä. Sanoohan Raamattu että meidän parhaat tekommekin ovat kuin saastaiset vaatteet. Miten sitten olisimme synnittömiä. Ehkä minun kannattaa mennä nukkumaan. Kirjoitin vaan parit ajatukset, toivottavasti näistä ei tule riitaa se kun ei ole tarkoitus.

• "Mutta? silloinhan minä en olekaan enää syntinen,... OLEN VANHURSKAS!!!
        Aivan, oikein päättelet jaikal."

Vastailet itsellesi Jumalan siittämänä kerskaillen, joka sekin Raamatussa kielletään.

Matt. 6:1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.

Ottaisit Manteli-Puun sanoista oppia.

• Pe.ku kirjoitti:

"Mutta? silloinhan minä en olekaan enää syntinen,... OLEN VANHURSKAS!!!
        Aivan, oikein päättelet jaikal."

Vastailet itsellesi Jumalan siittämänä kerskaillen, joka sekin Raamatussa kielletään.

Matt. 6:1 "Kavahtakaa, ettette harjoita vanhurskauttanne ihmisten nähden, että he teitä katselisivat; muutoin ette saa palkkaa Isältänne, joka on taivaissa.

Ottaisit Manteli-Puun sanoista oppia.

>>>Vastailet itsellesi Jumalan siittämänä kerskaillen, joka sekin Raamatussa kielletään.

• tomumaja
        jaikal kirjoitti:

>>>Vastailet itsellesi Jumalan siittämänä kerskaillen, joka sekin Raamatussa kielletään.

Minä ainakin lankeilen syntiin välillä, ei maha mitään. "Mutta en ihaile niitä vanhurskaita jotka eivät lankeile syntiin, sillä he silloin valehtelevat". Asia on tosi. Taivaassa, jos minua sinne kelpuutatte, tulen olemaan vanhurskas. Olen siis perkeleestä koska lankeann, mutta niin lankeavat muutkin uskovina itseään pitävät. Uskon armahtavaan Jeesukseen.

•1.Joh 3:8
        Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

• Manteli-Puu kirjoitti:

Minä en uskaltautuisi kovin pitkäksi aikaa riemuitsemaan siitä jos olenkin vanhurskas Jumalan lapsi. Kun sitä vanhurskasta Jumalan lastakin sielunvihollinen piirittää ja yrittää saada lankeamaan. Vaikka en silti päivittäin laula että "olen vaivainen mato matkamies maan"... Jumala kun katselee meitä "syntisiä" niin Jeesus on siinä välissä jos olemme elämämme Jeesukselle antaneet. Jumala ei silloin katso pelkästään meitä vaan Jeesusta myös samalla kun katsoo meitä eikä hän silloin näe pelkkiä syntisäkkejä kun Jeesus on edessä. Sanoohan Raamattu että meidän parhaat tekommekin ovat kuin saastaiset vaatteet. Miten sitten olisimme synnittömiä. Ehkä minun kannattaa mennä nukkumaan. Kirjoitin vaan parit ajatukset, toivottavasti näistä ei tule riitaa se kun ei ole tarkoitus.

ei katsele meitä, osittain minua ja soittain Jeesuksen kautta. Jumala näkee meidät täydellisinä, siis synnittöminä Jeesuskessa Kristuksessa, sellainen kuin Jeesus on, selaisia me olemme Jumalan ededessä. Ellei näin ole, olemme edeen synneissämme ja erossa Jumalasta.
        * Niin ehdoton on tilamme Jumalan edessä, olemme synittömiä kokonaan, tai sitten ollemme syntisiä kokonaan.
        * Jaikal on aivan oikeassa, en käsitä, miksi uudestisyntyneet ei tätä käsitä.
        * "Vanha on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut. Sisäisen ihmisemme puolesta olemme synnittömät, joka pantu sinetiksi Pyhän Hengen kautta sisimpäämme. Ja siinä ei VOI olla synnin häivääkään. Se on se salattu AARRE, joka on kätkettynä tässä saviastiassa.
        * Älkää ihmeessä kuunnelko Pe.kun opetusta, vaikka Raamattua lainaileekin, ja tekee sen ilman Jumalan lupaa, siksi se kuulostaa kuin grammaria pyöritettäisiin nurinpäin.
        * Peku on Jumalan vihollinen, hänen tilansa Jumalaa kohtaan on vihollisuus suhde. Julkisen Jumalan kielteisyytensä ja syntisen Aadamissa olemisen tähden. Hänellä ei ole mitään osaa Kristuksessa nykyisessä tilassa, siksi varoitan kuuntelemasta hänen ns. ateismi-Raamatun-opetustaan. Se on Jeesuksen ristin irvikuvaa! Hän pilkkaa Jumalaa paljon syvemmein kuin monikaan sitä huomaa. Hänen isntänsä on Saatana. Ja Saatana on Jumalan täydellinen vastakohta ja Jumalan vihollinen.
        * Jos neuvottelet Raamatun totuuksista Pe.kun kanssa, on aivan sama kuin keskustelisit itse Saatanan kanssa. Me kun olemme, joka Aadamissa tai Kristuksessa, mitään väimuotoa ei ole olemassakaan.
        * Jumala yksin tietää Pe.kun tilan Jeesukseen nähden, vieläkö hänellä on armon mahdollisuus, kaiken sen Pyhän Hengen vastustamisen jälkeen, mitä hän palstalla harjoittaa ja on harjoittanut jo vuosia. On siis vastaan kaikkea Jumalan totuutta ja vastustaa Pyhää Henkeä, estämällä Jumalan kielteisyydellään ihmisiä uskomasta Jeesukseen, täysin tietoisesti, ja se tietoisuus juuri on vaarallista Pyhän Hengen vastustamista! Minä en tuomitse, kirjoitan vaan Sanan valossa mikä mies Pe.ku on ja mitä puuhaa Jumalan kielteisyydessään, ja johtaa ihmisiä Jumalasta poispäin!
        * Jumala on pitkämielinen ja suuri armossaan, siinä on Pe.kun ainut mahdollisuus!

• Mohikaani_27 kirjoitti:

ei katsele meitä, osittain minua ja soittain Jeesuksen kautta. Jumala näkee meidät täydellisinä, siis synnittöminä Jeesuskessa Kristuksessa, sellainen kuin Jeesus on, selaisia me olemme Jumalan ededessä. Ellei näin ole, olemme edeen synneissämme ja erossa Jumalasta.
        * Niin ehdoton on tilamme Jumalan edessä, olemme synittömiä kokonaan, tai sitten ollemme syntisiä kokonaan.
        * Jaikal on aivan oikeassa, en käsitä, miksi uudestisyntyneet ei tätä käsitä.
        * "Vanha on kadonnut, katso uusi on sijaan tullut. Sisäisen ihmisemme puolesta olemme synnittömät, joka pantu sinetiksi Pyhän Hengen kautta sisimpäämme. Ja siinä ei VOI olla synnin häivääkään. Se on se salattu AARRE, joka on kätkettynä tässä saviastiassa.
        * Älkää ihmeessä kuunnelko Pe.kun opetusta, vaikka Raamattua lainaileekin, ja tekee sen ilman Jumalan lupaa, siksi se kuulostaa kuin grammaria pyöritettäisiin nurinpäin.
        * Peku on Jumalan vihollinen, hänen tilansa Jumalaa kohtaan on vihollisuus suhde. Julkisen Jumalan kielteisyytensä ja syntisen Aadamissa olemisen tähden. Hänellä ei ole mitään osaa Kristuksessa nykyisessä tilassa, siksi varoitan kuuntelemasta hänen ns. ateismi-Raamatun-opetustaan. Se on Jeesuksen ristin irvikuvaa! Hän pilkkaa Jumalaa paljon syvemmein kuin monikaan sitä huomaa. Hänen isntänsä on Saatana. Ja Saatana on Jumalan täydellinen vastakohta ja Jumalan vihollinen.
        * Jos neuvottelet Raamatun totuuksista Pe.kun kanssa, on aivan sama kuin keskustelisit itse Saatanan kanssa. Me kun olemme, joka Aadamissa tai Kristuksessa, mitään väimuotoa ei ole olemassakaan.
        * Jumala yksin tietää Pe.kun tilan Jeesukseen nähden, vieläkö hänellä on armon mahdollisuus, kaiken sen Pyhän Hengen vastustamisen jälkeen, mitä hän palstalla harjoittaa ja on harjoittanut jo vuosia. On siis vastaan kaikkea Jumalan totuutta ja vastustaa Pyhää Henkeä, estämällä Jumalan kielteisyydellään ihmisiä uskomasta Jeesukseen, täysin tietoisesti, ja se tietoisuus juuri on vaarallista Pyhän Hengen vastustamista! Minä en tuomitse, kirjoitan vaan Sanan valossa mikä mies Pe.ku on ja mitä puuhaa Jumalan kielteisyydessään, ja johtaa ihmisiä Jumalasta poispäin!
        * Jumala on pitkämielinen ja suuri armossaan, siinä on Pe.kun ainut mahdollisuus!

En ole Pe.kun kanssa keskustellut tästä asiasta, jos lienen sitten paljon muustakaan keskustellut kun harvemmin täällä palstalla ennätän käymään.

Veli Saarikalle opettaa myös että uskovainen on synnitön. Itse en ole niin tarkkaan tutkinut juuri tätä asiaa että siitä ryhtyisin kiistelemään eikä se ole varmaan tarkoituskaan.

Jos olemme synnittömiä niin miten sitten joskus lankeamme? Jumalan Pyhä Henki ajaa kyllä meitä parannukseen jos emme paaduta Hänen ääntään. Miksi Paavali sanoo että sitä pahaa mitä minä en tahdo, mitä teen ja sitä hyvää mitä haluan en tee (omin sanoin muisteltuna)?

Todennäköisesti tähän asiaan kätkeytyy joku suuri salaisuus tai en sitä muuten vaan vielä ymmärrä. En todellakaan ole perehtynyt tähän asiaan joten olen vain osallistunut keskusteluun mutta en käsi Raamatulla käy mitään väittämään.

• Manteli-Puu kirjoitti:

En ole Pe.kun kanssa keskustellut tästä asiasta, jos lienen sitten paljon muustakaan keskustellut kun harvemmin täällä palstalla ennätän käymään.

Veli Saarikalle opettaa myös että uskovainen on synnitön. Itse en ole niin tarkkaan tutkinut juuri tätä asiaa että siitä ryhtyisin kiistelemään eikä se ole varmaan tarkoituskaan.

Jos olemme synnittömiä niin miten sitten joskus lankeamme? Jumalan Pyhä Henki ajaa kyllä meitä parannukseen jos emme paaduta Hänen ääntään. Miksi Paavali sanoo että sitä pahaa mitä minä en tahdo, mitä teen ja sitä hyvää mitä haluan en tee (omin sanoin muisteltuna)?

Todennäköisesti tähän asiaan kätkeytyy joku suuri salaisuus tai en sitä muuten vaan vielä ymmärrä. En todellakaan ole perehtynyt tähän asiaan joten olen vain osallistunut keskusteluun mutta en käsi Raamatulla käy mitään väittämään.

kun joskus käyt kirjoittelemassa.

Noinhan se syntiasia Uuden testamentin mukaan on kuten nytkin sanot.
        Uudessa testamentissa ihminen on synnitön vasta taivaassa, mikäli on sinne päässyt kun vanhurskaallakaan ei ole pelastusvarmuutta ja heidän lankeamisistaan varoitellaan Raamatussa.

Tuo syntiasia on tosiaan lähes kaikilla kristityillä uuden testamentin mukainen ja vain erittäin harvat pitävät itseään synnittöminä ja ovatkin lähinnä huomaamattaan menestysteologioiden koukkuun jääneitä.

Sen sijaan Jeesuksen syntisyys tuntuu olevan kristityille epäselvä vaikka se ihan selkeästi monissa kohdin Raamatussa kerrotaan.
        Jeesus on Raamatussa synnitön vasta ylös noustuaan, ihan kuten ihmisetkin ja omien syntien takia kuolikin, ottaen siinä sivussa kantaakseen myös toisten syntejä tiettyyn rajaan saakka.

• Pe.ku kirjoitti:

kun joskus käyt kirjoittelemassa.

Noinhan se syntiasia Uuden testamentin mukaan on kuten nytkin sanot.
        Uudessa testamentissa ihminen on synnitön vasta taivaassa, mikäli on sinne päässyt kun vanhurskaallakaan ei ole pelastusvarmuutta ja heidän lankeamisistaan varoitellaan Raamatussa.

Tuo syntiasia on tosiaan lähes kaikilla kristityillä uuden testamentin mukainen ja vain erittäin harvat pitävät itseään synnittöminä ja ovatkin lähinnä huomaamattaan menestysteologioiden koukkuun jääneitä.

Sen sijaan Jeesuksen syntisyys tuntuu olevan kristityille epäselvä vaikka se ihan selkeästi monissa kohdin Raamatussa kerrotaan.
        Jeesus on Raamatussa synnitön vasta ylös noustuaan, ihan kuten ihmisetkin ja omien syntien takia kuolikin, ottaen siinä sivussa kantaakseen myös toisten syntejä tiettyyn rajaan saakka.

Jeesus on ja oli synnitön, siitä minulla ei ole epäilyksiä. Ymmärrän kyllä että ihmisellä joka ei usko Jumalaan eikä pelastukseen Jeesuksessa on suuri into yrittää todistaa Jeesus syntiseksi ja tavalliseksi ihmiseksi joka näin ollen ei olisi ollut kelvollinen uhriksi meidän syntisten puolesta, koska uhri täytyy olla täydellinen ja virheetön. Jos Jeesus olisi tavallinen syntinen niin sehän romuttaisi koko evankeliumin mutta tämä on vain sinun unelmaasi joka ei ole totta.

Joh.8:46

"Kuka teistä voi näyttää minut syypääksi syntiin? Jos minä totuutta puhun, miksi ette minua usko"?

2.Kor.5:21

"Sen, joka ei synnistä tiennyt, hän meidän tähtemme teki synniksi, että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi".

• jaikall
        Manteli-Puu kirjoitti:

>>>Todennäköisesti tähän asiaan kätkeytyy joku suuri salaisuus tai en sitä muuten vaan vielä ymmärrä.

• jaikalL
        tomumaja kirjoitti:

Minä ainakin lankeilen syntiin välillä, ei maha mitään. "Mutta en ihaile niitä vanhurskaita jotka eivät lankeile syntiin, sillä he silloin valehtelevat". Asia on tosi. Taivaassa, jos minua sinne kelpuutatte, tulen olemaan vanhurskas. Olen siis perkeleestä koska lankeann, mutta niin lankeavat muutkin uskovina itseään pitävät. Uskon armahtavaan Jeesukseen.

•1.Joh 3:8
        Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.

jossakin Raamatun sivulla että Jeesukseen uskova TULEE JOSKUS OLEMAAN vanhurskas?
        Vai sanooko Jumala Raamatun sivuilla että USKOVA ON VANHURSKAS?
        Miten luet Raamattua Room 5:1, 2 Kor 5:21?

>>>Taivaassa, jos minua sinne kelpuutatte, tulen olemaan vanhurskas.

• -tomumaja-
        jaikalL kirjoitti:

jossakin Raamatun sivulla että Jeesukseen uskova TULEE JOSKUS OLEMAAN vanhurskas?
        Vai sanooko Jumala Raamatun sivuilla että USKOVA ON VANHURSKAS?
        Miten luet Raamattua Room 5:1, 2 Kor 5:21?

>>>Taivaassa, jos minua sinne kelpuutatte, tulen olemaan vanhurskas.

perun sanani. Mutta olen syntiinlankeileva vajavainen vanhurskas, kuiskaamalla pidän itseäni vanhurskaana koska oikein uskalla ääneen sitä lausua. Jos seppelöivät taivaassa niin hyvä on.

• jaikall
        -tomumaja- kirjoitti:

perun sanani. Mutta olen syntiinlankeileva vajavainen vanhurskas, kuiskaamalla pidän itseäni vanhurskaana koska oikein uskalla ääneen sitä lausua. Jos seppelöivät taivaassa niin hyvä on.

Minkälainen sinä olet TÄSSÄ MAAILMASSA? Minkälainen Jeesus on? Mitä sanoo Sana?
        Vai tahdotko sen sijaan että kysyisit asiaa Jumalalta kysyä neuvoa lihalta ja vereltä.
        Niin ei ainakaan Paavali tehnyt. Hän kysyi Herralta. Ja Herra opetti Paavalia.

Miten luet Paavalin ja Jeesuksen vastauksen pohdinnan alaiseen visaiseen kysymykseen?
        Room 3:26 "hän itse ON VANHURSKAS ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen"?
        Room 5:1 "olemme uskosta VANHURSKAIKSI TULLEET"

1 Joh 4:17 "Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi TURVA TUOMIOPÄIVÄNÄ;
        sillä SELLAINEN KUIN HÄN ON, SELLAISIA MEKIN OLEMME TÄSSÄ MAAILMASSA."

• -tomumaj-
        jaikall kirjoitti:

Minkälainen sinä olet TÄSSÄ MAAILMASSA? Minkälainen Jeesus on? Mitä sanoo Sana?
        Vai tahdotko sen sijaan että kysyisit asiaa Jumalalta kysyä neuvoa lihalta ja vereltä.
        Niin ei ainakaan Paavali tehnyt. Hän kysyi Herralta. Ja Herra opetti Paavalia.

Miten luet Paavalin ja Jeesuksen vastauksen pohdinnan alaiseen visaiseen kysymykseen?
        Room 3:26 "hän itse ON VANHURSKAS ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen"?
        Room 5:1 "olemme uskosta VANHURSKAIKSI TULLEET"

1 Joh 4:17 "Näin on rakkaus tullut täydelliseksi meissä, että meillä olisi TURVA TUOMIOPÄIVÄNÄ;
        sillä SELLAINEN KUIN HÄN ON, SELLAISIA MEKIN OLEMME TÄSSÄ MAAILMASSA."

Olen uskossa Jeesukseen. Joidenkin mielestä en ole muuta kuin shamaani, noita , velho ja rikollinen.

Jos uskovat alkavat tuomiohengessä sättimää, siirryn seuraamaan touhua kaumpaa...

• jaikall
        -tomumaj- kirjoitti:

Olen uskossa Jeesukseen. Joidenkin mielestä en ole muuta kuin shamaani, noita , velho ja rikollinen.

Jos uskovat alkavat tuomiohengessä sättimää, siirryn seuraamaan touhua kaumpaa...

oletko uskossa vaiko et. Ei sinun tarvitse kuunnella palstalaisia tuomareita.
        Minä en ole kyseenalaistanut uskoasi.

• jaikali
        -tomumaja- kirjoitti:

>>>>Mutta olen syntiinlankeileva vajavainen vanhurskas, kuiskaamalla pidän itseäni vanhurskaana koska oikein uskalla ääneen sitä lausua.

• jaikali
        Manteli-Puu kirjoitti:

Minä en uskaltautuisi kovin pitkäksi aikaa riemuitsemaan siitä jos olenkin vanhurskas Jumalan lapsi. Kun sitä vanhurskasta Jumalan lastakin sielunvihollinen piirittää ja yrittää saada lankeamaan. Vaikka en silti päivittäin laula että "olen vaivainen mato matkamies maan"... Jumala kun katselee meitä "syntisiä" niin Jeesus on siinä välissä jos olemme elämämme Jeesukselle antaneet. Jumala ei silloin katso pelkästään meitä vaan Jeesusta myös samalla kun katsoo meitä eikä hän silloin näe pelkkiä syntisäkkejä kun Jeesus on edessä. Sanoohan Raamattu että meidän parhaat tekommekin ovat kuin saastaiset vaatteet. Miten sitten olisimme synnittömiä. Ehkä minun kannattaa mennä nukkumaan. Kirjoitin vaan parit ajatukset, toivottavasti näistä ei tule riitaa se kun ei ole tarkoitus.

Mihin sinä katsot? Jos katsot itseesi, olet syntinen itsessäsi. Miten silloin elät? Mutta jos katsot Kristukseen ja Häneltä saatuun lahjavanhurskauteen, olet vanhurskas. Miten tahdot silloin elää?

Huomaatko että Jeesukseen katsominen ja Häntä ajatteleminen on katsomista Jumalan Sanaan. Uskova ajattelee Jumalan Sanaa. Raamattu kehottaa meitä katsomaan Jeesukseen ja ajattelemaan Häntä? Miksi näin? Joo, vastaus tulee siinä perässä. "ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne". Jumala on ilmoittanut meille että me olemme armosta pelastettuja vanhurskaita ja pyhiä Jumalan lapsia. Tämä tieto ja ymmärrys antaa voimaa kilvoitteluun.

Jos uskova katsoo itseensä, hän näkee virheitä ja jopa syntiä.
        Silloin hän väsyy ja voi alkaa harjoittamaan tahallista syntiä.
        Hän kun näkee että vaikka hän kuinka hyvin yrittää kilvoitella, aina syntiä löytyy eikä hän pääse täydellisyyteen mitenkään. Niin miksi ollenkaan yrittää? "Antaa mennä kun on alamäki...."

Synti masentaa vilpitöntä Jumalan lasta. Jumalan armo ja vanhurskaus antaa uutta intoa ja voimaa kilvoitteluun.
        Kun uskova katsoo Jeesukseen, hän saa voimaa kilvoittelun vaikka hän näkee itsessään vajavuuksia ja syntiä. Kristuksessa on aina sama vanhurskaus. Silloin synti ja synnin voima kalpenee Jeesuksen armon ja pyhyyden rinnalla ja uskova jaksaa kilvoitella. Hän toteaa "Tällaisenani minä kelpaan Jumalalle uskoni tähden ja saan palvella Häntä". Rakkaus ja armo synnyttää vastarakkautta.

Vihollinen tahtoo saada uskovan katseen pois Jeesuksesta. Hän tahtoo kiinnittää uskovan katseen itseensä ja toisiin uskoviin juuri siitä syystä että sillä tavalla hän saa uskovan väsymään ja luopumaan Jeesuksesta ja Hänessä olevasta vanhurskaudesta. Jumalan vanhurskaus on uskovan vanhurskaus Herralta saaatu.

• Vuosia sitten Muppet Showssa joku lauloi laulun omasta suvustaan joka oli niin monimutkainen ja sekava että laulajan loppupäätelmä oli: "olen oma isoisäni". Tämä tuli mieleeni kun luin aloituksesi. En tiedä vastausta kysymykseesi.

• Raamattu antaa vastauksen kysymyksiini?
        Oletko lukenut?

• jaikal kirjoitti:

Raamattu antaa vastauksen kysymyksiini?
        Oletko lukenut?

Olen kyllä lukenut Raamattua ja varmaan sieltä vastaus tuohon kysymykseesi löytyy. Se on muuten jännä juttu miten erilaisia vastauksia monet ihmiset löytää Raamatusta johonkin kysymykseen. Kun sieltä Raamatusta voi alkaa etsiä jakeita jotka soveltuu tähän minun tapaukseeni ja unohtaa sitten ne seuraavat jakeet jotka saattaa osoittaa että oli vähän toisesta asiasta kyse. Mutta tällä laillahan meille riittää aina lisää keskusteltavaa Raamatusta kun emme ole liian paljon samaa mieltä. Jumala antakoon meille viisautta.

• Manteli-Puu kirjoitti:

Olen kyllä lukenut Raamattua ja varmaan sieltä vastaus tuohon kysymykseesi löytyy. Se on muuten jännä juttu miten erilaisia vastauksia monet ihmiset löytää Raamatusta johonkin kysymykseen. Kun sieltä Raamatusta voi alkaa etsiä jakeita jotka soveltuu tähän minun tapaukseeni ja unohtaa sitten ne seuraavat jakeet jotka saattaa osoittaa että oli vähän toisesta asiasta kyse. Mutta tällä laillahan meille riittää aina lisää keskusteltavaa Raamatusta kun emme ole liian paljon samaa mieltä. Jumala antakoon meille viisautta.

>>>Jumala antakoon meille viisautta.

• jaikal kirjoitti:

ymmärrän sinua, jaikal, mutta yritän ymmärtää myös heitä, jotka eivät tätä asiaa ymmärrä, sillä se on asiaan perehtymättömille vähintään yhtä vaikea kuin nollaa pienempien lukujen käsitteleminen etumerkeillä matematiikassa. Vai mitä sanomme esimerkiksi näistä yhden ja saman henkilön kirjoituksista?

1. Johanneksen kirje 1
        8 "Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä. ...
        10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valehtelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä."

1. Johanneksen kirje 2:
        1 "Lapsukaiseni, tämän minä kirjoitan teille, ettette syntiä tekisi; mutta jos joku syntiä tekeekin, niin meillä on puolustaja Isän tykönä, Jeesus Kristus, joka on vanhurskas."

1. Johanneksen kirje 3:
        5 "Ja te tiedätte hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja hänessä ei ole syntiä.
        6 Kuka ikinä hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole häntä nähnyt eikä häntä tuntenut.
        8 Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti. Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
        9 Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä; eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt."

Toivon ja rukoilen näiden jakeiden olevan apuna heille, jotka eivät vielä ole tähän mennessä tätä asiaa ymmärtäneet, jonka Paavali tiivisti pariin virkkeeseen;

Roomalaiskirje 7
        25 "Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen
        m i e l e l l ä - J u m a l a n - lakia, mutta - l i h a l l a - s y n n i n - lakia."

`

• jaikal kirjoitti:

että mielemme on vanhurskautettu sillä kun tahdomme hyvin vaeltaa, mutta lihamme on syntinen, koska "lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan". [Hepr. 10:10]

`

• Kirjoittamiesi kirjoituksien perusteella on todennut että olet Jumalan lapsi. Kun Jumala meidät hyväksyy lapsekseen ja me uskomme sen Jeesuksessa, niin ei meidän tarvitse pähkäillä olemmeko syntisiä vai synnittömiä, sillä me olemme Jumalan lapsia kuitenkin ja vanhurskaita sellaisia. :)

• Armahdettu syntinen.

Mutta onhan se makeeta sanoa itseään synnittömäksi näin synnin rehottamassa maassa.

• Armahdettu syntinen. kirjoitti:

Mutta onhan se makeeta sanoa itseään synnittömäksi näin synnin rehottamassa maassa.

koko maailma pääsee vapaaksi synnin orjuudesta, kun Jumala ottaa pois maailman synnin;

Johannes 1
        29 "Seuraavana päivänä hän näki Jeesuksen tulevan tykönsä ja sanoi: »Katso, Jumalan Karitsa, joka
        o t t a a - p o i s - m a a i l m a n - s y n n i n!«"

Se tulee olemaan helvettiä myös syntiin mielistyneille "uskovaisille", kun eivät enää voi leikkiä synnillä!

`

• jaikall
        Armahdettu syntinen. kirjoitti:

olen sanonut itseäni synnittömäksi?

>>>Mutta onhan se makeeta sanoa itseään synnittömäksi näin synnin rehottamassa maassa.

• jaikall
        jaikall kirjoitti:

>>>Mutta onhan se makeeta sanoa itseään synnittömäksi näin synnin rehottamassa maassa.

>>>Vanha ihmien siis kuoli ristillä Jeesuksen kanssa ja....
        Jumala loi Jeesukseen uskovan uskoontulohetkessä uudeksi ihmiseksi. Hän on uusi luomus Kristuksessa.
        Tämä uusi luomus edustaa uskovaa Jumalan edessä. Jumala tuntee uskovan tämän uuden luomuksen mukaan.
        Vanhan aatun/eevan synnit ovat poissa lopullisesti uskovan omastatunnosta ja Jumalan edestä.
        Jumala kohtelee ja puhuttelee Jeesukseen uskovaa vanhurskaana ja pyhänä. Tämän totuuden ymmärtäminen saa vanhurskautta janoavan uskovan riemuitsemaan Jeesuksen ristin sovitustyöstä.
        2 Kor 5:14-21.

• Kelleskaupungin vaar
        jaikall kirjoitti:

>>>Vanha ihmien siis kuoli ristillä Jeesuksen kanssa ja....
        Jumala loi Jeesukseen uskovan uskoontulohetkessä uudeksi ihmiseksi. Hän on uusi luomus Kristuksessa.
        Tämä uusi luomus edustaa uskovaa Jumalan edessä. Jumala tuntee uskovan tämän uuden luomuksen mukaan.
        Vanhan aatun/eevan synnit ovat poissa lopullisesti uskovan omastatunnosta ja Jumalan edestä.
        Jumala kohtelee ja puhuttelee Jeesukseen uskovaa vanhurskaana ja pyhänä. Tämän totuuden ymmärtäminen saa vanhurskautta janoavan uskovan riemuitsemaan Jeesuksen ristin sovitustyöstä.
        2 Kor 5:14-21.

>>>Tästä johtuen Jeesukseen uskovat ovat synnistä vapautetut

• Kelleskaupungin vaar kirjoitti:

alkuosa kirjoituksessasi. :-))

Loppu olikin sitten yksinkertaisesti ja selvästi kerrottua totuutta.

Jumalan siunausta sinulle, Kelleskaupungin vaar.

• jaikall
        Kelleskaupungin vaar kirjoitti:

>>>No missäs sitten on sun lihas joka on syntinen? Vai oletko sinä lihaton, eli sinussa ei muka ilisi lihaa ollenkaan? No sitä en usko, kyllä sinussa lihaa on kun kerran täällä kirjoittelet, sillä lihaton ei varmastikkaan kirjoittelisi täällä eikä muuallakaan?>Niin, että taidat pikkusen paremmaksi itsesi noteerata mitä kuitenkaan et ole? Kirjoituksistasi päätellen olet samanlainen kuin Jeesus, ei Hänelläkään ollut syntiä.>Kyllä se jaikal vaan niin on, että totuus sinunkin kohdallasi on se, että syntinen olet samoin kuin me muutki.>Synti asuu sinun lihassasi yhtälailla kun minunkin lihassani ja siksi emme ole synnittömiä emmekä täydellisiä vaikka kuinka niin kuvitteletkin.>On suorastaan kmmallista kun tekeydyt opettajana tällä palstalla, mutta et tiedä että olet syntinen mutta Jumalan armosta pelastettu sellainen.>Sitten vasta voisit sanoa että olet synnitön jos sinusta ei syntiä löytyisi mistään, vaan olisit täydellinen ja puhdas kaikin puolin. Mutta kun jaikal näin ei valitettavasti ole, muista tämä asia, me emme ole täydellisiä täällä maassa ollessamme. Olemme täydellisiä synnittömi Jumalan lapsia vasta perillä taivaassa, sillä silloin meillä on ylösnousemus ruumis ja se on VASTA SE SYNNITÖN! Niin kauan kun kuljemme ja olemme tässä maallisessa majassamme, me emme ole synnitömiä!

• jaikall kirjoitti:

jaikall: "Missä minä olen sanonut itseäni synnittömäksi"?
        ---
        jaikal:
        ”En uskaltaisi kutsua sitä, jonka Jumala on vanhurskauttanut ja pyhittänyt syntiseksi. En kutsu edes itseäni syntiseksi. Olen vanhurskas ja pyhä koska, JUMALA ON MINUT SELLAISEKSI TEHNYT (Hebr 2:11).
        Ketjusta:
        http://keskustelu.suomi24.fi/node/8660728/flat

Ketju on pitkä.
        Tallentakaa se, jos mahdollista. Siinä on paljon hyvää asiaa vanhurskauttamisesta.
        -
        Uskova on "Samalla kertaa vanhurskas ja syntinen".

Hyvää opetusta vanhurskauttamisesta:
        http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Vanhurskasjasyntinen.htm
        "Todellisuudessa uskova on siis joka hetki vain syntinen, mutta uskossa Jumalan sanan lupauksiin hän on samaan aikaan myös joka hetki vanhurskas ja autuas Jumalan lapsi.
        Hän on syntinen todellisuudessa (in re) , mutta vanhurskas toivossa (in spe). Toivo voittaa hänellä nykyisen todellisuuden eli synnin.

Olla uskosta vanhurskas tarkoittaa, että kelpaamme Jumalalle, meillä on syntien armollinen sovitus, olemme saaneet lahjana syntimme anteeksi, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden.
        Olemme ottaneet kaiken tämän vastaan uskomalla evankeliumin sisältämään lupaukseen Kristuksesta".
        (Rov. Olavi Peltola)

• jaikall
        Tapio522 kirjoitti:

jaikall: "Missä minä olen sanonut itseäni synnittömäksi"?
        ---
        jaikal:
        ”En uskaltaisi kutsua sitä, jonka Jumala on vanhurskauttanut ja pyhittänyt syntiseksi. En kutsu edes itseäni syntiseksi. Olen vanhurskas ja pyhä koska, JUMALA ON MINUT SELLAISEKSI TEHNYT (Hebr 2:11).
        Ketjusta:

Ketju on pitkä.
        Tallentakaa se, jos mahdollista. Siinä on paljon hyvää asiaa vanhurskauttamisesta.
        -
        Uskova on "Samalla kertaa vanhurskas ja syntinen".

Hyvää opetusta vanhurskauttamisesta:
        http://www.kolumbus.fi/rov.o.peltola/teemat/Vanhurskasjasyntinen.htm
        "Todellisuudessa uskova on siis joka hetki vain syntinen, mutta uskossa Jumalan sanan lupauksiin hän on samaan aikaan myös joka hetki vanhurskas ja autuas Jumalan lapsi.
        Hän on syntinen todellisuudessa (in re) , mutta vanhurskas toivossa (in spe). Toivo voittaa hänellä nykyisen todellisuuden eli synnin.

Olla uskosta vanhurskas tarkoittaa, että kelpaamme Jumalalle, meillä on syntien armollinen sovitus, olemme saaneet lahjana syntimme anteeksi, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden.
        Olemme ottaneet kaiken tämän vastaan uskomalla evankeliumin sisältämään lupaukseen Kristuksesta".
        (Rov. Olavi Peltola)

tässä väitä itseäni synnittömäksi. Todistan Jumalan Sanan ilmoituksen uskovasta vanhurskaana ja pyhänä.

>>>jaikal:
        Ketjusta:

• ARMOSTA PELASTETTU
        jaikall kirjoitti:

>>>No missäs sitten on sun lihas joka on syntinen? Vai oletko sinä lihaton, eli sinussa ei muka ilisi lihaa ollenkaan? No sitä en usko, kyllä sinussa lihaa on kun kerran täällä kirjoittelet, sillä lihaton ei varmastikkaan kirjoittelisi täällä eikä muuallakaan?>Niin, että taidat pikkusen paremmaksi itsesi noteerata mitä kuitenkaan et ole? Kirjoituksistasi päätellen olet samanlainen kuin Jeesus, ei Hänelläkään ollut syntiä.>Kyllä se jaikal vaan niin on, että totuus sinunkin kohdallasi on se, että syntinen olet samoin kuin me muutki.>Synti asuu sinun lihassasi yhtälailla kun minunkin lihassani ja siksi emme ole synnittömiä emmekä täydellisiä vaikka kuinka niin kuvitteletkin.>On suorastaan kmmallista kun tekeydyt opettajana tällä palstalla, mutta et tiedä että olet syntinen mutta Jumalan armosta pelastettu sellainen.>Sitten vasta voisit sanoa että olet synnitön jos sinusta ei syntiä löytyisi mistään, vaan olisit täydellinen ja puhdas kaikin puolin. Mutta kun jaikal näin ei valitettavasti ole, muista tämä asia, me emme ole täydellisiä täällä maassa ollessamme. Olemme täydellisiä synnittömi Jumalan lapsia vasta perillä taivaassa, sillä silloin meillä on ylösnousemus ruumis ja se on VASTA SE SYNNITÖN! Niin kauan kun kuljemme ja olemme tässä maallisessa majassamme, me emme ole synnitömiä!

" EMME OLE SYNNITTÖMIÄ OMAN VAELLUKSEMME PUOLESTA.OLEMME SYNNITTÖMIÄ UUDEN LUOMUKSEMME PUOLESTA"

2 Kor 5.21 " Sen,joka ei SYNNISTÄ TIENNYT,hän meidän tähtemme teki synniksi,että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi."

Milloin alammme olla kyllästyneitä omaan vanhurskauteemme ja alamme kaivata Kristuksen vanhurskautta.Ei meidän itsessään tarvitse olla hyviä ja hurskaita sillä me emme edes tiedä mitään siitä vanhurskaudesta jota Jumala vaatii ja joka on meille yltäkylläisesti lahjoitettu Kristuksessa.

Jos katsomme Kristusta riippumassa ristillä ; emmekö me näe Hänessä että sinä Kristus olet minun vanhurskauteni ja minä olen sinun syntisi.
        Jokaisen uudestisyntyneen kristityn tulisi nähdä Kristuksessa oma syntisyytensä ja muistaa sekin että Kristus ei ASU MISSÄÄN MUUALLA KUIN SYNTISTEN LUONA.

• ARMOSTA PELASTETTU kirjoitti:

" EMME OLE SYNNITTÖMIÄ OMAN VAELLUKSEMME PUOLESTA.OLEMME SYNNITTÖMIÄ UUDEN LUOMUKSEMME PUOLESTA"

2 Kor 5.21 " Sen,joka ei SYNNISTÄ TIENNYT,hän meidän tähtemme teki synniksi,että me hänessä tulisimme Jumalan vanhurskaudeksi."

Milloin alammme olla kyllästyneitä omaan vanhurskauteemme ja alamme kaivata Kristuksen vanhurskautta.Ei meidän itsessään tarvitse olla hyviä ja hurskaita sillä me emme edes tiedä mitään siitä vanhurskaudesta jota Jumala vaatii ja joka on meille yltäkylläisesti lahjoitettu Kristuksessa.

Jos katsomme Kristusta riippumassa ristillä ; emmekö me näe Hänessä että sinä Kristus olet minun vanhurskauteni ja minä olen sinun syntisi.
        Jokaisen uudestisyntyneen kristityn tulisi nähdä Kristuksessa oma syntisyytensä ja muistaa sekin että Kristus ei ASU MISSÄÄN MUUALLA KUIN SYNTISTEN LUONA.

>>>Jokaisen uudestisyntyneen kristityn tulisi nähdä Kristuksessa oma syntisyytensä ja muistaa sekin että Kristus ei ASU MISSÄÄN MUUALLA KUIN SYNTISTEN LUONA.

• armosta pelastettu
        jaikal kirjoitti:

>>>Jokaisen uudestisyntyneen kristityn tulisi nähdä Kristuksessa oma syntisyytensä ja muistaa sekin että Kristus ei ASU MISSÄÄN MUUALLA KUIN SYNTISTEN LUONA.

Room 7: 14-25 ja erityisesti tuo jae 25

Sinun opetuksestasi puuttuu täysin ARMO opetus.

• armosta pelastettu kirjoitti:

Room 7: 14-25 ja erityisesti tuo jae 25

Sinun opetuksestasi puuttuu täysin ARMO opetus.

vastannut kysymykseeni?

>>>Asuuko Jumala/Kristus vanhurskasten seurakunnassa vaiko syntisten seurassa? Miten luet Raamattua?

• jaikall kirjoitti:

tässä väitä itseäni synnittömäksi. Todistan Jumalan Sanan ilmoituksen uskovasta vanhurskaana ja pyhänä.

>>>jaikal:
        Ketjusta:

jaikall: " En kutsu edes itseäni syntiseksi."
        -- Jos et kutsu itseäsi syntiseksi, niin eikö se toisin sanoen tarkoita, että kutsut itseäsi synnittömäksi?

Sanoppa nyt vielä kerran: Oletko itsessäsi 1) syntinen vai 2) synnitön?
        (Ilman mitään selittelyjä)

• Tapio522 kirjoitti:

jaikall: " En kutsu edes itseäni syntiseksi."
        -- Jos et kutsu itseäsi syntiseksi, niin eikö se toisin sanoen tarkoita, että kutsut itseäsi synnittömäksi?

Sanoppa nyt vielä kerran: Oletko itsessäsi 1) syntinen vai 2) synnitön?
        (Ilman mitään selittelyjä)

olet kysellyt edellisissäkin vanhurskauttamiskeskusteluissa.
        Oletko lukenut minun, II-Marin ja Psalmin kirjoitukset?
        Olemme vastanneet tähän kysymykseesi monet kerrat.
        Jos nyt vastaan, luetko, ymmärrätkö ja otatko vastaan?

• jaikal kirjoitti:

olet kysellyt edellisissäkin vanhurskauttamiskeskusteluissa.
        Oletko lukenut minun, II-Marin ja Psalmin kirjoitukset?
        Olemme vastanneet tähän kysymykseesi monet kerrat.
        Jos nyt vastaan, luetko, ymmärrätkö ja otatko vastaan?

jaikal: "Jos nyt vastaan, luetko, ymmärrätkö ja otatko vastaan"?
        --
        Helppohan kysymykseeni on vastata; kyllä vai ei?
        ---------
        Minä puolestani kysyn, oletko sinä lukenut muiden viestejä vain valikoiden.
        Sanothan: (jaikal 8.2.2010 klo 00:05 kirjoittaa):
        ”Kirjoituksesi (Psalmi50.15) ovat ainoa syy minun palstalla käymisiin jos ja kun täällä vielä vierailen. En lue muiden kirjoituksia”

• Tapio522 kirjoitti:

jaikal: "Jos nyt vastaan, luetko, ymmärrätkö ja otatko vastaan"?
        --
        Helppohan kysymykseeni on vastata; kyllä vai ei?
        ---------
        Minä puolestani kysyn, oletko sinä lukenut muiden viestejä vain valikoiden.
        Sanothan: (jaikal 8.2.2010 klo 00:05 kirjoittaa):
        ”Kirjoituksesi (Psalmi50.15) ovat ainoa syy minun palstalla käymisiin jos ja kun täällä vielä vierailen. En lue muiden kirjoituksia”

En edes tässä ketjussa lue kaikkien kirjoittajien viestejä.
        Muista ketjuista puhumattakaan. Vanhurskauttamisketjuista
        luen vain muutamien kirjoittajien viestejä. Sinun pitkiä viestejä
        muissa ketjuissa en jaksa lukea. lainaat kirjoituksissasi toisten tekstejä.
        Sinulla pitäsi olla omia tekstejä eikä ainoastaan toisilta lainaamiasi
        tekstejä.

>>>Helppohan kysymykseeni on vastata; kyllä vai ei?

• armosta pelastettu
        jaikal kirjoitti:

vastannut kysymykseeni?

>>>Asuuko Jumala/Kristus vanhurskasten seurakunnassa vaiko syntisten seurassa? Miten luet Raamattua?

mutta ymmärrä Jaikal nyt ensiksi mitä vanhurskaus tarkoittta Raamatun mukaan !
        Vanhurskaus on Jumalan ominaisuus jonka Hän lahjoittaa meille Kristuksen kautta,eli sydämmessämme on oikeamielinen ominaisuus,usko Golgatan työhön.
        Vanhurskaus pitäisi myös edetä hengelliseen kasvuun jossa vaikuttaa Pyhä Henki ja Pyhän Hengen työ /pyhitys pitäsi olla joka päiväistä.

Me olemme syntisiä sekä pyhiä Jumalan edessä,pyhiä Kristuksen sovitustyön tähden mutta syntisiä aatamia ja eevoja (vanha luonto) ja näin ollen armoa tarvitsevia joka päivä.
        Eli jos ymmärrät synnin ja armon ymmärrät myös Kristuksen sovitustyön.

Kysyit asuuko Jumala vanhurskasten seurakunnissa vai syntisten seurassa?
        Molemmissa ,mutta Raamattu opettaa että " eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat". Jeesus ei tuolloin eikä tänäkään päivänä rakastanut tahi puolustanut syntiä mutta syntistä Hän rakasti ja rakastaa edelleen.

room 7: 14 Me tiedämme että laki on hengellinen,mutta minä olen lihallinen,myyty synnin alaisuuteen.
        Tässä ei puhuta pelkästä ulkoisesta olemuksesta ja kuoresta vaan Jumala "nappaa" sydämmeen ja vaatii meiltä kuuliaisuutta.Mutta ei myöskään tuomitse ihmistä pelkästään ulkoisen vaelluksen ja käytöksen perusteella vaan sydämmen ja sisimmän. Sydämmestä lähteen ne kaikken pahimmat synnit..eli synnin juuret ovat sydämmessä.

Haluan korostaa että en minä opeta mitään vaan tuon oman näkemykseni kuten minä olen Raamattua lukiessani ymmärtänyt. Sinä vastoin olet ilmoittanut opettavasi joten jos minä koen sinun opetuksesi vääränä saanen kait vapaasti ilmaista huoleni.?

• jaikall
        armosta pelastettu kirjoitti:

mutta ymmärrä Jaikal nyt ensiksi mitä vanhurskaus tarkoittta Raamatun mukaan !
        Vanhurskaus on Jumalan ominaisuus jonka Hän lahjoittaa meille Kristuksen kautta,eli sydämmessämme on oikeamielinen ominaisuus,usko Golgatan työhön.
        Vanhurskaus pitäisi myös edetä hengelliseen kasvuun jossa vaikuttaa Pyhä Henki ja Pyhän Hengen työ /pyhitys pitäsi olla joka päiväistä.

Me olemme syntisiä sekä pyhiä Jumalan edessä,pyhiä Kristuksen sovitustyön tähden mutta syntisiä aatamia ja eevoja (vanha luonto) ja näin ollen armoa tarvitsevia joka päivä.
        Eli jos ymmärrät synnin ja armon ymmärrät myös Kristuksen sovitustyön.

Kysyit asuuko Jumala vanhurskasten seurakunnissa vai syntisten seurassa?
        Molemmissa ,mutta Raamattu opettaa että " eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat". Jeesus ei tuolloin eikä tänäkään päivänä rakastanut tahi puolustanut syntiä mutta syntistä Hän rakasti ja rakastaa edelleen.

room 7: 14 Me tiedämme että laki on hengellinen,mutta minä olen lihallinen,myyty synnin alaisuuteen.
        Tässä ei puhuta pelkästä ulkoisesta olemuksesta ja kuoresta vaan Jumala "nappaa" sydämmeen ja vaatii meiltä kuuliaisuutta.Mutta ei myöskään tuomitse ihmistä pelkästään ulkoisen vaelluksen ja käytöksen perusteella vaan sydämmen ja sisimmän. Sydämmestä lähteen ne kaikken pahimmat synnit..eli synnin juuret ovat sydämmessä.

Haluan korostaa että en minä opeta mitään vaan tuon oman näkemykseni kuten minä olen Raamattua lukiessani ymmärtänyt. Sinä vastoin olet ilmoittanut opettavasi joten jos minä koen sinun opetuksesi vääränä saanen kait vapaasti ilmaista huoleni.?

ilmaista huolesi ja mielipiteesi.

>>>jos minä koen sinun opetuksesi vääränä saanen kait vapaasti ilmaista huoleni.?

• jaikal kirjoitti:

En edes tässä ketjussa lue kaikkien kirjoittajien viestejä.
        Muista ketjuista puhumattakaan. Vanhurskauttamisketjuista
        luen vain muutamien kirjoittajien viestejä. Sinun pitkiä viestejä
        muissa ketjuissa en jaksa lukea. lainaat kirjoituksissasi toisten tekstejä.
        Sinulla pitäsi olla omia tekstejä eikä ainoastaan toisilta lainaamiasi
        tekstejä.

>>>Helppohan kysymykseeni on vastata; kyllä vai ei?

jaikal:
        "Voisitko nyt Tapio nostaa katseesi hetkeksi pois itsestäsi ja synneistäsi ja katsoa Herraan Jeesukseen.
        Katsele Jeesusta ja ajattele mitä Hän on sinulle lahjoittanut. Näistä asioista minä, II-Mari ja Psalmi kirjoitamme. Ymmärrät paremmin kirjoituksiamme katsomalla Jeesukseen".
        --
        Tämäkin viestisi osoittaa sen, ettet kovinkaan tarkkaan ole lukenut viestejäni.

Esim. sanoin:
        "Uskova on syntinen todellisuudessa (in re) , mutta vanhurskas toivossa (in spe).
        TOIVO voittaa hänellä nykyisen todellisuuden eli synnin".
        Tätä et näköjään huomioi, vaan luet valikoiden tekstejämme!
        --
        Kummassa on pääpaino; "syntinen todellisuudessa" vai "vanhurskas TOIVOSSA"?
        Sanoppa se!
        --
        Virsi 547
        ----------
        1.
        Joka aamu on armo uus,
        miksi huolta siis kantaa!
        Varjot väistyy ja vajavuus,
        Jeesus voimansa antaa.
        Kiitos Herran, hän auttaa tiellä,
        meidän kanssamme nyt ja aina on,
        täällä suo Isän suosion,
        rauhan luonansa siellä.
        2.
        Joka aamu on armo uus,
        huolet voimme siis heittää.
        Rangaistuksenkaan ankaruus
        ei voi armoa peittää.
        Herran hoidosta kiittäkäämme,
        kun hän taivasta varten kasvattaa,
        murheen allakin armahtaa,
        hänen turviinsa jäämme.
        3.
        Kaikki entinen katoaa,
        itkun, riemunkin aiheet,
        moni arvoitus ratkeaa,
        uudet alkavat vaiheet.
        Kohta koittaa jo päivä Herran,
        se on hänellä yksin tiedossaan.
        Siksi kiitosta veisaamaan,
        hänen voitto on kerran!

• armosta pelastettu
        jaikall kirjoitti:

ilmaista huolesi ja mielipiteesi.

>>>jos minä koen sinun opetuksesi vääränä saanen kait vapaasti ilmaista huoleni.?

eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat.

eivät terveet tarvitse parantajaa vaan sairaat.

kun sairas on parannettu? Mitäs sitten?
        Mitä lääkäri sanoisi hänelle jos hän tulisi aina uudestaan ja uudestaan
        vastaanotolle valittamaan sairauttaan jota hänellä ei enää ole?

• Tapio522 kirjoitti:

jaikal:
        "Voisitko nyt Tapio nostaa katseesi hetkeksi pois itsestäsi ja synneistäsi ja katsoa Herraan Jeesukseen.
        Katsele Jeesusta ja ajattele mitä Hän on sinulle lahjoittanut. Näistä asioista minä, II-Mari ja Psalmi kirjoitamme. Ymmärrät paremmin kirjoituksiamme katsomalla Jeesukseen".
        --
        Tämäkin viestisi osoittaa sen, ettet kovinkaan tarkkaan ole lukenut viestejäni.

Esim. sanoin:
        "Uskova on syntinen todellisuudessa (in re) , mutta vanhurskas toivossa (in spe).
        TOIVO voittaa hänellä nykyisen todellisuuden eli synnin".
        Tätä et näköjään huomioi, vaan luet valikoiden tekstejämme!
        --
        Kummassa on pääpaino; "syntinen todellisuudessa" vai "vanhurskas TOIVOSSA"?
        Sanoppa se!
        --
        Virsi 547
        ----------
        1.
        Joka aamu on armo uus,
        miksi huolta siis kantaa!
        Varjot väistyy ja vajavuus,
        Jeesus voimansa antaa.
        Kiitos Herran, hän auttaa tiellä,
        meidän kanssamme nyt ja aina on,
        täällä suo Isän suosion,
        rauhan luonansa siellä.
        2.
        Joka aamu on armo uus,
        huolet voimme siis heittää.
        Rangaistuksenkaan ankaruus
        ei voi armoa peittää.
        Herran hoidosta kiittäkäämme,
        kun hän taivasta varten kasvattaa,
        murheen allakin armahtaa,
        hänen turviinsa jäämme.
        3.
        Kaikki entinen katoaa,
        itkun, riemunkin aiheet,
        moni arvoitus ratkeaa,
        uudet alkavat vaiheet.
        Kohta koittaa jo päivä Herran,
        se on hänellä yksin tiedossaan.
        Siksi kiitosta veisaamaan,
        hänen voitto on kerran!

harhassa olet.

>>>Esim. sanoin:
        "Uskova on syntinen todellisuudessa (in re) , mutta vanhurskas toivossa (in spe). >TOIVO voittaa hänellä nykyisen todellisuuden eli synnin".
        Tätä et näköjään huomioi, vaan luet valikoiden tekstejämme!Kummassa on pääpaino; "syntinen todellisuudessa" vai "vanhurskas TOIVOSSA"?
        Sanoppa se!

• Mikähän nyt sitten
        jaikal kirjoitti:

harhassa olet.

>>>Esim. sanoin:
        "Uskova on syntinen todellisuudessa (in re) , mutta vanhurskas toivossa (in spe). >TOIVO voittaa hänellä nykyisen todellisuuden eli synnin".
        Tätä et näköjään huomioi, vaan luet valikoiden tekstejämme!Kummassa on pääpaino; "syntinen todellisuudessa" vai "vanhurskas TOIVOSSA"?
        Sanoppa se!

on vanhurskautetun vastakohta - jos syntisen vastakohta on synnitön..voi sentään, Tapio.

• jaikal kirjoitti:

harhassa olet.

>>>Esim. sanoin:
        Sanoppa se!

Esim. sanoin: "Uskova on syntinen todellisuudessa (in re) , mutta vanhurskas toivossa (in spe).

jaikal: "Ei Raamatussa noin lue. Uskova on vanhurskas KRISTUKSESSA JEESUKSESSA. Näin Raamattu väittää".
        --
        Raamattu sanoo näin:
        Tiit 3:7
        "...että me vanhurskautettuina hänen armonsa kautta tulisimme iankaikkisen elämän perillisiksi TOIVON MUKAAN".
        ---
        Joh.16:8-11
        --
        16:8 Ja kun hän (=Pyhä Henki) tulee, niin hän näyttää maailmalle todeksi synnin ja vanhurskauden ja tuomion:
        16:9 synnin, koska he eivät usko minuun;
        16:10 vanhurskauden, koska minä menen Isän tykö, ettekä te enää minua näe;
        16:11 ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on tuomittu.
        --
        Pyhän Hengen tehtävänä on näyttää maailmalle todeksi ”1) synti, 2) vanhurskaus ja 3) tuomio” (8).

1) SYNTI (jae 9)
        Puolustaja todistaa, että on olemassa syntiä.
        Synnin syvin olemus on aina epäusko. Epäuskoinen ihminen ei ota vastaan Jeesusta (Joh. 5:38, 6:36, 8:24, 15:22,24).
        Synti näkyy ihmisessä kapinana Jumalaa vastaan. Ihminen haluaa tulla lopulta kokonaan riippumattomaksi Jumalasta.
        ”Lihan mieli on vihollisuus Jumalaa vastaan” (Room.8:7).
        Millainen on turmeltunut ihminen? Siitä voit lukea Room. 1:18-25.

2) VANHURSKAUS (jae 10)
        Vanhurskaus perustuu Kristuksen menemiseen Isän tykö (10).
        Kristus kuolee väärin syytettynä ja viattomana kärsien, mutta osoittautuu vanhurskaaksi, kun Isä ottaa hänet vastaan koko maailman syntien sovittajana. Maailman hylkäämä Jeesus on taivaalliseen kirkkauteen korotettu.
        Se osoittaa, että on olemassa vanhurskas Jumala, joka ei anna maailmassa olevan pahan voittaa hyvää.
        Ainoastaan vanhurskaan voi Jumala korottaa taivaalliseen kirkkauteen.

Toisaalta vanhurskaus tarkoittaa myös syntisille ihmisille Jumalan edessä hankittua vanhurskautta, kun maailman syntien poisottaja (Joh.1:29) herätetään kuolleista meidän vanhurskauttamisemme tähden (Room. 4:25).

Miten kelpaamme Jumalalle?
        Kun uskossa otamme vastaan Kristuksen Vapahtajanamme, Jumala ei lue meille syntejämme (Room. 4:8), vaan antaa ne Kristuksen tähden anteeksi.
        Hän pukee meidät Kristuksen puhtauteen ja pyhyyteen. Näin Jumala vanhurskauttaa meidät. Kristus tuli ihmiseksi sovittaakseen syntimme.
        Me olemme syntisiä, mutta Jumalan kanssa sovitettuja.
        Sovitettuina me, joissa synti vielä asuu, olemme Jumalan edessä pyhiä ja vanhurskaita, hänelle kelpaavia.

• jaikal kirjoitti:

harhassa olet.

>>>Esim. sanoin:
        Sanoppa se!

Tapio522:
        >>>Kummassa on pääpaino; "syntinen todellisuudessa" vai "vanhurskas TOIVOSSA"?
        Sanoppa se!

• jaikall
        Tapio522 kirjoitti:

Tapio522:
        >>>Kummassa on pääpaino; "syntinen todellisuudessa" vai "vanhurskas TOIVOSSA"?
        Sanoppa se!

oman syntisyytesi tuntemisessa aika pitkälle. Kehottaako Raamattu siihen?

>>>kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa" (2.Piet. 3:18).

• jaikall kirjoitti:

oman syntisyytesi tuntemisessa aika pitkälle. Kehottaako Raamattu siihen?

>>>kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa" (2.Piet. 3:18).

jaikall: "Olet kasvanut oman syntisyytesi tuntemisessa aika pitkälle. Kehottaako Raamattu siihen"?
        ---
        Kumpi parempi;
        Kasvaako 1) oman syntisyyden tuntemisessa vaiko 2 ) oman synnittömyyden tuntemisessa?
        --
        Jaikall, laitoit hyvän sanan paikan:

• jaikall
        Tapio522 kirjoitti:

jaikall: "Olet kasvanut oman syntisyytesi tuntemisessa aika pitkälle. Kehottaako Raamattu siihen"?
        ---
        Kumpi parempi;
        Kasvaako 1) oman syntisyyden tuntemisessa vaiko 2 ) oman synnittömyyden tuntemisessa?
        --

mitä tämä tarkoittaa?

>>>kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa"

• ml213.
        Tapio522 kirjoitti:

---
        Kumpi parempi;
        --

Muuten oletko Tapio koskaan kokenut ihan oikeasti synnistä vapautumista. Siis olet langennyt/tehnyt syntiä. Siis ihan oikeasti,- joka synti voidaan nähdä ja määritellä. Kun olet tehnyt parannuksen, niin uskotko,- ettei Jumala muista enää sinun syntiäsi.Siis se on pois pyyhitty ja piste ja saat jatkaa arkeasi puhtaalta pöydältä.
        Vai märehditkö yleensä tekemiäsi anteeksi saamisen/kin jälkeen.

• ml213. kirjoitti:

Muuten oletko Tapio koskaan kokenut ihan oikeasti synnistä vapautumista. Siis olet langennyt/tehnyt syntiä. Siis ihan oikeasti,- joka synti voidaan nähdä ja määritellä. Kun olet tehnyt parannuksen, niin uskotko,- ettei Jumala muista enää sinun syntiäsi.Siis se on pois pyyhitty ja piste ja saat jatkaa arkeasi puhtaalta pöydältä.
        Vai märehditkö yleensä tekemiäsi anteeksi saamisen/kin jälkeen.

ml213: "Vai märehditkö yleensä tekemiäsi anteeksi saamisen/kin jälkeen".
        --
        En "märehdi"!

• jaikall kirjoitti:

mitä tämä tarkoittaa?

>>>kasvakaa meidän Herramme ja Vapahtajamme Jeesuksen Kristuksen armossa ja tuntemisessa"

jaikall: "Tuntea Herra Jeesus Kristus ja Hänen armonsa vaiko oma syntisyys"?
        --
        Yhä edelleen kysyn, mihin tarvitset synnittömänä ARMOA?

• Tapio522 kirjoitti:

---
        Kumpi parempi;
        --

Sinä se vain jaksat aina kirjoittaa totuudesta. Etteivät nämä synnittömät vanhurskaat pääse täysin valloittamaan palstaa.
        Minä en enää jaksa kirjoittaa asiasta. Lukekoon itse sanasta.
        Ehkä Jumala antaa ymmärryksen.

Siunausta sinulle Tapio.

• Tekniikoista

Synnintunnolla voidaan manipuloida ja saada valtaa. Se on kehitetty siksi eräisiin lahkoihin erääksi tekniikaksi.

On muitakin manipulointitekniikoita, ja Raamatussa niihin on ohjeita. Mm. antikristus -sanalla ja helvetillä voidaan pelotella. Kun saa aikaan pelkoa, niin voi hallita ja saa rahaa (vrt. kymmenykset)

Yksinkertaista.

• jaikall

petkuttaa itseäsi noi yksinkertaisella puheella?
        Ymmärrätkö että sinä olet kuunnellut Saatanan valheita?
        Ja sinä tietenkin uskot ne? Miksi et usko Jumalaa?

• armosta pelastettu

armosta pelastettu syntinen,sillä syntini on anteeksi annetut mutta niin kauan kun elän tässä maailmassa minulla on syntejä jäljellä lihassa.Tottakai synneistä tulee tehdä parannusta ja taistella niitä vastaan = kuolletettava mutta sikäli kun olemme LIHAA JA MEISSÄ ON SYNNIN JÄÄNTEITÄ olemme lain alla,mutta emme kirouksen alla sillä Kristuksen tähden johon uskon, syntejä ei lueta meille.Olen armon alla siis.

Jumala vanhurskauttaa minun persoonani,mutta ei vanhurskauta lihaani eikä syntejäni.
      Mutta samalla on muistettava että Jumalan vanhurskautus minussa ja asemani Hänen lapsena ei riipu minun PYHITYKSENI onnistumisesta vaan ne lepäävät ainoastaan Kristuksen Sovintouhrin ja armon varassa.

Antinomistit esimerkiksi olettavat että kristityn tarvitsee vain olla kiitollinen Kristusta ja Jumalaa kohtaan ja seurata Kristuksen esimerkkiä niin he ovat uudistuneina niin täydellisiä ettei synti ole enään VAKAVA voima heidän sydämmisssään ja elämässään.

Jos ajattelen että olen synnitön ja vanhurskas jo tässä ajassa mihin silloin tarvitsen enään Pyhää Henkeä opettamaan,kehottamaan varoittamaan jne..
      Minusta ajatus että "olen synnitön uskova" ajaa ihmisen omaan pyhyyteen ja hurskauteen sellaiseen joka
      ei ole Pyhän Hengen innoittama. Nöyrille Hän antaa armon.
      Jos kuvittelisin että omat tekoni tai elämäni on niin kelvollinen JA OLEN NIIN PYHÄ JA SYNNITÖN jo tässä maailmassa mihin tarvitsisin Hänen armoaan,laupeuttaan,Rakkauttaan,anteeksiantoa ja ennenkaikkea eihän minun tarvitsisi turvautua Häneen eikä kääntyä Hänen puoleensa parannuksen teon tähden.

Olen siis syntinen kristitty /uskova/ uudestisyntynyt mutta armosta pelastettu syntinen jolle Jumala ei lue tuomioksi / kuolemaksi syntejäni vaan ne ovat Jeesuksen Kristuksen Sovintoverellä maksettu siis menneet ja tulevat synnit jotka tässä lihassa teen.Tämä ei kuitenkaan tarkoita että vapaasti voin syntiä harjoittaa ja ne ovat verellä kuitatut,vaan sitä että kun lankean ja syntini tunnusta Hän antaa ne meille anteeksi eikä tuomioksi meille. Vanhurskas kun lankeaa,nouskoon hän jälleen.

• muuta sanoa, kuin että ihmettelen miten saat "armosta pelastettu" asiat kerrottua noin sujavasti ja ymmärrettävästi. Itselläni on tekstin tuoton kanssa aina vaikeuksia ajatuksieni "paperille" saamisessa. Ja vieläpä niin, että muutkin sen ymmärtävät.

Ei kirjoittamaasi ole mitään lisättävää.

• mitä sinä sitten olet saanut anteeksi, vai oletko saanut mitään?

""Olen siis syntinen kristitty /uskova/ uudestisyntynyt mutta armosta pelastettu syntinen""

Eikö Jeesus ole antanutkaan sinun kaikkia syntejäsi anteeksi, kun sanot itseäsi yhä syntiseksi??

Kyllä sinä olet saanut KAIKKI syntisi anteeksi silloin kun olet uskoon tullut ja ottanut Jeesuksen vastaan. Sinä olet uusi luomus Kristuksessa ja se uusi luomuksesi on SYNNITÖN JUMALAN EDESSÄ. Se, että meidän lihassamme asuu edelleen synti, se on ikäänkuin edillään meidän uudesta luomuksestamme jossa synti ei asu. Pitää muistaa tämä asia, että lihamme ja uusi luomuksemme Jeesuksessa Kristuksessa on kaksi eri asiaa, sillä liha ei pelastu mutta uusi luomuksemme pelastuu ja on Jumalalle kelpaava. Miksi ette usko, vaan ellätte synneissänne? Ottakaa Jumalan vanhurskaus vastaan ja luopukaa synneistänne, sillä syntimme on Jeesus sovittanut jo aikoja sitten.

• armosta pelastettu
        Il-Mari kirjoitti:

mitä sinä sitten olet saanut anteeksi, vai oletko saanut mitään?

""Olen siis syntinen kristitty /uskova/ uudestisyntynyt mutta armosta pelastettu syntinen""

Eikö Jeesus ole antanutkaan sinun kaikkia syntejäsi anteeksi, kun sanot itseäsi yhä syntiseksi??

Kyllä sinä olet saanut KAIKKI syntisi anteeksi silloin kun olet uskoon tullut ja ottanut Jeesuksen vastaan. Sinä olet uusi luomus Kristuksessa ja se uusi luomuksesi on SYNNITÖN JUMALAN EDESSÄ. Se, että meidän lihassamme asuu edelleen synti, se on ikäänkuin edillään meidän uudesta luomuksestamme jossa synti ei asu. Pitää muistaa tämä asia, että lihamme ja uusi luomuksemme Jeesuksessa Kristuksessa on kaksi eri asiaa, sillä liha ei pelastu mutta uusi luomuksemme pelastuu ja on Jumalalle kelpaava. Miksi ette usko, vaan ellätte synneissänne? Ottakaa Jumalan vanhurskaus vastaan ja luopukaa synneistänne, sillä syntimme on Jeesus sovittanut jo aikoja sitten.

Minä perustelin näkemykseni jo mutta kerro sinä näkemyksesi /perustelusi Raamatusta miten sinä koet olevasi synnistä osaton vanhurskas ? Etkö koe tekeväsi mitään syntiä vaikka olet uusi luomus Kristuksessa
        Raamattu alusta loppuun saakka ilmaisee " armosta tämä kaikki teille annetaan " . Jumala on vanhurskauttanut meidän persoonamme ei siis lihaamme,kuinka voimme olla siis synnittömiä kun sinä ja minä JOUDUMME ELÄMÄÄN TÄSSÄ LIHASSA sen ajan kun itsekullekkin on Jumala määränyt.

Veljeni , toivon todella että Pyhä Henki saisi valaista sinulle että mitään hyvää ei itsessään asu meissä emmekä näin ollen voi "kerskata" olevamme EDES persoona muodossa niin vanhurskaita,uusia luomuksia ettemmekö olisi Jumalan edessä AINA syntisiä,mutta tässä Puolustajaksemme astuu esiin; Jeesus Kristus joka sanoo,että sisareni synnit ovat anteeksi annetut -armon kautta eli ei siis sen takia että sisar näkee asian niin että koska minä olen uusiluomus,/uudestisyntynyt,/ uskova ja saannut jo kerran anteeksi syntini vaan että pyydän ,anon,rukoilen syntien anteeksiantoa joka ikinen päivä välttääkseni kadotustuomion ja saadakseni eräänä päivänä pukea ylleni ylösnousemisruumiin jossa ei ENÄÄN OLE SYNTIÄ.

• Il-Mari kirjoitti:

mitä sinä sitten olet saanut anteeksi, vai oletko saanut mitään?

"Eikö Jeesus ole antanutkaan sinun kaikkia syntejäsi anteeksi, kun sanot itseäsi yhä syntiseksi?? "

Uudesti syntyessään saa Uuden testamentin mukaan siihen mennessä tehdyt synnit, mutta ei välttämättä "kuoleman syntejä".

Raamatussa on paljon kehotuksia uudesti syntyville jotta välttäisivät lankeamiset ja itsekin kopioit omaan avaukseesi kolossalaiskirjeestä kohtia joissa varoiteltiin asiasta.

• armosta pelastettu
        Jonah kirjoitti:

muuta sanoa, kuin että ihmettelen miten saat "armosta pelastettu" asiat kerrottua noin sujavasti ja ymmärrettävästi. Itselläni on tekstin tuoton kanssa aina vaikeuksia ajatuksieni "paperille" saamisessa. Ja vieläpä niin, että muutkin sen ymmärtävät.

Ei kirjoittamaasi ole mitään lisättävää.

en sitten taidakkaan olla ainoa syntinen uudestisyntynyt :)

• jaikall

>>>Minä olen armosta pelastettu syntinen,>Vanhurskas kun lankeaa,nouskoon hän jälleen.

• armosta pelastettu
        jaikall kirjoitti:

>>>Minä olen armosta pelastettu syntinen,>Vanhurskas kun lankeaa,nouskoon hän jälleen.

vastaine oppi perille-Jaikal hyvä

Room. 7:18
        Sillä minä tiedän ettei minussa,se on minun lihassani,asu mitään hyvää.Tahto minulla kyllä on,mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei.

Lausu Isä meidän rukousta...jos todella olet niin pyhä kuin kirjoitat et todennäköisesti ymmärrä Isä meidän rukouksesta mitään.Ajatteletko todella etta Kristuksen "valtakunnassa ei voi olla mitään syntiä ?
        Meidän tulee olla synnittömiä ja pyhiä kuin Kristus itse ?
        Minä olen syntinen ja tunnen syntisyyteni synnit,mutta se on minulle vastenmielistä ja yritän tehdä parannusta joka päivä sillä että luon katseeni Golgatan ristiin jossa näen Ristiinnaulitun Jeesuksen-syntieni tähden,mutta samassa nään sen valtavan rakkauden,laupeuden ja anteeksiannon jonka Hän minulle välittää sydämmensä kautta.
        Jos näet itsesi synnittömänä ja syyllisyydestä ym. vapaana mihin sinä Jaikal tarvitset Jeesusta ?

Pyhä Henki Kirkastakoon Sinulle myös sinun syntisyytesi,mutta Jeesukselle kiitos ilman kadotustuomiota !

Sillä minä tiedän ettei minussa,se on minun lihassani,asu mitään hyvää.Tahto minulla kyllä on,mutta voimaa hyvän toteuttamiseen ei.

Lausu Isä meidän rukousta...jos todella olet niin pyhä kuin kirjoitat et todennäköisesti ymmärrä Isä meidän rukouksesta mitään.Ajatteletko todella etta Kristuksen "valtakunnassa ei voi olla mitään syntiä ?
        Minä olen syntinen ja tunnen syntisyyteni synnit,mutta se on minulle vastenmielistä ja yritän tehdä parannusta joka päivä sillä että luon katseeni Golgatan ristiin jossa näen Ristiinnaulitun Jeesuksen-syntieni tähden,mutta samassa nään sen valtavan rakkauden,laupeuden ja anteeksiannon jonka Hän minulle välittää sydämmensä kautta.
        Jos näet itsesi synnittömänä ja syyllisyydestä ym. vapaana mihin sinä Jaikal tarvitset Jeesusta ?

Pyhä Henki Kirkastakoon Sinulle myös sinun syntisyytesi,mutta Jeesukselle kiitos ilman kadotustuomiota !

että puhumme jaikalin kanssa uudesta luomuksesta, ei lihasta jossa synti asuu. Uusi luomus Kristuksessa on synnitön Jumalan edessä. Jos näin ei olisi, kuka silloin pelastuisi? Ei kukaan! Taivaaseen ei syntinen pääse.

en sitten taidakkaan olla ainoa syntinen uudestisyntynyt :)

Olet varmasti ainoa syntinen uudestisyntynyt, nimittäin jos se olisi totta kohdallasi.
        >>>en sitten taidakkaan olla ainoa syntinen uudestisyntynyt :)

• vahvaa ruokaa
        jaikall kirjoitti:

>>EIKÖ TÄMÄ MENE MILLÄÄN PERILLE TÄLLÄ PALSTALLA?>ymmärrän sinua, jaikal, mutta yritän ymmärtää myös heitä, jotka eivät tätä asiaa ymmärrä, sillä se on asiaan perehtymättömille vähintään yhtä vaikea kuin nollaa pienempien lukujen käsitteleminen etumerkeillä matematiikassa."

Ja vielä:
        >>Roomalaiskirje 7
        25 "Kiitos Jumalalle Jeesuksen Kristuksen, meidän Herramme, kautta! Niin minä siis tämmöisenäni palvelen
        m i e l e l l ä - J u m a l a n - lakia, mutta - l i h a l l a - s y n n i n - lakia."

>>>Room. 7:18

• vahvaa ruokaa kirjoitti:

>>EIKÖ TÄMÄ MENE MILLÄÄN PERILLE TÄLLÄ PALSTALLA?>ymmärrän sinua, jaikal, mutta yritän ymmärtää myös heitä, jotka eivät tätä asiaa ymmärrä, sillä se on asiaan perehtymättömille vähintään yhtä vaikea kuin nollaa pienempien lukujen käsitteleminen etumerkeillä matematiikassa."

Ja vielä:
        >>Roomalaiskirje 7

Mutta miksi sekoitat asiaan perehtymättömien Jumalan lasten ajatusmaailmaa tuomalla Raamatun Sanaa vähän niin kuin toisesta asiasta? Eiväthän kaikki uskovat huomaa eikä ymmärrä Jumalan lahjavanhurskautta ja sen omistamista ja uskovan vaelluksen7uskonkilvoitukse eroa. ihminen on luonnostaan itsekäs ja itsekeskeinen. Hän näkee vain itsensä ja syntisyytensä ja sitten se on auktoriteetti. Sitten ei millään uskota että uskova on vanhurskas. Ei vaikka Raamatusta se voidaan selvästi lukea. Minä yritän osoittaa uskoville Jeesusta ja Hänen lahjavanhurskautta.

>>>>>Roomalaiskirje 7

• Oikein sinä, Jaikal
        jaikal kirjoitti:

Mutta miksi sekoitat asiaan perehtymättömien Jumalan lasten ajatusmaailmaa tuomalla Raamatun Sanaa vähän niin kuin toisesta asiasta? Eiväthän kaikki uskovat huomaa eikä ymmärrä Jumalan lahjavanhurskautta ja sen omistamista ja uskovan vaelluksen7uskonkilvoitukse eroa. ihminen on luonnostaan itsekäs ja itsekeskeinen. Hän näkee vain itsensä ja syntisyytensä ja sitten se on auktoriteetti. Sitten ei millään uskota että uskova on vanhurskas. Ei vaikka Raamatusta se voidaan selvästi lukea. Minä yritän osoittaa uskoville Jeesusta ja Hänen lahjavanhurskautta.

>>>>>Roomalaiskirje 7

pyrit tekemään, kun opetat vanhurskaudesta.

En taida olla väärässä, jos epäilen, että ne,
        jotka ovat Evl.seurakuntaan kuuluvia,
        (ilmeisesti nimim. armosta pelastettu myös)
        eivät ymmärrä asiaa läheskään siten, miten
        se on Raamatussa - tosi on tuokin, mitä
        nimim. vahvaa ruokaa kirjoitti..ei voi kuin
        harmitella sitä, että täällä on niin monia
        sellaisia, jotka eivät ole omalla kohdalla
        ymmärtäneet ja ymmärtämättömyydessä
        sitten väittävät vastaan, ennemmin, kuin
        lukisivat ja rukoilisivat Jumalaa avaamaan
        asian heillekin.

Minusta vain on jotenkin uhkarohkeaa
        väittää vastaan suoralta kädeltä, jos ei
        itsellä olisi asiasta täyttä varmuutta ja
        jos ei ole aikaa, eikä halua Raamatusta
        ottaa selville, miten asia on.

Uskon, että jos joku haluaa tietää
        tosissaan, miten Raamatussa asiasta on,
        niin kun sitä rukoilee Jumalan edessä,
        varmasti Hän avaa asian niin, että sen
        ymmärtää.

• Oikein sinä, Jaikal kirjoitti:

pyrit tekemään, kun opetat vanhurskaudesta.

En taida olla väärässä, jos epäilen, että ne,
        jotka ovat Evl.seurakuntaan kuuluvia,
        (ilmeisesti nimim. armosta pelastettu myös)
        eivät ymmärrä asiaa läheskään siten, miten
        se on Raamatussa - tosi on tuokin, mitä
        nimim. vahvaa ruokaa kirjoitti..ei voi kuin
        harmitella sitä, että täällä on niin monia
        sellaisia, jotka eivät ole omalla kohdalla
        ymmärtäneet ja ymmärtämättömyydessä
        sitten väittävät vastaan, ennemmin, kuin
        lukisivat ja rukoilisivat Jumalaa avaamaan
        asian heillekin.

Minusta vain on jotenkin uhkarohkeaa
        väittää vastaan suoralta kädeltä, jos ei
        itsellä olisi asiasta täyttä varmuutta ja
        jos ei ole aikaa, eikä halua Raamatusta
        ottaa selville, miten asia on.

Uskon, että jos joku haluaa tietää
        tosissaan, miten Raamatussa asiasta on,
        niin kun sitä rukoilee Jumalan edessä,
        varmasti Hän avaa asian niin, että sen
        ymmärtää.

Vanhurskaudesta ja synnittömyydestä on jo niin paljon aiemmissa ketjuissa tämänkin vuoden puolella puhuttu, että en jaksa enää aiheesta enempää kirjoittaa.

Olkoot synnittömät vanhurskaat synnittömiä. Me, jotka yhä tunnemme taistelevamme syntiä vastaan voimme rukoilla niinkuin publikaani:
        Luk 18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        Jeesus sanoi, että publikaani meni vanhurskautettuna kotiinsa. Kiitos Jeesus.

Rukoilkoot nämä synnittömät sitten:
        Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset , enkä myöskään niinkuin tuo publikaani, joka vielä kutsuu itseään syntiseksi. Anna hänen ymmärtää, ettei hänen tarvitse rukoilla tuolla tavalla.

1Jn 1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        1Jn 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        1Jn 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        1Jn 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

• armosta pelastettu
        Jonah kirjoitti:

Vanhurskaudesta ja synnittömyydestä on jo niin paljon aiemmissa ketjuissa tämänkin vuoden puolella puhuttu, että en jaksa enää aiheesta enempää kirjoittaa.

Olkoot synnittömät vanhurskaat synnittömiä. Me, jotka yhä tunnemme taistelevamme syntiä vastaan voimme rukoilla niinkuin publikaani:
        Luk 18:13 Mutta publikaani seisoi taampana eikä edes tahtonut nostaa silmiään taivasta kohti, vaan löi rintaansa ja sanoi: 'Jumala, ole minulle syntiselle armollinen'.
        Jeesus sanoi, että publikaani meni vanhurskautettuna kotiinsa. Kiitos Jeesus.

Rukoilkoot nämä synnittömät sitten:
        Jumala, minä kiitän sinua, etten minä ole niinkuin muut ihmiset , enkä myöskään niinkuin tuo publikaani, joka vielä kutsuu itseään syntiseksi. Anna hänen ymmärtää, ettei hänen tarvitse rukoilla tuolla tavalla.

1Jn 1:7 Mutta jos me valkeudessa vaellamme, niinkuin hän on valkeudessa, niin meillä on yhteys keskenämme, ja Jeesuksen Kristuksen, hänen Poikansa, veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä.
        1Jn 1:8 Jos sanomme, ettei meillä ole syntiä, niin me eksytämme itsemme, ja totuus ei ole meissä.
        1Jn 1:9 Jos me tunnustamme syntimme, on hän uskollinen ja vanhurskas, niin että hän antaa meille synnit anteeksi ja puhdistaa meidät kaikesta vääryydestä.
        1Jn 1:10 Jos sanomme, ettemme ole syntiä tehneet, niin me teemme hänet valhettelijaksi, ja hänen sanansa ei ole meissä.

Tämä elämä ei ole hurskautta,vaan hurskaaksi tulemista,ei terveyttä,vaan tervehtymistä,ei olemista,vaan tulemista,ei lepoa,vaan harjoitusta.Me emme ole vielä siellä missä meidän pitäsi olla mutta olemme matkalla sinne.Ollaan keskeneräisiä siis.

Siunausta sinun taipaleellesi Jonah ja saakoon Jumala vahvistaa sinua jotta saamme nauttia tällä palstalla tulevaisuudessakin puhtaasta Raamatun opetuksesta kauttasi.

• Niin, mutta

Tämä elämä ei ole hurskautta,vaan hurskaaksi tulemista,ei terveyttä,vaan tervehtymistä,ei olemista,vaan tulemista,ei lepoa,vaan harjoitusta.Me emme ole vielä siellä missä meidän pitäsi olla mutta olemme matkalla sinne.Ollaan keskeneräisiä siis.

Siunausta sinun taipaleellesi Jonah ja saakoon Jumala vahvistaa sinua jotta saamme nauttia tällä palstalla tulevaisuudessakin puhtaasta Raamatun opetuksesta kauttasi.

juuri uskossahan me saamme jo omistaa tuon kaiken - samoin vanhurskaudenkin.

Me olemme matkalla Isän luokse kotiin.

Psa 130:1 Matkalaulu.
        Syvyydestä minä huudan sinua, Herra.
        Psa 130:2 Herra, kuule minun ääneni. Tarkatkoot sinun korvasi minun rukousteni ääntä.
        Psa 130:3 Jos sinä, Herra, pidät mielessäsi synnit, Herra, kuka silloin kestää?
        Psa 130:4 Mutta sinun tykönäsi on anteeksiantamus, että sinua peljättäisiin.
        Psa 130:5 Minä odotan Herraa, minun sieluni odottaa, ja minä panen toivoni hänen sanaansa.
        Psa 130:6 Minun sieluni odottaa Herraa hartaammin kuin vartijat aamua, kuin vartijat aamua.
        Psa 130:7 Pane toivosi Herraan, Israel. Sillä Herran tykönä on armo, runsas lunastus hänen tykönänsä.
        Psa 130:8 Ja hän lunastaa Israelin kaikista sen synneistä.

Jumalan siunausta sinullekin armosta pelastetulle matkamiehelle.

• jaikal kirjoitti:

Olet varmasti ainoa syntinen uudestisyntynyt, nimittäin jos se olisi totta kohdallasi.
        >>>en sitten taidakkaan olla ainoa syntinen uudestisyntynyt :)

olet armosta pelastettu. Et synnittömänä, vaan syntisenä. Harkitse hiukan opetustasi.
        Sillä raamattu sanoo:
        Mal.2:1 "Te papit, teitä koskee tämä sana:
        2 ellette kuuntele minua ettekä vilpittömin sydämin kunnioita minun nimeäni, minä annan kirouksen kohdata teitä, minä muutan saamanne siunauksen kiroukseksi", sanoo Herra Sebaot. "Minä lähetän siunauksen tilalle kirouksen, koska ette vilpittömin sydämin kunnioita minua."
        3 -- Minä teen teidän sukunne kelvottomaksi papin tehtävään. Minä paiskaan uhrieläintenne suolet sontineen teidän silmillenne, viskaan juhlienne jätteet kasvoillenne, ja teidät itsennekin heitetään tuohon samaan tunkioon.

7 Papin suun tulee jakaa tietoa, hänen huuliltaan odotetaan opetusta. Hän on Herran Sebaotin sanansaattaja.
        8 -- Mutta te olette poikenneet tieltä, teidän opetuksenne on saanut monet lankeamaan. Te olette rikkoneet liittoni, jonka tein Leevin kanssa, sanoo Herra Sebaot.
        9 Niin minäkin teen teidät halveksituiksi ja saatan teidät häpeään kaiken kansan silmissä. Te ette pysyneet minun teilläni, vaan opettaessanne katsoitte, keitä kuulijat olivat.

Että ehkäpä kannattaisi hiukan pohtia, mitä opettaa.

Minä perustelin näkemykseni jo mutta kerro sinä näkemyksesi /perustelusi Raamatusta miten sinä koet olevasi synnistä osaton vanhurskas ? Etkö koe tekeväsi mitään syntiä vaikka olet uusi luomus Kristuksessa
        Raamattu alusta loppuun saakka ilmaisee " armosta tämä kaikki teille annetaan " . Jumala on vanhurskauttanut meidän persoonamme ei siis lihaamme,kuinka voimme olla siis synnittömiä kun sinä ja minä JOUDUMME ELÄMÄÄN TÄSSÄ LIHASSA sen ajan kun itsekullekkin on Jumala määränyt.

Veljeni , toivon todella että Pyhä Henki saisi valaista sinulle että mitään hyvää ei itsessään asu meissä emmekä näin ollen voi "kerskata" olevamme EDES persoona muodossa niin vanhurskaita,uusia luomuksia ettemmekö olisi Jumalan edessä AINA syntisiä,mutta tässä Puolustajaksemme astuu esiin; Jeesus Kristus joka sanoo,että sisareni synnit ovat anteeksi annetut -armon kautta eli ei siis sen takia että sisar näkee asian niin että koska minä olen uusiluomus,/uudestisyntynyt,/ uskova ja saannut jo kerran anteeksi syntini vaan että pyydän ,anon,rukoilen syntien anteeksiantoa joka ikinen päivä välttääkseni kadotustuomion ja saadakseni eräänä päivänä pukea ylleni ylösnousemisruumiin jossa ei ENÄÄN OLE SYNTIÄ.

Aivan kuin olisin itse tekstin kirjoittanut.
        Kiitos sinulle, joka olet armosta pelastettu, niinkuin minäkin.

Jatkakaamme vaellustamme matkamiehinä maan. Päämääränämme Taivaan Isän koti.

Kiitos Jeesus, että meidät sinne päästät. Sinuun me asetamme kaiken toivomme. Mitään ansioita meillä syntisillä ei itsessämme ole.

• armosta pelastettu
        Niin, mutta kirjoitti:

juuri uskossahan me saamme jo omistaa tuon kaiken - samoin vanhurskaudenkin.

vanhurskasta opettaa Raamattu Room 3 :9-20.
        Aika kovaa tekstiä, ei ole siis ketään joka etsii Jumalaa,ei ole ketään joka tekee hyvää-ei ainoatakaan.jne.
        Kaikki olemme samassa asemassa sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat vailla Jumalan kirkkautta,MUTTA SAAVAT HÄNEN ARMOSTAAN LAHJAKSI VANHURSKAUDEN,KOSKA KRISTUS JEESUS ON LUNASTANUT MEIDÄT VAPAIKSI. 21-24
        ROOM 4.7:8 autuaita ne joiden pahat teot on annettu anteeksi ja joiden synnit on pyyhitty pois.Autuas se mies jolle Herra ei lue viaksi hänen syntiään.

Synti ei ole enään teidän herranne sillä te ette ole lain vaan armon alaisia Room 6.14
        Mikään kadotustuomio ei siis kohtaa niitä jotka ovat Kristuksessa Jeesuksessa.Hengen laki joka antaa elämän Kristuksen Jeesuksen yhteydessä on näet vapauttanut sinut synnin ja kuoleman laista.

Nimenmaan USKOSSA saamme omistaa vanhurskauden mutta muistetaan kuitenkin room 3:9
        sekä Room 7:14 " Me tiedämme että laki on hengellinen.Minä sitä vastoin olen turmeltunut ihminen,synnin orjaksi myyty."
        Lunastajamme,Vapauttajamme,Sovittajamme vapauttaa meidät orjan asemasta Jumalan lapsen ihanaan vapauteen.

• vahvaa ruokaa
        Jonah kirjoitti:

olet armosta pelastettu. Et synnittömänä, vaan syntisenä. Harkitse hiukan opetustasi.
        Sillä raamattu sanoo:
        2 ellette kuuntele minua ettekä vilpittömin sydämin kunnioita minun nimeäni, minä annan kirouksen kohdata teitä, minä muutan saamanne siunauksen kiroukseksi", sanoo Herra Sebaot. "Minä lähetän siunauksen tilalle kirouksen, koska ette vilpittömin sydämin kunnioita minua."
        3 -- Minä teen teidän sukunne kelvottomaksi papin tehtävään. Minä paiskaan uhrieläintenne suolet sontineen teidän silmillenne, viskaan juhlienne jätteet kasvoillenne, ja teidät itsennekin heitetään tuohon samaan tunkioon.

7 Papin suun tulee jakaa tietoa, hänen huuliltaan odotetaan opetusta. Hän on Herran Sebaotin sanansaattaja.
        8 -- Mutta te olette poikenneet tieltä, teidän opetuksenne on saanut monet lankeamaan. Te olette rikkoneet liittoni, jonka tein Leevin kanssa, sanoo Herra Sebaot.
        9 Niin minäkin teen teidät halveksituiksi ja saatan teidät häpeään kaiken kansan silmissä. Te ette pysyneet minun teilläni, vaan opettaessanne katsoitte, keitä kuulijat olivat.

Minusta näyttää, että puhutte osin toistenne ohi.

Kiistaanne suuremmin kantaa ottamatta totean, että Jeesus ei tullut vanhurskaita, vaan syntisiä pelastamaan. En usko yhdenkään uskovan ajattelevan tulleensa pelastetuksi synnittömänä tai omien ansioittensa perusteella, vaan armosta.

Vanhurskauskin annetaan lahjana. Lahjavanhurskaus on niin selvästi kirjattu UT:iin, ettei kenenkään tarvitse epäillä sen pätevyyttä ja pitävyyttä.

Room.3:
        23 Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla
        24 ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa,
        25 jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit
        26 jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen.

Latelet sellaiset tuomiot jaikalille Jumalan sanalla lyöden, että alan epäillä oletko ymmärtänyt lainkaan hänen opetustaan. Ehkäpä sinunkin kannattaisi hiukan pohtia.

• jaikall
        Jonah kirjoitti:

Sillä raamattu sanoo:

>>>Sinäkin jaikal olet armosta pelastettu. Et synnittömänä, vaan syntisenä. Harkitse hiukan opetustasi.

• jaikali

>>>Veljeni , toivon todella että Pyhä Henki saisi valaista sinulle että mitään hyvää ei itsessään asu

• PIMEÄÄ TOIMINTAA

Sä olet yksi niistä monista hellareista, jotka piiloutuu nimimerkkinsä suojiin eikä uskalla tulla valoon ja kertoo, kuka oikeesti on. Sellainen sä olet. Voi että te ootte raukkoja hellarit. Tällä palstalla ei oo ketään joka uskaltaa tunnustaa uskoaan oikeella nimellä. Mistähän se johtuu? Mitä uskottavuutta teillä on jäljellä? Lahkolaisethan toimii just niinkuin te toimitte.

Jos sä olisit oikeesti opettaja niin tuskin sä salaisit lukijoilta kuka olet? Jos et osaa katua niin häpee ainakin.

• hoitokoti täti

Taitaa olla pahakin dementiaa, kun joudut noin julkisesti kyselemään tuollaisia asioita! Jos et pärjää kotona, niin pyydäpäs asiantuntijalta, eli lääkäriltä, että ottavat sinut hoitoon!

• Se mitä sun uskosi uskoo,, tai Uskoo. Ja siinä on koko salaisuus miten sua otetaan vastaan tuomiopäivänä.

• kysytty on

Missä aiot viettää iäisyytesi Savonarola? Jos et ota Jeesusta omana Vapahtajanasi vastaan, niin et voi edes nähdä Jumalan valtakuntaa!

• Kirsi P.
        kysytty on kirjoitti:

Missä aiot viettää iäisyytesi Savonarola? Jos et ota Jeesusta omana Vapahtajanasi vastaan, niin et voi edes nähdä Jumalan valtakuntaa!

Tätä pitkää viestiketjua selaillessani mietin, miksi tämä aihe puhuttaa niin kovasti eri kirjoittajia. Olisiko kyse uskovan identiteetin rakentamisesta ja siitä, että jokainen pyrkii vilpittömästi rakentamaan identiteettinsä "Herran omana" totuudessa ja mahdollisimman vahvaksi - mutta se että toinen käsittää totuuden tässä asiassa eri tavalla, hämmentää, ärsyttää, huolestuttaa tai antaa aihetta puolustautua voimakkaasti? On kaksi uskovaa ja kumpikin ajattelee: "Olen nyt saanut syntini anteeksi ja tästä pitää mennä eteen päin Herran tahdossa. " Toinen jatkaa ajatustaan: "Olen uudestisyntynyt, hengellinen ihminen joka ei VOI tehdä enää syntiä (koska se on minulle nykyisin oikeasti vastenmielistä ja sotii sitä vastaan, mitä arvostan ja pidän hyvänä)" - lopputulos: hän välttää monet kiusaukset koska ei edes halua tehdä enää syntiä. Toinen taas ajattelee: "Olen kyllä armahdettu mutta kuitenkin armahdettu syntinen: olen yhä vaarassa langeta" - ja välttää monet kiusaukset koska on nöyrä itsensä suhteen.

Kumpiko tapa nyt sitten on oikeampi, parempi ja totuudellisempi? Kumpikin vahvistuu omassa identiteetissään Herran omana vähitellen. Voin olla ihan hakoteillä enkä tosiaan ole mikään oppinut. Mutta minusta tärkeämpää on se, että ihminen vilpittömästi etsii Jumalan tahtoa elämässään. Psalmissa 19 (ehkä lempipsalmini) sanotaan: "Mutta kuka huomaa kaikki erehdyksensä? Puhdista minut rikkomuksistani, niistäkin, joita en itse näe"."

• että tympäsee!!!

Ja mitä tämäkin jaikalin aloitus on taas olevinaan. Hurskaasti muka mietiskelee kuka tai mikä hän on, mutta kuitenkin pitää kiinni kynsin hampain synnittömästä jumalan lapseudesta. Voi, äh, mitä tekopyhyyttä.

• On hyvin tärkeätä miettiä kuka minä olen Jumalan mielestä katsomalla Sanaan. Useimmat miettivät kuka minä olen katsomalla itseensä.
        Onhan selvää että meidän oma mielipitteemme itsestämme ja Jumalan mielipiden on eri asia. Ne perustuvatkin kokonaan eri lähtökohtiin.
        Ihmisen mielipide itsestään perustuu siihen mitä hän näkee itsessään. Jumalan mielipide ihmisestä perustuu siihen mitä Jeesus teki ihmiselle ja hänessä.

On mielenkiintoista tutkia Jumalan mielipiteitä Raamatusta.
        Ne kun ovat ne ratkaisevat mielipiteet.

• jaikal kirjoitti:

On hyvin tärkeätä miettiä kuka minä olen Jumalan mielestä katsomalla Sanaan. Useimmat miettivät kuka minä olen katsomalla itseensä.
        Onhan selvää että meidän oma mielipitteemme itsestämme ja Jumalan mielipiden on eri asia. Ne perustuvatkin kokonaan eri lähtökohtiin.
        Ihmisen mielipide itsestään perustuu siihen mitä hän näkee itsessään. Jumalan mielipide ihmisestä perustuu siihen mitä Jeesus teki ihmiselle ja hänessä.

On mielenkiintoista tutkia Jumalan mielipiteitä Raamatusta.
        Ne kun ovat ne ratkaisevat mielipiteet.

Jaikal sanoo: >>On mielenkiintoista tutkia Jumalan mielipiteitä Raamatusta.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Jaikal sanoo: >>On mielenkiintoista tutkia Jumalan mielipiteitä Raamatusta.

Vai sanot sinä Paavalin julistamaa vanhurskautusoppia
        tyhjäksi näennäisuskoksi?
        Room 3:19-30, Gal 2:16, 3:1,22,27, 4:4-7.

>>>Kehotan sinua jaikal lopettamaan tyhjän näennäisuskon tyrkyttämisen ihmisille. Jeesus ei tunne tyhjän hokijoita.

• jaikal kirjoitti:

Vai sanot sinä Paavalin julistamaa vanhurskautusoppia
        tyhjäksi näennäisuskoksi?
        Room 3:19-30, Gal 2:16, 3:1,22,27, 4:4-7.

>>>Kehotan sinua jaikal lopettamaan tyhjän näennäisuskon tyrkyttämisen ihmisille. Jeesus ei tunne tyhjän hokijoita.

Jumalan sana on niin ja aamen, totta ihan joka sana.

Sen sijaan sinun aleoppi-kampanjasi ovat huuhaata.

Jumala ei salli itseään pilkata eikä Sanaa jalkoihin polkea.

Kuuliaisuus Jumalan sanaa kohtaan on sinulle teoriaa, jos sitäkään. Siinä on se pointti. Uskolla ja Jeesuksen opetuslapseudella on hintansa. Sitä hintaa ei rahassa voi maksaa, mutta se maksettava luovuttamalla pois koko itsekäs luonto, vanhan ihmisen tahto.

Kahden tien kulkijoilla ei iankaikkista elämää.

Matteuksen evankeliumi 6:24
        "Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä
        vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa."

• von bulke

Itse vastasitkin kysymykseesi.

• Hei palstalaiset. Kerron teille salaisuuden.

Olen 21 vuotta vanha Jumalan uusi luomus Kristuksessa Jeesuksessa. Vanha synnissä elänyt syntinen ihmiseni kuoli v 1991 ja se haudattiin kasteen hautaan. Kasteessa nousi synnistä vapautettuna puhtaana Jeesuksen vanhurskauteen puettu uusi luomus uuteen elämään Jeesuksen kanssa.

Mutta tämä on salaisuus. Älkää vain kertoko tätä kenellekään.
      Olen kertonut tämän vain tätä palstaa lukeville ihmisille.

• Et ymmärrä uuden luomuksen syntyä ja vielä vähemmän ymmärrät uuden luomuksen kasvua. 'Salaisuutesi' ei käy edes huumorista.

• Semper.Fidelis kirjoitti:

Et ymmärrä uuden luomuksen syntyä ja vielä vähemmän ymmärrät uuden luomuksen kasvua. 'Salaisuutesi' ei käy edes huumorista.

>>>'Salaisuutesi' ei käy edes huumorista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      84
      5880
    2. Kohta katson sun kuvaasi

ja päästän ajatukseni liitämään. Jo kuvasi näkeminen rauhoittaa, ja pistää hyrräämään vähän muutakin. Ihanan kaunista sa
      Ikävä
      24
      3517
    3. VOI TÄTÄ ILON

JA ONNEN PÄIVÄÄ 😂
      Tuusniemi
      157
      2033
    4. Ahneus iski Fazeriin, suklaalevy kutistuu 180 grammaan

Kun mikään ei riitä. Shrinkflaatio. Mitä isot (Marabou) edellä, sitä pienet (Fazer) perässä. Pienikin voi siis olla a
      Maailman menoa
      227
      1959
    5. Jos kaivattusi on perääntynyt lähestyessäsi

jossain tilanteessa, ymmärrätkö miksi hän saattoi tehdä sen?
      Ikävä
      174
      1731
    6. Martinan bisnekset rajusti tappiolla

Seiska 28.7: nousukiito katkesi, yritykset C-luokkaa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      1485
    7. Voiko olla, onko se tosiaan niin että

Kumpikin rakastetaan toisiamme. Nyt pitää sukeltaa pakastimeen ❤️🥵
      Ikävä
      57
      1021
    8. Tiedätkö mitä kaivattusi harrastaa?

Minä en tiedä.
      Ikävä
      67
      1001
    9. Metsa Man Extra kanava toimii hyvin

ja sieltä voipi kahta vanhoja vitejoita pahimpaan puutteeseen. Peukalot ylös.
      Tuusniemi
      21
      990
    10. Mitkä yleiset huonot tavat ihmisillä ärsyttävät sinua ?

Aloitukseen saa vapaasti purkaa tuntojaan. Itseäni hiukan kiusaa, kun saman talon asukkaat eivät vastaa tervehdykseen.
      80 plus
      109
      927
    Aihe