Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi

Aloituksia

9

Kommenttia

11831

1. Jos asioita katsoo Paavalilta ja Raamatusta, niin aika oudoksi kieltämättä menee.

Kieltääkö Raamattu naisten laskemisen väkilukuun; KYLLÄ! Raamatussa kun lasketaan vain miehet.

Kieltääkö Paavali aviomiehiä elämästä vaimon kanssa kuin hän olisi vaimo; KYLLÄ!

Voi olla, että alkukielellä on toisin kuin Suomessa käsitetään.
  2. Jumala ei ole minulta kyllä koskaan mitään kysellyt, hiljaista oli. Eli näin ollen en ole koskaan uskossa ollutkaan, koska ei ollut mihin uskoa. Uskoin siihen, mitä en kokenut olevan, vaikka rukoilin ja huokailin. Se oli älyttömintä mitä olen koskaan tehnyt ja miten elänyt.

Raamattu kyllä puhuu hyvin paljon hyvän tekemisestä, ja siitä ettei saa olla itsekeskeinen. On Sodoman kohtalo Hes 16:49, on Matt. 25. miten käy niille, jotka eivät piittaa muista, eikä apua tarvitsevista. Molemmissa tapauksissa käy kova kohtalo. Eli lopputuleman kannalta aivan keskeisiä Raamatun oppeja.

En tosiaankaan koe olevan juurikaan Raamatun vastainen, eikä se ihan "toisin" sano kuin mitä minä teen. Ja minä en kylvä "tuhoa ja kurjuutta", vaan aivan päinvastoin. Muttei tuo ole ainoa Paavalin sana, jossa hän vaahtoaa ja antaa väärää todistusta.

Mikä sitten on kristinuskon periaatteet/arvot. Ei niissä ole kai koskaan ollut sukupuoliset suuntaukset kovin tärkeänä teemana, ei ainakaan alun alkaen. On lähimmäisistä huolehtimista, hyvään pyrkimistä, itsestään luopumista, uskoa Jeesukseen ja hänen verensä puhdistavaan voimaan.

Toki jokainen saa keksiä mitä teemoja haluaa lisäksi. Mutta ne eivät välttämättä ole sitä kristinusko pitää sisällään. Jopa Paavalikin sallii naisimusten periä Jumalan valtakunnan, vaikka ei miehimyksiä; miesten kanssa makaavia miehiä. Eikä heteroelämä ole tae mistään puhtaudesta, kuten näki Markku Koivistosta, kun hän petti vaimoaan nuorukaisen kanssa.