Vapaa kuvaus

Vuosi vaihtui eletään 2025, onnea meille kaikille, niin se vaan vuodet soljuu.
Vanhan kuvan löysin, jospa tästä vielä tunnistaa, he ketkä tuntevat.

Aloituksia

30

Kommenttia

421

1. Anoille kiitos, kiva oli heti huomata ettei tyrmätty.

En kykene metsään itse, ostan torilta marjat ja juurekset mitä pakastan.
    Tykkään talvella syödä kotimaisia vihanneksia, perunasta alkaen, kukkakaaliakin laitan pakkaseen, näin olen tehnyt muistini mukaan kauan.
    Muistan menneitä jouluja, kun joulupöytään istahti suurempi porukka ja höyryävä perunavati uusine perunoineen sai aikaan ihastuksen huokauksia.
    Kukkakaalikin niin tuoreen makuista että, en osta kuin pakon edessä ulkomailta tuotuja.

Sieniä tyttäreni kerää pienen määrän, että sienisalaatin saan suurempaan haluuni.
    Tytär on tapojani alkanut tehdä myös, kasvattaakin itse, ei aina niin hyvin onnistu, mutta yritys hyvä kymmenen.
    Kurkkusalaatin teen itse, samoin punajuuria säilön ja suolakurkkujakin, kurpitsa keiton aineita pakastan, on kiva annos pakkasesta ottaa, hieman kermaa sekaan ja maistuva keitto käden käänteessä.
    Syksyn sato kypsyy nopsaan ja maku säilyy hyvin, ja mikä tärkein hinta ei päätä pyörrytä.

Yksin elän, ja saisin melko kivasti ja edullisesti valmiin ruuankin kaupasta, mutta se tärkein mikä houkuttaa tekemään, on into itse valmistaa.
    Aika kuluu puuhastellessa.