Vapaa kuvaus

Vuosi vaihtui eletään 2025, onnea meille kaikille, niin se vaan vuodet soljuu.
Vanhan kuvan löysin, jospa tästä vielä tunnistaa, he ketkä tuntevat.

Aloituksia

30

Kommenttia

405

1. Huomenta, onko jo kolmas viikko tätä kuumuutta, katselin puiston puissakin lehdet ruskettuu, kuivuus kiusaa.
    Miten käynee puolukan kasvun kanssa, sienistä puhumattakaan, nyt vesi olisi niillekin poikaa, kellepäs ei olisi, ukkosia minäkin vähän veikkaan tuleviksi.

En ymmärtänyt minäkään muuta tuosta karjalan murteesta kuin sen, että tytöt rantaan menivät, oli varmaan sitä Salmin karjalaa, sieltä tulleet olivat vaikeasti ymmärrettäviä silloin sodan jälkeen, kauniisti soi naisten äänet.
    Murteet joka puolella, ne vanhat, teettävät aivotoimintaa ymmärryksen suhteen, minäkin savolainen, en osaa, en edes ymmärrä kaikkea Savon vanhasta murteesta.
    Suuhun oikein koskee kun yritän "viäntee" huonosti onnistuu, teennäiseltä tuntuu.
    Oma vivahde siellä on tallella kuitenkin ja ulkopaikkakuntalainen hyvin osaa leimata savolaiseksi, sama muissakin murteissa.si.

Onpa mukava huomata, että varislinnut on tunnistettu monessa paikoin, terveiset vaan Sara järvelle ja Inariinkin.

Olisi varmaan ihana purjehtia tyynellä ilmalla meren maisemissa, vaikka olenkin vähän arka meren suhteen, myrskyllä sen voima on pelottavaa.
    Kunnioitettava on meren mahti, kun myrsky päälle sattuu, sen verran olen telkkarista nähnyt, mitä on olla aallokossa ja kuitenkin sielläkin taidolla selvitään.
    Meri voi olla arvaamaton jopa uimareiden kohdalla.

Nuo varpuset on minunkin pihan pensasaidasta kadonneet, aiemmin ohi kulkiessa sirkutus kuului, lintuja harvoin edes näki
    Kamalan iso on määrä eläimistä joiden uskotaan sukupuuttoon katoavan, nykyisen elämän vauhdittamana, eri tahot yrittävät vedota ihmisten lahjoituksiin, että katoa voisi estää.

Näin ne päivät vierivät ja huomenna on tyttäreni syntymäpäivä, 66 vuotta sitten näki päivänvalon hänkin.
    Hänestäkin on mummi kuudelle lapselle tullut ja jopa isoäiti yhdelle, yritän muistella hänen lapsuuttaan, mutta hatarat on muistot, sillä aina vaan työhön keskityin.
    Kyselen usein, miten hän lapsena olonsa muistaa, kaikki oli kuulemma hyvin.
    Ehkä näin olikin, koska ei ikäviäkään muistoja mieleen tule.

Nyt tätä hellettä kestämään ja illalla sitten saunaan ja rupattelu hetkeen, voikaa hyvin.
  2. Huomenta hieman pilviseen ja tuuliseenkin säähän.
    Menin parvekkeelle ja otin riippukukkani alas ja siivosin ne perusteellisesti, myöhässä olen tämänkin homman kanssa, olisi pitänyt helteiden alussa nostaa viileämpään paikkaan, lattialle.
    No ei vielä kuolemassa ole nuppuja työntää kovasti, mutta nyt sitten pidän vähän aikaa lattialla.
    Avasin parvekkeen ikkunan ja miten ihanalta tuntuikaan pieni tuulen vire, on taidettu ohittaa pahin helle aalto, toivottavasti.

Katselen tässä kirjoittaessa, miten naapuritaloon pienen ajan päästä menee sinipukuinen sairaanhoitaja, paljon on siellä avun tarvitsevia, omassa talossani on yksi 90 vuotta täyttänyt vanhus, hänelle myös lääkkeiden antaja on ilmaantunut.. sitten olenkin minä arvo asteikossa kunnioitettava henkilö, siis vitsi, ettei kukaan vaan ala muuta ajattelemaan.
    Vanhaksikin tullaan, jos näin on kohtalo kirjaansa kirjannut.

Tuo uimataito oli ennen vanhaan opittava jo nuorena, minäkin alakoulussa ollessa sen opin, ja aivan itse tajusin, kun kädet ei yltäneet pohjaan, että vesi kantoi minua, kun liikettä pidin, se oli riemun paikka, no sen jälkeen tuli pulikoitua ja rohkeakin vedessä olleessa olin.
    Eipä ollut vanhempia rannalla vahtimassa, porukalla käytiin uimassa ja toisista huolta pidimme.
    En muista kenenkään kaveriporukasta hukkuneen, järviä oli lähellä ja uimataito opittiin varhain.

Jatkan vielä tuota ajatusta, kun sosiaalipuolen esiin toin, että en tarkoittanut apuna sitä vaan listaa tarvitsevista.
    Voihan olla, että Citymarketilla on oma listansa, mutta yleensä näitä lahjoituksia jaetaan sosiaali kuin diakonissa yhdistyksien välityksellä.
    Asia lienee nyt selväksi tullut, syyttömiä on tarvitsevat, kiva jos pieni koulukas uuden repun, ehkä muutakin saa kouluajan alkuun.

La Promesan viikon jaksot katsoin eilen ja pää alkaa olla sekaisin, kuumuudesta ehkä, tulee niin paljon markiiseja ja paroneita, että ei luvussa pysy.
    Uusi aikakausi tulee Espanjankin elämään pikkuhiljaa, kaukana vielä Frankon ajasta kumminkin.
    Se on sitten toinen juttu kokonaan.

Nyt sitten elämään tätä aikaa, päivästä ei niin kuuma tule kuin eilen, mutta vielä olisi vara viilentyä, jaksaminen on hakusissa.
  3. Huomenta ja hyvää alkavaa viikkoa, mikä lopuillaan onkin jo elokuu.
    Ajatelkaa ystävät, vasta juhannusta odotimme ja nyt jo lapsillekin koulutarvikkeita ostetaan.
    Cittarissa on reppuja myynnissä lapsille, en ole paremmin tutustunut tarjoukseen, mutta kai ne sitten sosiaalipuolen keinoin tarvitseville annetaan, pitänee reppu ostaa ja tehdä onnelliseksi pieni koulun aloittaja.

Yöt on jo hämärtyneet, alkaa ne syksyn sävyt puihinkin pikkuhiljaa ilmestymään, mutta elokuu on vielä kesäkuukausi ja siitä nauttikaamme, ne kuutamoillatkin odotuksissa, harmi, että yksin niitä katselen.
    Tosissaan kun puhun, hyvä on oloni yksinkin, muistoja, muistoja, ne elämää piristää.

Kälyni eilen soitti ja kysyi millä keinoin jaksan tätä hellettä, hänellä äänikin jo hyvin väsyneen oloinen, onneksi hänen parveke on talon sillä puolen, että aurinko vain aamulla sinne paistaa.
    Itselläni hyrrä pyörii pienen matkan päässä ja vilvoittaa, tosin ilkeästi käy silmiin ja ehkä selkänikin sen vedosta kipeältä tuntuu., veto kun oireita heti esiin tuo.
    No hellekin joskus loppuu ja elämä muuttuu, näin toivon.

Työssä olevia säälin, vaikka nykyisin ilmastointi on hyvin toimiva ja taukojakin on luvattu pitää.
    Ulkotöissä olevilla ei ilmastointi toimi, jos ei Luoja tuulta anna, siellä on tuskaista hommia tehdä.
    Kuuntelin työnantajan edustajan kertovan näissä olosuhteissa toimiville, taukoja halutessaan voivat pitää, kohtuullista onkin.

Kamala tuo kolmen nuoren ja muutkin hukkumisonnettomuudet, miten on mahdollista, että kolme henkilöä noin menehtyy, olivatko jonkun aineen vaikutuksessa?
    Ikään kuin joku olisi vetänyt heidät kaikki veden alle, no selvitystä varmaan tehdään.
    Ikävä viesti omaisille, surullista joka kuolema tuo tullessaan.

Nyt hieman alan taitojani epäilemään, kun kolmatta kertaa korjaan villatakin tekoani, onko taidot katoamassa, vai onko mallin tiedot aivan metsässä.
    Olen kuitenkin tehnyt lukemattomia kirjoneuleitakin, norjalaispaitoja sun muuta, nyt en kaksivuotiaalle meinaa villatakin teossa onnistua.
    Voiko taidot näin totaalisesti kadota, sitkeästi kuitenkin yritän, periksi en anna.

Tänään paistan kuhafileitä, tytär toi pakkasestaan, kala ei taida nyt verkkoihin mennä, kuumuus senkin homman laittaa huilille.
    Koettakaa jaksaa, kyllä se vielä helpottaa, kylmiä pyyhkeitä suurempaan tuskaan ja laiskottelua, nyt ei mikään puuha ole välttämätön.
  4. Sunnuntaiaamun rauhaa, meni vähän pitkäksi, kun hoitelin nuo kukkaseni, niistäkin puuhaa riittää, mutta on niin kauniita katsella se voimia antaa hoitamiseen.
    Kaikki puuhat tämän kaltaisella helteellä voimia vaatii, mutta mitäs muutakaan olisi, ei istua vaan jaksa.
    Neulominen ei paljon voimia kysy, mutta kyllä sekin hankalaksi menee, jos kädet puutuu, sain villatakin valmiiksi ja tulos ei tyydyttänyt, purin ja aloitin uusiksi.
    Onhan jouluun aikaa purkaa ja keriä, neljä nuttua (lasten) on aikomuksena.

Olen huolissani katsellut pääskysten lentoja, kun olen lukenut, että niilläkin vaikeuksia elossaan, puuttuu vesi ja itikat.
    Hyvin kyllä liitelivät ja aikuisia jo ovat, pitkää lentoaan harjoittelevat, kunpa ravintoa riittäisi.
    Jos ei harmeja ole tarpeeksi, keksin niitä, nyt huoli lintujen selviämisistä, kai se on sellainen syntymästä asti seuraava huoli jostakin.
    Eilen kyllä kävi mielessä, että nyt taitaa olla sydän tiukoilla, kun ilma ei meinannut riittää, mutta uneen pääsin ja virkeänä heräsin.

Eilen olin jo saunassa, kun koputus ovelta kuului, avasin oven ja saunakaveri sieltä tuli kanssani löylyihin, luulin hänen olleen mökillä, mutta mies olikin yksin käynyt, mustikoita sankollisen tuonut.
    Mielipahaa tunsi kaverini ja purki hieman pahaa oloaan ja ajatukset saatiin raiteilleen ja näin hieman keveämmin mielin kipusi ylempään kerrokseen.
    Kiva kun tulee kanssani saunaan, on minullakin turvallisempi mieli, kun vuoroni on illan viimeinen.

Mustikat maksavat torilla enemmän kuin mansikat, 8 euroa litra, mansikka 6 euroa, no kyllä se käy työstä mustikoiden keruukin näillä helteillä, jäisi minulta keräämättä, kiitokset heille jotka jaksavat.
    On se muutama litra ostettava, että piirakan saa talvella aikaiseksi.
    Kurkut odottava jääkaapin hyllyllä käyttöä, kunhan tuoreiden aika ohittuu.
    Hörskytyskurkkuja laitoin, mutta ei ne muistikuvaan yltäneen maussa, kaikki oli ennen paremmin, jopa kurkutkin.

Pyykin pistän pyörimään, vaikka sunnuntai onkin, saunan jälkeen kaikki vaihdot pesua odottaa, en malta odottaa huomista, sama pyhähän se meillä on aina.
    Tulkaa Kaikki kadonneet ystävät kirjoittamaan, ettei yksin tarvitse mieltään purkaa, aiheet loppuu, olisi mukava kuulla kesän kulumisesta viestejänne.
  5. Keskipäivään ehti, kun torilla viivyin, oli "rompetori" ja myyjiä oli paljon, paljon myös rohkeita ihmisiä oli kuumuuteen uskaltautunut, minun lisäksi.
    Taas voin onnitella itseäni, kun jaksoin matkan kulkea, pieni tuulenvire avitti.
    Ostin pari kiloa avomaan kurkkua ja ne aion etikkaliemeen suolan kanssa säilöä.
    Viimeisen viime kesäisen kurkun eilen lopetin, sama määrä taas talvea varten odottaa purkeissa.
    Yhtään säilykepurkkia en talven aikaan ostanut, kehumistako lienee, olkoon, minulle sopiva asia.

Kiva että Eliaana uskaltautui mukaan, minä nyt nimeltä mainitsin, mitä siitä seuraa, seuratkoon mitä tahansa.
    Kyllä sinulla on hulppeat olot, vanha navettakin, et ole sitä asumukseksi korjannut, olisi mainio tähän kuumuuteen.
    Monet ovat navetoita korjailleet museo tavaroiden säilytykseen.
    Varmaan voit kukkia maljakkoon kerätä niissä maisemissa, katselin entisajan laitumia ja niittyjä, oi että olivat kauniita.

Kiitos rohkaisusta ano 15,51, noin pitäisi yli vaan hypätä ja tehdä minkä oikeana pitää.
    Ketjun alussa korpikirjailija toivoi ettei nimiä käytettäisi, mikä siinä niin pahasta on, nimet selventää ja tekee helpommaksi vastailun.
    Minun tyylini on minun tapani ja en sitä muuksi jaksa muuttaa, vilpitön yritän puheissani olla, joten en ymmärrä miksi aina pitää suomentaa?

Olen ihmetellyt Facen ilmoitusta presidentin suulla, mikä on kirjoitettu ruotsiksi, miksihän, eikö päämiehemme ole valittu kansan äänin, kaikille ei kielet ole tutuiksi tulleet, suomessa suomen kielen kuuluu olla kaikkien luettavissa.
    Olisi niin paljon muitakin epäkohtia maamme rahankäyttäjille, mutta eipä sanani mitään paina.
    Olisiko teevee ohjelmatkin rikkaampia, jos ei turhia henkilöitä ohjelmiin valittaisi, pienellä porukalla ohjelmista voi hyvän saada pienemmällä rahalla.
    Aihetta taas minun moittimiseen, siitä vaan.

Nyt menen säilönnän loppuun saattamaan ja mietin joko olisi syytä pakkanen parvekkeella laittaa päälle.
    Kiitokset kaikille mukana olleille, ja vielä Telukka, lääkkeeni ei ole nitro vaan Dinit suihke, aina on hyvä kun muistutetaan, kiitos.
  6. Huomenta Savosta, siivous on hyvässä mallissa ja pahemman helteen ajaksi istahdan neulomaan tai muuta kivaa keksin, aamu hieman viileämpi jaksaa pölyjäkin jahdata
    Tuosta suihkeesta kielelle en oikein tiedä, onko se sydämen vai astman avuksi määrätty, vajaata on toimiminen kummallakin vaivalla, pieni helpotus kuitenkin jaksamisen.
    Johan tässä on vuodet kertyneet kunnioitettavaan ikään, jos loppu tulee se tulee.

Olipa kaunis ele tuo tuliaisten suunnittelu, varmaan siskosi ilahtuu pelkästä näkemisestäsi Berttil;)

Nimiä ei saanut esiin tulla, mutta minäpä en kielloista piittaa, sanon kiitokset usein myös kaikille, joka sisältää ne kielteisetkin viestit.
    Anoja on vaikea muuten kiitellä, kun en sitä kristallipalloa omista, en osaa tunnistaa kuka milloinkin on äänessä.
    Täällä livenäkin toivotan hyvää lomaa siitä nauttiville ja hyvää vointia muutenkin, kun erotaan, ei minusta ole keneltäkään pois jos nimeän kirjoittajia, joilta aina rakentava viesti tulee.
    Kohteliastakin on huomioida kirjoittajat jotka paremmin voi tunnistaa, harmi ettei anojen kohdalla tämä onnistu, liian työlääksi tuon kelloajan mukaan maininta , koska joutuu selaamaan pitkiäkin ketju saadakseen asian osumaan.
    Sovitaan, että tapani hyväksytte, jos ei se käy, kirjoituspakkoa ei ole edes moittimiseen.
    .Aiheeseen keskittyminen on juurikin sen tutun kirjoittajan aikaan saanut viesti, mihin on helppo vastata tai muuten huomioida, koska jatkumoa siitä seuraa hyvässä merkityksessä.

Olen pahoillani jos aiheutan harmia joillekin viesteilläni, mutta olen useinkin perään liittänyt kiitokset kaikille anoillekin., miten muuten heidät huomioisin, en tiedä, en osaa.
    Ainahan noita ymmärrystäkin omaavia viestejä on ja ne tukevat hyvän mielen oloani, kiitellään ja kumarrellaan kuka mihinkin, ei siitä kannata suurtakaan harmia mieleen ottaa

Monta kertaa olen minäkin ajatellut, että vieläkö tulevia tapahtumia näen, mutta aina vaan uusi päivä eteen tulee ja odotukset sen mukana, hyvähän se on, ettei tulevaa tiedä.

Koulussa pyrittiin ruokatapoihin puuttumaan ja monien ohjeiden jälkeen todettiin, että mitähän kotonakin sanottaisiin moiseen sottailuun, vastaus tuli, eikö siellä koulussa edes ruokatapoja neuvota.

Näin tänään, tulkaahan viestejä laittamaan ei herpaannuta..
  7. Kaupassa käyty ja nyt aivan vetämätön olo, onnittelen kuitenkin itseäni, että taas onnistui.
    Pieni matka kävelyä, sitten tauko ja suihkaus kielen päälle sydäntä vahvistamaan,, jääkaappi taas täynnä ruokaa, viikon päästä uusiksi.

Lämmintä riittää, mutta eipä tarvitse moittia, kun muutaman kuukauden kuluttua kylmällä puistaa, siiloin vaan muistot mieleen.
    Harmillista kuitenkin, kun hyvin alkanut sienikausi taitaa kuivuvuuteen tuhoutua
    No kaikki ei meille mieluisesti koskaan mene, hyvä, että rauhassa edes saamme olla, toistaiseksi.

En edes järven rantaan ole eestynyt, vaikka ranta on alle puolen kilometrin päässä, tuskin uimaankaan tohtisin.
    Mökkeillekään eivät pyytele, kun tietävät kuntoni, nauroin eilen saunassa toisille kylpijöille miten en enää pääse tuolinkaan päälle, jalka ei nouse.
    Tikkailla vielä joskus seikkailen.

Tuo tasapainoilu ketjun suhteen,ei ole onneksi minun tehtäviäni, jokainen kärsii omista virheistään, minä koetan pitää omat viestini asiallisina, ettei tule aihetta arvosteluun, aina ei onnistu, mutta enpä lannistu.
    Kiitos mukavista, rauhaa rakastavista viesteistä, myös Palomalle hyvää loman aikaa, tapahtumia varmaan riittää ja muistoja kertyy.
    Samoin demeterin kesä kuluu suvun ja ystävien parissa, jaksamista vaan kaikille kirjoittajille, kyllä hellekin aikanaan loppuu.

Loppuun ajatus lasten suusta, minkä minäkin todistan: äiti, aamupalaa nautittaissa yritti neuvoa pojalle terveellisen ruuan merkitystä, johon kahdeksan vuotias hoksasi oikean virkkeen, pulla päivässä pitää luut piilossa.

Omalta kohdaltani voisin lisätä, pitää luut myös vahvoina, kokemusta on.
    Jaksakaa, toivossa on viileämpää, ainakin lokakuussa.
  8. Huomenta edelleen lämpimään säähän, eilinen ennustukseni ei sitten paikkaansa pitänyt, vettä ei tullut.
    Taivasta tutkiessa, nyt kerää pilviä, saattaa myöhäisyritystä tehdä, minun ennustus.
    Ensi viikolle jo sateita ennustavat, joten jaksetaan ja hikoillaan.

Tuo paljo veden juonti vaatii suolapalaa, ja muutenkin heikko olo tulee, sillipurkki on minunkin jääkaapissa, siitä aina palan suurempaan tuskaan otan.

Tuosta vastaamisesta mistä paljonkin aiheita kinaan haetaan, minäkin pyrin vastauksia kysymyksiin antaa ja vastata jos aihetta löytyy.
    Kauan yhdessä kirjoitelleet osaavat jatkotarpeita antaa, olipa kysymys anoista tai kirjautuneista, tavat ilmenee ja niiden ymmärrys lisääntyy.

Korpikirjailija, en ole eripuraa tilannut, vaikea on sopua löytää, jos kirjoittajilla ei muuta mielessä, kuin loukkaavat puheet ja vanhojen kaivelu.
    Onhan tähän totuttu vuosien aikaan.

Uusia nimimerkkejä on tullut ja toivon iloisella mielellä jokaisen tervetulleeksi, jospa oppisimme unohtamaan aiemmin tapahtuneet ja tuttavuutta tehden edetä.
    Meillä kaikilla on omat murheet, ilotkin ja jos sitä ilopuolta saisimme enemmän esille, voisi kaikille parempi halu viestien laittamiseen tulla, onhan tämä etumme, että saamme näinkin aikaamme viettää.

"sivullinen" kyseli, että tätäkö se on tämä kilvoittelu palstoillakin, näin on osin.
    Hiekkalaatikko leikiltä voi tuntua monestakin, mutta kai me lapsiksi tullaan uudelleen, ei muuta voi todeta.
    Saattaa heijasteita myös tavallisesta elämästä, jos elämä on mielen alavireisyyttä arkielämässä, ei osata irrottautua edes kirjoittelun piirissä.
    Pahaa mieltä on jatkettava ja näin saada huono olo kaikille, se että jollakin olisi hyvä olo, eihän sitä voi suvaita.

En ole 70+vieraollut, sitten pois lähtöni jälkeen, muutaman kerran kurkannut, mutta ei tunnu omalta enää.
    Siellä kirjoitellessani pirtin uumeniin, oli elämä aivan toista, joka aamu ilolla oven aukaisin ja viestit luin, no se oli sitä aikaa, usko samankaltaiseen on mennyt jo ajat sitten.
    En siis tiedä uusien tulokkaiden historiaa, mutta toivon , että unohdamme entiset ja rikastuttaen elämäämme arkisten touhujemme avulla.
    Paljon hyödyllisiä vinkkejäkin näin saamme, niin sairauden kuin muunkin elämän suhteen.

Nyt loppuun totuus, Pinja katseli äitinsä sivuprofiilia, ja totesi, äiti sinulla on kaksi leukaa, johon äiti totesi niin on, tytön oivallus , ilmankos ei uudet housut sopineetkaan.
    Kysytään pieniltämme ohjeita, usein vastaus osuu naulankantaan.
  9. Helteistä aamua edelleen, auringon noustessa taivas oli aivan punainen, se tietää sadetta päivälle, näin olen asian ennustanut aiemminkin ja toteen on käynyt, katsotaan saammeko vettä tänään?
    Olipa ihana lukea myönteisen oloinen viesti heti aamusta, sivullinenkin ilahtuu osaksesi tulleesta huomiosta Siili25.
    En ole ymmärtänyt miksi tuo ikä olisi jotenkin merkittävä, kirjoittamiseen ei sitä kysytä, mutta tuolla tapaa voi iloita huomiosta ikänsä suhteen.

Löysin laatikosta Tenavafilosohfia kirjan ja siinä on niin oivallisia lasten vastauksia eri asioihin, niitä varmaan tuon esiin monesti, kun alkuun päässen.
    Tässä yksi totuus, äiti, anoppi ja pieni tytär keskustelivat.
    Anoppi valisti tytärtä ja sanoi hänen olevan pieni naisen alku, tyttö katsoi mummia silmiin ja kysäisi, oletko sinä sitten loppu?
    Totuus on aina totuus, lapsikin sen huomaa, se hyväksykäämme.

Pitäisikö joltakin kysyä lupa jos haluaa nimellä joitakin huomioida, mielestäni ei, muutenkin turhan vaikeaksi kirjoittaminen tehdään.
    Luetaan viestejä, otetaan niistä kaikki hyvä ohjeeksi omaan kirjoitteluun, Siili25 tuolla ylempänä samaa toivoi.
    Kuka pystyy ketäkin neuvomaan ja vielä jankkaamaan huomiota jääneenä asiasta.
    Kirjoituksiani pidetään rasittavan pitkinä, jos vielä tarkkaa kirjaa pitäisi pitää ja katsoa, että kaikki olen huomioinut.
    Olen ylen onnellinen mukavista viesteistä kaikilta, vaikka en kaikkia jaksa esiin tuoda.
    Sille ei vaan mitään mahda, että toistuvat kirjautuneet kirjoittajat tutummiksi tulee, on vuoropuhelun mahdollisuudet suuremmat.
    En pitkän oloni aikoina muista koskaan nimimerkin omaavilta ilkeää viestiä saaneeni, se tuttuus siinäkin auttaa.
    Voihan joku poikkeus olla, ei sääntöä ettei poikkeusta, mutta niistä en halua edes kirjoittaa.

Kateellisuus on myös yksi aihe mitä viljellään, miksihän, voimme kirjoittaa vaikka miljonäärejä olevamme, se on mahdollista, emmehän oikeasti tunne toisiamme, joiltakin se sävy paljastaa ne hyvät kuin huonotkin asiat.
    Vain oman kohtani voin taata, ehkä viestien läpi joku taitava nuo kateellisuudet aiheetkin huomaa, mutta mielestäni olemme jo sitä ikäluokkaa, että kehuille ei sijaa missään muodossa, vilpitön viesti ilahduttaa.

Lopetan lapsen aitoon vastaukseen, kun pappa kyseli päiväunien jälkeen, näitkö piirrettyjä elokuvia,, kaksivuotias Onni vastasi, katsoin kiellettyjä;)

Jaksetaan helteessä, odotellaan viileämpää.