Vapaa kuvaus

Vuosi vaihtui eletään 2025, onnea meille kaikille, niin se vaan vuodet soljuu.
Vanhan kuvan löysin, jospa tästä vielä tunnistaa, he ketkä tuntevat.

Aloituksia

30

Kommenttia

421

1. Huomenta, tuuli keräilee pilviä taivaalle, ehkä sadetta saadaan, lämmintä viisi astetta.
    Eipä kovin tarkene ulkona istuilla, mutta mukava se kuitenkin on kesää odotella ja katsella uuteen kasvuun innostavaa luontoa.
    Kai se on tapaaminen tärkeä niissä piknik istuskeluissa, voi myös tauti kylmästä lähteä mukaan.
    Tavaksi on valkolakkisten, muidenkin, nämä piknikit ovat tulleet ja kai se istuskelu kuuluu asiaan, ehkä minulta jäisi moinen.
    Kukkani myös parvekkeella hyvin pärjäävät, kasvua on huomattavasti tullut.

Innostus meissä vanhoissa ihmisissä laantuu, ei huvita oikein mikään, entiset tavat ja yhdessä olot turhilta tuntuu, kun anti on olematon.
    Kivaahan se olisi kyläkerhon toiminnan jatkuvuus, mutta uusia tuulia kaivataan, niin ihmisissä kuin toiminnassakin.
    Nopeasti se halu mennä mukaan häipyy, minäkin olin joka asiassa toiminnassa ja nyt ei edes ikävä ole tullut, kai sitä kuitenkin sopeutuu uuteen olotilaan, mikä vain rauhaa kaipaa.
    Kälyni pistäytyi illalla ja surullista on huomata se muistin katoaminen, vaikka hän vielä paljonkin muistaa, mutta puhe palaa jo kerrottuihin asioihin ja ystävät mielestä karkaa.
    Kertoili siivoojien käynneistä ja oli aika pettynyt tasoon, mitä tekevät, sanoi vievänsä kaikki irrallisen parvekkeelle tuulettumaan, muuten ei näin tehdä ja hänkin vanhan tavan ihminen, tottunut tekstiilien tuulettamiseen.
    Tapa kai on nykyisin, että imurilla vaan siivotaan ja kuitenkin aina tuulettaminen olisi suotavaa.
    Ei minunkaan talon mattotelineellä usein mattoja roikoteta.

Ennen muistelen keväät oli kauniita jo vappuna tarkeni vähemmillä vaatteilla, voi olla, että toreilla seisoskelijoille saattoi tulla vilu ja ehkä flunssa kaupan päälle.
    Nyt sitten odotellaan kaunista ja lämmintä äitienpäivää, reilun viikon päästä.
    Apteekkireissu edessä, isohko lasku tuleekin, kun kaikki tarvittavat lääkkeet lopussa, no menee sitten taas pari kuukautta ilman apteekkiostoja.

Viikonloppuhan se taas edessä, meinaa päivät sekoittua.
    Hyvää ja rattoisaa päivää!
  2. Iloista vappua, auringon paiste tunnelmaa nostaa ja liput saloissa lisää juhlimisen iloa.
    Itse en sen kummemmin juhli, kivoja muistoja kuitenkin mieleen nousee ja mieltä keventää.
    Kyllä sitä ennen perinteitä noudatettiin torille vappujuhliin ja sitten jotakin kivaa jatkoksi. usein syömään mentiin.

Eilisestä paketin aiheuttamasta harmista sen verran, että posti ja lähettävä firma pallottelivat toisilleen, ja lopuksi sitten ei onnistunut tuonti haluamaani postipisteeseen..
    Lopetin tarjousten vastaanottamisen ja tytär mökiltä tullessaan paketin hakee, siihen loppui yhteystyö kyseisen firman kansaa.
    Tätä tämä digimaailma kaikkine hienouksineen tuo.
    Puhelinlaskuni nousi, kun vuoron perään jonotin näiden yhteistyökumppanien jutusteluun.
    Tytär jo sanoi, että etkö paikkakunnalta vaatteita löydä, sen mitä harvoin tarvitset, varmaan löydän, mutta se sovittelu jo väsyttää.

Ikävä on hurskainen, että sairaudet vaivaa, mutta lohtuna yritän kertoa, että kesä tulee ja aurinko paistaa, lämmintäkin ehkä on, ota tuoli ulos ja istahda auringon paisteeseen, ainakin se D-vitamiini siitä karttuu.

Samoja kauneuden lähdeaineita minäkin vuosia tilailin, tuloksia en ehkä paljonkaan kokenut, mutta se yritys kuitenkin oli, että kaunistuisin;)D
    No nyt tuo kaikki on unohtunut, nyt harvoin muistan edes peiliin vilkaista, mutta eipä harmia, ei luonani kukaan käy katsomassa ryppyjen lisäystä.
    Olet oikeassa demeter tuon postin kanssa, ennen voi luottaa, että parin kolmen päivän päästä kirje tavoitti sen odottajan nyt ei vielä viikkoonkaan mitään tapahdu.
    Ennen, ei kovin kauankaan sitten, posti kerran päivään sai postiluukun kolahtamaan, nyt kolme kertaa viikossa.
    Olisipa mukava tavata ja kohteita varmaan useampiakin näillä seuduilla, mitä kannattaisi katsella, no Valamo ilman muuta, siellä olen käynyt useamman kerran minäkin, matka ei kovin pitkä ole, jaksaa autossa hyvinkin istua.
    Tuosta ikävöinnistäkin kerroit, kyllä se kaiho menneeseen useinkin mieleen tulee, muistan tilanteissa mieheni sanomiset ja niistä aina lapsille mainitsen, varmaan jo muistavatkin minun lailla kaiken, kun niistä niin usein puhun.
    Tulee mieleen ajatukset, että mitä elämä olisikaan voinut tarjota , jos olisimme yhdessä voineet vanheta.
    Kaikki kiihkein ja mieliä haastava olisi poissa ja lasten elämää seuraten jatkaisimme, no näin ei ollut tarkoitettu, siihen on tyytyminen.
    Päivittäin joku asia mieleen tulee ja jossittelu sen mukana.
    Olen samaa mieltä kanssasi, niin Miran kuin meidän toistenkin viestit elämän mukaan soljuu, ei sen kummempaa tarvitsekaan.
    Meillä on eletty elämä muistoissa ja arki on sitten kaikilta osin haalistunut, mutta kuitenkin se on meidän elämää.
    Siksi kai hanttiin pistin, kun tytär vanhanaikaiseksi sanoi, hänellä vielä tämä nykyelämä mielessä ja minulla alkaa vaan muistelot miellyttää, eikös tämä asia tule myös lapsienkin eteen, jos elää saavat.
    Omana itsenään haluamme elää, vaikka aika muuttuu ja sille päätä pyöritämme, muistot kuitenkin rikkaaksi vanhanaikaisen elämisenkin tekee.
    Suora yhteys tyttäreni kanssa, voimme asiat puhua, niin kuin ne mielessä liikkuu.

No eiköhän tämä tältä aamulta riitä, lukee ken jaksaa.
    Iloitaan vapunpäivästä ja elämästä muutenkin, kolotuksia pakoon ei päästä, mutta nekin on sitä tämän ikäisten elämää..
  3. Huomenta taas poutaiseen aamuun, eilen vettä antoi melkein koko päivän ja tulee sitä kertoman mukaan tänäänkin.
    Olen harmitellut sotkua mikä jo toisen kerran kohdalleni sattuu, tilasin vaatetta netistä ja ensimmäinen paketti lähetettiin Kangaslammin noutopisteeseen, no sen sain lopulta kotiini,
    Tilasin toisen mielestäni edullisen tuotteen ja sama juttu, taas meni naapuriin, onko niin huolimatonta vai eikö tieto kulje kohteessa sisäisesti, kun lähetetään toisen kerran ja reklamaation olen tehnyt.
    Eka kerralla kehtasivat väittää, että olin antanut sen ositteen, en taatusti, miksi olisin, ja nyt tarkastin asian moneen kertaan ennen tilauksen lähettämistä.
    Näitä verenpaineen kohottavia tapauksia en monta kestä,, kiukkuinen soitto kunhan aika koittaa.

Tuohon tyttären apuun en ilman korvausta jätä, aina maksan kaikista palveluista, olipa ne keltä tahansa, tyttären kanssa helpommin sujuu, kun tietää tapani ja euroja hänkin lisää kaipaa.
    Yritän suunnitella apupyyntöni niin, että mahdollisimman vähän heidän elämäänsä häiritsen ja tiedän sen mökillä olon olevan tärkeää, siksi kiirehdin ikkunanpesuakin.
    Kerran olen pesettänyt parvekelasit vieraalla ja itse jouduin siirtelemään lasit, kun tekijä ei uskaltanut.

Tulipa ihan iloinen olo, kun Miran viestin näin, samoin korpikirjailijan kunnon edistymisen.
    En osaa edes ajatella tuota huonoa kuntoasi Mira, siihen verraten olen melkoisen hyväkuntoinen ja aina valitan.
    Kiva että mielesi kuitenkin saat virkistysajatuksia, ajattelen noita vappujuhla koristeitasi ja Onnea nimipäivällesi, tyttärentytär myös huomenna juhlii nimipäiväänsä.
    Korpikirjailijakin kivasti jo oleilee, kun auton rattiin uskaltaudut, hyvää jatkoa vaan kummallekin.

Paloman maisemissa kokkoja poltetaan vappuna, täällä meren takana taitaa olla kokon poltto pääsiäisen aikaa pohjamaalla, enpä nyt tuotakaan osaa varmana sanoa, ehkä joku kertoo?
    Kiitos Kristiina kiitoksista, kiva , että joku tykkää jutustelustani.
    Minun tytär jo vuoden ollut eläkkeellä, aikaa talven aikaan hyvinkin riittää minua jeesaamaan.

Tuttuja juttuja nuo elämän sisältöön kuuluneiden toimien ja harrastusten karsiminen on minullekin demeter, mutta en onneksi tunne mitään hirveän suurta menettäneeni.
    Hyvin olen sopeutunut ja kaipaustakaan harvoin tunnen mihinkään entiseen, kai se ihminen on osiltaan tähänkin hommaan valmis ja elämä silti jatkuu.
    Jos kyläilet tämän toisen mummin luona, olisi kiva rupatella kasvokkain, sujuisiko yhtä hyvin kuin täällä nojatuolissa?
    Tuo on totta mitä anoista sanoit, ei voi nimeltä kaivata, vaikka hyvät halut usein olisikin.
    Uskon tepan kyllästyneen väittelyihin ja häneenkin kohdistuneisiin loukkauksiin.
    Kaikkia vanhoja kirjoittelukavereita mielessään kaipaa, mutta elämä kulkee kysymättä syitä mihinkään näin se vaan on.

Nyt pitäisi lähteä kauppaan, ostamaan jotain vapun juhlaan kuuluvaa, sima jäi tekemättä, tuskin ostankaan, mutta öljyä munkin paistoon tarvitsen ja mietin sitä pitsan tekoa, se olisi hyvinkin sopiva vappua juhlistava, niin harvoin sitä teenkään.
    Minulla sauna ilta, mikäs sen suurempaa nautintoa antaa vapunkin juhla-aattoon,
    toivotan iloista, silti rauhaisaa aattopäivää.
  4. Huomenta vesisateesta, tämän arvasinkin, kun ikkunat sain pestyä, muutaman tunnin aurinko taivaalla ja sitten pilvistyi ja nyt sitten sataa.
    Sade tulee parvekkeen suunnalta, muut ikkunat vielä puhtaina ja kuivina.
    Verhot vaihdettiin, tai tytär vaihtoi ja siinä jo niskat jumittivat ja tuli mielipide eroja.
    Toisella reunalle ikkunaa verot laitetiin ja halusin kaksi vierekkäin, tytär sanoi yhden riittävän, no minä sain tahtoni läpi ja sain kuulla olevani tapojeni orja ja vanhanaikainen, pitäisi muka pystyä seuraamaan aikaansa, no lopulta verhojen paikallaan ollen, tytärkin myönsi hyvän näköisyyden.
    Olemme monessa asiassa eri linjoilla, mutta hyvä kun kumpikin omillaan elää, ei kipinöintiä useinkaan synny.
    Kiitollinen olen, kun sain ikkunat ja verhot kuntoon, itselle olisi ollut liian iso urakka, kai se on pikkuhiljaa periksi annettava.
    Minun ikkunat ei pölyltä välty, tässä tien vieressä se on jatkuvaa harmia.

Ramoonalla ja Palomalla pihassa jo kukkaloistoa, pientä on tämä parvekkeen kukkien laitto, kun vertaa oikean maanlaiton kukkien laittoon, pitkää iloa saa aikaisin kukkivista ja sitten ne varsinaiset pihakukat, mitkä iloa antavat koko kesäksi, ainakin kun lajikkeita siihen malliin istuttaa.
    Hyötykasvit on sitten erikseen, kyllä on iso ilo käydä kasvinmaalta tarvittavat ainekset pitkin kesää ja lopulta säilöä ne talveksi.
    Kaksi pientä pakkasta olen minäkin säilömiäni syönyt talven aikana, nyt on vielä yksi kurpitsakeitto purkki ja mustikoita muutama rasia.
    Olen ollut hyvin tyytyväinen säilömishaluuni, jospa vielä ensi syksynäkin torilta säilöttävää kotiin saan haalittua.

Nuo jokakesäiset matkat antavat varmaan suuren ilon sinulle Ramoona, jaksat kiertää nähtävyyksiä ja tutusta muun maan elämään,, ihana sekin, että kumppani samalla aaltopituudella matkalla kaverina.
    Yhteiset harrastukset ja yhdessä olo on se elämän ihanampia asioita, onnea teille.
    Samoin olen kokenut Palomankin elämän sujuvan, mies osallistuu ja näin sinulle jää aikaa kirjallisiin taitoihisi.
    Onnea vaan uusiin haasteisiin.

Jäin miettimään tyttäreni sanoja vanhanaikaisuudesta, miksi en saisi olla vanhanaikainen, tätä uudistamista on liian kanssa, ei tämän ikäinen jaksa aina uusia tuulia elää ja niiden mukaan muuttua.
    Eilen posti toi taas uuden opiskelun kohteen, pankkini lähettämänä, tunnuslaite. millä voin turvallisesti kirjautua tarvittaviin, siinä taas pohtimista, aivan varmaan en ohjeita ymmärrä ja turin pahan kerran, pitänee odottaa jos joku osaava luonani pistäytyisi.
    Tytär ei ehtinyt paneutua, oli kiire mökille joutua, kai siitä johtui pieni närkästyskin, järvet on auenneet ja mökkielämä kutsuu.

Pitänee uskoa, että asiat selviää, jos ei hyvin, niin sitten huonosti.
    Nyt katselen puhtaita ikkunoita ja ilmeen muuttumista verhojen avulla, ei sitä paljon tarvitse.
    Tekemättömät työt ei mieltä paina ja vähän aikaa voin rauhoittua.

La Promessan katsoin taas ja vauhti saisi kiihtyä, loppua ei näköpiirissäkään, aina uusia ihmisiä mukaan tulee.
    Nyt lepopäivä, vapputouhuilut ei paljon rasita, munkkeja ehkä huomenna paistan, tekisikö pitsan vapun kunniaksi.
    Jos ei kiireet paina pistäytykää nojatuoliin rentoutumaan, mkr on pitkän aikaa ollut kadoksissa ja brinkkala, onko kaikki hyvin, Miraltakaan ei ole viestiä aikoihin näkynyt.
    Miten liekkon kunnon laita ja monen muun tuntemieni olo.
    Kaikkea mukavaa vapun odotuksiin, miten sen viettänettekään, toreille mennenkö?
  5. Huomenet, taas on uusi päivä alkamassa, mitä tuonee tullessaan?
    Sen tiedän mitä lähitunnit tulee olemaan, ikkunoiden pesua ja verhojen vaihtoa, isolta tuntuu urakka, kun neljä isohkoa ikkunaa ja parveke se suurin urakka on edessä.
    Tytär tulee kaveriksi, tai sanoisinko suurimman työn tekemään, minä jotain yritän mukana toheltaa, ainakin neuvoja annan;)
    Tosissaan hiljaa koetan olla, kyllä hän jo osaa ilman neuvojanikin, onhan jo eläkeikään hänkin päässyt.
    Mistähän johtuneenkin ja onko muita sormi pystyssä olevia äitejä kuin minä, joilla aina joku neuvo mielessä pyörii.
    No katsotaan pysyykö suu supussa tänä päivänä, ihana asia, kun puuhaan mukaan lupautui.
    Olenkin viime aikoina aika usein hänen apuaan tarvinnut ja jotain aikaan saatuani, nostan itselleni hattua , omin voimin selvittyäni., aina vaan suuremmaksi tuo avun tarve tulee.

Kirjoittajia kaipailitte, onkohan niin, että yleinen väsymys estää innon kirjoitteluun, tai sairaus voi myöskin syy olla, olen aina ajatellut , että vakikirjoittajat eivät anna periksi kiusaajille, joku muu syy varmaan on.
    Niinhän sanotaan, että aika on rajallinen, voi elämä jo lopun enteitä antaa, Turhaksi kokee nämä mitättömät kinat mitä ketjussakin puhutaan.
    tarvitaan sitkeyttä ohittaa kaikki kielteinen ja omaa ajatusmaailmaa esiin tuoda.
    Kuitenkin ajattelen ja tiedänkin, että kaikilla meillä on lupa ajatuksensa esittää ilman toisten väliin tuloa ja lupa on myös olla kirjoittamatta.
    Pitkän kirjoitteluaikani olen saanut paljon kiitosta, mutta myös moitteita, olen yrittänyt kaiken hyväksyä, eihän jokaisesta voi tykätä, silti ihminen siellä konettaan naputtelee ja haluaa esiin tulla.
    Tavat on erilaiset, elämä kulkee omia uomiaan jokaisella, koetetaan ymmärtää.

Verot ovat olleet minulle aina sopivia, koskaan en ole kapinoinut niiden maksusta, elämä on sovitettu jälkeen jääneelle tulolle.
    Mökkini myytyäni, annoin jokaiselle lapsenlapselle saman summan, jätin lapseni ilman, kun sitten verot kauppahinnasta maksoin, olikin kädessä nollaa näyttävä summa, eipä edes harmittanut.
    Nyt elän kohtuullista elämää, aika iso on prosentti mielestäni vero osuus, mutta selviän kyllä.
    Ei rikkauksia, mutta eipä ole nälkääkään, paljonko vanha ihminen tarvitsee.

Olipa kiva, että saitte toisen mummin luoksenne. kertoiko viihtyvänsä Varkaudessa, minusta on erittäin hyvä asustaa täällä kauniin luonnon lähellä ollen.
    Vastavierailun kaiketi teette, eikö niin demeter.

Kirjoittelu on sallittu kaikille, ilman sen suurempia huomioitta, ilkeilylle emme mitään mahda, aina löytyy näitä joille ei mikään ole soveliasta.
    Omana itsenään esiin tullen, kovin ikävät viestit sivuuttaen, jatkumo säilyy.

Jospa yrittäisimme jokainen kohdaltaan tehdä yhdessä viestittely mukavaksi, hyvää mieltä tuottaviksi ja iloa näin jakaen omakin mieli keventyy.
    Hyvää tätä päivää ja vappu jo nurkan takana, kevään kohokohta.
  6. Sunnuntaiaamun rauhaa ja kaunista auringon paistetta.
    Yöllä pakkasta neljä astetta, onneksi nuo parvekelasit eivät pakkasta sisään päästä.
    Kukat peitelty, yhdelle pöydälle ne sain sopimaan, joten ei niin suuri homma ole suojaa levittää.
    Amppelit valmiina, ripustimia vailla, hyvin juurtuivat ja nuppuja paljon, valmiina nostaa roikkumaan, kunhan se lämpö lisääntyy.
    Kesä mielestäni niin lyhyt aika, että pyrin malttamattomana sitä pidentää ja on niitä puutarhoja parikin, mutta ei kaupungissa, naapuri pitäjään on matkattava., toinen puutarha vanhan kartanon hallinnassa ja kahvila navetassa, on jo elämys nähdä tämä puutarhaksi muuttunut kartano maisema.
    Vanha kartanon omistava pariskunta, kävivät torilla myymässä paistoksiaan, asiakas määrä oli suuri, monta kertaa minäkin heitä jututin, ihania ihmisiä.
    He puutarhan aloittivat, nyt nuoret jatkavat.
    Varmaan ei toimi kuin kesäkukkien ja yrttien kasvatuksella, siksi aikaisin aloittavat myynnin.
    Aiemmin olen tilannut netistä kukkani ja niissä se suuri työmäärä oli, kun pienistä taimista piti kasvattaa, no nyt ei jostakin syystä tulleet, ja siksi näin toimin.

Ano 13,16 noin minäkin ajattelen, en katsonut paavin hautajaisia, on niin kovin kaukainen, minuun vaikuttamaton asia, hänen matkansa loppui, hyvä ihminen varmaan oli eläessään.
    Näitä hyviä ihmisiä on maailma pullollaan ja silti hätä ja pelko maailman täyttää, ei edes uskonnot voi niitä poistaa.
    No historia kertoo aikamoisia tekoja myös uskonnon voimalla, ei aina niin oikeutettuja lainkaan.
    Rauha hänen muistolleen.

Kääntelin mattoja parvekkeella, hyvin hitaasti kuivuvat, mutta näin niiden pitäisi kirkkaina pysyä, liian nopsaan kuivuvat ruskettuvat, näin olen oppinut.
    Huomenna jos sää sallii aloitamme tyttäreni kanssa ikkunoiden pesun, sekin kuulemma liian aikaista, siitepöly ei vielä kaikkien kasvien osalta ohi ole, mutta pesty mikä pesty ja syksyyn saavat kelvata pölyineen.
    Eipä sitä näin teiden risteyksessä kauaa voi puhtaina pitää, totuus on kestettävä.
    Kaikki nämä hommat mieltä rassaa ja kun on huoli jostakin, olkoon nyt vaikka ikkunan pesu, se mielen päälle käy.
    Meillä täällä nuo naakkaparvet kiusana jo meinaa olla, lokkien lisänä taitavat karkottaa pikkulinnut kauemmaksi.

Niin se on vaan tämäkin päivä alkuun saatu, toivorikkaana eteenpäin suunnitelmia tehden, siinä uskossa, että elämä jatkuu.
    Kaunista auringon paisteista päivää teille jokaiselle.
  7. Lauantaiaamuun on saatu heräillä, yöllä pakkasella, koska vieläkin nollassa mittari.
    Nyt sitten peittelen kukkia parvekkeella, kun piti näin aikaisin hakea, mutta itseänipä voin syytellä.
    Ehkä mieltä painaa ne tekemättömät työt joita edessä on, siksi kai kaiken haluaa tehdä ja varmistaa jaksamisen.
    Mielessäni kummittelee aina ja ikuisesti ne työt joita olen aina keväisin tehnyt ja nyt kun voimat hiipuu pelko jaksamisesta horjuu.
    Olen jo paljon apua joutunut pyytämään tyttäreltä, se ei ole minulle mieluista, vaikka aina yritän korvata jollain tapaa.
    Mattoni on nyt parvekkeella kuivumassa, se urakka tehty, siltä osin helpottaa.

Minua huolettaa monetkin asiat, mille en mitään mahda, meidän tavallisten ihmisten selviäminen kaikista vaikeuksista mitä eteen on kasautunut, kuuntelen paljon radiota ja sieltä saa kuvauksia niistä vaikeuksista mitä monenkin eteen tulee.
    Miten ihmiset jaksaa, jos vaikeuksia jokapäiväisesti eteen vaan tulee, olen itsekin läpi elämän saanut selvitä ja selvinnyt olenkin, mutta olen ehkä voimiltani ollut vahva ja luonteeni on periksiantamaton, kaikilla näin ei ole.
    Toivoa paremmasta on oltava, muuten elämä sortuu.

Ano 11,2i, viestisi oli asiallinen, anteeksi pyyntösi ei ole tarpeen, paljon muunkinlaisia viestejä tulee, mikä mielen joskus pahoittaa, mutta kaikesta selvitty, ehkä jotain oppiakin olen saanut.
    Tuo sanasi, että itsellesi riität, on yksi tarve minkä jokainen itselleen haluaa, olla mieli rauhaisana ja tyytyväisenäkin, kaikista harmeista huolimatta.
    Kun tietää tarkoittavansa sanoillaan totuutta, on se lähtökohta hyvään minuuteen, ei horjuta pienet epäasialliset sanat.
    Aina on hyvä tarkistaa sanomisiansa ja koettaa paneutua sen viestin vastaanottajan tunteisiin, ainahan se ei onnistu, mutta oma mieli rauhaisana pysyy.

Olen edelleen sitä mieltä, että todella loukkaavat viestit saadaan aikaan silloin, kun oma mieli maata kyntää, ehkä ajatus siitä, että sanoessaan loukkaavasti toisille, oma mieli kohenee, näin tuskin on.
    Ainakin minä tunnen heti syyllisyyttä, jos vähänkin ilkeän viestin ilmaan heitän, siksi pyrin vain miettimään sanomia, asioita, kuvitella miten ne toisen korvaan istuu.
    Tuntemattomia olemme, ei voi aina tietää mielialaa, ei elämää missä kukakin kirjoittaa.
    Kysymys myös siitä, tuleeko itselle hyvä olo, kun tietäen toista loukkaa, kannattaa arvioida sekin asia.

On vähän vaikeaksi tämä kirjoittelu mennyt, kun joutuu aina miettimään sattuuko loukkaus vai kiitoksen osa kohdalleen, itse haluaisin useinkin kiitosta antaa, mutta sepä katsotaan jo miksi katsottaneenkin, jää siihen aikomus.
    Loukkaamaan pystyy jokainen, minäkin, jos en käy läpi tunnepuolta ja kysymystä kannattaako noin tehdä.

Nyt taas luennoin ja siitä ei joku tykkää, tällä kertaa tältä tuntui ja sain mieleni purettua.
    Oikein rauhaisaa ja mukavaa viikonloppua.
  8. Kaunis auringon paiste ilahduttaa tänä aamuna, olen ollut uuttera jo kaksi mattoa kävin pyykkituvan lattialla hankaamassa, sinne jätin valumaan.
    Mietin kyllä kovastikin, vieläkö tämän homman tekisin, mutta luonne kun on, minä itse tyyppiä, matot tuli pestyä.
    Tytär varmaan olisi tullut auttamaan, mutta en aina apua viitsi pyytää, eilen jo puutarhalla käyttivät.
    Kukat tuli ostettua ja nyt niitä yöksi peittelen, ettei vaan kylmä niitä tappaisi.,60 euroa upposi kukkiin ja sain kaikki parvekkeelle aiotut, kolme amppelia kaksi köynnöstävää ja orvokki ja samettikukkien pitkät ruukut.
    siihen kun vielä tomaattiruukun sijoitin , kasteltavaa riittää.

On ikävä, että viestittely saa aika usein tuota loukkaavaa tekstiä aikaan, miksi emme voi antaa jokaisen kirjoitella sitä mitä mieli tekee, jos vaikealta tuntuu lukea ja ymmärtää hypätään yli.
    Minä en haluaisi pahaa mieltä kenellekään tuottaa, joskus näin vain tekee, torun itseäni moisesta, sillä emmehän voi tietää miksi ja mitä varten kukin viestinsä ilmoille laittaa.
    Pidetään rikkautena, kun voimme monenlaista ajatusta lukea, ei aina tarvitse samaa mieltäkään olla, tänne sopii kaikenlaiset mietteet.
    Ajattelen, että se se ikävä viestikin jonkun kuvan antaa kirjoittajasta ja hänen pahasta olostaan.
    Oppimista kaikilla varmaan toisen ihmisen ymmärtämisen suhteen, minulla ainakin, olen hyvin itsekäs ihminen ja hyvä on lueskella samantyylisten selviämisestä, aina ei parempaankaan pysty.
    Kirjan aikaan saaminen on iso juttu, myönnettävä on, en siihen pysty, toki kaikki ei lukemisessakaan miellytä, mutta voi hyvin jättää sivuun.
    Täytyy sanoa, että sitkeä on Paloma, kun jaksaa näitä lukea ja vastata.

N yt taidan vaan istua ja torkkua, otti tosi kovaa kunnolle tuo mattojen pesu, mutta hyvillä mielin kuitenkin, puhtaina saan joskus lattialle laittaa.
    Mukavaa päivää ja kertoilkaa kevään kuulumisia, toisilla jo paljon pidemmällä kuin täällä ,meillä.
  9. Huomenta keskelle viikkoa, pilvipoutaa ja aika viileäksi keli muuttui, toivottavasti pian lämpenee.
    Muistan vapun, jolloin satoi lunta toistakymmentä senttiä, siis on näitä ollut aiemminkin.
    Lapsuusajanmuistoina ovat voikukka kukinnat vapun aikaan, sää on joskus hyvinkin oikukas, mutta siihen on tyydyttävä.

Mukava kuulla korpikirjailijankin voinnista, kyllä se siitä pikkuhiljaa kuntoutuminen jatkuu, kun vaan maltat rauhassa parannella.
    Vaikeaa saattaa olla paikoillaan, kun aina olet kova ollut touhuamaan, mutta ei ne työt ja toimet karkaa, kyllä ne odottaa

Demeter mainitsit, että et radiota liioin kuuntele, minulle se on hyvinkin tärkeä maailmankulun tiedottaja.
    Heti herättyäni sen avaan ja keittiössä touhutessa kuulen paljon sellaista mitä ilman olisin, jos radio ei auki olisi.
    Tällä hetkelläkin radio asioita selvittää ja musiikkia väliin, koneellakin istuessa taustalla kuulen sitä.
    Jonkun verran kiinnostaa maailman asiat ja radio pitää pieniltä osin ajan hengessä.
    Entisistä harrastuskirjosta jäljellä vain tuo Skippo pelaaminen, paikka missä pelaamme on lähellä sinne pienellä vaivalla pääsen ja iloa riittää kivan porukan kanssa.
    Joskus olin hyvinkin tärkeä ja aikaan saapa, nyt olen saanut huomata, että kaikki toimii ilman minuakin, tosin arvostelua voin itseni huomata suorittavani, paremmin oli asiat ennen;)
    Kaikkeen tottuu, paikallaan oloonkin.

Ramoona taas saanut kattaa kauniisti ja herkkuja laittaa, minulla vain rahkapiirakka pääsiäisen aikaan riitti.
    Olemme lasten kanssakin vieraantuneet, heillä oma perheyhteisö mikä kasvaa ja menot keskenään lisääntyy, mukaan pyytävät, mutta omat haluni vähenee.
    Hyvä on elämäni näinkin, huolta mielessäni kannan heidän hyvinvoinnistaan, mutta siellä on mummit ja ukit, jotka valvovat ja auttavat omiaan, isoiso- mummi saa jo olla rauhassa.
    Näin se elämä kuljettaa.

Nuoret perheet meilläkin noita uutuusruokia ja maustettuja tekevät, hyviä ovat, en voi kieltää, ehkä mausteet osin sen perusruuan maun vie, mutta kiva on uusien tuulien makuja maistaa.
    Itselläni äidin tekemät niitä parhaita muistoja mieleen tuo.

Olipa mukava kuulla Hurskaisenkin oloa, ikävä tuo sairastaminen, mutta hyvä, kun kunto kohenee ja kesä sitä vahvistaa.
    Itsensä laiminlyöminen useinkin vanhassa kostautuu, olisi paljonkin kiinnitettävä huomiota ruokailuun ja lepoon.

Onnea kirjasi valmistumisjuhlintaan, varmaan isokin tapahtuma elämässäsi, en moiseen pystyisi.
    Kyllä tauot hyvää tekisi tänne kirjoitteluunkin, mutta alkaa minullakin olla jo työmaaksi muuttunut tämä kirjoittelu.
    Asiaakaan ei aina ole, tyhjää höpinää, mutta aivojen rasituksesta käy ja se kaiketi hyvä on vanhan elämän jatkuvuuden suhteen.

Tuliko saalista Eliaana, jospa edes Väinö pääsi herkuttelemaan.

Huomenna avataan puutarhamyynti, sinne menemme tyttären kanssa, tahtoo joka kevät käydä niin, että myöhästymme, äitienpäivän aikaan jo myynti loppuu.
    Kukkaisin aatoksin, hyvää päivää teille kirjoittajaystävät.
  10. Huomenta arkiaikaan, tiistaita elellään, meinaa nuo päivätkin sekoittua, pitää aina itselleen vakuutella missä päivässä kuljetaan.
    Minun pääsiäinen sujui suunnitellun aikataulun mukaan, päivä sitten matkan rasituksista lepäilyä, kyllä se väsymystä saa aikaan, kun päivärytmi muuttuu.
    Reilun viikon päästä on sitten Vappu ja sehän ilon juhlimista saa aikaan, tai ainakin aikaisemmin näin on ollut, nyt taitaa mennä päivänä muiden jatkona.
    Pitänee simaa tehdä ja munkkeja paistaa, näin saaden erilaisen juhlapäivän aikaan.
    Toukokuulle sitten vapunpäivän lisänä äitienpäivä ja helatorstai, kesäkuulle helluntai ja juhannus, näin sitten aletaankin joulun odotuksiin;)
    Paljon ehtii tapahtua kuitenkin ennen jouluun pääsyä, sinnehän on monen ihmisen ikä, näin ennen puhuttiin.

Jääköön kalenterin tutkiminen ja palataan tähän aikaan.
    Nyt aurinko paistaa, sateen jäljet kadonneet, mutta ihmeitä teki luonnolle, olen näkeväni pensaissa ja puissa vihertävää väriä ja nurmikot ainakin vihreänä ovat.
    Siitä se kesä ihan huomaamatta on käsillä, kukkatilaukseni sotkeutui ja nyt on puutarhalta mentävä kesäkukat hakemaan.
    Olen miettinyt, onko nykytyöntekijät huolimattomampia, kun aika usein kohtaa tätä pettymystä tilauksien suhteen, minäkin joudun soittelemaan useasti jonkun asian perään.
    Paketit lähetetään minne sattuu, vaikka tilauksessa selvä osoite, vastuu työn kunnolla tekemiseen on mielestäni herpaantunut.
    Onko ajan henki se, että ei niin väliä, miten menee. radio kertoo melkein joka aamu epäkohdista, mitä ilmenee.
    Vanhusten seksuaalista kohtelua on tullut kotihoidon piirissä esille, jopa on uutinen sekin.

Demeter hyvin olet jaksanut tarjoilut perheellesi laittaa ja pitkä rupeama jaloille touhuta tuo kaksitoistatuntinen, en moista jaksaisi.
    Sinulla on tuo kirjamaailma, mihin voit upota ja elää elämyksiä niiden kautta.
    Minun taitoni siinä suhteessa olematon ja siksi telkkarin suuri katsoja olen, eilenkin hypin kanavalta toiselle, kunnes löytyi pääsiäisen aikaan liittyvä Ville Riekkisen haastattelu ja sitä pysähdyin kuuntelemaan.
    Oli niin minun ajatteluun johtava keskustelu, oli raamatun tutkimuksesta ja muista uskon asioista koostuva keskustelu.
    Hän valotti raamatun sisältöä ja aikaa milloin sitä on kirjoitettu, toi minun ajatusten mukaisia mielipiteitä sisällöstä ja sen vertaamisesta nykypäivään.
    Pohjapiirustus tehtiin sen ajan kertomilla ja nyt tulkinta pitäisi osata tehdä tämän ajan mukaan
    Viisaita mielipiteitä paljon maailmaa kiertäneeltä Riekkiseltä, monista asioista olen hänen näkemyksien kannalla, vaikka en paljon asiaa ymmärräkään.
    Mitä tulee pitkään viestiisi, siitäpä minä pidänkin, itse samaan syyllistyn, en osaa lyhyesti mitään kertoa.

Elämisen ilo viesteistäsi Neeassa välittyy, sitä tarvitsemme, me maan mudassa väliin kyntäville.
    Aina on iloisuus ja viestien välittämä ilo tarpeen.

Tykkään myös Olli Haapakankaan selostuksista, ohjelmista, kuuntelen paljon kanavaa missä hän esiintyy, äänikin jo poikkeaa tavanomaisista, sekin hyvältä tuntuu, samaa tarjoilee Petri Julkunen, on jotenkin mukava kuulla poikkeavaa juontamista, mikä kotoiselta tuntuu.

Miksikäs ei Manninenkin mies olisi, hyvin varmaan miehen mitat täyttää.
    Nuo vanhat runon pätkät kouluajoilta usein mieleen välähtää, silloin ne oli osattava ulkoa.

Onpa mukava kuulla, että vaivasi on parantumassa liekko, niinkin on, että joskus särkynyt ei koskaan täysin kivuttomaksi tule, ainakin säiden vaihtelu kipua uusii.
    Onpa kiva, että olet mökille päässyt, siellä kissan kanssa kesää odottelette ja luonnosta nautitte.
    Hyvää jatkoa oleiluun.

Kaikkea kivaa toivotan myös teille kaikille kirjoittaja ystäville.
  11. Huomenta arkiaikaan, tiistaita elellään, meinaa nuo päivätkin sekoittua, pitää aina itselleen vakuutella missä päivässä kuljetaan.
    Minun pääsiäinen sujui suunnitellun aikataulun mukaan, päivä sitten matkan rasituksista lepäilyä, kyllä se väsymystä saa aikaan, kun päivärytmi muuttuu.
    Reilun viikon päästä on sitten Vappu ja sehän ilon juhlimista saa aikaan, tai ainakin aikaisemmin näin on ollut, nyt taitaa mennä päivänä muiden jatkona.
    Pitänee simaa tehdä ja munkkeja paistaa, näin saaden erilaisen juhlapäivän aikaan.
    Toukokuulle sitten vapunpäivän lisänä äitienpäivä ja helatorstai, kesäkuulle helluntai ja juhannus, näin sitten aletaankin joulun odotuksiin;)
    Paljon ehtii tapahtua kuitenkin ennen jouluun pääsyä, sinnehän on monen ihmisen ikä, näin ennen puhuttiin.

Nyt aurinko paistaa, sateen jäljet kadonneet, mutta ihmeitä teki luonnolle, olen näkeväni pensaissa ja puissa vihertävää väriä ja nurmikot ainakin vihreänä ovat.
    Siitä se kesä ihan huomaamatta on käsillä, kukkatilaukseni sotkeutui ja nyt on puutarhalta mentävä kesäkukat hakemaan.
    Olen miettinyt, onko nykytyöntekijät huolimattomampia, kun aika usein kohtaa tätä pettymystä tilauksien suhteen, minäkin joudun soittelemaan useasti jonkun asian perään.
    Paketit lähetetään minne sattuu, vaikka tilauksessa selvä osoite, vastuu työn kunnolla tekemiseen on mielestäni herpaantunut.
    Onko ajan henki se, että ei niin väliä, miten menee. radio kertoo melkein joka aamu epäkohdista, mitä ilmenee.
    Vanhusten seksuaalista kohtelua on tullut kotihoidon piirissä esille, jopa on uutinen sekin.

Demeter hyvin olet jaksanut tarjoilut perheellesi laittaa ja pitkä rupeama jaloille touhuta tuo kaksitoistatuntinen, en moista jaksaisi.
    Minun taitoni siinä suhteessa olematon ja siksi telkkarin suuri katsoja olen, eilenkin hypin kanavalta toiselle, kunnes löytyi pääsiäisen aikaan liittyvä Ville Riekkisen haastattelu ja sitä pysähdyin kuuntelemaan.
    Oli niin minun ajatteluun johtava keskustelu, oli raamatun tutkimuksesta ja muista uskon asioista koostuva keskustelu.
    Hän valotti raamatun sisältöä ja aikaa milloin sitä on kirjoitettu, toi minun ajatusten mukaisia mielipiteitä sisällöstä ja sen vertaamisesta nykypäivään.
    Pohjapiirustus tehtiin sen ajan kertomilla ja nyt tulkinta pitäisi osata tehdä tämän ajan mukaan
    Viisaita mielipiteitä paljon maailmaa kiertäneeltä Riekkiseltä, monista asioista olen hänen näkemyksien kannalla, vaikka en paljon asiaa ymmärräkään.
    Mitä tulee pitkään viestiisi, siitäpä minä pidänkin, itse samaan syyllistyn, en osaa lyhyesti mitään kertoa.

Elämisen ilo viesteistäsi Neeassa välittyy, sitä tarvitsemme, me maan mudassa väliin kyntäville.

Tykkään myös Olli Haapakankaan selostuksista, ohjelmista, kuuntelen paljon kanavaa missä hän esiintyy, äänikin jo poikkeaa tavanomaisista, sekin hyvältä tuntuu, samaa tarjoilee Petri Julkunen, on jotenkin mukava kuulla poikkeavaa juontamista, mikä kotoiselta tuntuu.

Nuo vanhat runon pätkät kouluajoilta usein mieleen välähtää, silloin ne oli osattava ulkoa.

Onpa mukava kuulla, että vaivasi on parantumassa liekko, niinkin on, että joskus särkynyt ei koskaan täysin kivuttomaksi tule, ainakin säiden vaihtelu kipua uusii.
    Onpa kiva, että olet mökille päässyt, siellä kissan kanssa kesää odottelette ja luonnosta nautitte.
    Hyvää jatkoa oleiluun.

12. Huomenta arkiaikaan, tiistaita elellään, meinaa nuo päivätkin sekoittua, pitää aina itselleen vakuutella missä päivässä kuljetaan.

Hyvää jatkoa oleiluun.

13. Toista pääsiäispäivää aloitellaan, ei sada ei paista, eilen koko matkamme ajan satoi.
    Kahdeksantuntia meni autossa istumiseen, perillä muutama tunti ja taas istuttiin, hyvin kuitenkin matka sujui, perillä hieman eksyimme, vaikka reitti oli karttaan merkitty.
    Niin kiemuraista tietä en muista nähneeni, mitä loppumatka ajettiin, meren ranta vastaa lopulta tuli.
    Vuokramökkialue, jossa upeita huvilataloja, tämäkin oli iso kaksikerroksinen hirsitalo, minkä vuokrasivat.
    Nuorten kotiin oli tavarat tuotu, mutta paikoilleen laitto tänä aamuna alkoi, siellä emme käyneet.
    Perhe yhdessä pääsiäisen ajan siellä talossa vietti, kun yhdessä muuten harvoin ovatkaan, hankalan matkan joutuvat aina tekemään, kun suomeen tulevat, kolme koiraa oman hankaluuden tuovat.
    Mukava oli kuulla kuulumiset ja nuorin vajaa vuoden vanha vauveli, hyvin otti meidätkin vastaan, ei vierastanut.
    Tumma nappisilmä ja musta tukka, varmaan monen tytön sydämen hurmaa, ainakin mummit olimme ihastuneita.
    Karitsanpaistia oli ruokana ja hyvin oli miniä mureaksi ja makoisaksi lihan saanut, kammoni lampaanlihaan ainakin tämän ruuan ansiosta katosi., voihan karitsanliha olla eroava lampaan lihasta.

Oli kiva, kun Eliaana viestin laitoit, luulin jo itsekseni nojatuolissa istuskella.
    Minä opetin pienestä pitäen kissani imurin hyväksymään, ainakin jossain määrin sain karvoja imuroitua, ei ne taineet niin ihastuneita olla, mutta kestivät kuin miehet ainakin, on tuokin sanonta.
    En minäkään koristeluja nykyään harrasta, mutta pajunkissat maljakossa on parvekkeella, toteutin japanilaisten kukka asetelmien tekoa ja hyvin sain kissat laakeaan maljaan aseteltua.
    Ihania luomuksia aina aikaansaavat, hyvin pienin konstein, katselen keloja missä näitä tekevät.
    Muutenkin japanilaiset taitajia ovat, kaksi pientä poikaa soittavat pianolla antaumuksella, niitäkin on kiva kuunnella ja ihastella
    Kyllä tietokoneeltakin oppia voi saada moneen asiaan.

Näin unta, mikä oli aika selkeä, omia häitäni järjestelin, kaiken hoidin itse, pukuni oli vanhaa roosaa, ystävä esitti kanteleen soittoa viihdyttämään vieraita, olin osin aikaisemmissa häissäni, osassa siten nykypäivään olevissa, sulhasta en oikein ymmärtänyt, mutta mieheni siellä pyöri, kai sulhanen oli, tuliko hakemaan minua taivaan hääjuhlaan.
    Miten muistankin noita uniani niin paljon, joskus aivan vaivaannuttavat.
    Tätä tämä nyt, muuta en voi.

Jospa kirjoittajat jo joutaisivat viestejä laittamaan, mukava olisi kuulla miten pyhät sujuivat, niitä odotellen hyvää tätä päivää.
  14. Hyvää pääsiäispäivää, aurinko tapailee nousevansa, sadetta on luvattu, mutta ehtiipä aurinkokin väliin näkymään.
    Kerroinkin jo, että tänään pikavisiitin teemme Loviisaan, tässä lähtöä laittaessani jonkun sanan ehdin laittaa.
    Mukava on nähdä sitäkin sukuhaaraa, jotka Ruotsissa asustavat, paitsi kaksi poikaa suomen puolella.
    Kutsu tuli myös Kuopioon, tyttärentytön nuorin poika valmistuu autoalalle, isänsä peruja se ammatti.
    Mukava, että nuorilla pyyhkii hyvin, ainakin tällä hetkellä, aina voi vastoinkäymisiäkin eteen tulla.
    Tänään olisi ollut nelivuotis synttäritkin, mutta nyt sivuutan ja menen viidenpolven, kohta vuoden vanhan pojan tapaamiseen.
    Juhlia tämä kevätpuoli on täynnä, sitten vähemmän syksypuolella.

Olipa kiva lukea noita muisteloitasi ano19,36, trullithan ne siellä pohjanmaalla kepposia tekivät ja eikös kokkotuletkin sinne suunnalle kuulu.
    Taisivat trullit olla vähän ilkeämpi sorttisia, kuin noidat.
    Täällä Savossa en muista tai en ole kuullut mitään vastaavaa, no oli kaiketi pitkäperjantai sellainen, että silloin ei kylään menty, eikä lapsetkaan saaneet suuremmin leikkejään toteuttaa, pitkäksi sen päivän muistan ja usein myös pilvisenä.
    Kahvipirtissä sitä vastoin noitia lenteli, kuka mitenkin pukeutuneena ja koneitakin oli kyytiä antamassa, sitten pääsiäispäivänä löysivät itsensä kuka mistäkin, pirtissäkin joku yöpyi ja jäikö joku jopa Kyöpelinvuorelle, hauskaa oli jo suunnittelujen aikaan.
    Pirtin kissat aina mukana.
    Oi niitä aikoja entisiä.
    Tuo veripalttu on jäänyt maistamatta, luulen, että tuttu se on täälläkin.

Jospa alkaisin lähtöä laittamaan, kohta kyyti tulee, tytär ja vävy minut noutavat.
    Hyvää jatkoa pääsiäisen aikaan, pistäytykää jos hommiltanne ennätätte.
  15. Lankalauantai vuorossa, vesisadetta päivä toi tullessaan, mutta siitäkin se ilo, että luonto herää, naapurin nurmikot jo vihertää.
    Suruliputus naapuritalon lippusalossa, joku on päättänyt maallisen matkansa, ja suru omaisten keskuudessa, tämä on asia jonka jokainen vuorollaan tavoittaa.
    Hyvää taivasmatkaa tuntemattomalle naapurille.

Noista digiasioista olen minäkin saanut osani ja hyvin sekoilin myös., sain pankkiin pääsyn nimikkeen kännykkään ja sisälle pääsen ja asioin, mutta kaksi tunnistussanaa nyt omistan ja jännään aina sattuuko oikea asioidessa.
    Pitänee joskus, kun saan nuoria luokseni pyytää apua, hyvä kuitenkin, että eurojani voin saada käyttöön.
    Euroille tulee taas käyttöä, talomme katto korjausvuorossa ja ei taida ihan pieni lasku siitäkään tulla, mutta maksamalla siitä selvitään.
    Muutama vuosi sitten tontti omaksi ostettiin, osuuteni 6000 euroa, jospa ei noin suureksi katto menisi.
    Yhtiövastike onkin pysynyt kohtuullisena jo vuosia, nyt sitten lainanosuus nostaa, jos ei kerralla jaksa maksaa.
    Maksettava aina on kaikenlaiset lisävelvoitteet, mutta koti on kuitenkin oltava, kohdallani se on hyvä asua.
    Olen kovasti onnellinen, että noita mukavia viestejä paljonkin mukaan tarttuu ja Demeter sinunkin kannustus aina hyvän mielen aikaan saa, kiitän siitä;)
    Eihän se kummia vaadi, myönteinen sana silloin tällöin, hyvä olo siitä syntyy, siksi aina kaipailee viestejäsi, jos ei pitkään aikaan ole näkynyt, sama monen toisenkin kirjoittajan kohdalla.
    Nyt olen brinkkalasta vähän huolissani, onko jotakin ikävää tapahtunut?
    Ymmärrän senkin, että halut kirjoittaa voi lopahtaa, kun näitä ketjuja lukee, monikin väsyy kirjoittamaan ja lukemaankin, toivon kuitenkin, ettei periksi anneta.

Eliaana aina niin tarmokkaana kertoilee toimiaan, olet
    kyllä melko tehokas pakkaus, haikeana muistelen, että niin minäkin ennen, tosin en puita kaatanut, mutta kiviä väänsin ja muuta vastaavaa.
    Pienen tonttimme sain kukkimaan ja vähän satoakin, mieheni useinkin enemmin uupui ja ei voinut sitä myöntää, harmistui sitkeydestäni.
    Minä aina innon voimalla olisin lopputuloksen halunnut nähdä, vaikka uupumus toki oli minullakin.
    Kissasi varmaan rakastaa sinua ja sinun kanssa elämistä, tuo kertomasi sen todistaa, ihana kumppani.
    Pian pääset ahventaan siivoukseen, kun katiskan järveen saat, Väinö pääsee herkuttelemaan tuoreella kalalla.

Huomenissa lähdemme ajelemaan Loviisaan, pistäydymme tyttärenpojanpojan ja vielä kerran pienen pojan uudessa asuinpaikassa.
    Työpaikka tällä perheen isälle avautui Kotkassa, mutta asunnon halusivat Loviisaan
    Tänään ei mitään kummempaa, katselen ikkunoista ihmisten liikkumista ympäristössä, koiria isäntineen ja kauppaan rientäviä mummoja rollaattorin kanssa. siis elämää mikä sykkii minun ulkopuolella, joutavalla jotain.
    En kyllä ikkunan ääreen linnottaudu, löytyy aina jotakin puuhaa kotonakin, muistui mieleen pyykin silitys, sen aion suorittaa.
    Toivotan munarikasta pääsiäisen aikaa teille kaikille, vieraitakin voi olla odotuksissa ,nauttikaa läheisten kanssa yhteisistä hetkistä.
  16. Pilviharsoista pitkäperjantaipäivää, harvoin se aurinko paistaakin pitkänäperjantaina.
    Kirkollisia pyhiä, huomenna lankalauantai ja sitten onkin pääsiäinen.
    Vappu seuraava maalitaulu ja siitä sitten helluntain jälkeen kesän koho kohtaan, melkein yhtä nopeaan tuo aika rientää mitä tässä selostankin, hiukan liioitellen kylläkin;)
    Luonto herää ja ihmisen mieli kirkastuu, lokit taivaalla liitelee ja etsii pesäpaikkoja talojen katoilta.
    Monen talon katolla leijaileekin pelokkeena petolintu, ei kovin haluttuja ole lokit naapuriksi.
    Eilen haravoivat pihamme ja nyt vaan tien puhdistus ja ikkunan pesuun voin ryhtyä, siitepölyn uhallakin.

Noin se käy monelle, kumppani taivaaseen siirtyy ja yksin saa maallista matkaa jatkaa, itku helpottaa miestäkin.

Tuo satumetsän ketju ei varmaan onnistu ainakaan minun laittamanani, on kaikki mielikuvitus hukassa, ehkä tämä ikä on sen kuolettanut, tai sitten tämä 80+ palsta, mikä on vaan melkein mielipahaa tuottavaa, onneksi on viestejä myönteisiäkin.
    Voisihan joku sellaisen ketjun laittaakin, jospa palautuisi se mielikuvista koostuva vireys ja voisi vähän hassutellakin.
    Harmillista todella, että leikinlasku ja juurikin mielikuvituksenlisä on häipynyt, nyt vaan jokainen panostaa siihen miten voisi parhaiten loukata ja pahaa mieltä tuottaa.
    Korjaan heti tuon "jokainen" sanan, ei todella taida olla kuin pieni porukka näitä ikävyyksiä haalimassa.

Jospa jossakin vaiheessa selkeys palaisi ja Leskel70 kirjoittelu paremmin onnistuisi ja kaikkien toisten joita kaltoin on kohdeltu.
    Ikävää palstankin osalta, täältä yksi ja toinenkin lähtevät muille saiteille.

Lämmintä on ollut, saapa nähdä joko kesä on tullut, jostakin luin, että kylmääkin vielä odotettavissa, mutta kyllä se kesä tulee jonkinlaisena ainakin, siihen uskoa riittää.

Tein eilen melkein "mitä" vaan aineksista kakun, omenalohkot pakkasesta käytin ja hyvin kohosi ja vuokasta irti lähti, en ole maistanut onko makua minkään vertaa.
    Mieleni ei makeaa tee, kuitenkin sitä "vierasvaraa" on tehtävä, rahkapiirakka hyvin myös onnistui ja voisilmäpullatkin, luulisin, en niitäkään maistamaan ehtinyt.
    Mistähän johtunee, että enemmän vaan suolaisen perään olen, ikäkö siihen vastaus.
    Jäätelöstä tykkään, ostinkin eilen tarjouksen Aino jäätelöä, sillä herkuttelen.

Voi jospa saisin järven rannalla aloitella kesän tuloa, kuten Eliaan ja moni saa tehdä, siellä sen kesän tulon vahvana aistii ja joka päivä odottaa jonkun sortin yllätys.
    No voin vain muistella aikaa, minkä vietin omalla mökillä, olisi nyt mahdollista olla lapsien mökillä, mutta maasto on se este, eli vaikea kulkuista, asfaltti on minulle sopivin astella.
    Onhan minulla tuo puisto talon takana, siellä voin kesän tuloa istuskellen seurata, joten pois turhat marinat, elämä nyt näin on elettävä.
    Oikein hyvää pääsiäisen alkua teille ystävät.