Vapaa kuvaus

Kotisivut http://www.santavuori.com

Tietokirjailija, psykologi, filosofi. Fil.kand Helsingin Yliopisto

Helsingistä, ja Porissa, Reposaaressa puolet elämää

Kumma kun eivät saa tätä profiilia toimimaan. Edelleen en saa toimimaan poista kaikki, näytä kaikki. Ym vikoja.

s. 1946

Aloituksia

248

Kommenttia

4712

1. Asia on nimenomaan niinpäin, että sellaista alkuräjähdystä ei ole, kuin BB väittää, mutta paikallisia alkuräjähdyksiä on. Tämä selviää yksinkertaisesti empiirisellä tutkimuksella, paikalliset alkuräjähdykset ja niiden muodostamat eri galaksipopulaatiot alkavat hahmottua näkyviin syvän taivaan kuvista, kun niitä katsotaan ja tutkitaan tällä silmällä.

Tutkimus on samantapaista kuin miten aikanaan Llinnunradasta erotettiin eri tähtipooulaatiot ja kierteishaarat. Ei ne heti näkyneet, mutta olivat vähitellen erotettavissa, mikä tähti kuului mihinkin kierteishaarat ja mihin kohtaan siellä. Nähtiin, missä kohdassa aurinkomme oli Linnunrata.

Nyt nähdään mistä alkupamauksesta Linnunrata on, ja mitkä galaksit kuuluvat siihen joukkoon, galaksipopulaatioon, ja mitkä galaksit ovat jostain muusta alkupamauksesta ja kuuluvat niihin populaatioihin, kuka mihinkin.

BBn monoliittinen kannatus estää tehokkaasti tällaisen tutkimuksen. Se on vanhan ja väistyvän tieteenkäsityksen seinämä, ylitsepääsemätön muuri eteenpäinmenolle galaksitutkimuksessa.

Galaksien ikä ja synty ja kehitys arvioidaan täysin väärin niin kauan kuin ne arvioidaan BBn pohjalla.

Vertaisarviointi on BBn kannattajien käsissä, tiede ei edisty vaan junnaa paikallaan. Eikä kannatakaan lyödä päätään seinään, takki kannattaa diktatuurissa kääntää vasta sitten kun se ei enää torpedoi omaa urakehitystä.

Minä olen vapaa sanomaan totuuden. Pian muut pääsevät mukaan. Luonnonfilosofian Seura eturintamassa.
  2. Filosofiassa palataan vanhoihin teorioihin tavan takaa. Ja silloin uudella ja korkeammalla tiedon ja ymmärryksen tasolla.

Tieteessä se aiheuttaa paradigman muutoksen, jota kalkkeutuneet professorit aina ensin vastustavat. Jopa syyttämällä asiallista kritiikkiä huuhaaksi ja mielisairaaksi. Filosofien enemmistö myös on aina ensin vanhan teorian kannalla. Kuten nytkin.

Kuitenkin jo "universumi" - sanan filosofinen analyysi ja se analyysi kaiken uuden tiedon valossa kumoaisi heti BBn. Tämä analyysi tiedeyhteisössä estetään tehokkaasti BB vertaisarvioinnilla sekä tähtitieteessä että filosofiassa. Eikä tätä sensuuria myönnetä todeksi. Ja netissä kritiikki väitetään valehteluksi ja huuhaaksi.

Minä olen tämän analyysin vaivalla rakentanut vähitellen kirjoissani ja artikkeleissani ja keskusteluissa foorumeissa. Ja ACG, A Cosmology Group on sen tehnyt tieteen kärkenä asiassa tieteessä 2004 lähtien.