Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tuula.kallio2
profiilit
tuula.kallio2
tuula.kallio2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2447
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
et vastaa??? D))
15.01.2009 21:13
En ole niitä torttuja mitään kostutellut ja hyvin ovat kelvanneet,
pian kylla kuivahtavat.
Mikset niitä tänä vuonna kokeile leipoa? D))
15.01.2009 15:54
Aina kun se päivä lähenee, lehdissä on torttureseptejä, minullakin tallessa monia, monia ohjeita.
Tämä taitaa olla se, millä eniten niitä olen tehnyt.
200 g voita
1/2 dl sokeria
1 dl fariinisokeria
2 munaa
50 g mantelirouhetta
3 dl vehnäjauhoja
1 dl keksimuruja
1 tl leivinjauhetta
1 rkl kardemummaa
vadelmahilloa
Kostutus
1 dl vettä
1 dl arrakkipunssia
2 rkl sokeria
Pinnalle
vadelmahilloa
1 dl tomusokeria
1/2 rkl vettä
Vaahdota voi ja sokerit. Lisää munat yksitellen.
Yhdistä kuivat aineet ja sekoita taikinaan.
Olen tehnyt ne ihan vaan isoissa paperimuffinivuoissa. Taikinaan painetaan keskelle kuoppa ja siihen vadelmahilloa.
Paistetaan 200 asteessa.
Kostutuksen ainekset kiehautetaan ja sivellään tortuille.
Lisätään vielä keskelle vadelmahilloa ja pursotetaan ympärille tomusokerista ja vedestä tehty kuorrutus.
15.01.2009 10:39
Klikkaa viestistäsi "vastaa viestiin", niin siinä näkyy nikkisi alla "poista viesti".
Se näkyy vain tuolla viestien esitystapa ykkösellä.
Tuliko sekava selitys?
15.01.2009 10:05
Minä maksan Supermarkettiin maidosta 93 senttiä litrasta ja tiedän, että tuottaja ei saa puoltakaan siitä.
Halvalla saatte Helsingissä maitonne!
15.01.2009 09:22
Piti ihan "kuukkelista" katsoa mitä intelligenssi tarkoittaa, niin oli hieno nikkisi.
Taitaa täällä seura olla liian viisasta tälläiselle tavalliselle maalaismuorille.
Siellä toisella saitilla ei ainakaan toisilleen piikitelty!
15.01.2009 08:07
Kyllä täällä on niin monenlaista sukan kuluttajaa, ei kun koneen näpyttelijää,
että antaa muistuttelijoiden jäädä omaan arvoonsa!
En tosin ymmärtänyt mistä olet saanut muistutuksen, enkä viitsi ruveta ketjujakaan selaamaan, kun niin helkutin hidas on taas tämä kakkosnelonen!
Hyvää yötä.
14.01.2009 22:30
Olen tilannut netistä kirjoja Booky.fi:stä ja nyt katsoin tätä BookyPlussaa.
Innostuin, jos löytäisin jonkun digikuvauksen opaskirjan minäkin ja olihan niitä. Esim. "Digikuvaus ja seniori" maksoi edellisessä hieman enemmän, mutta siellä ei peritä postimaksua, joten lopputulos on halvempi.
Pitäisi myös tyhjentää hyllyjä ennen kuin ostaa uusia, mutta mihis laitat - kirpparit ovat kirjoja väärällään, pitäisi kai itse perustaa divari.
14.01.2009 22:20
että ei tänne uskalla joka päivä kirjoittaa,
jos siitä aletaan "rägninkiä" pitämään?
14.01.2009 21:04
Joka vuosi tulee tehtyä Runebergin torttuja,
laskiaispullat kermavaahtoinen saavat jäädä tekemättä.
Kyllä kai mämmikin jo on kauppoihin ilmestynyt?
Itse en ole vielä sattunut huomaamaan.
14.01.2009 20:57
olen aina sanonut, että miksei tuottajalle voi maksaa heti sellaista hintaa, että "tukiaisia" ei tarvittaisi. Niinhän ne ovat kuin jotain armopaloja koko tukiaiset!
Heikoilla ovat nykyään maanviljelijätkin, kyllä on jo useamman navetan nurkalla vasara paukkunut!
Kuinka paljon teollisuuskin saa tukiaisia, niistä vaan ei pidetä semmoista porua kuin maataloustukiaisista.
14.01.2009 16:19
Ajatteles vaikka Suomen talvea, kuinka paljon onkaan edullisemmat olosuhteet pitää karjaa Saksassa ja jossain Etelä-Ruotsissa, myöskin kasvuolosuhteet ovat aivan erilaiset.
Ja niillä tuotteilla niin paljon välistä vetäjiä, että sitä lehmän tississä kiinni olevaa on turha kadehtia ja syyttää hinnoista.
Miksi muuten kaljan hinnasta ei koskaan kukaan valita?
14.01.2009 16:10
Metsolat kuvaa aikaa vuosina 1987-1994, jolloin Suomessa ei vielä EU sanellut hintoja.
Nyt on aikakausi toinen, samoin maidon tuotannon kannattavuus.
14.01.2009 12:09
Vallanko olette jo nurkan taa menneet!
Taas on ollut peräti pimeä päivä, eilinen sateen lotina vei kaikki lumet ja maa on sitten taas musta.
Kaupassa kävin minäkin ja labratuloksia hakemassa - paras aika olikin kaiken jouluisen mässäilyn jälkeen mennä kolestroolikokeisiin,
antaas kattoo, mitä lekuri niistä tuloksista sanoo, tuskin paljon kehuja antaa...
No niin ja nyt on se nuutinpäivä ja ensimmäiset pukit nähty, en mitenkään erikoisesti niistä ilahdu.
Huvinsa kullakin!
13.01.2009 18:38
Kirjoituksista päätellen taitavat kaikki terveyskeskuslääkärit olla yhtä kitsaita antamaan kuvauksiin lähetettä.
Minä kävin iät ja ajat polvikivun tähden terveyskeskuksessa, särky- ja tulehduskipulääkkeitä vain määrättiin ja vaihdettiin. "Paras" taisi olla Burana 800, jota ottaissa särky kyllä pieneksi ajaksi meni ja uni tuli, mutta muuta hyvää siinä ei ollutkaan.
Mahakaan ei niistä kaikista lääkkeistä oikein tykännyt.
Kun viimein menin yksityislääkärille, pääsin kuvattavaksi ja sitä myöten sain lähetteen polvitähystykseen. Jotain "roskia" sieltä poistettiin ja kivut jäivät sairaalaan.
Kyykyttelyt saa unohtaa ja kävelin varmaan sen kipeän polven kanssa huonosti, että nyt kävellessä alkaa lonkka sattumaan, joten lenkkeilyt on joutunut unohtamaan, mutta ei ainakaan ole sitä ainaista särkyä, mikä ihme kyllä, oli kaikkein pahinta sängyssä, kun olisi pitänyt nukkua.
Suosittelen yksityislääkärille menoa, ei silti sairaalaan yksityispotilaaksi joudu.
13.01.2009 18:24
ja minä kun juuri niiden urheilusivujen takia tarvitsen sitä TS:ää, muuten olisi meille lakannut se aikapäiviä sitten tulemasta.
Niinhän se on, että kuka mistäkin tykkää.
Ilta-Sanomaa lakkasin kauppareissullani ostamasta sen jälkeen, kun aloin tämän läppärin kanssa netissä surffaileen.
Tulee siitä hiukan korvausta laajakaistan maksuun.
12.01.2009 15:08
Ihan samanlainen sää on meilläkin!
Maa musta ja on pimeää ja ankeaa.
Joulukuusi poltettiin tänään tuvan pesässä, ei ole kyntilöitäkään enää valaisemassa, paitsi ikkunalla vielä kyntteliköt palavat, en malta kaikista heti luopua. Pihassakin ovat vielä kaikki ripustukset paikoillaan.
Jäälyhdyt ovat sulaneet, nyyh!
Etkö Sipuliina muista, tätä se oli viime tammikuussakin, vettä satoi ja neljä astetta näkyi olleen tämän päivän lämpötila silloinkin.
Että se näistä talvista!
12.01.2009 10:05
Ajatella, ei ole tullut mieleenikään valittaa, vaikka saan näppiini eläkettä vain kahdeksansadan paikkeilla.
Katos, ei ne suuret tulot, vaan pienet menot, ne ne ovat, jotka ratkaisee.
Kun on ikänsä tottunut pieniin tuloihin, niin kyllä pärjää, eikä heikkoakaan tee.
En kaipaa ulkomaanmatkoja enkä luksusta, olen ihan tyytyväinen täällä syrjäkylällä!
11.01.2009 21:08
Tiedä häntä mikä peukalo on, mutta olen katkaissut kuihtuneet kukkavanat pois.
Tässä linkkiä amarylliksestä.
http://www.nicehouse.fi/puutarha/huonekas/amarylli.htm
11.01.2009 19:19
jo tuolla "Ihanaa"-ketjussa Reettalle,
mutta pistänpä vielä tähän yhden lainatun lauseen.
Nainen on kuin viini,
paranee vain vanhetessaan.
11.01.2009 14:22
41 / 123