Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tuula.kallio2
profiilit
tuula.kallio2
tuula.kallio2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2447
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Paitsi, että mulla ei ole laulunääntä tippaakaan,
kuulosti varmaan karseelta!
No nythän ne sinulle runoja rustaavat tuolla ylempänä!
11.01.2009 14:18
pyöreitä vuosia tulee täyteen,
vai meneekö arvaukset pieleen?
Jos näin on,
niin sitten lauletaan.
Paljon onnea vaan,
paljon onnea vaan,
paljon onnea Reetta,
paljon onnea vaan!
Että sillai,
kaikkea hyvää sinulle myös etiä päin!
11.01.2009 12:09
mulla on läppärissä ne kolmion malliset,
kaikista en tiedä...
11.01.2009 10:17
Ehdottomasti koukuttava!
Ja niitä löytyy aina uusia ja uusia...
Niistä nuolista - ne voivat olla myöskin kolmiot.
Läppärissä on kolmion malliset ja irtonäppiksessä nuolet.
11.01.2009 10:15
Kyllästyin heti ensimmäiseen peliin, kun en saanut kaikkia rahoja sinne lyötyä, väkisin jäin voitolle! D))
10.01.2009 21:58
vanhuuseläke ennen 65-ikävuotta eläkettä saavilla? Siksi vaan kysyn, kun itse menin sen iän saavutettuani eläkeasiamiehen luokse, niin hän sanoi "teillähän oli se vanhuuseläkeasia" ja täytyy myöntää, että kyllä se hiukan otti korvaan, vaikka ei hän vanhukseksi suoraan sanonutkaan.
Harva muuten nykyään taitaa 65-vuotiaaksi asti työelämässä kokonaan olla.
10.01.2009 21:21
http://www.laki24.fi/teso-kansanelake-vanhuuselakeikaraja.html
http://www.varma.fi/Varma/fi-FI/Left/Elakkeet/Vanhuuselake/
Laita Googleen hakusanaksi vanhuuseläke niin tietoa löytyy.
10.01.2009 14:45
Nämä kukkopojat olivat Kotilieden sarjakuvasankareita. Runot kuviin riimitteli suurimmaksi osaksi Mika Valtari.
En ole ikinä viitsinyt lukea Aku Ankaa, en edes pojalleni olisi viitsinyt sitä lukea.
Onneksi mummu asui toisessa päässä taloa ja kun vähän vetkuttelin, ehti mummu lukemaan ja minä säästyin lukemiselta.
Aku Ankka alkoi Suomessa ilmestymään 50-luvun alussa.
Siitä Sinuhesta. Vaikka olen himolukija koskaan en ole aikonutkaan lukea Sinuhea, enkä muutakaan Valtaria paitsi Komisario Palmu-kirjoja.
Tämä kai jo selvittää minun kirjallisuusmakuni - ei mitään raskasta kirjallisuutta.
10.01.2009 11:07
Minä ainakin olin,
sinusta en tiedä, kun ei ole nikkiä!
09.01.2009 12:39
kun täällä yritettiin aloittaa ketjua kirjallisuudesta se lensi kevyesti omalle palstalleen.
Samoin monasti kävi muiden aiheiden, esim. sairauksista ei voinut täällä keskustella.
Nykyisestä sheriffistä en tiedä kuinka suvaitsevainen hän on.
09.01.2009 11:07
Laaja on tämä armas Suomenmaamme ja monenlaista keliä siihen mahtuu.
Lounaisessa Suomessa minäkin asustelen nippa nappa Satakunnan puolella ja meillä paistaa aurinko kirkkaasti, lämmintä on pari, kolme
astetta, joten vaara pyörii, että ne vähätkin lumet taas häipyvät.
Kumpaakohan tässä sitten odottelisi, talvea vai kevättä? Kevät tulee vääjäämättömästi, mutta talvi taitaa jäädä haaveeksi taas kerran!
09.01.2009 10:46
Alaspäin "kimppuja" kasvattava kasvisi on rönsylilja. D))
08.01.2009 22:07
Minulle riittää monasti yksi kauppareissu viikossa.
Kun matkaa on yli 20 km:ä yhteen suuntaan, ei sitä aivan pikkuasian tähden viitsi lähteä.
Teen aina listaa sitä mukaa kun joku käy vähiin, joskus sattuu lista jäämään sitten kotiinkin, mutta auttaa sekin vähän, kun se on edes kirjoitettu.
Kahvia on kyllä aina sen verran jemmassa, että loppumaan ei pääse - sitten tulisi katastrofi, jos kahvi loppuisi...
08.01.2009 17:34
Niin se on taas tämäkin päivä melkein ehtoossa.
Kylämaisemissa tuli käytyä, labrassa kävin ja samalla suoritin kaupassa viikonlopun ruokaostokset.
Ja aina saa kauhistella sitä laskun loppusummaa, niin ovat kaikki hinnat viime aikoina nousseet.
Mutta kun ei ikinä ole tottunut mitään leveesti elämään niin kyllä sitä pärjäilee.
08.01.2009 16:39
Laitoin marraskuussa neljä amarylliksen sipulia kasvamaan, yhdestä ehti jouluksi kuihtua jo kaksi kukkavanaa ja kaksi alkoi kukkimaan tämän vuoden puolella ja viimeinen vasta aloittelee. Tosin ensimmäiseenkin on vielä tulossa kolmas kukkavana.
Vähän pieleen menivät ajoitukset, mutta ilahduttaa ne silmää vieläkin.
Joskus olen antanut niiden kitua kevääseen asti ja sitten laittanut kesäksi ulos, mutta syksyn jatkokäsittely ei ole onnistunut.
Tarvii varmaan paremman viherpeukalon!
08.01.2009 16:29
Taas pakkasaamu ja luntakin hiukan hippeillyt, alkaa jopa maa olla valkoinen edellisyön lumisateen jälkeen.
Sumua on ilmestynyt niin, että ei paljoa ole näkyvyyttä. Toivottavasti alelevat autoillaan varovasti
Olen aina ollut tykästynyt nyrkkeilijä Eva Wahlstömiin, hän on niin iloinen ja nauravainen. Tämän päivä sitaattina aamun lehdessä oli hänen sanomanaan seuraavaa: "On itsensä yliarvioimista luulla, että maailma lakkaa pyörimästä ellen vastaa puhelimeen."
Olen täysin samaa mieltä ja mikään ei ärsytä enempää, kun oikeastaan mitään tilaisuutta ei ole, ettei jonkun kännykkä pirisisi.
Jippii! Lunta tulee lisää...
07.01.2009 09:51
Muistan lapsuudestani äitini sanonnan, että aattoonsa joulu loppuu, siis huomiseen.
Loppiaisen jälkeistä päivää pidettiin nuutinpäivänä ja silloin kuljettiin nuuttipukkeina.
En tiedä onko Nuutti-nimi tullut allakkaan vasta jälkeenpäin, nykyään kun nuuttipukit kiertelevät vasta silloin.
Joulukuusen pidän monasti vielä paljonkin jälkeen loppiaisen ellei neulaset kovin varise,
samoin ulkovaloja polttelen, minä kun en niitä paljon ennen joulua laittele.
Joulukuusen oksat myöskin saksin, mutta poltan ne tuvan pesässä, tietysti siitäkin tulee saasteita, mutta iloisesti ainakin palavat.
06.01.2009 14:06
Ihan vain siten, että laitat kynttilän lyhdyn sisälle ja sytytät sen palamaan.
06.01.2009 10:48
On kirjoja, paljon kirjoja, mutta yhtään lukematonta kirjaa hyllyistäni eikä kaapeistani löydy. Monet kirjat ovat jopa useaankin kertaan luettuja.
Yhtään tietokirjaa hyllyni täytteenä ei ole, se ainoa Tietojätti minkä omistan on sohvapöydän alatasolla.
Enää ei tahdo löytää edes kunnon kirjahyllyjä, kun niitä pidetään koriste-esineiden ja pullojen näyttelypaikkana.
Lundia-hyllystö on kirjoja varten, mutta on niin hintava, että jos sen ostaa ei jää enää rahaa kirjojen ostoon.
Niinpä minulla on kirjoille erilaisia hyllyjä eteistä ja makuukamaria myöten, mutta kodin täytettä ne ei mielestäni ole.
Niin ja minun kirjani ovat suurimmaksi osaksi kevyttä hömppää, kotimaista ja ulkolaista, lisäksi muistelmat kiinnostavat. Se vain ihmetyttää kun aina nuoremmat ja nuoremmat jo kirjoittavat muistelmiaan.
Viimeisin kirjaostoni on alemyynnistä ostettu Matti Raninin "Vohveleita ja tillinvarsia" joka on seuraavana odottamassa lukuvuoroaan.
Nyt on menossa Eppu Nuotion "Kosto".
06.01.2009 10:42
Pakkasherra on asettunut oikein pysyvästi näille nurkille, -20,3 astetta näytti mittari.
Meillä ei ole loppiaisena erikoisemmin tapana mitään tulia polttaa, niitä olen poltellut koko joulun ajan.
Eilen illalla laitoin kuuteen jäälyhtyyn kynttilät, olivat kaunis näky. Aamuyöllä vielä paloivat.
Olin illalla rättiväsynyt ja menin kerrankin ajoissa sänkyyn. Arvatkaa harmittiko, kun puoli yhteen mennessä en ollut silmällistäkään nukkunut.
Jaloistakin veti suonta niin maan perusteellisesti ja molemmista. Siitä on kyllä leikki kaukana kun oikein "krymppää".
Niinpä sitten hiippailin liikkeellä ja ihastelin niitä jäälyhtyjä ja hienoa kuutamoa.
Kaunista talvista päivää toivottelen kaikille!
05.01.2009 10:32
42 / 123