Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Black Friday 2024
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tuula.kallio2
profiilit
tuula.kallio2
tuula.kallio2
Vapaa kuvaus
Aloituksia
10
Kommenttia
2447
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
tuolla ylempänä kirjoitetaan reppanoista -
olisitkohan sinä sellainen, kun et eroita virtuaalimaailmaa todellisuudesta!
01.09.2007 16:44
Sitten on yöpakkanen vieraillut ensimmäisen kerran ja on tainnut viedä minun Uuden Guinean Liisani, kun unohdin laatikon maahan ikkunaa pestessä, olisi ylempänä varmasti säilynyt.
Oli kukintakin nyt vasta parhaimmillaan.
Kaikki muut kukkaslaatikot oli vielä edellisyön jäljiltä kuistilla. On se aika hommaa, kesän kastelee ja syksyn peittelee ja kantaa niitä suojaan.
Eräs syksy, ei niin kovin kauan sitten, viimeiset kesäpäivänhatut kestivät isänpäivään asti, mutta kyllä niitä kannettiin ulos ja sisälle!
01.09.2007 10:00
Ihan siksi siitä mainitsinkin, että kuulen mitä ollaan mieltä ohjelmasta.
Odottelen vain lisää kommentteja!
En muuten ole ainoa tämän ikäinen, joka sitä katsoo, tiedän pari kolme muutakin!
Nyt laulaa ainakin Simo Silmu tv.ssä, katso nyt edes sitä! Jaa, vaihtui jo toinen orkesteri, mutta kyllä se Simppa sieltä vielä tulee...
31.08.2007 21:15
vai viinien huumaa
tamburiini tanssiin kun tahtia lyö.
Etkö tunne suonissa rytmiä kuumaa
sen on meille antanut Espanjan yö.
Jotenkin tähän tapaan laulettiin "Manzanillassa".
31.08.2007 20:46
vähän aikaa täällä meitä viihdyttää!
Onkohan meissä joku vika, kun miehet karttavat koko paikkaa?
Jos ottaisin Cuba Libren lämmikkeeksi, vaikka minä en valita kylmyyttä piruuttanikaan.
Voi voi, tuosta Cuba Librestä tuli Pedro mieleen, mihin on mahtanut raukka joutua.
31.08.2007 20:33
koko extra! En ole vielä oikein "sisäistänyt"
ohjelmaa ja lähetysaikoja.
31.08.2007 20:27
Pitäisihän se nyt muistaa!
Pirkko "Pirteä" Mannolahan sitä lauleskeli!
Kuka katsoo Big Brotheria - arvaatteko sen?
31.08.2007 20:12
"mankeloitiin" kaulauskapuloilla tai meillä sanottiin kaulauspoukkurat ja varmaan niillä on vielä muitakin nimiä.
Separoimisen joku mainitsi, mutta sitten kirnuttiin siitä kermasta voita. Kirnujakin oli kahdenlaisia, oli pystykirnu mäntineen ja sitten oli veivattava kirnu.
Kyllä nykyaikana jäisi moni työ tekemättä, vaikkei mentäisi kuin viisi-kuusikymmentä vuotta taakse päin.
30.08.2007 21:52
Minä käytän neljäkymmentäprosenttista Lättania ja siinä ei ole muuta vikaa kuin että se on ruotsalaista.
Isännälle ei kelpaa kuin kahdeksankymmentäprosenttinen Voimariini tai Poutapäivä. Olen kyllä väittänyt, ettei huomaisi eroa, jos tehtäisiin sokkotesti.
Apua, nyt sataa rakeita - kyllä ne pilvet sieltä tulivat, onneksi ovat aika pieniä rakeita, ei mitään peukalonpään kokoisia...
30.08.2007 13:02
Juuri uunista otettuja sämpylöitä, olkaa hyvä.
Ovat oikein herkullisia, kun laittaa vähän voita siihen sämpylän nokkaan ja syö! Terveellisyydestä en puhu mitään.
Sitten se säätila: Kaunis kolea syyspäivä. Eteläisellä taivaalla on ollut aamusta asti synkkiä, mustia pilviä ja siellä saisivat myöskin pysyä.
Nyt pitäisi pestä ikkunat ja laittaa yksi tupla paikoilleen, kun aina otan sen keväällä pois. Mielestäni silloin tulee tupa valoisammaksi ja avarammaksi, hassua, eikö vaan!
Kuka tulee apuun?
Oli se joskus aika urakka, kun kaikki tuplat kiskottiin keväällä pois ja vietiin vinttiin ja syksyllä takaisin.
Paljon on tullut turhaa työtä tehtyä!
30.08.2007 11:52
Pito-peruna oli aikansa minunkin mielestäni se ainoa oikea, mutta se vaan on niin arka kolerille. Siikliä taas pidän paremmin varhaisperunana Timon jälkeen.
Muutama vuosi sitten vaihdettiin Van Goghiin ja sekin oli olevansa hyvä peruna, mutta jälleen tuntuisi olevan vaihdon paikka.
Onhan niitä niin montaa lajia, tiedä heistä sitten mikä parasta olisi.
Kulta tuntuisi nimenä houkuttelevalta, mitä sitten lie perunana?
30.08.2007 10:51
että kyllä runsas viisikymmentä vuotta sitten käytettiin lapsityövoimaa ja se oli ihan luonnollinen juttu. Ei kenenkään mieleen tullut nostaa siitä mitään haloota. Tunnetusti oli niitäkin taloja, joissa tehtiin pitkää päivää, mutta samalla lailla sinne mentiin töihin.
Oli niitä eroja päivän palkoissakin.
Sokerijuurikaspellolla oltiin urakalla omaan tahtiin.
Ei minulla ainakaan ole mitään huonoja muistoja, vaikka olen töihin joutunut. Päinvastoin, hyvä se on ollut, että on totutettu töihin aikoinaan ja on oppinut, että ei se leipä maatessa tule.
30.08.2007 10:10
Tärkein "rahan lähde" unohtui!
Kouluaikana kesälomalla kontattiin kyläläisten sokerijuurikasmaita. Ensin harvennettiin ja sitten möyhennettiin. Harvennuksessa oli lyhytvartinen kuokka, joten kontata piti ja sitten möyhennyksessä myöhemmin oli pitkävartinen kuokka ja se menikin jo ihan leikiten.
Siinä työssä oli metritaksa ja se oli tosiaan hyvä apu koululaisen rahapussiin, siinä sen ajan kesätyö!
Sitten vielä muistui mieleen, että saippuaakin keitettiin kotona ja joskus muistan tehtäneen siirappia sokerijuurikkaista.
Kaikkea sitä muistaa, vaikka en mielestäni vielä mikään ikäloppu ole!
30.08.2007 09:53
Sirpin kanssa en ole tehnyt mitään, enkä riihessäkään ole ollut, mutta monessa muussa kylläkin.
Ruislyhteitä olen tehnyt miesten niittäessä viikatteella, joka miehen perässä oli lyhteentekijä ja siinä sitä oli käsivarret raapaleilla, kun ei aina ollut pitkähihaisia mekkoja, pitkistä housuista ei silloin untaka nähty.
Kaura ja ohra laitettiin seipäälle ja sitten ne tappuroitiin, oli sekin hommaa olla "ruumenmummuna" tai pahnariitassa sotkemassa niitä piukkaan. Heinät laitettiin seipäälle ja sitten kun niitä korjattiin hevospelillä, olin kuorman päällä tai "latonuijana".
Perunat istutettiin käsin ja hevosauralla vedettiin ja peitettiin vaot. Syksyllä oli koulusta perunaloma ja käytiin kyläläisten perunamaalla. Oli hieno juttu saada omaa rahaa.
Näitä töitä tein jo ennen rippikoulua - ei nykyajan mukuloita saisi niihin hommiin!
Muistan minä pellavasaunatkin, miehet loukutti ja naiset lihtasi, itse en ole niitä hommia tehnyt.
Niin ja perunajauhoja tehtiin syksyisin.
Zirkonialle tiedoksi, että nykyään laitetaan heinät paaliin, jos vielä jossain laitetaan seipäälle, se on sitä nostalgiaa!
29.08.2007 21:00
Luulin sinun kirjoittavan, että onneksi jatkuu, mutta viisas olet ollut, kun olet aikoinaan luovuttanut.
Sen minäkin voin sanoa, että Kauniita ja rohkeita en ole pätkääkään omasta vapaasta tahdostani katsonut! Mikä tarkoittaa, että joskus olen sattunut paikkaan, missä sitä on katsottu silmät tapillaan ja ole siinä sitten, sen kun katsot mukana!
29.08.2007 10:17
Yleensä minäkin kisoja katson, mutta nyt kun Suomella ei paljon ole mahiksia, ei oiken jaksa kiinnostaa.
Tämä Tarvainen on ihmeellinen, kun se arvokisoissa aina venyy huippuheittoihin, lentäisipä keihäs finaalissakin.
Pitkämäki sitten vielä on se viimeinen toivo, mutta en jaksa uskoa hänen onnistumiseensa - ikuinen pessimisti kun olen.
Huvittaa sinun soffan vaihtosi.
Lapsenlapseni katseli vanhoja valokuvia ja todettiin meillä olevan vielä sama soffa kuin hänen iskänsä rippiäisissä. Niihin aikoihin se on hankittu eli yli kaksikymmentä vuotta sitten.
Kehtaanko tunnustaa, mutta niin se vaan on!
-----kiltistihän me aina!
29.08.2007 10:12
sinulla on varmaan mannekiinivartalo, mutta kun tälläinen "lievästi" ylipainoinen jotain tilaa, niin se on arpapeliä, jos saa sopivan ;)
Liikkeisiin kun menee vaateostoksille, se on oikea painajainen - aina aloitan sovittamisen koosta, jonka epäilen olevan iso, on paljon mukavampi pyytää pienempää vaatetta kuin aina isompaa ja isompaa. Hah-hah-haa!
29.08.2007 09:58
Aurinkoa täältä teille, jotka olette sateessa.
Mustat pilvet uhkailevat tuolla jossain, sadetta taitaa kehitellä.
Minä tilailen paljon eräästä nimeltä mainitsemattomasta varmaan Suomen vanhimmasta postimyyntitavaratalosta. Hyvin toimii, palauttaa saa ja vaihtaa saa ja vielä vaihdettujakin olen palauttanut.
Ei kannata pitää vaatteita, jotka ei sovi tai joista ei tykkää. Palautuspostimaksuja ei tarvitse itse maksaa.
Se on kyllä tosi, että yleensä ne vaatteet näyttävät paremmilta niiden kauniiden mallien
yllä.
29.08.2007 09:07
Sain lapseni lähetettyä eskariin ja piti tulla kurkkaamaan, mitä tänne kuuluu.
Onpas sattunut! Kovin ovat hiljaisia olleet vierailijat, kun eivät ole mitään puumerkkiään jättäneet.
On vielä aamukahvit juomatta, jospa ne täällä joisin, terassille ei tarkene mennä, vaikka aurinko jo paistaakin. On se sen verran vilpoista.
Sitten menen Krissen tavalla viettämään Punaisen Ristin päivää, kauppareissu pitää tehdä ja siinä se!
28.08.2007 09:40
jo valitaan miehiäkin, voi tulla jotain sanomista siitäkin...
Minä kuitenkin otan Kyllösen, Soinivaara saa odotella josko jollekkin kelpaisi.
Siis Osmo Soininvaara ja Anssi Kukkonen, olkaa hyvä!
27.08.2007 11:53
77 / 123