Vapaa kuvaus

kuulun tähän suureen, kovaa vauhtia ikääntyvään ryhmään. Olen sentään jo isomummo. Hiipuu päivänvalo, yli harjanteen. Sammuu taivaan palo veteen siniseen. Valo tarttuu käteen, puutkin purppuroi. Päivän viime säteen kuka saada voi ?? Maa,taivas vaikka järkkyisi, ei järky ystävyys. Se kestää, kun on hellesää, tai kun on synkkä syys. Mahtuu hetkeen tähän, aika ,ikuisuus. Sanoja on vähän, kutsuu salaisuus. Päättyy pääskyn retki, lepää lämmin maa. Nyt on vielä hetki, aikaa rakastaa. Maailman kaikkiin kyliin, joku jää asumaan. Jossakin otetaan syliin, jossakin odotetaan. Yksi vain kylistä muista,kodiksi avautuu. Maailman kaikista puista, yksi on pihapuu. Samat on taivaalla tähdet, sama on allamme maa. Täältä jos kauaksi lähdet, veljesi voit tavoittaa. Kotimme on siellä missä, ovi on raollaan. Saapua saat väsyksissä, sisälle kutsutaan A-M Kaskinen v. 2000 Suosikkibändit/artistit: Jari Sillanpää, Katri Helena, sekä yleensä vanha tanssimusiikki Suosikkileffat: Monia. Yksi mieleen jäänyt: Käsi joka kehtoa heiluttaa, satuttaa aina naisihmistä. Lempikirjat: Kaikki vanhat historialliset 1500- 1800 luvun rakkaus ja sukuromaanit. Vapaa-aikanani: Veneilen, mökillä kasvattelen kukkia ja puutarhakasveja, salaatteja ja perunaa tietenkin. Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kahvipirttiä suosin- saahan siellä sentään pullakahvit.......... Katson tv:stä mieluiten: hyviä sarjoja, kaikki ajankohtaiset asiaohjelmat Kotieläimet: Mökillä jokakesäiset siiliperhe ja oravaperhe. Ruokin niitä vuodesta toiseen. Ja ne pupuperheet. En pidä: On monia asioita mm. epärehellisyys, kierous, toisen aliarvioiminen. Parhaat matkakohteet: kesällä kotimaa ja Saimaa. talvella Kanarian saaret- - Ruoka & juoma: kalaruuat, ja tavallinen arkiruoka. Vesi, maito, joskus viini. Koulutus: --- Ammatti: Eläkeläinen Siviilisääty: Varattu Lapset: Olen ylpeä vanhempi Messenger: [email protected]

Aloituksia

9

Kommenttia

2691

  1. On paljon keskusteltu aihe, muuallakin kuin kirkon piirissä !
    Ja jokaisella on oma näkemus ja mielipide siitä ja niin pitääkin olla !
    Itse olen kohdannut hyvin monta ja erilaista
    kuolemaa työni merkeissä. Myös lähiomaisia on useita kuollut!
    Luulinkin nuorena, että kun työssään joutuu tekemisiin surevien ja tukea tarvitsevien ihmisten kanssa, niin siihen jotenkin turtuu.
    Olin väärässä ! Päinvastoin entistä syvemmin
    eläytyi toisten suruun.Kun oli omat ja appivanhemmat kuolleet, samoin veli. Sekä muita lähiomaisia. Ne palasi aina tuoreina mieleen, silloin kun joku muu suri menetystään !
    Mitä kuoleman jälkeen???
    Kukaan kuolleista ei ole koskaan tullut kertomaan. Ainakin se jälleennäkemisen toivo
    on keino selviytyä, niillä jotka jäävät tänne suremaan !
    On haastateltu henkilöitä, joilla on sydän ollut pysähdyksissä . Ja sitten elpyneet. Toiset ovat nähneet pelkkää pimeää ja toiset pitkän valoisan käytävän....ja aistineet hyvän olon.
    Sehän on selvää, että kirkon täytyy edustaa
    Kuolemanjälkeistä elämää.
    Ajattelen aina, että kun tämän elämän joka minulle on annettu elettäväksi, elän niin hyvin kuin osaan, rehellisesti ja toiset huomioon ottaen, ja loukkaamatta sovinnossa omatuntoni
    kanssa. Niin enempää en voi !!
    Se on sitten luojassa mitä sen jälkeen tapahtuu!
    ja turha sitä on huolehtia, jokaisella meillä on oma aikamme. Milloin se loppuu, sitä emme tiedä.
    Ihmettelen itsekkin, kun pappi aina rukoilee varjelusta Äkilliseltä kuolemalta.
    Omalla kohdalla se olisi ihan hyvä !!
  2. Ja kaunista sellaista ! Aurinko kimmeltää valkoisella hangella. Tosin puista on rapissut se kaunis huntu.
    Tuli heti aamusta naamavoimistelut tehtyä -
    silleen että suu korviin, ja taas suu korviin -kun luin noita mukavia viestejä. Laihialaisista,, sun muista tien kysyjistä !

    Joku taisi kysellä marttakokemuksia.
    Olin pari vuotta martoissa, sanoinkin olevani koe-ajalla !
    Se, miten "täysin sieluin" siinä on mukana , ratkaisee tietenkin jotakin.
    Itse en osannut vetää rajaa niille tekemisille.
    Vaikka martoilla on erittäin arvokasta ja monipuolista toimintaa ja ohjausta , ja hyväntekeväisyystyötä ! Arvostan sitä suuresti.
    Mutta omalla kohdalla se tuntui työllistävän liikaa, kun oli paljon myyjäisiä, leipomisia,
    marttakahvilaan karjalanpiirakoita sun muuta.
    Aina oli jotakin toimintaa, joka piti kiinni.
    Hyvä asia, mutta minua se sitoi liikaa.
    Halusin kesälläkin olla vapaa kuin taivaan lintu.
    Kun olin päässyt työstä"kunnialla"eroon,
    Halusin harrastaa kaikenlaisia muita asioita. Neuloin kotona lukemattoman määrän sukkia, lapasia ja kaikenlaista myytävää . Siis minulle se oli melkein työtä. Ei niin tarvitsisi olla, mutten osannut rajata sitä tekemista ja kun kaikki meni kyllä tarpeeseen, ja hyvään tarkoitukseen.
    Nyt kyllä jo kuivaa ihan suuta... Löytyisköhän
    sieltä kaapista vielä yksi pusu minullekin,
    kahvin seuraksi. Kun kaikki on niitä niin kehuneet... Löytyi nam. nam.. kiitos kahvista !
    Nyt täytyykin siirtyä "ulkoliikuntaan"
    kun sää on tuollainen ! Mukavaa päivää !
    Älkääkä menkö liian heikoille jäille ,Pipo voi hävitä !!!
  3. Että nykyisin pyritään selvittämään lasten kohdalla erilaisia käytöshäiriöitä.
    Esim. ADHD lapsia, toiset ovat ylivilkkaita ja niitä "enempi häiritseviä". toiset taas hiljaisia
    omissa oloissaan olevia. Molemmille on yhteistä ne keskittymis ongelmat. Ei kaikki ole pelkkää ilkeilyä - ne ovat taas sarja erikseen.
    On hyvä että lapsi saadaan itse ymmärtämään, mistä on kysymys ja mistä oppimishäiriöt johtuu !
    Ja saa oikeanlaisen kohtelun kotona, ettei syyllistetä ja mollata tyhmäksi.
    minusta on hyvä että on sopivat luokat ja opettajat jotka ovat "ajan tasalla".
    Siellä lapset tuntevat olevansa samalla viivalla,
    Voi päästä hyviinkin tuloksiin!
    Oikeat häiriköt ovat asia erikseen - ovat monesti niitä jotka ovat "liikaviisaita" siihenluokkaan ja turhautuneita sen takia !