Tämän päivän

mietteitä

Tänään minulla on ollut hyvä päivä.Söin aamupalan rauhassa, mihinkään kiirehtimättä. Kukaan ei soittanut; tule tänne, käy sielä tuo tai vie sitä tai tätä. Sieluni ja ruumiini saa levätä. En olekkaan tänään niin kipuisa.Luntakin on satanut, joka valaisee luonnon ja mielen, joskin tietää ehtoolla lumitöitä. Luen rauhassa lukematta jääneitä lehtiä, tulleita kirjeitä ja muutaman kortin kuunnellen toisella korvalla klassista; Friedrich Händeliä, Pellavatukkainen tyttö; Claude Debyssy jne. Katseeni kulkee pitkin pirttiä, sellaiseksi tämä on rakennettu aikoinaan ja "entrattu" ajanmyötä aivan asuttavaan kuntoon. Ei minun huushollini mikään loisto huusholli ole mutta puhdasta minulla on, vaikka harvase päivä juoksen läheisen asioita. Liian paljon olen heissä kiini. Nuoria ovat. Mutta tänään. Tänään vain olen.Katson miten lintulaudalla väki tungeksii, heilläkin on hierarkiansa. Havuilla osin peitetyt kukkapenkit lumen alla. Vihreiden oksien järjestelmällisyys häivähtää katsojan silmiin. - Muistan vanhempani. Heidän elämäntyönsä. Nöyrä kiitos kohoaa sinne jonnekin.
Istun juomaan kupposen vahvaa pannukahvia, eilen leipomani tiikerikakun kera. Lapsenlapseni tekemä pieni kaunis jouluinen pellavaliina, tulppaani maljakon alla muistuttaa menneestä keskitalven juhlasta. Olen kiitollinen tästä hetkestä. Juon toisen kupillisen vielä kahvia, lisään hellaan puita. Ihailen luontoa. Katson toiveikkaana tuleviin päiviini.

7

592

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tähän

      osaisi vastata! On tasaisen tylsää.

      • sellaista tuli

        mieleesi ! Empä edes osannut tuolta kantilta asiaa ajatellakaan, että siihen joku vastaisi. Minulle tämä päivä todella oli lepo päivä. Vaikka eläkkeellä olenkin. Näitä päiviä on harvemmassa. Itsehän niistä toki vastaan. Jos joku apua tarvitsee autan vointini mukaan. Minulla menoa riittää. -Ihminen vain tarvitsee joskus tasaisen, hiljaisen päivänsä. Tylsää minulla ei ollut.


      • Catleija2
        sellaista tuli kirjoitti:

        mieleesi ! Empä edes osannut tuolta kantilta asiaa ajatellakaan, että siihen joku vastaisi. Minulle tämä päivä todella oli lepo päivä. Vaikka eläkkeellä olenkin. Näitä päiviä on harvemmassa. Itsehän niistä toki vastaan. Jos joku apua tarvitsee autan vointini mukaan. Minulla menoa riittää. -Ihminen vain tarvitsee joskus tasaisen, hiljaisen päivänsä. Tylsää minulla ei ollut.

        Minusta tuo kirjoituksesi oli hyvä. Kuvasit mukavasti omia tuntemuksiasi sillä hetkellä. Se on taito, että osaa antaa arvoa pienille hyville asioille ja nauttia niistä. Tuntui tavallaan aika tutulta,kun luin kirjoitustasi.Olisin voinut olla itse kirjoittajana. Rauhallisia unia.


    • Kirjoitit hyvin,

      ja vaikka olosuhteesi tuntuvat erilaisilta kuin omani nykyisin, olen varmaan lapsena asunut samanlaisissa. Mieleeni tuli äitini, joka ehti auttamaan niitä, jotka apua tarvitsivat.
      Samoin olen itsekin käytettävissä, jos lähellä olevat pyytävät. Tänään oli kiire päivä juuri siksi.

      Lomapäivät ovat meille välillä hyväksi.

      Mukavaa, että kirjoitit! Jatkahan edelleen!

    • Tuollaisia kiireettömiä päiviä me jokainen joskus tarvitsemme.
      Silloin on aikaa katsella ympärillensä, palata muistoihinsa ja tutustua itseensä, olla hiljaa omien ajatustensa kanssa.
      Olet onnellinen kun osaat tutkailla sitä mitä sinulla on, olla siihen tyytyväinen ja nähdä ettei elämä muuta kaipaa juuri tähän hetkeen, vaan kaikki on hyvin.

      Kiva kun kirjoitit. Kertomasi antaa monille aiheen katsoa omaan lähinäkymäänsä ja huomata, kaikki on tänään hyvin, huomista ei kannata surra.
      Omassa kiireettömässä aamussani on paljon samaa, hiljaisuutta ja ajatuksia..


      Kaikkea hyvää tuleviin aamuihin ja päiviin Sinulle, missä lienetkin mietteinesi.

    • arjessa

      Onni koostuu pienistä asioista arjessa ja kyvystä huomata ne, sinulla on se taito. Toisin kuin tuolla henkilöllä joka näillä palstoilla säännöllisesti haukkuu kirjoituksia ja kirjoittajia tylsäksi. Älä hänestä välitä, onneton ihminen.

      • Ihmisen onni koostuu pienistä arkipäivän asioista, ja ennenkaikkea kyvystä huomata ne !
        Yleensä ne huomaa silloin on jokin on jo vialla. ja olisi purnauksen paikka.
        Jos on terve (n.suurinpiirtein, ainahan iän myötä tulee jotain remppaa).Miksi emme nauttisi elämästä. Aloittajan kuvaus on hyvä, niin teen joskus itsekkin. Nautin siitä hiljaisesta hetkestä omien ajatusten kanssa. Ilman kiirettä ja ilman mitään "käsikirjoitusta" tulevasta !
        Ne ovat hyvin arvokkaita hetkiä ja joskus tarpeelisia.
        Voi ikäänkuin nollata itsensä!!


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1623
    2. 44
      983
    3. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      62
      938
    4. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      919
    5. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      869
    6. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      58
      854
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      43
      806
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      775
    9. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      742
    10. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      55
      736
    Aihe