Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Aamua kaikille!
    Tammikuu on sen verran pitkällä, että kohta voi toivottaa hyvää loppuvuotta.
    Sitä ennen on kuitenkin muutama merkittävä päivä: laskiainen helmikuun kymmenentenä, aprilli ja ainakin vielä pääsiäinen.

Kukahan asustaa lähinnä hyppyrimäkeä?
    Olisi hyvä varata ajoissa alamäki peffamäenlaskua varten.
    Minä kyllä keittelen hernerokat, ja Mr. Greengrass paistaa räiskäleet. Siinä soppatouhun sivussa leivon laskiaispullat, kunhan vain laitatte pirtin seinällä olevaan listaan merkinnän siitä, haluatteko pullan täytteeksi marsipaania vai vattuhilloa.
    Herra ylikypsä on niin kiltti, että hän varmaankin tuo tervaksia kunnon nuotiota varten...

Hernekeittoon ei kuulu jauheliha, mutta koska täällä on ollut jauhelihasta juttua, osallistun minäkin keskusteluun kysymällä, muistatteko, että jossakin vaiheessa tuli virallinen määräys, ettei valmiiksi jauhettua lihaa saanut myydä?
    Liha piti jauhaa asiakkaan valitsemasta palasta.
    Missähän vaiheessa se määräys kumoutui?

Minä tässä hyppelehdin asioista toisiin, mutta en malta olla ääneen ihastelematta taivaanrantaa. Siellä on beesvärinen pöytäliina, jolle on kaatunut punaviinipullo, ja kaksi harmaata kollikissaa hämmentää sotkua hännällään.
    Onneksi eivät ole Kahvipirtin kisuleita. Nehän ovat niin hyvin kasvaneita, että niistä voisi tehdä kokonaisen keskiaukeaman
    valtakunnan suurimpaan sanomalehteen.
    (Yllä oleva vihjeeksi eräälle ammattilaiselle, jos hän sattuisi muilta kiireiltään...)
    Minä voin kyllä sitten oikolukea sen artikkelin.
    Tämän kirjoitelman virheistä en kuitenkaan vastaa.

Hei! Tulkaa äkkiä kaikki katsomaan, nyt sitä punaviiniä on kaadettu lisää taivaalle!
  2. Melkein viisi pakkasastetta ja lämmin aamutervehdys kaikille.
    Ulkona on vielä pimeä, ja tänään olisi tarkoitus tehdä inventaario kaapeissa ja komeroissa. Siis aloittaa joulusiivous.
    Eilen juhlittiin, postitettiin ennätystervehdykset ja oikaistiin kassa-asia.
    Nyt yritämme pitää perinnettä voimissaan:
    Siivotaan, lähdetään Tallinnan-risteilylle ja palataan joululta tuoksuvaan puhtaaseen kotiin.

Palaan vielä varmasti ennen joulua Kahvipirttiin, mutta nyt toivotan työn iloa ja joulun odotuksen tunnelmaa kaikille.