Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Kahvilleeee! Olkaa hyvät.
    Vielä äsken oli niin pimeää, ettei maisemasta nähnyt muuta kuin katuvalojen pisteet.
    Nyt ovat valopisteet sammuneet, ja on ihan täysi päivä.
    Tuossa edellä on MdK-MdK:n luonnehdinta SkillaNista. Olen samaa mieltä; nappiin on osunut.
    Kyllä meitä on onnestanut.
    Ja mukavaahan tämä kaikenkirjava pirtin väki kokonaisuudessaankin on.
    Tänne voi kirjoitella mitä ja mistä vain aiheesta tai olla kirjoittamatta, jos aihetta ei löydy tai inspiraatio on vahingossa mennyt roskapussin mukana roskakatokseen.

Ajattelin kirjoittaa, että tunnette jo etunimiltä kaikki meidän pihassamme lentelevät pikku- ja isommatkin linnut. Mutta ilokseni huomasin lauantaina, että tilhiparvet ovat vihdoinkin löytäneet ravitsemusliike Pihapihlajat. Saapa nähdä, ovatko töyhtöpäät juhlineet isänpäivän kunniaksi kaikki pihlajat paljaksi.Ainakin ne ovat aterioineen hyvin siivosti. Minkäänlaista meteliä ei ole kuulunut, ja siitä voi päätellä, ettei pakkasukko vielä ole ollut pihaviinin teossa.
    Toisten vahingolle ei saisi nauraa - ei tilhienkään - mutta vaikea on olla ainakin salaa hymyilemättä, kun tilhiparvi nuokkuu ympäripäissään pihlajissa ja luulee laulavansa...

Ai niin! Olihin minulla asiaakin: olen leiponut pari pellillistä omenapiirakoita ja toin maistiaisia Kahvipirttiin.
    Tunnustan olleeni ihan otettu, kun tänä aamuna avio-oy:mme toinen osakas otti kaksi palaa piirakkaa, vaikka hän tavallisesti tekee pari voileipää aamukahvin kylkiäisiksi,

Tämä on taas sitä Venlastiinaa pahimmillaan: Ensin en pääse alkuun, ja sitten en millään keksi sopivaa tapaa lopettaa.
    Ei kai tässä,muuta voi kuin kiekaista että hellurei ja hellät tunteet!
  2. Jaaha!
    SkillaN kiittelee Texsanelin pullista, kehuu ja suosittelee niitä.
    Olen kontannut jopa penkin alle, mutta ei vain löydy edes pullan murua, mutta onhan sentään tätä Kahvipirtin maankuulua kahvia saatavissa.
    Kyllä se onneksi virkistää niin paljon, etten anna sumuisen sään tai vetisen maan vaikuttaa mielialaani. Riittää, kun ikkunat kyynelehtivät.

Täytynee sytyttää pari kynttilää, niin johan maailma valaistuu. Onneksi olemme molemmat kynttilähulluja. Minulla on astma, mutta ilmeisesti se on sen sortin tauti, että mieliala vaikuttaa siihen. Kynttilät luovat sellaista tunnelmaa, että on hyvä ja rauhallinen olo, eikä tule ähdistyksiä tai ahdistuksia.
    (Tiedoksi: koputin varmuuden vuoksi maalaamatonta puuta.)

Olen pohdiskellut, minkä vuoksi ihminen toimii eri lailla kuin luonto.
    Talvella luonto riisuutuu, mutta ihminen pukee lisää vaatetta niskaansa.
    Keväällä luonto koristautuu täyteen kukoistukseensa, mutta ihminen riisuu vaatteet niin vähiin kuin suinkin kehtaa.
    Eikös suvella olisi mahdollisimman paksu turkisvaate paras mahdollinen, niin ei pääsisi lämmin liki?

Kappas vaan! Minulta alkavat sanat loppua, kun täytyy käyttää kahteen kertaan, ja minä kun sentään kerran jos toisenkin kinasin isäni kanssa siitä, kumpi on rikkaampi kieli; suomi vai ruotsi. Ratkaisemattomaksi se kiista jäi, mutta katson voitokseni sen,
    että isäni innostui kirjoittamaan paikalliseen lehteen muutaman matkakertomuksen,
    ja jos suomenmaikkani olisi arvostellut ne, olisi isä ainakin kahdeksan plus saanut.

Reipasta syksyn jatkoa toivottaa myös Puskasuleima.
  3. Anteeksi! Tuli lyöntivirhe. Gordionin solmuhan se oli!