Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Huomenta jälleen.
    Tällä kertaa lahjusvekkarini toimi moitteettomasti. Aikataulut vain eivät oikein pitäneet paikkansa, kun Sveitsi piti jääkiekossa pintansa ihan ylimääräisiin koukeroihin asti. Etukäteenhän Kanadan voiton piti olla läpihuutojuttu.
    Sitten katsottiin half pipe -sankareitten mitalinripustajaiset.
    Katselin aiemmin Peetun kisaamista, ja nautin siitä nuoruuden innosta ja ilosta, jolla hän osuutensa kilpaili. Se oli urheilua parhaimmillaan: liikunnan riemua, taitoa ja uhkarohkeuttakin. Ei ole nuorimies leipiintynyt. Onnea, onnea oikein olan takaa!
    Luin lehdestä, että Hyvinkää lahjoittaa hopemitalipojalleen 3500 euroa. Lisänä rikka rokassa, mutta olisi se voinut sentään olla edes viisi tonnia.

Omasta suosikistani Zhenja Plushenkosta tuli myös hopeamitalisti. Vaikka toivoinkin hänelle kultaa, on hopea niin pitkän poissaolon jälkeen kelpo saavutus. Taito oli tallella ja virtuaalihalaukset paikallaan!

Olen aina ollut onnellinen siitä, ettei minusta tullut rekkakuskia. Se on rakas ja vastuullinen ammatti.
    Nyt iloitsen siitä, etten ole myöskään taitoluistelun tuomari. Ei ole helppoa sekään, kyllä taso niin korkea on.

Saa nähdä, miten Pirttimme epävirallisessa presidenttikisassa käy. Mielestäni ainakin tässä vaiheessa
    Rouva Ylikypsä johtaa rinnanmitalla. Onkohan tulossa lisää osallistujia?
    Kultarannassa olen käynyt luokkaretkellä, mutta ei siellä mitään presidenttiä näkynyt. Ihan nolottaa tunnustaa, etten edes muista, kuka silloinen presidentti oli. Paasikiveä tosin epäilen...

Ja nyt loppuu lorvailu. Lähden tuulettamaan liinavaatteita ennen kuin taas alkaa tulla lunta.
    Oikein kaunista talvipäivää kaikille ja kiitos kahvista!
  2. Tiedon portaitten väliin on ollut hyvä prässätä neliapiloita.
    Totta puhuen sarja on kyllä meillä ollut muutenkin käytössä, ja Nykysuomen sanakirja taitaa olla perheemme luetuin teos.

Tuo, mitä ynnämuu mainitsi puvusta ja kravatista, pitää kyllä paikkansa.
    Kesällä 1956 poikaystäväni soitti ja kysyi, voiko hän tulla treffeille farkuissa!
    Ei ollut miesparka ennättänyt kotiin vaihtamaan kesäpukua päälleen, ja me olimme menossa Linnanmäelle.

1960-luvulla oli noloa, jos oli tuliterät farkut. Muuan työtoverini opiskeli Ateneumissa, ja hän kertoi varattomampien opiskelijoiden hankkivat rahaa kuluttamalla rikkaitten perheitten jälkeläisten upouudet farkut kuluneen näköisiksi. Köyhemmät kuulemma hinkkasivat farkkunsa puolipitoisiksi ihan itse.

Sitten tuli se varsinainen uusköyhäily, joka onkin kestänyt kauemmin kuin se yksi huulipuna, joka pysyi, pysyi ja pysyi. Farkut revittiin polvesta ja takamuksen alta. Kauhukseni huomasin, että oma lapsenlapsenikin piti viime suvena itse repimiään farkkuja!

* * *
    Yritin tullessani katsoa, näkyisikö taivaalla tähtiä. Ei näkynyt, mutta minä kyllä näin niitä sen jälkeen, kun pimeällä kuistilla joku kävi kimppuuni niin, että päät kolahtivat yhteen. Oli hyvä, etteivät refleksini toimineet enkä niin ollen tintannut
    meri-kukkaa, joka seisoi kuistilla halaamassa lämpimästi kaikki Pirttiin tulijat.
    Ihan mukava halaushan se oli. Minulla vain mielikuvitus lensi väärään suuntaan. Täytynee vähentää dekkarien lukemista ja telkkarin töllöttämistä.

Siis kiitos halauksesta ja lämmin tervehdys Pirttiin tulijoille.
  3. Meillä ei ole kukkoja eikä muita kanoja kuin minä, mutta veikeä pupurivi nököttää maustehyllyllä ja toivottaa aamuisin tervetulleeksi keittiöön. Tekijällä on ollut taito hyppysissä. (Ja on edelleenkin!) Minun sormillani ei niitä näprättäisi.
    Näillä tietämisillä olen varma, että kukot tekevät kauppansa.

Eilen menin ihmisten aikaan nukkumaan ja hämmästyksekseni heräsin juuri, kun FST:ltä alkoi taitoluistelu. Kun suosikkini Zhenja oli luistellut, jaksoin vielä katsoa seuraavankin.
    Vedin matkavekkarini herättämään puoli kahdeksalta ja painuin pehkuihin.
    Omia aikojani heräsin vähän ennen puolta yhdeksää, ja kellokin alkoi piristä vähän sen jälkeen. Herätysviisari oli kyllä puoli kahdeksassa, joten vekkarini on vanhuuttaan alkanut kronata. Onhan siitä jo muutama vuosikymmen, kun sain sen joululahjukseksi, eikä se todellakaan ollut mikään tusinatavara. Hyvin on pelannut tähän asti.

Lunta ripottelee harvakseltaan. Pakkasta on -8,4, hyvä ulkoiluilma siis. Ei tule vilu eikä suru puseroon. Ilmeisesti varmuuden välttämiseksi pojaltamme on muutamana iltana tullut hassunhauskoja sähköposteja.
    Eilen tuli kaupan asiakkaiden ilmoitustalulta valokuvattu lappunen:
    "Myydään Ensyclopedia-sanakirja tarpeettomana.
    Menin viime viikolla naimisiin, ja vaimoni tuntuu tietävän kaiken."

Olenkohan minä nyt kirjoittanut kaiken mahdollisen?
    Ai niin! Eilen kävi harakkani pitkästä aikaa kurkistamassa mutta ei jäänyt pihaan tepastelemaan. Oli kuitenkin mukava nähdä siitä edes vilahdus.

Nähdään mekin taas pian Kahvipirtissä. Lupsakkaa päivää teille kaikille!
  4. Itse avasin silmäni kuuden aikoihin ja pääsin osallistumaan avajaisten lopettajaisiin. Hulppeaa oli meno ja aika omaleimaista, kyllä sitä katseli. Öitä en kuitenkaan ala valvoa enkä hirveästi prenikoita suomalaisilta odota.

Sen sijaan yhdyn kannattamaan meri-kukan esitystä tupeloitsijoiden palkitsemisesta. Sarjoja voisi olla kaksi: yksin töppääjät ja kaksin töppääjät.
    Oletan, että minulla on edellytykset sijoittua kummassakin sarjassa, sillä läppärissäni on sen verran pienet näppäimet, että väkisin tuppaa tulemaan kaksi kirjainta yhdellä näpäytyksellä. Koko ajan saa olla silmä kovana ja korjata tuplalyönnit.
    Koneellani on useampi käyttäjä, joista voisin valita kaverin kaksin töppääjä-kisaan, ja mitalisija siinäkin häämöttäisi.
    Ehkä olisi syytä palkita myös sellaiset uuslukutaidottomat, joiden takia tekstin kirjoittaja joutuu tarkistamaan oman viestinsä.
    (Sorry, SkillaN! Kyllä vika oli täällä. On vielä määrittelemättä, sijaitseeko se aivoissa vai silmissä. Mutta myöntäkää, että erikoinen lukutaito täytyy ihmisellä olla, että lukee Keski-Suomen keskisormeksi!)

Kahvi tuoksahti nenääni. Tulkaapa toisetkin juomaan. Toin maistiaisiksi muutaman laskiaispullan. Huomenna tuon isomman satsin. Mantelimassaa on noissa pullissa, jotka ovat mustalla lasilautasella. Vihreällä lautasella ovat vadelmahillotäytteiset. (M niin kuin manteli ja musta, V niin kuin vadelma ja vihreä)

Olen vasta kunnolla heräämässä ja arvelen, etten toheltaessani muistanut toivottaa hyviä huomeniakaan. Siispä: Hyvää huomenta!