Mitä eroa on laseilla jotka on ostettu prismasta ja jotka on optikolta reseptillä? Itse tarvitsisin lukulasit. Kannattaako vain käydä ostamassa ne jotka tuntuu hyviltä vai mennä optikolle näöntarkastukseen?
Mitä eroa laseilla silmälasiliikkeissä ja kaupoissa
7
108
Vastaukset
- Anonyymi
Optikolla selvitetään millainen näkökyky on, ja sitä kautta saa ostettua itselle, omalle näölle oikean vahvuiset silmälasit.
Kaupan lasit on ehkä enemmänkin sellainen ensiapu. Ja niillä saattaa onnistua tekemään näkökyvylle haittaa, jos huono tuuri käy.
Oma näkö on parasta selvittää joko optikolla, tai sitten ihan silmälääkärillä.
Suosittelen, jos vain on varaa mennä tutkituttamaan näkö ja ostaa kunnolliset lasit.- Anonyymi
"Ja niillä saattaa onnistua tekemään näkökyvylle haittaa, jos huono tuuri käy." Tämä lause on osoitettu pelkäksi optikoiden mainos- paskapuheeksi. Ne tiimarin lukulasit ovat ihan hyvä valinta jos ei halua laittaa satoja euroja niihin silmälasiliikkeiden laseihin, jos niilä vain pärjää ja tarvitse niitä ainoastaan lukemiseen tms.
Itse olen jo yli kuusikymppinen ja noin viisikymppisestä asit olen noita markettilaseja käyttänyt ja hyvin tullut niillä toimeen. Mitään vahinkoa ei ole silmilleni niillä tapahtunut. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Ja niillä saattaa onnistua tekemään näkökyvylle haittaa, jos huono tuuri käy." Tämä lause on osoitettu pelkäksi optikoiden mainos- paskapuheeksi. Ne tiimarin lukulasit ovat ihan hyvä valinta jos ei halua laittaa satoja euroja niihin silmälasiliikkeiden laseihin, jos niilä vain pärjää ja tarvitse niitä ainoastaan lukemiseen tms.
Itse olen jo yli kuusikymppinen ja noin viisikymppisestä asit olen noita markettilaseja käyttänyt ja hyvin tullut niillä toimeen. Mitään vahinkoa ei ole silmilleni niillä tapahtunut.En kyllä väittänytkään, että kaikki saisivat niistä haittaa.
Lukulaseiksi Tiimarin lasitkin ihan ok, jos ei lue ihan tajuttoman paljon.
Enkä mainosta mitään optikoita tms., lähinnä ajattelen ihmisten näköä. Jokainen toki tekee kuten itse haluaa, ei kuulu minulle.
Jos joku kysyy neuvoa, niin siihen voi vastata, neuvoa ei ole pakko noudattaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse olen jo yli kuusikymppinen ja noin viisikymppisestä asit olen noita markettilaseja käyttänyt ja hyvin tullut niillä toimeen. Mitään vahinkoa ei ole silmilleni niillä tapahtunut.Vielä ehtii vahinkoa tulemaan...
- Anonyymi
Kyllä minäkin neuvoisin optikolle. Saat juuri sinun silmillesi ja kasvoillesi sovitetut lasit, joita on mukava käyttää. Optikko tutkii näön ja määrittää oikean vahvuiset linssit. Kehykset valitaan ja säädetään juuri sinun kasvoillesi, ettei ole liian väljät tai puristavat, vaan pysyvät mukavasti paikoillaan.
Prismastakin voit lasit ostaa ensi hätään. Siitä näet, kuinka halpatavara toimii. Siltikin olisi hyvä ajatus käydä optikolla, että tiedät, minkä vahvuiset lasit on sinulle hyvät. - AnonyymiUUSI
Pääsin lähetteen avulla ikänäköleikkaukseen. Käytän Tokmannin silmälaseja pientä tekstiä lukiessa.
Olen kuullut, etteivät kaikki ikäihmiset anna koskea silmiinsä. Ihan höpöhöpöä. Silmäkirurgi tuli pääkaupunkiseudulta.
Tottakai uskalsin kun kaikki mull tehyt leikkaukset ovat onnistuneet.
Pitää maata rötköttää vaan leikkausten aikana niin rentona kuin maholliist niin lääkäreiden työtkin onnistuvat hienosti.
ja ja. - AnonyymiUUSI
Optikolle ehdottomasti. Silmissä on usein pientä eroa eli tarvii erivahvuiset linssit. Lisäksi optikko mittaa linsseihin silmien paikat, eli näön korjaus on aina optimoidulla paikalla. Tosin nykyään saa olla tarkkana, noi lasit hiotaan halvalla virossa, niin ei aina parhaimmalla mahdollisella tehty. Lukulasit on nykyään vähän eri asia kun jotain 20 vuotta sitten, kun niitä käytettiin vain sillon tällön. Lähityöskentely on niin paljon lisääntynyt. Ite joudun pitään laseja töissä lähes jatkuvasti eli mitään halpismalleja ei voi käyttää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1566022
- 755349
- 994355
Miten mä olisin
Rohkeampi lähestymään häntä. En tiedä. En osaa nykyään edes tikusta tehdä asiaa vaan käyttäydyn päin vastoin välttelen.753740Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv603398- 443000
- 152347
Yritän tänään laittaa taajuudet kohdilleen
Jotta törmätään kirjaimellisesti. Ei tätä kestä enää perttikään. Olet rakas ❤️582099- 462015
Onko kaivattusi
kyltymätön nainen, pystyisitkö olemaan hänelle loputon mies, vai meneekö toisinpäin.381773