Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Toivontäyteistä torstaita!

Eilen en päässyt sisälle kuin kolmennella yrittämällä. Kun vihdoin olin saanut sepustukseni valmiiksi, se lennähti bittitaivaaseen. Kiukkuisena siirryin parvekkeelle, ja eikös vain silmiini osunut oikea kultasade. Kultaisia siruja lenteli naapuritalon takaa, ja ne sirpaleet kimmelsivät vielä maassakin. Ehdin jo epäillä, että jossakin parvekkeella lapset silppuavat kultafoliota, kunnes tajusin, että tuulen ja auringon yhteistyönä koivujen lehdet loistivat kullan värisinä.

Kovin ovat lehtipuut harvenneet. Kohta on taas se vuodenaika, jolloin syrjästäkatsoja ei pystyisi päättelemään, onko myöhäinen syksy vai varhainen kevät.
    Yöllä on ollut ja taitaa vieläkin olla pakkasta. Luonnontilassa oleva sarka on osittain kuuran peitossa, mutta vielä tuo aurinko sen verran lämmittää, että loputkin hallanhunnut sulavat.

Luin eilen ajan määritelmän: Aika on etäisyyttä hetkien välissä. Aistimme sen eri tavoin eri tilanteissa.
    Minä aistin eilisen päivän tiistaiksi. Johtui varmaan siitä, että podin tiistaina unitautia ja nukuin lähes koko päivän. Jonkinlaisia töitäkin olisi ollut, mutta minä osoitin rohkeutta menemällä työn viereen maate.

Tänään on pakko tehdä hieman toimistotöitä eli arkistoida maksettuja laskuja ja (kiitos S-N) peruuttaa yhden lehden tilaus. Täytyy varmaan tehdä huoneentaulu, jossa kielletään tilaamasta tutustumistarjouksia. En tarkkaan ottaen tiedä, mihin numeroon tilaukseni päättyy, mutta onneksi löysin lehden www-osoitteen. Eiköhän peruutus sitä kauttaa osu oikeaan paikkaan.

Ja nyt alan peruutella itseäni kotiinpäin. Kiittelen vain trahteerauksesta ja toivotan aurinkoista päivää kaikkilalle.
  2. Siinä se taas liitää.
    Ampaiseen syöksyyn,
    luulee olevansa nuoli tai suihkukone.
    Lehahtaa koivunoksalle,
    keikuttaa pyrstöään.
    Kiitää kohti ikkunaa
    ja väistää viime tipassa.
    Kököttää ikkunalaudalla
    kuin kysyen: - Näitkös?
    Näin minä.
    Sen touhujahan olen ajattoman ajan tarkkaillut.
    Raskain siivenlyönnein se laskeutuu maahan
    ja tepastelee arvokkaasti frakissaan.
    Tulisipa vielä kissa!
    Sitä on hauska kiusata,
    marssia sen perässä,
    pysähtyä, kun se pysähtyy
    ja taas jatkaa.
    Sellainen sinä olet,
    ystäväni harakka.
  3. Kaunista huomenta. Pakkasta on ollut täälläkin viime yönä. Vihreä peltosarka on saanut kauniin utuisenharmaan sävyn, ja pakkasen puremia keltalehtiä putoilee harvakseltaan koivuista. Aurinko paistaa.

Mukavaa, että Uzsma on lähettänyt näytteen olemassaolostaan. Olemme mieheni kanssa Pakistanin tapahtumia seuratessamme aina pohtineet, mitenkähän Uzsma jaksaa, ja toivoneet, että hänen kotiseudullaan olisi rauhallista.
    Vaikka siellä lämpö väreileekin 35 asteen vaiheilla, lähetämme kuitenkin Sinulle lämpimät terveiset!

Täälläkin ovat vaihteeksi tunteet kuumenneet sen verran, että mahdolliset turhat julkkikset eivät ole mahtuneet iltapäivälehtien lööppeihin.
    On hyvä, että tämäkin "maan tapa" pengotaan juurta jaksaen. Toivottavasti myrsky myllertää vesilasissa sen verran, että asioihin saadaan korjaus.
    En tiedä, olenko kerettiläinen, mutta mielestäni puoluetuki ~ niin tasapuolisten mahdollisuuksien luomisella kuin sitä perusteltiinkin ~ on kaiken pahan alku. Sen jälkeenhän varsinkaan vasemmistopuolueet eivät ole tarvinneet jäsenistöä muuhun kuin vaalikarjaksi.

Vieläköhän tässä riittää merkkejä, kun ajatus lentää asiasta jopa kuudenteenkin...
    Olen ajatellut, että sellaiset himoraatajat kuin SkillaN ja Irkku eivät kelpaa LLL:ään kuin varoittaviksi esimerkeiksi.
    Joskus tällaisen aktiivijäsenen mieleen tulee kysymys, että pitäisikö oikein mennä nurkkaan häpeämään. Onneksi olen aika häpeämätön. Jos olisin varma, ettei meillä kukaan sotke paikkoja ennen joulua, kutsuisin vähänkään häpeämättä rva Ylikypsän tekemään meilläkin joulusiivouksen sitten, kun hän on saattanut kotinsa joulukuntoon.

Onneksi jouluun on vielä pitkä aika. Nyt vain ihailen kotomaamme kaunista luontoa.
    Sen verran mainitsen, että tuo pöydän kulmalla oleva joulupaketti on tarkoitettu meri-kukalle. Siinä on pakka paperinenäliinoja. Toivottavasti ne riittävät siihen saakka, että varjo-olentoni saa hankituksi oikein hienon pitsinästyykin pilalle menneen tilalle.

Oikein valoisaa mieltä kaikille. Nauttikaa tästä ihanasta syksystä!