Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Siis heinäkuun viimeistä. Kesä sentään jatkuu.
    Tulinpa sopivasti, kun on tarjolla iso laatikollinen vadelmaleivoksia. Kiitosta kovasti.
    Jos SkillaNilla joskus on hiukan kiireettömämpi aika, aion ruinata häntä leipomaan kunnon kalakukon. On ihan hänen oma syynsä, että näitten makeitten tarjoomusten keskellä tulee kalakukko mieleen. Mitäs tarjoili Kivitipussa niin ihanaa kalakukkoa, että meikäläisestä tuli ikuinen kalakukon ystävä!

Olenkohan nähnyt unta, vai mielikuvitusko on tehnyt tepposet, kun minulla on sellainen muistikuva, että viime vuonna syksyn korvalla vietettiin Kahvipirtissä oikein juhlaviikkoja. Olisivatkohan olleet neitsytjuhlat?
    Valistakaapa viisaammat, pitääkö mielikuvani paikkansa, ja jos pitää, olisiko syytä tänäkin vuonna järjestää neitsyitten juhlaviikot!
    (Jos vaikka olisi tarjolla sitä kalakukkoa...)

EU:ssa kuulemma valmistellaan päätöstä, että kalakukot on myytävä valmistuspäivänä. Jos sellainen parakraahvi menee läpi, niin minä ainakin lainaan naapurilta haulikon, nappaan tienvarren pinosta halon ja lähden Brysseliin opettamaan mitä kuuluu ja kuka käskee!
    Voihan se tietysti olla silmänlumettakin: suomalaiset saavat kokea kalakukkosodassa riemukkaan voiton, ja samalla ajetaan läpi jokin törkeäntärkeä päätös...

Luulette varmaan, että olen nälkäinen, kun aiheeni pyörivät sapuskan ympärillä.
    Ehei! Kyllä tässä jo on laitettu murua rinnan alle.
    Nyt poistun nopeasti pirtistä, etten lankea syömään itseäni täpötäyteen.

Kiitos kahvista ja tarjoomuksista!
    Aurinkoisia suvipäiviä!
  2. On tämä muikava asuinpaikka. Ei ole juurikaan näkynyt muita ötököitä kuin ne näkymättömät pikkueliöt, jotka tuhoavat isännän nousuhumalaa. Pitäisi keksiä jokin torjunta-aine, mutta taloon on tulossa ulkoikkunoiden maalaus, joten köynnökset joudutaan kuitenkin poistamaan.
    Kannattaiskohan ensi vuonna kylvää krasseja?

Naapurin saralla heilui viikko sitten heinämies traktorillaan, päivässä olivat heinät kuivia ja korjattu pois. Rusehtava sänki vain jäi, mutta luonto on korjannut arven. Taas on sarka vihreä.

Tuuli keinuttaa hiljalleen koivujen oksia, ja haapojen lehdet soittavat kissapolskaa.
    Taivaalla leijuu pelkästään poutapilviä. Kesä on siis tänäänkin kauneimmillaan.

Heräsin aamulla viiden jälkeen, mutta hetken harkinnan jälkeen päätin vielä kokeilla onnistunko ottamaan tunnin nokkaunet. Onnistuin yli odotusten; nukuin kymmeneen!
    No, sanotaanhan sitä, että kun nuorena(!!) nukkuu, on kuin rahaa pankkiin pistäisi.

Jos joku kysyisi, missä olin, kun joku kuuluisuus kuoli, en osaisi vastata. Sen sijaan tiedän, missä parin vuosikymmenen aikana olimme heinäkuun kuudentenatoista.
    Olimme Ikaalisissa enoni ja tätini kesäkodissa viettämässä Reinon-päivää.
    He olivat kummejani, ja melkein perinteeksi tuli, että enon nimipäiviksi mentiin Poltille. Niistä päivistä on jäänyt mieleen, että silloin oli aina juuri samanlainen suvipäivä kuin on tänäänkin.

Taidanpa ottaa kupillisen kahvia ja skoolata sillä Reino-enon ja Taina-tädin muistolle.
    Ja skoolaanpa samoin tein kaikille tutuille ja tuntemattomillekin.
    Hölkyn kölkyn!
  3. Kaunis päivä onkin. Vaari ja pojanpoika ovat lähdössä lenkille, ja minunkin elämälläni on taas tarkoitus. Herrat nimittäin ilmoittivat haluavansa lenkiltä palattuaan pannukakkkua. Saamansa pitää.
    Kyllä sitä nyt jaksaa paistaa, kun olen nukkunut viime yönä kaksitoista tuntia.
    Sivistykseeni jäi kyllä vieläkin aukko: Tuulen viemää on edelleen näkemättä, sillä katselin sen alkaessa jo lapsille sallituja unia.

Kaivelin lukemisen puutteessa kirjahyllyjemme takimmaisia pinoja ja löysin Sverre Holmsenin "Laulavat korallit". Äiti oli sen ostanut v. 1946, ja ihmettelen, että se on jäänyt minulta lukematta. Olisiko äiti piilottanut sen ajatellessaan, että siinä olisi piste iin päälle eli tulevalle uralleni. Olinhan jo lapsena suuntautunut rakennusalalle, ja tuulentupia ja pilvilinnoja tuppaan rakentelemaan edelleenkin.
    Valitettavasti vain elämä asettaa rajoituksia. Enää ei tulisi mieleenkään kinata, matkustetaanko maailman ympäri luksus- vai ensimmäisessä luokassa sitten, kun saamme lottovoiton. Varmuudella junamatka Vladivostokiinkin jää tekemättä, ja tuskin tulee lähdetyksi Niilin-risteilyllekään.
    Onneksi on kirjoja ja telkkarissa matkakuvauksia, vaikka eiväthän toisten unelmat ole omien veroisia. Lainaunelmissa on kuitenkin se hyvä puoli, ettei niihin pety.

Haa! Rakas ystäväni Harakka tuli ikkunan alle hyppelehtimään. Sen toilailuja jaksaa katsoa vaikka kuinka kauan. Lintuja seuratessa kuluun aika kuin siivillä.
    Pari iltaa sitten istuimme poikani kanssa parvekkeella, kun yht´äkkiä alkoi lintujen ylilento. Uskokaa tai älkää, mutta se parvi oli leveämpi kuin talo ja varmasti ainakin kilometrin pituinen. Lintuja oli valehtelematta ainakin tuhat!
    Kerran olen nähnyt vastaavan tilhiparven, mutta tilhiä nämä eivät olleet, eivät myöskään variksia tai rastaita. Poikani arveli, että ne olisivat tiiroja, ja niiden ulkonäkö kyllä sopi mustaan tiiraan, mutta täällä ei ole lintujärviä eikä merenlahtia lähelläkään.
    No, olivat mitä olivat, mutta oli se aikamoinen elämys!

Harakkani on häipynyt, ja niin häivyn minäkin vahtimaan, ettei pannukakku pala.
    Hyvät päivänjatkot!