Vapaa kuvaus

Olen syntymähumalassa mutta en ympäristölle vaarallinen. Luonteeltani olen erittäin optimistinen pessimisti. Perusvärit: kalkkilaivan kapteenin ja maantien väri Kirjoitan pelkästään rekatulla nikilläni. Puskasta huutelee varjo-olentoni Puskasuleima, jolla on lupa mollata persoonaani kunhan tekee sen kotipaikkakunnan murteella. Olen oppinut tuntemaan täällä aivan ihania ihmisiä sekä virtuaalihenkilöinä että osan myös livenä. Omasta ja Puskasuleiman puolesta lähetän lämpimät terveiset kaikille. Palstoilla tavataan! Suosikkibändit/artistit: Hvorostovsky Suosikkileffat: Tuntematon sotilas, Kurjet lentävät Lempikirjat: Tuntematon Sotilas, Rikos Ja Rangaistus, Kilpi ja miekka Vapaa-aikanani: Eläkeläisen elämähän on yhtä vapaa-aikaa Suosikkipalstat Suomi24 Keskusteluissa: Kaupungit ja kunnat, Kahvipirtti Katson tv:stä mieluiten: Sydämen asialla, saksalaisdekkareita, luonto- ja matkailuohjelmia Kotieläimet: Villakoirat sänkyjen alla En pidä: Ei tule nyt mieleen muuta kuin kieroilu Parhaat matkakohteet: Suomen Lappi, Bulgaria, Berliini. Tosin aika merkittävältä kokemukselta tuntui seistä Kiinan muurillakin. Ruoka & juoma: Kaurapuuro ja maito Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Työskentelen: Oloneuvoksetar Ase tai siviilipalvelus: Itsellä ei palvelusta, mutta mieheni on lääketieteen ja kirurgian sattumakorpraali (nostoväessä) Yhdistykset/kerhot: Eläkeläiset Siviilisääty: Varattu Lapset: ---

Aloituksia

28

Kommenttia

3298

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Onnea, Amadeus!
  2. Olen viime päivinä ravistellut ikivanhaa kuumemittaria, kun ranteeni taitaa olla löysempi kuin potilaani ranne. Miesparka on ollut nyt viikon kuumeisena eikä osaa ottaa elämäänsä löysin rantein. Tänään taitaa olla ensimmäinen kuumeeton päivä, ja nyt hän jo kertoo itselleen päivän urakan.
    Tolkuta siinä sitten, että parasta olisi potea niin kauan kuin uni maittaa ja että aina pitäisi pitää yksi kuumeeton päivä ennen kuin alkaa huhkia.

Onneksi Helmi linkitti tien Georg Otsin tunnelmiin. Muistui mieleeni se aika, jolloin mieheni kamppaili elämästään infarktin kourissa. Vannoin silloin, että jos hän selviää, hän saa jättää vaikka kaikki kaappien ovet ja piironkien laatikot auki ja olla juuri niin jänkkäjoonas kuin haluaa.
    Aina en kuitenkaan lupaustani muista.
    Sellainen kolmen minuutin myrsky meillä eilenkin oli vesilasissa. Iso mies kiukutteli kuin pikkupoika, ettei häntä noteerata tässä huushollissa, kun hänen ei anneta tehdä mitään.
    Ärähdin herra puolisolleni, ettei hän ole paras mutta ainoa mieheni, ja haluaisin hänen paranevan mahdollisimman pian, jotta pääsisin pomottamaan häntä.
    Toljotimme hetken toisiamme, ja sitten tuli nauru, ja mies meni mukisematta sänkyyn ja nukahti heti.

Aamulla heräsin Georg Otsin lauluun. Kahvi oli valmista, ja puoliso ilmoitti järeästi pesevänsä tänään parvekelasit.
    Pesköön!
    Lähden tästä jatkamaan eilistä urakkaani ja toivotan kaikille terveille ja sairaille oikein ihanaa päivää.
  3. Nimittäin vanhojen ketjujen nosteleminen. Oli nytkin niin antoisa aihe, että osallistuin keskusteluun päivämääriä tutkimatta.
    Olisi pitänyt! Olin kirjoittanut samasta aiheesta samat asiat jo vuosi sitten.
    Ei auttanut muu kuin poistaa.
    Sen verran opin, että tästä lähtien kannattaa tarkastaa päivämäärät.
    Mistäpä sen tietää, vaikka joskus ikivanha kärpänen muuttuisi härkäseksi, kun vanhoja tonkii.
  4. Päivää jälleen! Tuli mieleen SkillaNin orkesterista lastenlaulu, jossa metsän väki piti laulajaiset. Se oli sellainen reipas eläinten musisointi. Herkempää soittelua tarjoavat puut ja kukkaset. En ole tullut ajatelleeksikaan, että haapa on pianisti, mutta tottahan se on!

Täällä on tapahtunut vaikka mitä. Mukava naapuri oli seitsemässätoista poikennut kahvilla, ja dipl. kahvinkeittäjämme on haukkunut itseään. Jos hän vielä kerran väittää olevansa tylsä ja väritön, otan purkillisen sinistä maalia ja tatuoin hänet.
    Kun hän vihdoin on saanut sinisen hinkatuksi, on seurauksena punoittava iho.
    Hemmetti, pitäähän täällä muutama rauhallinen ja asiallinenkin kirjoittaja olla!

Meillä saattaa olla samanlainen ilmapuntari kuin Jatan kotona. Minä sitä naputtelen, ja nyt se näyttää vaihtelevaa. Vaihteeksi tulikin jo vähän vettä, ja ilma raikastui.
    Kovin tummalta näyttää taivaanranta, mutta tuskin tämä kesä vielä on ohi, vaikkei lämmintä olekaan kuin 15 ja risat.
    Eipä sillä syksyä minä rakastan eniten, kun pihlajat ovat täynnä marjoja, ja ruska kirjoo maisemat. Siinä vain on se heikko puoli, että se kestää kesääkin lyhyemmän ajan, ja sitten tulevat mustat kynnöspellot ja niskaan puoava taivas.
    Kesän jälkeen on sentään odotettavissa se ruska!

Terveisiä vain Hiljaiselle rouvalle ja myös äänekkäälle. Anselmi voisi joskus tuoda sen Amaliansa Pirttiin kahville, niin voisimme hänen kanssaan keskustella aviomiehistä, jotka väittävät vaimojensa kuorsaavan...
    Juu! Oikein paljon terveisiä ja miellyttävää perjantaita koko revohkalle!
  5. Hyvää iltaa, yötä tai aamua? (Tarpeeton pyyhittään yli)

Tässä on taas vaihteeksi ollut muutama päivä matalalentoa. Hikihän siinä näillä helteillä tulee. Kävimme pikapikaa Tallinnassa ja nautimme auringosta ja raittiista meri-ilmasta paatin kannella. Nyt on sitten mies kuumeessa, sillä viimassa tulee helteelläkin vilu, varsinkin kun hän ei katsonut tarvitsevansa lyhythihaisen paidan lisäksi puseroa vaan jätti sen autoon.
    Vaikkei minulla ollut tanssikenkiä, tanssahdimme kuitenkin yhden valssin. Tanssilattia oli tupaten täynnä ja niin oli koko laivakin.
    Kovin oli liikunallinen reissu. Lenkkeiltiin taas parin viikon edestä, ja iltapäivällä jo maistui ruokakin.

Torstaiksi oli tullut yllätyskutsu fysioterapeutille, ja voimille sekin otti, kun taas oli edessä kaupunkimatka.
    Nukahdin kesken Lea Sommerin, mutta heräsin valvomaan eurodekkarin.
    Virkeä on olo vieläkin, ja taidankin lähteä parvekkeelle odottelemaan joko valkenee kaukainen ranta...

Vielä ei ole niin valoisaa, että näkisi partsilla täytellä kuvaristikoita, mutta hyvin lupaava on se pohjoisen taivaanrannan osa, joka ikkunastani näkyy.
    Nauttikaa (ja kyllähän te nautittekin) kaikki, jotka asutte yöttömän yön alueilla, ja myös te, joilla on oma mansikkamaa. Täällä maksoivat mansikat viisi centtiä vailla kuusi euroa. Ei kannata pakastimeen hankkia. Eivät ne juurikaan ole halvempia, vaikka kävisi itse poimimassa.

Ei mutta ihan totta: selvästi on yön pimein hetki ohitse. Siis jo valkenee!
  6. Huomenta! Helle jatkuu, ja niinhän kesällä pitääkin. Tosin joillakin saattaa olla sellaisia sairauksia, ettei niihin kuumuus tee hyvää. Jonkin verran ottaa itsellenikin voimille - ainakin tänään, kun olen silityspuuhissa.
    En uskalla kertoa, että olen korjaillut vanhoja lumppujuani, kun uusia ei löydy. Mitä minä sitten päälleni vedän, jos museovirasto takavarikoi rytkyni?!

Lokarille toivotan oikein hyvää lomaa ja Irkulta kysyn, minne hän on unohtanut upeat tunturimme.
    Suomi on sen verran pitkä maa, että maisemat ovat monimuotoisia ja omalla tavallaan kauniita tai vaikuttavia.
    En lähde väittämään, että Karpaatit tai Balkanin vuoristo eivät olisi tehneet vaikutusta, mutta mielestäni Lappia ei voita mikään.

Mutta makuasiat ovat makuasioita kuten niillä kahdella saksalaisella, jotka olivat lomailleet Pohjois-Karjalassa. Toinen oli sitä mieltä, että oli ollut äärettömän yksitoikkoista - vettä ja vaaroja, vettä ja vaaroja.
    Toinen puolestaan oli aivan haltioissaan maisemien kauneudesta - vettä ja vaaroja, vettä ja vaaroja!

Kun mennään väenpaljouteen, niin Helsingin kauppatori on paikka, jossa voi nauttia kuljeskelemalla, ihmisiä katselemalla ja ennen kaikkea torikahvilassa istumalla - kunhan osaa suojella lihapiirakkansa tai possunsa lokeilta.

Näin paljasjalkaisena maalaisena tekisi oikein hyvää lähteä yhdeksi päiväksi Helsinkiin turistiksi, ja nuorempana tulikin seikkailtua siellä ulkomaalaisten vieraitten kanssa. Nyt taitaisi ottaa Helsinki-päivä melkoisesti voimille, ainakin puolen viikon lepo olisi sen jälkeen tarpeen.

Nyt olen tässä levännyt ja kahvitellut ynnä kerännyt voimia. Siispä jatkamaan silittämistä.

Ihaninta kesää teille, hyvät ystävät ja kylän miehet!