Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
tublat
profiilit
tublat
tublat
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
27
Kommenttia
5230
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Eivät ole.Sukupuolella ei ole mitään merkitystä.Useinmiten vahvin(useinmiten henkisesti) koira on ylin,mutta sekään ei aina päde.
Urokset vaan tuppaa usein myötäilemään narttua,ja näyttää olevan usein vietävissä.
Fiksuja kun ovat,siinä asiassa :D
Muista elikoista en tiedä,kun ei kuulu repertuaariin.Noh,ihmisistä voisi sanoa,että kanattaisi ainakin ottaa oppia koirista :D
20.07.2011 09:45
No heh,kaikki kriteerit sitten täyttyy :D .Viekas,vajaamielinen ja fiksu :D
Olen siis valehdellut noin ja pidän koiriani auki ihan samalla lailla juoksuisena kuin muulloinkin.Jos lähtisi juoksuisena vetämään,niin en pitäisi muulloinkaan auki,koska se olisi sen merkki (ainakin itselleni),ettei koira olisi hallinnassa.
20.07.2011 09:39
Älä vaan vahingossakaan ehdota tuota jenkeille.Toteuttaisi takuuvarmasti :P
18.07.2011 20:30
Taitaa vissiin liittyä...
Juu loppuu,jos saa sen hapen loppumaan (hyi kauheeta juttua).
Tuon tyyppisillä vaan se periksi anto (ellei ihan tajua saa kankaalle) ei välttämättä ole ihan helppoa. Jo luonteenpiirteiden ja ehkä osalla kaulan lihasten (massan)kin vuoksi.
Tuli mieleen yksi lööppi jenkeistä,kun kaksi tutun rotuista oli teilannut(en muista oliko lopullisesti) isäntänsä.
Olikohan pappa harrastanut ja hapetusta,ja yksi "kaunis" kerta kaverukset päättikin,että hapetetaas nyt tuokin vaihteeksi,ja kunnolla...O_O
No joo,oikeesti,tiedä häntä tai häntää...
18.07.2011 20:19
Vähän huono olen antamaan yleispäteviä,kun minusta viimekädessä on niin yksilökohtasia moni juttu.
Mutta jos nyt jotain heittäis,niin ilmeisesti pannassa pito vaikeampi?
Kun joillain hallinta voi joskus pannassa olla parempi (toisilla taas kurkkarissa),niin jos nyt näyttää,että intoutuu enemmänkin tuontyyliseen,niin laittaisin kuonopannan niin kauaksi,että saa koissun niin hanskaan,että touhu loppuu(varsinkin jos siis isosta ja rajusta kyse).Kuonopannassa ei ainakaan saa kierroksia (jos sitä kurkkarilla saa),ja se hyvä puoli,että jos itse alkaa jänskättää liikkuminen tuon hepulin varalta,niin voi ottaa rennommin,kun tietää,että pysyy hyvin käsissä,eikä tarvi siis itse voimaa.
Mutta pääasia tietty,että alkaa vaan vahvistaa omaa asemaa ja minun vakineuvoni :D,opettaa ja treenaa ja vahvistaa sille koiralle kunnolla mitä haluaa.
18.07.2011 20:10
Siis herra otti koiranpennun kiinni ja rouva latas pyssyllä,ahah...
Tuli vaan mieleen,että mahtoiko herralla olla hyvätkin henkivakuutukset ja sillai mukavasti massia...
18.07.2011 19:53
Sanoisin,että riippuu koirasta.Voi hyvinkin käydä noin.
Jos on kyseessä vaikka koira,jolla on vahva taisteluhalu tai/ja tosissaan pyrkii päälle,niin "pieni" kuristus saattaapi vaan saada puhtia lisää.Toisaalta saattaa yhdistää ikävän tunteen vastapuoleen,ja siitä sitten enemmän kierroksia.
Vähän kuin joidenkin koirien vetäminen,oli kyseessä panta tai kurkkari,niin kun saadaan veto päälle,niin se itse veto/tunne kaulassa saa aikaan sen,että koira (osaltaan saattaa pyrkiä siitä poiskin) vetää vielä kovemmin.
18.07.2011 16:34
Samaa mieltä olen minäkin,että hihna olisi vain "näkymätön".
Mutta tähän kohtaan kiinnostaa kysyä,että jos et koskaan kiristä hihnaa,kun opetat koiraa liikkumaan siinä,niin miten koirasi on oppinut olemaan esim.vetämättä?
Toisaalta,jos koira itse vetää,niin se on mielestäni pakote siinä missä omistajankin kiristys.Tuskin koira eron tietää,miksi hihna kiristyy.
Riippuen tosin hihnapakotteesta,niin tunne siihen voi olla toki erilainen ihmisen pakotteella,kun koiran alkaessa itse vetää.
Mutta mitä sitten,kun se nojaa siihen pantaan?
18.07.2011 16:27
Tuosta sohvalle menosta sen verran,että itse käytän hieman samaa.
Eli ennakointi aina hyväksi.Jos näen,että koiralla soffa mielessä,niin silloin otan huomion pois ja kehun.Pennuilla aika paljon myös nanna/leikkipalkkaa.Jos taas on jo menossa,niin silloin kielto ja kun koira on taas maassa kunnolla,niin kehut (palkka).
Jos olisi sohvalla,niin kutsuisin pois,vähemmän iloisella äänellä ja kehut(palkka).
Tuo,jos koiran kanssa on jo ongelmia,niin kannattaa miettiä,mennäkö sitä vetelemään sieltä alas.Varsinkin jos on kyseessä iso koira.Pahimmillaan kun voi tulla silmille.
Kannattaisi saada suhde ainakin hyvään kuntoon,jos meinaa pakolle lähteä.
18.07.2011 16:13
Nyt en oikein kyllä vaan hiffaa,mikä tämän tekee omituseksi :D
Kun siellä kaikki tulokset näkyy,ja ottoajat.Kun avaa koiran kohdalta (mikä yleisin tapa järjestelmään meneville,kasvattajista kun lähtee),niin siinä ne kaikki näkyy.
Siellä pentueet listassa tosin näkyy koiran kohdalla viimeinen tulos,mutta toisaalta jos on osannut siihen astikkin memnnä,niin eiköhän hiffaa katsoa tiedot myös koirien kohdalta.
Ja pentuesivussakin näkyy jo koiran rekkari,mistä näkee heti ikää.
Jos taas ei ole pevisassa,niin ei näy valmiiksi terveýstulos (siis mikä pevisassa),mutta sekin näkyy heti kun nimen klikkaa.Eli sama litania päivämäärineen tulee näkyviin.
Että nyt en oikein hiffaa,mikä on tuossa kökköä vieläkään :D
ps.Minä vein melkein 14.v lekurille(sydän ollut aina ok,viimeksi tsekattiin n.10v).
Kuunteli myös sydämen,ihan koiran iän takia ja yleiskunnon mittauksen vuoksi.Ei edes ehdottanut ns.virallista tuon ikäiselle.
18.07.2011 12:12
Sorry,mutta en ymmärtänyt yhtään mitään :D
Mutta sen verran kiinnostaa,että voitko selventää? Puhutko nyt tämän vanhan edellisestä tuloksesta vai mitä. Nyt kun ei millään hiffaa ilman rautalankaa :D
Minä kun taas hehkutan tuota jalostusnettiä.Yksi parhaimmista asioista tuon lafkan osalta.Ja erinomainen tietopankki,että jää sitten osasta mutut pienemmälle ja saa omalta osaltaan mielikuvaa,mitä toimintaa tukee eli mistä pentunsa ostaa...
17.07.2011 20:48
Ylipäätään viestiketjuissa asiat rönsyilee ;)
Mutta oma viestini ei mennyt sen alle,mihin vastasin,eli tähän nimenomaiseen liittyen.
En tiedä miten muilla,mutta minulla on sen jälkeen kun palstauudistus oli,viestit pomppineet mihin sattuu.Välillä osuu sen alle,mihin pitääkin.Ärsyttävä homma,ja saattaa sotkea välillä asioita,tai kenelle tarkoitettu :/
Että siinä mielessä tosiaan omituinen.
17.07.2011 20:29
Ryhmässä sijoittuminen on toisaalta oma juttunsa.Koira kun voi olla hyvinkin upea rotunsa edustaja,mutta ryhmässä ei sijoitu.Rotuja kun on paljon mistä valita.Toiset rodut on myös tavalla tai toisella "enemmän näyttäviä",toiset vähemmän.Ja nuot mitkä vähemmän,niin ryhmässä harvemmin näkyy,vaikka olisikin upea rodukseen.
17.07.2011 12:56
Joo,tiedänkin,että on paikkoja,johon ei saa viedä.Mutta varsinaisesti lenkkeilypaikkoja en tiedä.Siksi kiinnostaakin,että missä ja mitä,jos näin on...
Ja tuossa kun puhuit nimenomaan pururadasta,niin kiinnosti kuulla,missä voi olla jokin erikoislupa,ihan oikeasti...
Joissakin kunnissa on vielä koiravero,tosin taitaa olla aika harvassa.
Minusta aika hölmö homma,miksi verotettaisiin.Välillisestihän koirat tuovat melkoisia rahamääriä myös verollisesti,kun käyttävät monia palveluita,joilla taas työllistetään paljon ihmisiä,joista taas tulee jo itsessään niitä verotuloja ;)
17.07.2011 12:33
Mielenkiinnosta kysyisin,että missä kaupungissa on joku erikoislupa,että pururadalla ei saa koiria ulkoiluttaa?
17.07.2011 09:44
Siksi vähän kysyinkin,kun ruokinta on vähän mielestäni sellainen juttu,että ei olisi pahitteeksi olla myös vähän kokemusta mistä puhuu ;)
On kuitenkin lukijoita,jotka lukee kuin piru raamattua ja keksii tehdä juuri lukemallaan tavalla ja sitten voi käydä köpelöstikkin...
Minäkin pidän lihaa hyvänä,ilman muuta.Mutta määrä on eri asia.Jos vaikka suhteuttaa tuon mainitsemasi lihamäärän kasvavan jättikoiran pentuun(ylipäätään luustovikoihin voimakkaasti taipuvaan rotuun),ja noin ruokkii,niin aika varma olen,että luuston p*skaksi saa.Kysyin myös siksi kokemuksia,että tiedän tuohon tyyliin muutamankin tapauksen luustovikoihin runsaasti taipuvissa roduissa,ja aikas mettään on menty...
" En tiedä onko..." On.Eikä pelkästään epäilys.Vaan jonkunlainenkin kiinnostus koiranruokintaan jokuselta vuosikymmeneltä,tapojen seuranta,ja mikä tärkeintä,omat kokemukset.Ja pääasiassa juuri mainitsemiltani ruokinnallisesti vaikeista roduista...
Prosenteilla ei tosin ruokita :D,mutta liika on liikaa,ja noilla määrillä se on mielestäni selkeästi jo sitä.
A-vitamiini tosiaan riittää,jos sitä saa normaalisti ruuasta.Silloin,jos lähdetään hoitamaan ihosairauksia,niin pitoisuudet voi olla tarvetta nostaa enemmän,varsinkin jonkun aikaa.JOS kyseessä on jo aikuinen koira.Kasvavalle ei kannata sitä lähteä tekemään.
C-vitamiini on yhtä kiistelty,kun muutkin ruokintaan liittyvät.Itse olen taas sitä mieltä,että koira ei sitä riittävästi aikaansaa.Myöskin silloin,jos hoidetaan jotain sairautta tai yritetään ehkäistä,niin puhutaan sen verran suurista pitoisuuksista,että lisä on hyväksi.Mm.c-vitamiini tukee kollageenin muodostumista,ja esim.ääriolosuhteissa,kuten kasvussa,se ei ole ollenkaan huono asia.
Tutkimukset on toki ihan mielenkiintoisia.Ja usein niitä tarvitaankin.Välillä niitä tulee,ja välillä niitä kumotaan.Koiranruokafirmatkin on tehneet paljon tutkimuksia.Joku firmakin on tehnyt tutkimuksen,johon perustuen heillä on ruoka,jolla elää selkeästi kauemmin kuin muilla safkoilla...
Mutta joo,tapoja on monia.
16.07.2011 17:55
Terve c.f !
Tosi kivalta kuulostava rasseli teillä :)
Tuosta 40 kilsan lenkistä,että siinä hyvä esimerkki,että ei se koko aina suhteessa ole liikkumiskapasiteettiin.Nykyinen oma pikkurotu on myös siitä hyvä esimerkki.Ja olikin yksi valintakriteeri.
Olikos teidän junnu jossain hoitsupaikassa,kun patikoijat uskalsi rasselia evästää :D
ps.melkoinen nikkikuva.Minulla on ollut joskus mukulana tuollanen :) Erinomainen kaveri olikin :)
16.07.2011 17:20
"Kovapäinen koira taas..."
Eiköhän tuo ole tempperamentti ja koulutuskysymys lähinnä.Ihan sama onko pehmopää vai kovapää.
Kivunsietokynnyskään ei ole kiinni niinkään kovuudesta,vaan on iha oma juttunsa.Mm.taistelukoirataustaisilla roduilla on jokusellakin korkea kipukynnys,ja ihan sama tässäkin onko pehmopää vai kova.
16.07.2011 17:13
Eipä ne viljat ihan tyhjiä kaloreita ole.Kannattaa ottaa selvän,mitä ne sisältää.
Sataprossaahan koirat ei niitä toki hyödynnä,mutta melko ison määrän kuiteskin.
Mutta hurjat on mainosjutut nykyään todellakin koiranruokabisneksessä :D
15.07.2011 18:57
"ulostuttaa",öh,ymmärsinkö nyt oikein :D
Jos puhut ulostamisesta,niin jäljet toki kuuluu korjata pois.Ihan jo kohteliastakin.
Mutta jos nyt puhutaan (ko?) lenkkeilyttämisestä,niin kyllä nykyisten järjestyssääntöjen mukaan saa ulkoiluttaa ihan pururadoilla.Ja siis lenkkipoluilla.Lenkkipoluthan voi olla myös sellaisia,ettei niitä ole varsinaisesti tekemällä tehtyjä,kuten pururadat.
15.07.2011 18:45
108 / 262