Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

27

Kommenttia

5230

1. Eivät ole.Sukupuolella ei ole mitään merkitystä.Useinmiten vahvin(useinmiten henkisesti) koira on ylin,mutta sekään ei aina päde.
    Urokset vaan tuppaa usein myötäilemään narttua,ja näyttää olevan usein vietävissä.
    Fiksuja kun ovat,siinä asiassa :D

Muista elikoista en tiedä,kun ei kuulu repertuaariin.Noh,ihmisistä voisi sanoa,että kanattaisi ainakin ottaa oppia koirista :D
  2. Siksi vähän kysyinkin,kun ruokinta on vähän mielestäni sellainen juttu,että ei olisi pahitteeksi olla myös vähän kokemusta mistä puhuu ;)
    On kuitenkin lukijoita,jotka lukee kuin piru raamattua ja keksii tehdä juuri lukemallaan tavalla ja sitten voi käydä köpelöstikkin...

Minäkin pidän lihaa hyvänä,ilman muuta.Mutta määrä on eri asia.Jos vaikka suhteuttaa tuon mainitsemasi lihamäärän kasvavan jättikoiran pentuun(ylipäätään luustovikoihin voimakkaasti taipuvaan rotuun),ja noin ruokkii,niin aika varma olen,että luuston p*skaksi saa.Kysyin myös siksi kokemuksia,että tiedän tuohon tyyliin muutamankin tapauksen luustovikoihin runsaasti taipuvissa roduissa,ja aikas mettään on menty...

" En tiedä onko..." On.Eikä pelkästään epäilys.Vaan jonkunlainenkin kiinnostus koiranruokintaan jokuselta vuosikymmeneltä,tapojen seuranta,ja mikä tärkeintä,omat kokemukset.Ja pääasiassa juuri mainitsemiltani ruokinnallisesti vaikeista roduista...
    Prosenteilla ei tosin ruokita :D,mutta liika on liikaa,ja noilla määrillä se on mielestäni selkeästi jo sitä.

A-vitamiini tosiaan riittää,jos sitä saa normaalisti ruuasta.Silloin,jos lähdetään hoitamaan ihosairauksia,niin pitoisuudet voi olla tarvetta nostaa enemmän,varsinkin jonkun aikaa.JOS kyseessä on jo aikuinen koira.Kasvavalle ei kannata sitä lähteä tekemään.
    C-vitamiini on yhtä kiistelty,kun muutkin ruokintaan liittyvät.Itse olen taas sitä mieltä,että koira ei sitä riittävästi aikaansaa.Myöskin silloin,jos hoidetaan jotain sairautta tai yritetään ehkäistä,niin puhutaan sen verran suurista pitoisuuksista,että lisä on hyväksi.Mm.c-vitamiini tukee kollageenin muodostumista,ja esim.ääriolosuhteissa,kuten kasvussa,se ei ole ollenkaan huono asia.

Tutkimukset on toki ihan mielenkiintoisia.Ja usein niitä tarvitaankin.Välillä niitä tulee,ja välillä niitä kumotaan.Koiranruokafirmatkin on tehneet paljon tutkimuksia.Joku firmakin on tehnyt tutkimuksen,johon perustuen heillä on ruoka,jolla elää selkeästi kauemmin kuin muilla safkoilla...

Mutta joo,tapoja on monia.
  3. Terve c.f !
    Tosi kivalta kuulostava rasseli teillä :)
    Tuosta 40 kilsan lenkistä,että siinä hyvä esimerkki,että ei se koko aina suhteessa ole liikkumiskapasiteettiin.Nykyinen oma pikkurotu on myös siitä hyvä esimerkki.Ja olikin yksi valintakriteeri.
    Olikos teidän junnu jossain hoitsupaikassa,kun patikoijat uskalsi rasselia evästää :D

ps.melkoinen nikkikuva.Minulla on ollut joskus mukulana tuollanen :) Erinomainen kaveri olikin :)