tublat

tublat profiilikuva
Joulu 2024
Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Liittynyt 18v sitten
27 aloitusta · 5230 kommenttia
"Jos haluat oikeasti tietää näistä kenneleistä..." Juurikin näin. Näissä asioissa tarvii sitä oma-aloitteisuutta ... Jota kasvattajatkin arvostaa, kun lähtee pentua kyselemään.
Voi, mutta mieluiten se perus, ilman muita juttuja. Niissä maustetuissa voi olla kaikennäköistä sopimatonta mukana. Peruskakussa ei muistaakseni ole kuin riisi ja suola(?). Se suola kannattaa myös huomioida. Ja nimenomaan vaan joskus "makupaloina". Koirilla voi olla myös persoonallisia makumieltymyksiä. Minäkin käytin yhdelle koiristani palkkana appelsiinia :)

Itse olen myös sitä mieltä, ja itse asiassa, myös yhden eläinlääkärinkin suora mielipide, että eivät he ole mitään ruokinnan ammatilaisia...Se on hyvin pieni osa, mitä edes koulussa käsitellään. Ja jos ajatellaan, että useimmat myy kuivamuonia ym.teollisia praktiikoillaan ja suosittaa, niin kertoo myös aika paljon.
Kasvattajat ei myöskään automaattisesti ole "tietäjiä". Monet on ikänsä mennyt tietyllä linjalla ja jos se on vielä teollinen, niin ei siihen koiran ruokintaan ole paljon edes tarvinnut perehtyä. Kunhan on bongannut mieluisan merkin...
Eri asia on sitten ne poikkeukset, joilla ylipäätään koiran ravintoasiat on kiinnostuskohde. Ja ovat niihin perehtyneen, pitkän kokemuksen kautta ym. eli ei millään pelkän teollisen linjalla menty.
On eri tapoja ylipäätään ruokkia. Ja niissä tulokset puhuu puolestaan.
Minulla on jokunen vuosikymmen ollut koiria ja itse olen ruokkinut kotiruualla. Aikoinaan kuivamuonan kultakautenahan lääkäreitten mielestä ainoa oikea oli teollinen.
Nyt kun barffi ja raakaruokinnat on lyönyt itseään läpi, niin mielipiteet on tuosta ainakin osalla jo vähän pehmentynyt. Se sitten, jos neuvoa pitäisi, on jo toinen juttu...
"Hänen kanssa on sovittu jo että jos papereita ei saada tiettyyn aikarajaan mennessä, tulee hinnan alennus aiheelliseksi." Onko tuosta mustaa valkoisella? Jos on, niin vielä selkeämpi juttu. Kehen otit kennelliitossa yhteyttä? Jos kasvattaja on kirjoittanut kennelliiton sitoumuksen ja rikkoo sitä, niin asian voi viedä vaikka kennelliiton kurinpitolautakunnan käsiteltäväksi. Se pitää vaan itse tehdä. Onhan toi aika selkeä juttu, että jos sulle kasvattaja on myynyt koiran paperillisena, niin toki se pitää sitä olla. Ainoa vaan, että onko näistä mustaa valkoisella, että on silloin helppo todistaa. Ja kuten tuolla jo mainittiin, onhan tuo myöskin jo poliisijuttu, jos "tavara" on myyty väärin perustein.

Niin ja jos ei homma lähde hoitumaan äkkiä, niin itse ainakin pistäisin rodun palstalle, faceen ym. keissin julkiseksi. Jos kaikesta on paperit, mistä sovittu, niin ei olisi pahitteeksi tehdä rodun sisällä asia julkiseksi. Tietää sitten muut varoa...