Vapaa kuvaus

Elämään! "Näin menee päivä kerrallaan!" Odotan vain askeleita aamusta iltaan - aina turhaan. Päivästä päivään jono tuskalla järjestyy jokaisen päivän ikävä ja tyhjyys - maalima on hylännyt. Jospa sittenkin...yritän, muutun. Risteilen hurjasti ajassa tässä eilisestä tulevaan. Vanhasta valikoin sopivat eväät ilta - aurinkoon. Päivästä päivään rutisevat luuni pystyyn nostan! Venytän, juoksen, humppaan, verryn luen, piirrän, jonkun seuraan kerryn! Enhän ole yksin yksinäinen jossain odottaa, huokaa seuralainen. Turha odottaa lopun päivää auttaa vain tätä elettävää. ... ynnämuu Kirjoittelen silloin tällöin 70 palstalle yo.nimimerkilläni. Joskus muuallekin, silloin usein toinen nimimerkki. ... Pistin "esittelykuvani "lisäksi kuvia maalaamistani tauluista. On tullut harrasteltua väreillä rötväämistä. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

29

Kommenttia

4483

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Puutteelliseksi ne tietoni joudun myöntämään, vaikka mielestäni olen yrittänyt tutustuakin ihmisten hallintaa ja teorioita käsitteleviin suuntauksiin.

Mielestäni kommunismia ei ole toteutettu eikä sovellettu missään valtiossa, jos lähtökohtana on Marxin teoriat ja niihin liittyvät sovellutukset. Sitä paitsi Marxin ajassa olivat yhteiskunnat kovin erilaisia, siitä lähtien kaikenlaiset muutokset ovat suuria. On aika erikoista, että jos silloin olisi voinut olla täydellinen tulevaisuuden näkijä joka asiaan.

Pohjois- Korea ei mielestäni käy mallikappaleeksi. Marxilainen ideologia ei esim. tunnusta suvussa periytyvää valtajärjestelmää, eikä sitä tapaa hallita maataan. Neuvostoliitto - Venäjä ei ole tietääkseni missään vaiheessa julistautunut kommunistiseksi maaksi. Sosialistiseksi kylläkin ja sehän piti olla väliaste kommunistiseen yhteiskuntajärjestelmään. Sekään ei toiminut, ehkä siksi että sitä vedettiin lähinnä hierarkian yläpäästä käsin. Tosihan se on, että Venäjä on nyt lähinnä markkinatalousmaa. Olipa se sitten hyvä tai paha.

Maolainen mallikaan ei toiminut. Sielläkin on tapahtunut muutos samaan suuntaan kuin Venäjällä.

Olen kyllä lukenut näihin liittyvää kirjallisuutta ihan mielenkiinnosta, mutta lopputuloksessa ei ole kehumista. Yleensä olen pitänyt oikeutenani olla erimieltä, jos tunnen olevan siihen tarvetta. Olipa sitten kysymyksessä marxilaisuus, maolaisuus, hitleriläisyys, koraanien todistajat, raamattulaiset tai kapitalismi. Ihan riippumatta siitä, miten arvovaltainen taho sitä esittää. Pelkäksi sitaattien lukijaksi ja niillä todistajaksi minusta ei ole.

Se on kokonaan toinen asia, mistä ja milloin kannattaa nostaa "älämölö." Suurin osahan jää päähän - jos se siellä pysyy - taustatiedoksi. Aina ei kannata hakata päätään seinään ja myös on otettava huomioon demokratian sovellutukset muuallakin kuin politiikan huipulla. Eikä kannata ärhennellä tyhjille seinille. Sitä paitsi, ainahan on mahdollista että itsekin on väärässä.
  2. No niin...sainpa sankarityöläisen homman hoidettua. Pihalle oli toimitettu roskalava, johon voi tarpeettomia ja suurehkoja rojuja heitellä. Niinpä jynssäsin kellarikomeroni ja tarkka kun olen, kaikkea olin kasannut ajatuksella, että "jospa sitä hyvinkin tarvitsee." Niinpä sain punnita huolella, mille kamppeelle vielä jatkoajan annan. Kylläpä sieltä kolmasosa katosi. Voihan olla, että muutaman päivän alan noitua, että olisi pitänyt tarkemmin katsoa.

Katellisen puheeksi en myönnä, mitä tulin kiekkojuhlista kirjoittaneeksi, mutta ei haittaa, jos sellaiset merkit katsoo löytäneensä .Se mitä M-K kirjoitti, pitää kyllä paikkansa, vähäisesti ryyppyhommiin perehtynyt haksahtaa liioitteluun herkemmin, kuin kokeneemmat ja tässä tapauksessa vielä rautaisen kunnon omaavat kiekkoilijat. Sen että kuka antoi jutun tulla esille, on nyt turhaa pohdiskelua. Arhinmäki on myöntänyt töppäilynsä. Juttu on voinut levitä mistä tahansa ja paikkansa pitävänä sitä suojelee lähdesuoja.
    Onhan aika yksinkertaista ajatellakin, ettei tuon kaltaisista kekkereistä jostakin juttu vuoda, jos on vähänkin ainesta lehtien otsikoihin.

Ei minunkaan pitkä elämäni ole niin hukkaan mennyt, etten olisi pääsyt perehtymään ryyppyjuhliinkiln. Olen ollut herrojen ja narrienkin seurassa, nähnyt monenlaista sortumista ja järjetöntä koheltamistakin. Oppii niistäkin jotakin. Tietysti täysin oppinutta ei minusta silläkään alalla tullut. Ja on kyllä joskus niuhottajaksi ja sappivaivaiseksi nimitettykin. En ole täysin raitis, mutta jossain on rajani. Asiasta olen tarvittaessa muistuttanut. Niin nytkin.

Vaan aurinkopa paistaa, sen näen ikkunastani. Leppoisaa jatkoa!
  3. Hyvää iltaa! Laten arvio suomalaisten mitalisaaliista oli hyvä, ansaitsee 9+. Vähemmäksi veikkailin, vaikka en julkistanut mitään tarkempaa.

Aika hupelosti keskityin kisojen seuraamiseen. Siihenpä "kaikki vapaani" meni. Hyvinhän siellä kaikki meni. No, kisat olen katsonut ja ehkä jatkossa sitten voipi aikaansa muuhunkin käyttää.

Pitemmittä selosteluitta, hyvää yötä!
  4. Tottahan se, että politiikkaa on lähes kaikessa, kunhan vähän verhoja levittää. Jos ostan leivän, hinta roikkuu poliiittisista päätöksista vääntöjen jälkeen. Ellei muuten, niin ALV in muodossa. Ja kyllä politiikka on mukana kulttuuriakin myöten. En ole polittikan vastainen, kyllä asioiden hoitoon ja elämään kuuluu. Parempaa menettelyäkään en tunne.

Rapsakkahan on aloitus. Eipä minulla ole siihen pahaa sanottavana. Enpä ota "leppäkeppejä" nyt aseekseni, en tee ilmalentoja, sädekehiä en tavoittele, sen huolto on liian vaativaa ja kovapäisemmille sopivaa. Niinpä lähentelen hyssyttelijän manttelia, kunhan mukana nuhjaan ja sen vähän turhan päiväisiä porisen.

Pattitilanne on enempi tuttu shakkipelistä. Sopii mainiosti myös politiikan pelureitakin kuvaamaan. Kyllä sillä kentällä osataan ja reuhkata ja nappuloita siirrellä. Ja usein jumissa pysyy. Niin se politiikka jähmettyy myös maailman turuillakin. Sapelit kalisevat, osumia tulee, mutta pattitilanne pysyy. Osapuolet eivät vahingossakaan ajattele, että mitä seuraa. Joskushan nekin ratkeavat rauniokasojen riittävästi kasvaessa, väestön vähentyessä ja kukaan ei ole voittanut. Vähiten syylliset pääsevät vastuuta työllään kantamaan.

Pattitilanne voi olla vuosia kestänyt, mitättömistä asioista kasvanut riita ja vihanpito naapureillakin, jossa oikeusasteetkin läpi kahlataan. Jaa...täällä palstallako? Vähäistähän nämä. Sellaista tyhjään huitomista ilman maalia, koska sitä ei ole todellisuudessa edes olemassa. Ei ainakaan usein sellaisena, jonka sokea mielikuvitus on loitsinut.

Eipä tämä tokittamiseni tämän valmiimmaksi rakennu. Nyt varustaudun vaatimattomaan kotikatsomooni ja katson kuinka äijien käy. Päättyykö peli pattitilanteeseen, joka laukomalla ratkaistaan. Ennustajaksi en tässäkään asiassa heittäydy.
  5. Huomenta, lunta alkoi tupruttamaan. Eipä entistä juuri ollutkaan muissa kuin kasoissa.

Nyt vasta avasin koneeni, eilisen poistumiseni jälkeen. Huomasin, että Ramoona kehotteli killistelemään onnistuneen päivän jälkeen. Sori, enpä hoitanut tätä parasta osuutta loppuun. Muutoinkin päivärytmini on sekonut. Kun eilen kävin Jumbossa hakemassa erään ostoksen ja täydensin muonavarastoani, jäi kävelyni autoiluksi. Sekös alkoi illasta painaa, täytyi lähteä iltapimeään rikettäni paikkaamaan. Sen tein kunnolla ja rojahdin nukkumaan. Tämä aamuni meni rokuliin, en ehtinyt sovittuun aikaani talon kuntokämppään. No eihän se nyt vielä ole perin vakavaa, ellei nyt ole oire lopullisesta vanhenemisestani.

Olipa radikaali esitys SkillaNilla, tasaeläke kaikille ansioista riippumatta. Mikäpäs siinä, mutta sen toteuttamiseen en näe pienintäkään mahdollisuutta, kun realistisesti katson. Enkä usko sen olevan edes muutoinkaan mahdollista. Eri juttu on, että sopeutumiseläkkeitä, kultaisia kädenpuristuksia ja maksettuja lisäeläkeitä voisi karsia. Myös monissa muissa maissa toteutettu kohtuullinen eläkekatto voisi olla mahdollista. Jo nämäkin uudistukset ovat kovan väännön takana, jos edes pientä korjausta tulisi. Se mitä kaukainen tulevaisuus tuo, on päättäjien asia. Korkeimmat päättäjäthän ovat äänestäjät. Ainakin muodollisesti.

Eipä muuta kuin kevyempiin huveihin, urheiluun. Siitä mistä olen kiinnostunut, näyttää tämän päivän ohjelma olevan kevyempi.
  6. Huomenta! Aamuinen tervehdys Pirttiin - ja myös Ruuneperille kun on Pirttiin pistäytynyt.

Älähän Ruuneperi, vedä hätäisiä johtopäätöksiä, näin "nuorempana" sanon. Olet varmasti tunnetuin kirjoittaja palstalla. Siksikin ei ole edes kummallista, että olet ollut "myrskyn silmässä." Näinhän näyttää tapa olevan. Osaltaan tietysti on syynä se, että olet nähnyt huolta palstan tilasta. Mielestäni olet tehnyt hyviä aloituksia, mutta väliin sellaisiakin, joita en ymmärrä. Enpä kaiva niitäkään esiin. Luulisin sinun olevan sen verran kokenut, että et pienistä hätkähdä. Miksi siis tässäkään tilanteessa?

Kahvipirtin "kasvatti?" Luotsiko? En ole sellaista nähnyt, vaikka olen täällä jokaisen viestin lukenut. Sillä mitalla myös minä olisin eräänlainen "Pirtin kasvatti." Tosin vähemmän merkittävä. Myönnän toki olevanikin. Hyvähän täällä on ollut kirjoittamista verestellä ja opetella uudestaan, ainakin koneen käyttöön soveltamisessa. Eikä rähäköitä ole ollut. Mitä muuhun kasvattamiseeni tulee, lienen aika pitkälti "kasvatuskelvoton." Hyvin on SkillaN kahvipirttiä johdatellut aamun avauksillaan.

Kisat ne jatkuvat ja tänään kohokohtia riittää. Mitä Merihuiskun mainitsemaan nälvimiseen eläkeläisistä tulee, olen kyllä kuullut tuon kaltaisia mainintoja. Ei hetkauta tippaakaan. Eläkkeemme olemme ansainneet ja sillä sipuli.

Kappas vaan, aurinkokin taitaa pilkistellä esiin. Täytyypä lähteä rutiinihommiini!