Vapaa kuvaus

Elämään! "Näin menee päivä kerrallaan!" Odotan vain askeleita aamusta iltaan - aina turhaan. Päivästä päivään jono tuskalla järjestyy jokaisen päivän ikävä ja tyhjyys - maalima on hylännyt. Jospa sittenkin...yritän, muutun. Risteilen hurjasti ajassa tässä eilisestä tulevaan. Vanhasta valikoin sopivat eväät ilta - aurinkoon. Päivästä päivään rutisevat luuni pystyyn nostan! Venytän, juoksen, humppaan, verryn luen, piirrän, jonkun seuraan kerryn! Enhän ole yksin yksinäinen jossain odottaa, huokaa seuralainen. Turha odottaa lopun päivää auttaa vain tätä elettävää. ... ynnämuu Kirjoittelen silloin tällöin 70 palstalle yo.nimimerkilläni. Joskus muuallekin, silloin usein toinen nimimerkki. ... Pistin "esittelykuvani "lisäksi kuvia maalaamistani tauluista. On tullut harrasteltua väreillä rötväämistä. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

29

Kommenttia

4483

1. Taisipa+olla+sama+vuosi,+josta+Late+kertoi+ekasta+Lapin+reissustaan,+niihin+aikoihin+hankin+ensimmäisen+autoni,+mossen.Ei+minulle+ole+kertynyt+niin+paljoa+matkoja,+kuten+Late+kertoi.+No+sen+verran,+että+Lappia+olen+kiertänyt,+myös+Norjassa,+Ruotsissa,+ja+Leningradissa+(+se+oli+nimi+silloin)+olen+auton+kanssa+rutuuttanut.+Muita+turistimatkoja+muutamia+kymmeniä.+Aivan+kohtuudelta+tuntuu+jälkeenpäinkin.Olin+minkin+Työväenopistossa+konekirjoituskurssilla.+Monta+kertaa+tuli+muita+kiireitä+ja+poissaoloja.+Kyllä+se+kymmensormijärjestelmän+oppi+oli+hyvällä+alulla,+kuitenkin+kaukana+sujuvasta+käytöstä.+Eipä+siihen+tullut+aikanaan+puututtua,+nyt+se+on+neljän+sormen+sekakäyttö.+Taitaapa+se+hyvin+riittääkin.Ei+itse+pitäisi+kehua,+mutta+minulla+oli+hyvä+käsiala,+on+vieläkin+kun+hiukan+paneudun.+Se+johtuu+vasenkätisyydestäni.+Kynä+pakotettiin+koulussa+oikeaan+käteen+ja+oli+siinä+järkeäkin:+kirjoittaminenhan+tehtiin+mustekynällä,+terää+kasteltiin+pullossa.+Kyllähän+se+sotkuksi+menee+vasemmalla+kädellä.+Niinpä+tein+tehoharjoituksia+tuhansia+kertoja+ja+siitä+alkoi+sujua,+kirjaimet+tulivat+mallin+mukaan.+Tästä+on+puhuttu+leikkiäkin:+jotkut+perustelee,+että+homous+on+samalla+tavalla+synnynnäistä+kuin+vasenkätisyyskin.+Olen+kertonut,+että+olen+oppinut+oikealla+kirjoittamaan+ihan+sujuvasti.+Miksei+sitten+homo+opi+uutta+roolia?Käytän+kyllä+molempia+käsiä+tarvittaessa+useammin+kuin+oikeat+oikeakätiset.+Siitä+on+monessa+asiassa+apua.+En+kuitenkaan+ole+huomannut+itsessäni+fransun+piirteitä.+En+pukeudu+pakkomielteisesti+hameeseen,+en+maalaa+naamaani+ja+kynsiäni.+Että+tälleen,+ei+kannata+aina+vasenkätisyyttä+muissa+asioissa+esimerkkinä+käyttää.Niin...päiväni+meni+kuten+ennenkin,+ilman+yllätyksiä.+Jatkoja!
  2. Tavalliset+syyspäivät+jatkuvat+kuten+tänäänkin.+Ilmojen+puolesta+ihan+hyvät+kelit+markettihommani+hoitaa.Hyvinhän+SkillaN+määritteli+nuoruutta:+"Hyvin+arkinen+ja+tavallinen+oli+minun+nuoruus...".+Näin+minäkin+olen+sen+kokenut.+Vaikeuksiakin+oli,+jotenkin+niistäkin+selvisin.+Eipä+ongelmissakaan+tarvinnut+yksin+olla,+niin+oli+monilla+kanssakulkijoillakin.+Toiset+ehkä+pääsivät+vähemmälläkin,+toisille+kasaantui+enemmän+silloin+ennenkin.+Koskaan+en+ole+uskonut+vatkutukseen,+että+"jokainen+on+oman+onnensa+seppä."+Ei+se+elämänmeno+niin+yksinkertaista+ole,+siihen+kuuluu+onnistumiset,+epäonni,+terveys,+myös+lähtökohdat+elämänsä+hallintaan...siinä+jotain.+En+ole+katkeroitunut+menneisyyden+tapahtumista,+tuskinpa+olen+edes+"kovinta+koulua"käynytkään.+Kohtuullisesti+sain+kotieväinä+sen,+että+maailmalla+on+koetettava+pitää+puolensa+ja+myös+huomioida+toisetkin+kanssakulkijat.+Siinä+joukossa+olen+elänyt,+apuakin+olen+saanut,+jopa+ilman+pyytämättäkin+ja+apuani+olen+antanut,+jos+olen+siihen+pystynyt.+Mitäs+katkeruutta+tässä+tuntisin,+värikäshän+elämästä+on+tavallaan+muodostunut.+Kuitenkin+arvostelustakaan+en+ole+kokonaan+irronnut,+vaikka+se+turhauttavalta+väliin+tuntuu+edes+yrittää.+Aktiiviurani+on+loppu+-+mitä+siitä+kaunistelee.Katsoin+MOT-+ohjelman.+Siinä+kyllä+tuli+esille+häikäilemätön+rahastus+turvapaikan+hakijoiden+majoituksissa.+Puolenkymmentä+kalleinta+majoittajaa+otti+yhdeltä+150-+200+euroa+päivältä.+Se+tekee+4500+-+6000/kk.+Johan+sillä+irtoaa+vaikka+hotellimajoitus+normaalihinnoilla,+vaikka+ko.+summaan+sisältyykin+ruoka.+Mitään+kattorajaa+kustannuksille+ei+oltu+asetettu,+vaan+kaikki+maksetaan+laskujen+mukaan.+Se+on+iso+valtakirja,+bisneksen+tekijät+toki+sen+tietää.+Vielä+tämän+päälle:+jo+aiemmin+oli+tietoa,+että+vastaanottokeskuksissa+käy+"myyntineuvottelijoita",+he+keräsivät+ennakkoon+valtakirjoja+ja+maksoivat+viisikymppisen+nimen+kirjoittamisesta.+Näillä+valtakirjoilla+on+aikomus+kieltävän+päätöksen+jälkeen+käydä+oikeutta+valitusteitse.+Aikaa+voi+kulua+vuosikin.+Lopullisen+laskun+maksajasta+ei+ole+epäselvyyttä.Kirjoitin+tämän,+vaikka+joku+voi+sen+tulkita+"rasistiseksikin."+Sitä+se+ei+ole,+asioista+pitää+voida+puhua.+Eihän+se+ole+turvapaikan+hakijoiden+syy,+jos+heille+tarjotaan+ylettömän+kallista+palvelua.+Mielestäni+syy+löytyy+kotimaisista+tunareista,+ehkä+ei+vielä+kannata+puhua+tahallisista+"bisnesjärjestelyistä."
  3. Seurailin+pitkin+päivää+pätkittäin+USA:n+presidenttikisaa.+Onhan+se+aika+menoa,+kiistaa,+herjaa...+taitaa+mennä+ohi+jopa+70++palstajuttujenkin+se+vanhojen+juttujen+ja+"dokumenttien"+kaivelu.))+No+mutta+enhän+tunne+maata,+en+tapoja+ja+keskustelukulttuuria+kuin+hyvin+pintapuolisesti+lukemieni+perusteella.+Sehän+lie+vaan+"maan+tapa".+Vähiin+on+kyllä+mahavan+valtion+valiot+pressaehdokkaaksi+huventuneet+kun+siihen+on+tarvittu+pätemään+D.+Trump+finaalin.Itäiseltä+rajalta,+korpikylästä+olen+lähtöisin+ja+siellä+on+vanhempi+sukuni+asunut.+En+ole+kiinnostunut,+mitä+"geeni+asian+tuntjjat"+raskauttavaa+löytävät+siitä+sukurasitteesta.+Itsehän+kuormaani+kannan+jos+lähtötilanteestani+ylimääräistä+on+mukaan+juuttunut.+En+ole+huomannut+olleeni+kenenkään,+enkä+kansankaan+taakkana.+Jos+nyt+joku+"teoreetikko"+haluaa+kaivella,+niin+sen+kun+vaan!+Kyllä+olen+huomannut.Vaikka+vanhaan+aikaan+kotipaikkakunnillani+eläinten+lahtaukset+tehtiin+omin+voimin,+minun+aikanani+se+hoiti+kuitenkin+naapuri+ja+oli+päteväkin.+Eihän+niitä+elukoitakaan+kovin+paljon+ollut.+Isäukko+ei+harrastanut+metsästystä,+enkä+minäkään.+Ei+ollut+edes+asetta,+vaikka+olisi+kyllä+ollut+mahdollisuuksia+metsästellä.+Monet+siinä+korpikylässä+metsästelivät,+ehkä+puolet.++Niinpä+"lahtauspuuhani"+ovat+jääneet+kalojen+perkaukseen.+Se+homma+on+kyllä+hyvin+hallinnassani+kuten+kalastuskin+omiksi+tarpeiksi+tarvittaessa.+Nyt++lienee+kalajuttuni+jääneet+muistelujen+joukkoon.Tavallinen,+tuulinen+syyspäivä+oli+tänäänkin.+Labrassa+kipaisin,+siinä+päiväni+hyötykäyttö.+Nyt+aurinko+paistaa+rojottaa.+Katsellaan...
  4. Rollaattoreita+täälläkin+näkyy,+monen+kanssa+olen+myös+"puheväleissä."+Joillakin+on+tarkoitus+käyttää+rollaattoria+tilapäisesti+koska+polvi+tai+lonkkaleikkauksen+jäljiltä+on+kulku+vielä+huteraa.+Nyt+aivan+äskettäin+ovat+sähkökäyttöiset+pyörätuolit+lisääntyneet.+Sehän+ei+ainakaan+kaikkiin+kerrostaloihin+sovellu.+Näppärästi+näkyy+sähkökäyttöinenkin+pienellä+harjoituksella+liikkuvan.+Tänäänkin+juttelin+yhden+kanssa,+hänellä+tämä+peli+oli+pari+päivää+ollut+käytössään.Eipä+tässä+päivässäni+ole+paljon+kertomista.+Yllättävän+kaltsalta+tuntui+tuuli,+joka+puhalteli+kunnolla+kerrostalojen+muodostamassa+tuulitunnelissa.+Lämpöä+oli+sentään+n.7+C.+Olipahan+sopiva+ilma+pakkasviimoihin+totutella.+Sekin+aikansa+vie.+En+nyt+mitään+pitkää+kävelyä+tehnyt,+ehkä+3+km,+sekin+hyvä+ettei+pääse+täysin+unohtumaan+koko+askeltaminen.+Vaan+katsellaanpa+huomiseen...
  5. Katleija+mainitsi,+kuinka+nolotti+kun+rollaattorin+kanssa+kulkiessa+ovia+valmiiksi+availtiin.+Eipä+pitäisi+nolottaa,+varmaan+nolottaisi+montakin,+jos+jättäisi+avaamatta.+Jopa+minäkin+availen,+jos+kohdalle+satun.++Myönnän+kuitenkin,+että+riippuu+siitä+missä+tilanteessa+olen.+Olen+kyllä+tuntenut+itseni+kiusaantuneeksi,+jos+kovin+kärkkäästi+apuun+riennetään.+Sellaisen+muistan,+kun+nuhjasin+rullalta+ottamani+muovipussin+kanssa+enkä+meinannut+saada+sitä+auki.+Tuli+topakka+nainen+ja+sanoi,+että+"annas+minä"+ja+otti+pussin+ja+avasi.+Kyllä+se+tuntui+nololta.+Olen+pitänyt+huolen,+ettei+kukaan+ehdi+enää+apuun+pussukan+avaamisessa.+Näin+yritän+pärjätä+-+eihän+sitä+tiedä,+koska+kaikki+apu+on+vielä+tarpeenkin.Joo...+kyllä+hurskainen+lienee+oikeassa,+kyllä+kasvit+ja+puutkin+ovat+sukulaisia.+Kehityshaara+vaan+on+varhaisessa+vaiheessa+erkaantunut+ja+me+olemme+putkahtaneet+esille.+Olemme+kaiken+lisäksi+melko+kelvottomia+kumppaneita+ja+tuhoamme+tarpeettomasti+luontoa+omia+tarkoitusperiä+toteuttaessamme.+Joten+hyvä+on+edes+joskus+sopuisasti+metsässä+kävellä,+ja+kuunnella+puiden+huminaa+pienen+tuulen+puhallellessa.+Kyllä+sillä+on+elvyttävä+ja+samalla+rauhoittava+vaikutus+ihmiselämän+pieniin+murheisiinkin.+Päivä+on+taas+putkessa.+Aamu+oli+vilpoisaa+ja+vähän+samana+se+jatkui,+tuulenpuuskat+jo+vaativat+muutosta+vaatetukseeni.+Takin+vaihdolla+ja+pitkillä+kalsareille+se+hoitui.+En+tarvinnut+vielä+viimeistä+hätävaraa,+hakaneulapussia+vaatteiden+ripustusta+täydentämään.+Jatkellaan...
  6. Pitää+vaan+jatkaa+samaa+kehumista+-+nimittäin+näitä+komeita+syysilmoja!Marketissa+tapasin+ikiaikaisen+vanhan+tutun.+Olimme+samassa+ryhmässä+opettelemassa+sotataitoja.+Jos+emme+paljon+oppineetkaan,+kuitenkin+aivan+riittävästi+tätä+mennyttä+aikaa+ajatellen.+Hyvin+ne+opit+riittivät,+ja+siihen+pitää+olla+erikoisen+tyytyväinen.+Tämänkin+muistimme+käsitellä.++Tiesin+hänen+asuvan+täällä+lähistöllä,++mutta+eipä+tullut+yriteltyä+yhteydenottoa.+Kyllä+hän+on+kaiken+aikaa+täällä+kylillä+käynyt,+mutta+hänen+aikataulunsa+ovat+erikoiset.+Hän+kertoi+hoitavansa+kauppareissunsa+heti+puotien+avauduttua.+Nyt+oli+hänelle+erikoinen+aika+kun+sanoi+tulevansa+labrareissulta+ja+samalla+hoiteli+eväshankintansa.+Tärkein+huomiohan+tässä+jutussa+on+se,+että+voi+vuosikymmeniä+liikkua+"ristiin"+toisiaan+tapaamatta.+Kyllä+se+tapaaminen+vaan+ilahdutti,+vaikka+ei+varsinaista+asiaa+ollutkaan.En+taida+ilmastointiasiasta+enemmälti+jatkaa.+Taisihan+tuossa+jo+tärkeimmät+esille+tullakin.+Puskasuleima+voisi+koetella+puhua+Ilusalogissa+-+taidetaan+puhua+parturista+-+käyneen+miähen+kanssa+tarkemmin,+että+mikä+niissä+ilmastointi+vehjeissä++jatkuvasti+häiriöllä+hurlettaa.+Hiänhän+niitä+myös+varmaan+kuulostelee+ja+näin+ollen+voi+parhaiten+piätellä+mikä+niitä+kiusaa+ja+mistä+ao.+perehtyneen+tohtorin+tavoittaa.+En+osaa+paremmin+sanoa,+ei+siellä+kuitenkaan+polttomoottori+tuuletinta+pyöritä+-+luulisin.Juu...,+mutta+nytpä+päivä+onkin+jo+melko+täysi,+joten+pikapuoliin+täytyy+kömpiä+levolle+huomisen+koitoksia+varten.+Heippa!
  7. Venlastiinan+värikkääseen+juttuun+automaatti-ilmastoinnista+vaikkapa+vain+++"keskustelun"+vuoksi.+En+ole+kokenut+ongelmia,+ilmastointi+ei+ole+täällä+kaiken+aikaa+päällä.+Se+on+ohjelmoitu+tarpeet+huomioiden.+Koska+koneellinen+ilmastointi+on+käytössä,++se+on+helppo+todeta+kun+pistää+paperin+ilmastointiaukon+päälle,+jos+ilmastointikone+on+käytössä,+paperi+imeytyy+kiinni+aukkoon.+Korvausilma+tulee+ikkunan+karmin+yläosassa+olevasta,+suodattimen+sisältävästä+räppänästä.+Sen+voi+tarvittaessa+sulkea.+Varsinkin++kesäkuumilla+räppänän+tuuletus+ei+riitä,+lisää+saa+tuuletusikkunasta+ja+parvekkeen+ovesta.+Ihan+hyvin+se+on+toiminut.+Myös+siinä+asiassa,+että+tässä+on+muodostunut+nyt+joidenkin+kaipaamaa+keskusteluakin.+Siinähän+tämän+ansiokkain+sato.Tuuletuksista++tulee++joillekin+ongelmia+särkyjen+muodossa.+Lienee+yhteydessä+reumatismiin.+Tai+olisiko+samaa+tautia+kuin+he,+jotka+kärsivät+sähköjohdoista+karkaavista++häiriöistä.+Minä+en+tunne+saavani+vaivoja+näistä,+kyllä+ne+muusta+tulevat.+Voi+olla,+että+olen+pienempänä+ja+nuorempana+kärsinyt+riittävästi+"vilua+ja+nälkää"+ja+näistä++saanut+ansaitsemani+vastustuskyvyn.+Niinhän+sanotaan,+että+sikotautiakaan+ei+tarvitse+kahdesti+läsiä.++Senkin+olen+jo+nappulana+hoitanut+ja+niin+on+muukin+"sikailu"+pysynyt+omasta+mielestäni+kohtuuden+rajoissa.Päiväni+on+mennyt+suht`mukavasti.+Kalassa+kävin,+kasvattilohi+irtosi+5e/kg.+Poutaa+riitti+päiväksi.+Semmoista+ennusteet+lupaa+jatkoonkin.+Hyvähän+meidän+on+tallustella....
  8. Tänä+aamuna+ei+toiminut+telkkari.+Vikaahan+yritin+haeskella,+mutta+ei+löytynyt.+Ei+tullut+singaalia,+ilmoitti+kuvaruutu.+Sitten+ajattelin+katsoa+uutiset+tiekkarista.+Saman+juttu+-+ei+tullut+mitään.+Siitä+saattoi+vetää+johtopäätöksen,+että+syy+on+operaattorin+välineissä,+ovathan+sekä+tietokone,+että+telkkarit+kaapelin+päässä.+Tässä+on+taloyhtiön+yhteisliittymä.Eipä+mitään,+toimihan+radio.+Puolenpäivän+aikaan,+kun+palasin+markkinoilta+olivat+vempeleeni+taas+käyttökunnossa.+Eihän+tuossa+katkoksessa+vahinkoa+tullut,+mutta+pirusti+se+aikansa+harmittaa,+kun+ei+voi+olla+varma+mistä+mättää.+Kuulin+talon+asukkailta,+että+kyllä+katkos+koski+koko+taloa+ainakin,+ellei+ollut+laajempikin.Yllättävän+paljo+oli+kansaa+markkinoilla,+vaikka++näitä+on+ollut+lähistöllä+kaiken+aikaa.+Marjoja+oli+paljon+myynnissä,+erikoisesti+puolukkaa+ja+kohtuhinnallakin,+10+l/+ämpäri+15+euroa.+Puolukan+hankinnan+olen+jo+aiemmin+tehnyt.Hyvän+keskustelun+"teoreettisen+sisältöön"+en+enää+puutu,+enkä+sekaannu.+Yhdentekevästä+puheesta+on+hyväntahtoinen+esimerkki+"hyvää+päivää+kirvesvartta."+Hyvän+kirvesvarren+teko+ei+kyllä+tumpelolta+käy.+Sellaisen,+joka+sopii+hyvin+käteen,+eikä+pyörähtele+käsissä+jäisissä+rukkasissakaan.+Mutta+en+selosta+sitäkään,+koska+kirvesvarren+tehokäyttö+on+jo+historiaa,+menneiden+talvien+työtapoja.Ihan+kelpo+päivä+tänään+ilmojen+puolesta.+Vähän+rippasi+vettä+ja+tuuletus+oli+ainakin+riittävä.++Hurskaisella+oli+hyvä+loppukaneetti,+mutta+kunnioitan+tekijän+oikeuksia,+enkä+matki.+Katsellaan+jatkoja+...jotenkin.
  9. Jaa-a,+Ruunemankin+on+poikennut+Pirtissä.+Vanha+asia+kuitenkin+taas+kerran+näin:+"+Kun+täällä+itse+kukin+kertoo+tekemisistään+jne.+ei+se+ole+keskustelua.+Keskusteluissa+ihmiset+esittävät+eriäviä+mielipiteitään,+jos+itse+sellaisiin+joudun,+sanotaan+sitä+riitelyksi."Jo+tuota+"oikeata+keskustelua"+lie+jankattu.+Eiköhän+se+riitä,+jos+mukana+olijat+muotoilevat+"keskustelunsa"+heille+sopivaksi+ja+sellaiseksi,++jonka+tilanne+vaatii.+Korkeampi++ohjaus+"oikeille+tavoille"+ei+aina+tuota+tulosta+-+se+voi+tuhotakin.+Sen+voin+myöntää,+että+jo+muutamia+vuosia+Kahvipirttiin+parhaimillaan+viestin+päivässä+kirjoitelleena+alkaa+joskus+vaivata+omien+tekeleiden+toistot.+Tottahan+päivät+vaihtuvat,+mutta+silti+aihetta+saa+hakea+eikä+aina+löydä,+harrasteenikin+lienevät+kapea+-alaiset.+Sehän+hoituu+sillä+kun+pidän+rokulia.+Ei+näitä+kannata+turhan+vakavasti+ottaa,+ei+ainakaan+jatkuvasti+öitä+valvoa+ja+puolinukuksissa+"sammakoita"+esille+työntää.Vastaan+osaltani+toisessa+ketjussa+esitettyyn+puoluesidonnaisuuteen.+Olen+kyllä+jo+aiemminkin+kertonut,+että+olen+vasemmistolaisesti+suuntautunut,+mutta++en+erikoisemmin+näitä+ajatuksiani+täällä+tyrkytä.+En+ole+täysin+"tuulihattu",+aatteellisia+muutoksia+ei+ole+tapahtunut.+Kahvipirtissä+ei+ole+kukaan+puoluekantoja+tivannut,+eikä+arvaillut.+Pienillä+sateilla+tänäänkin+täällä+selvisi.+Pienellä+valikoinnilla+sain+ulkoilua+vaativat+asiani+hoidettua+kuivin+nahoin.+Katsellaanpa+mitä+huomenna...
  10. Päivää,+eikä+ole+riputellut+vettä,+normaali+syyspuolen+keli.Päivän+uutiseni+luin+Ylen++nettisivulta.+Kuinkahan+moni+muistaa+VinCapitan,+huijarin+perustaman+pyramiidifirman?+Oli+täälläkin+joitain+viestejä,+jota+puolustivat+tätä+sijoituslaitosta,+jossa+rahat+muka+nelinkertaistuivat+vuodessa.+Kyllä,+pyramiidin+kärjessä+olleet,++perustajan+Kailajärven+lisäksi,+saivat+muhkeita+voittoja+ja+viettivät+loisteliasta+elämää.+Kun+viranomaiset+tarttuivat+asiaan,+"joukot"+suuttuivat+ja+pitivät+kaikkea+kateellisten+puheena+ja+toimina+ja+jatkoivat+kaikesta+huolimatta+toimintaa+ja"sijoittamistakin."Nyt+jo+aiemmin+on+pääjehu+H.+Kailajärvi+tuomittu+5+vuoden+"tiilenpäiden"+lukuun+ja+myös+muutamia+muita+tärkeimpiä+toimijoita.++Tänään+oli+uutinen,+että+oikeusministeriö+on+varannut+8+milj.+korvausten+maksuun+rahansa+menettäneille.+Se+raha+tuskin+tulee+riittämään.Sitä+en+ymmärrä+millään,+miksi+valtio+maksaa+pelitappioita+verorahoilla.+Eikö+se+kuulu+pelaajan+riskinottoon?+Olkoon+että+tämä+"ryöstö"+on+harvinaisen+törkeä,+olisi+pitänyt+älyttömien+lupausten+olla+varoitus.+Pohjaton+ahneus+näköjään+sokaisee+kaikessa+rahapussinkin+kantajaa.xx9+nimmari+taitaa+olla+"sukulaissielu"+G.Pula-aholle,+varsin+viisaalle+papukaijalle,+joka+esiintyi+radiolähetyksissä.+Papukaijakin+oppii+muutaman+sanan+toistelemaan,+joita+sitten+muistaa+rääkyä.+Tosin+radion+Pula-aho+osasi+enemmän.+Se+on+taas+päivä+pulkassa.+Vaihtelun+vuoksi+pääsee+odottelemaan+huomista!