Vapaa kuvaus

Elämään! "Näin menee päivä kerrallaan!" Odotan vain askeleita aamusta iltaan - aina turhaan. Päivästä päivään jono tuskalla järjestyy jokaisen päivän ikävä ja tyhjyys - maalima on hylännyt. Jospa sittenkin...yritän, muutun. Risteilen hurjasti ajassa tässä eilisestä tulevaan. Vanhasta valikoin sopivat eväät ilta - aurinkoon. Päivästä päivään rutisevat luuni pystyyn nostan! Venytän, juoksen, humppaan, verryn luen, piirrän, jonkun seuraan kerryn! Enhän ole yksin yksinäinen jossain odottaa, huokaa seuralainen. Turha odottaa lopun päivää auttaa vain tätä elettävää. ... ynnämuu Kirjoittelen silloin tällöin 70 palstalle yo.nimimerkilläni. Joskus muuallekin, silloin usein toinen nimimerkki. ... Pistin "esittelykuvani "lisäksi kuvia maalaamistani tauluista. On tullut harrasteltua väreillä rötväämistä. Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

29

Kommenttia

4483

• Uusimmat aloitukset
  • Suosituimmat aloitukset
  • Uusimmat kommentit
  1. Päivää!

Hyvä kun Puskasuleima käytti kallista aikaansa ja pisti Pirtissä alulle tämänkin päivän.

Olihan tuossa vähän ankeuttakin, mutta kielen käyttö ainaskin on elävää. Jospa ja toivottovasti elämä vielä valkenee, kunhan kiireisimmät touhut ovat ohitse.

Kävin kyllä jo aamulla Pirtin ovella, mutta en kolistellut sen pitemmälle. Harkintani jälkeen jätin Pirtin oven reuhtomatta. Onhan se niinkin, että kun olen kirjoittajana nuoremmasta päästä, niin ryntäilyni aamunavauksiin suuren esikuvan tuuraajaksi voisi antaa "kukkoilevan" vaikutuksen. Mielelläni olen ja siihen pyrin, että pysyn nimimerkkini mukaisesti ynnämuuna. Kiitän toki, että suopeasti suhtauduitte parin aamun oven avaukseeni.

Hyvä oli Ramoonan raportti matkastaan, kuten yleensä aina. Herätti se kuitenkin kaipailuni entisten matkojeni muisteluunkin. Vieläpä senkin, että koskahan vai enkö koskaan voi lähteä "kesämatkalle" talvella. Kyllä uskon matkastani selviävän ja kyllä siihen killingitkin löytyisivät. Silti on kerääntynyt muutakin ajateltavaa, jotka voivat esteenä toimia. Niistä en ole halukas täällä kertomaan. Yhtäkaikki, saapa nähdä kun aikaa kuluu.

Aamulla vikaisin koneeltani tapani mukaan säät ja tuoreimmat uutiset. Sitten jutkahti päähäni, että nythän saa ilmaisen piikin lunssaa karkottamaan. Pistin toimeksi, odotus kesti 40 min. Ei paha. Samalla tuli ilmoitus, että nyt alkaa iso uudistus terveyshommissa. Potilastiedot kerätään yhteen suureen arkistoon. Sieltä saa itse katsella labran tulokset ja lääkärien kommentit ja muunkin tähän liittyvän henkilöhistoriansa. Tämä kaupunki on tässä kuulemma edelläkävijä. Kirjautumisenhan pääsy tietoihinsa tietysti vaatii.

Mutta nyt eikun hyvää jakoa teille!
  2. Tervehdys taas!

Hyvä kun Late ilmoittautui ja ehkä suurin osa muuttoruljanssista on jo ohi.
    Eikös niissä uusissa taloissa ole taloyhtiön yhteisliittymäkin tarjolla? Tässä taloyhtiössämme se otettiin runsas vuosi sitten. Olin kiinni entisessä sopimuksessani, joten pääsin liittymään myöhemmin. Welhohan se isäntänä toimii, käytössäni on perusnopeus 10 megaa. Kyllä se tarpeisiini riittää.

Kylläpä katleijalla uteliaisuutta riittää toteuttaa kaikenlaista, kuin ydinvoimalassa käyntiin. Varmaan mielenkiintoista, mutta tuskinpa otan sellaistakaan tavoitetta. Yhteen pätkään rohmusin erikoisia paikkoja, tuli käytyä Kolvanan uuro, Helvetinportti, Saana tunturille kipuaminen, sen tapaisia reissuja enempää luettelematta.

Hurskainen mainitsi kotiklinikan syntymäpaikkana. Niin...savusaunassa olen kuulemma syntynyt. Muistini on siltä osin heikko, joten kuulopuheisiin olen uskonut. Sama klinikka se oli nuoremmillekin ja hyvinhän tuo on toiminut, koska näinkin pitkälle on jo pötkitty.

M-K mainitsi, että ei Haapsalussa iltarientoja ollut. On kyllä ollut niillä kerroilla kun olen siellä ollut. Kiertäviä esiintymisryhmiä ja ilta tantsuja. Hakeehan ne niillä myyntiä kahvi- ja anniskelupaikalle.

Tuskinpa matkalla merikipeäksi ehtii tulla, vaikka SkillaN kertoikin herkkä heiluttelulle olevan. Aika monta kertaa olen lahden yli kulkenut, eikä mieleeni ole jäänyt pahoja "keinumatkoja." Varsinkin suuremmat paatit eivät vähää hätkähtä. (On kyllä muistissani "Estonian" uppoaminen. Reitti kyllä taisi olla eri kohdassa kuin H:ki - Tallinna). Hyvin se menee, kun vankasti luottaa.

Eiköhän tässä jo tullut tarpeeksi. Hyviä päiviä eteen päin!
  3. Ilan hämärissä taas Pirttiin tulin. En kuitenkaan hämärissä puuhissa.

Ensi viikolla siis SkillaN retki Haapsaluun. Mikäs paikassa, monta kertaa olen siellä käynyt. Joka kerran Fra Mare nimisessä kylpylässä. Onhan siellä toinenkin samantapainen paikka, Laine. Siellä olen käynyt vain kävelyretkelläni. Siltä varalta, että en sattuisi myöhemmin muistamaan, toivon hyvää, ansaittua matkaa! Varmaan hyvin menee kutimien kanssa tai ilman. Eihän sukkapuikot paljon paina, jos vaikka kaiken varalta mukanakin olisi. Olen nähnyt, että osaavilla puikkojen heiluttajilla seurustelu sujuu vaivattomasti ja voipi vaikka vahingossa tulla pitkävartisia sukkia.

Minun joulun viettoni ei juuri arkipäivistä poikkea. Kortteja kyllä kirjoitan, ehkä 5 ihan tavan vuoksi. Lahjojen hankintani ei myöskään rasita. Ehkä se pikkujoulun nimissä tapahtuu. N. 10 euron lahja yhteiseen koriin, josta saaja ratkaistaan arpomalla. Niitähän voi sitten halutessaan vaihdella, jos siten löytyy lahjalle paremmin "oma koti." Voihan tätä menettelyä sitten myöhemmin jokainen täydentää, jos välttämättömäksi näkee.

Rosetta luotain sai Pisaransa komeetalle. Joitain vaikeuksia siinä tietojen mukaan tuli. Sehän näkyy jatkossa, kuinka toimintakyky on säilynyt. Miljardi sen kustannukseksi on ilmoitettu. Eurooppalainen hankehan se on, siitä en ole nähnyt tietoa, miten se jakautuu. Ehkä suomalaisten osuudeksi tulee runsas kymmenen miljoonaa. Rahaa sekin, mutta olen väärä henkilö arvioimaan, onko se kustannusten väärtti. Eihän kaikkia arvoja voi rahassakaan mitata.

Katleija lähetti terveisiä Hintriikalle. Niin minäkin lähetän ja olisihan hyvä jos vaikka näyttäytyisi kirjoittamalla.
  4. Nythän on juttua tullut, hyvä!
    Katleija sanoo eksyneensä ihmeellisille poluille. Tulipahan historiallista katsausta ja ajankohtaistakin tieteen ihmeitä avaruus seikkailuissa.
    Olen kyllä jonnii verran lueskellut ja katsellut tieteen saavutuksista. Se on kyllä jäänyt todelliseksi "hajatiedoksi" pala sieltä toinen täältä. Ihmisen syntyperäkin on aikojen kuluessa tutkimusten mukana muuttunut ja kehitysmatka saa uusia tulkintoja ja tuskinpa se on vieläkään täysin kaiveltu. Näitä voin vain väliin ihmetellä.

Hetihän se näkyy, pääseekö tutkimusvälineet Roseta -komeetalle. Mikä sen hyöty on? Enpä keksi pikaista hyötyä, ei varmaan vaikuta tämän hetken talousongelmien ratkaisuun. Onhan siinä takana uteliaisuus mitä kaikkea voi löytyä. Mistä löytyy varma merkki elämästä muualla avaruudesta. Löytyy jostain meitä kehittyneempi sivilisaatio ja mikä on sen muoto, tai löytyykö merkkejä tuhoutuneesta elämää sisältäneestä avaruuden kappaleesta. Ja mitkä ovatkaan aikajanat kehitystapahtumissa. Miljardit vuodet ovat voineet kulahtaa ihmisen mitassa hetkinä. Kyllä tutkijoille uraa riittää, eikä kaikki selviä. Oikeastaan turhahan näitä olisi meikäläisen miettiä, siitä ei tulosta tule, vaan minkäs sille uteliaisuudelleen mahtaa. Olenhan "tutkinut" kuinka muurahainen rahaa pitkiä matkoja pesätarpeitaan. Sekin on mielenkiintoista ja pieni varovainen auttelukin kovasti raatavan muurahaisen puuhissa.

Veto puissa kiipeilemiseen oli minullakin. Tästä miranda kertoi. Olisikohan sekin kiipeily perua tosi vanhasta syntyperästä?

Nyt on jo juttuni venynyt. Jatkoja teille!