Vapaa kuvaus

Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---

Aloituksia

261

Kommenttia

2108

  1. tässä pitäisi lopettaa. Nyt paskahousut ovat paniikissa. Järki sumenee hysteerikolla.

    Karhu on mahtava eläin. Sitä pitää kunnioittaa.
  2. maininnut olevani kaupunkilainen ja luonnon hyvinvoinnin kannalta ihmisen onkin järkevää asua vähintään taajama-alueella. Tästä aiheesta olen aiemmin esittänyt "pisteteoriani", josta seuraavassa lyhyt tiivistelmä:

    Ajatellaan jotain pintaa. Muutama iso läikkä siellä sun täällä on paljon parempi kuin kauttaaltaan saastunut pinta. Läikkien välissä olisi vielä jotain puhdasta olemassa.

    Nyt monet einarit asustelevat siellä sun täällä paskoen ympärillensä ja aiheuttaen suurta tuhoa luonnolle. Maaseudun ihmisethän eivät yleensä viitsi eivätkä raski viedä jätteitään maksullisille kaatopaikoille. Sen sijaan ympäristö on täynnänsä omia kaatopaikkoja. Jos ihmisiä olisi vain kaupungeissa, niin jätehuolto olisi paljon tehokkaampaa.

    Entäpä eläimet, varsinkin petoeläimet? Nythän vaikkapa karhulla ja sudella ei ole minkäänlaista rauhaa vaellella metsässä, kun ihmisiä on aina lähistöllä omakotitaloineen. Näillä pihoilla olevat minkä tahansa eläimen jäljet tulkitaan yleensä suden jäljiksi ja paniikki leviää. Nyt nämä hajaseutujen asukit pitäisikin hätistellä taajamiin, jotta luontoa olisi vielä oikeasti olemassa jossain päin.

    Kaikista huvittavinta on, kun nämä syrjäkylien juntturat ovat pahimpia petopelkureita ja heidän itkunsa ja parkunsa vuoksi mm suden ulvontaa ei kuulu saloillamme. Fiksut ja petoja pelkäämättömät ihmiset siis yleensä asuvat kaupungeissa, jotta luonnolla ja eläimillä olisi mahdollisuus menestyä jossain. He eivät ole ahnureita, vaan tyytyvät asumaan kerros- ja rivitaloissa, myöskin kohtuukokoisilla omakotitalotonteilla. Tämä ei tarkoita, jotta kaupunkilainen ei ymmärtäisi luontoa. Asiahan on juuri päinvastoin.

    Minusta on erittäin mukava lähteä raskaan työviikon jälkeen virvoittamaan mieltä luontoon ja metsään. Vielä mahtavampaa tämä olisi, jos metsässä olisi moninkertainen määrä vaikkapa susia ja karhuja. Tämä olisikin mahdollista, jos pelkurit olisi ajettu taajamiin ja petoeläimillä olisi tilaa. Nämä pelkuritkin tuntisivat tällöin olonsa turvalliseksi eikä heidän tarvitsisi enää pelätä joutuvansa petojen raatelemaksi.
  3. Väitän, että jos olet metsästäjä, niin sinuun pätee seuraavista vaihtoehdoista ainakin toinen koskien sutta. Yleensä metsästäjään pätee molemmat vaihtoehdot:

    A) Sinulla on tappamisen himo. Tapat mitä tahansa luonnossa liikkuvaa eläintä himossasi. Mielelläsi tapat sinun ruokavalioosi kuuluvia eläviä lihapalleroita, mutta ekstrakiihkoa saat tappamalla mielestäsi vaarallisia eläimiä (esim. susi). Tällöin saat kohennettua heikkoa itsetuntoasi miehenä. Yrität olla jotain ihmisnaaraitten silmien edessä.

    B) Sinä pelkäät sutta. Pelkäät tätä hienoa eläintä hysteerisesti ja sitä kautta järkesi on sumentunut. Koet, jotta ainut mahdollisuutesi on päästä eroon sinua vaanivista susilaumoista tappamalla niitä mahdollisimman paljon.

    Minun ajatusmaailmani on hyvin kaukana molemmista näistä vaihtoehdoista. Minä en pelkää ystäviäni eikä minulla tulisi mieleenkään tappaa niitä, kuten ei muitakaan luonnossa liikkuvia eläimiä. Olenhan monesti maininnut, jotta ihmiselle välttää lihanhimossaan navetassa ja laitumella kasvatetut teuraseläimet. Riistaeläimet kuuluvatkin pedoille, jotka ovat niiden syöntiin tarpeeksi arvokkaita. Ihmisen pitäisi fiksuudessaan olla ahnehtimatta liikoja ja tätä kautta säästää luontoa. Ainut järkevä vaihtoehto ihmisten lihantarpeeseen on teollinen lihantuotanto. Parempi vaihtoehto olisi tietenkin, jos lihaa ei syötäisi ollenkaan. Minullakin täytyy tunnustaa, jotta syön lihaa ja varsinkin kalaa. Ei se joka asiassa ole helppoa olla niin ehdoton. Kuten tiedätte, niin olen syönyt monesti myös koiraa, nami nami.
  4. tiedän minkeistä enemmän kuin vaikkapa sinä.

    Yleensähän metsästäjät selittelevät minkin tappamista muka halulla suojella luontoa. Todellisuudessa heillä on vain himo tappaa jotain, esim. minkkiä. Ja kun minkit vähenevät, niin tottakai vesilintukanta kasvaa. Tämä tarkoittaa heille aina vaan enemmän mahdollisuutta tappaa, siis vesilintuja. Luonnon ja vesilintujen kannalta siis metsästäjien ajattelumalli on järjetön. Aivan kuin he oikeasti olisivat huolissaan linnunpoikasista, heh heh.

    Mieluummin minä annankin minkkien täyttää mahansa vesilinnuilla, niiden munilla ja poikasilla kuin metsästäjien tappaa ja haavoittaa huvikseen ja himossaan järjettömästi lintuja.

    Oletko oikeasti niin himokas, jotta saat nautintoa tappamalla minkkejä? Tai luuletko muka tekeväsi luonnonsuojelutyötä? Tai ehkäpä pelkäät joutuvasi minkkien raapimaksi ja raatelemaksi joutuessasi niiden reviirille? En usko, että olisit niin hörhö kuiteskaan, jotta sekottaisit minkin suteen ja paskoisit sen tähden housuihisi pelätetssäsi niitä. Tällaisiakin ihmisiä on olemassa.

    Annahan vaan minkin syödä sorsalihaa. Juopoilta sorsastajilta tässä aseet pitäisi riisua, heh heh.