Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5130

1. ”Michaelarkangelo+esittää+taas+tiedemiestä.”Ei,+vaan+kuten+totesin,+Reinikaisen+valheiden+huomaamiseen+riittää+ihan+vaan+yleistieto.+Ei+tarvitse+olla+asiantuntija.”Kaikki+väitteesi+ovat+puppua+ja+arvottomia+väittelyyn.”Siitä+huolimatta+et+kyennyt+osoittamaan+yhtä+ainoaa+virhettä+niissä.”Miksi+sinulla+on+niin+kova+hinku+osoittaa+kansakoulu+oppisi+paremmuus,+verrattuna+aivan+viimeisimpiin+tiedemiesten+saavutuksiin,+mitkä+todistavat+kansakouluopettajasi+tiedot+valheeksi.”En+ole+käynyt+kansakoulua.+Yritin+tiedustella+jo+edellisessä+viestissä,+että+mihin+viittaat+todetessasi+”Tiedemiehetkin+ovat+vaienneet+miljardien+vuosien+harhoistaan.”+ja+sen+sijaan+että+olisit+vastannut+suoraan+ja+kiertelemättä,+heittelet+lisää+epämääräisiä+vihjailuja.+Onko+se+niin+kamalaa+kertoa+suoraan,+että+mihin+viimeisimpiin+saavutuksiin+nyt+viittaat?”Piiloudut+lapsellisesti+kömpelöihin+tieteellisiin+väitteisiin,+vaikka+niillä+on+vain+toisarvoinen+ja+todistamaton,+vain+oletukseen+perustuva+päätelmä.”Ilmeisesti+tämä+tarkoittaa,+ettet+kykene+esittämään+mitään+oikeaa+kritiikkiä+niitä+vastaan.+Minun+esittämäni+väitteet+eivät+perustu+todistamattomiin+oletuksiin.”Olen+kristitty+ja+uskon+Raamatun+ehdottomaan+totuuteen”No+ilmeisesti+käsky+olla+antamatta+väärää+todistusta+ei+kuulu+”Raamatun+ehdottomaan+totuuteen”+kun+niin+kevyesti+annoit+väärän+todistuksen+etten+muka+tietäisi+Reinikaisen+väitteistä,+etkä+millään+lailla+osoittanut+olevasi+pahoillasi+kun+asia+selvisi.+”koska+Jumala+on+sen+satoja+kertoja+minulle+vahvistanut”Onko+sinulla+mitään+uskostasi+riippumatonta+keinoa+tarkistaa,+että+kyseessä+oli+juuri+Jumala,+vai+perustuuko+uskosi+vain+sokeaan+uskoon?Voihan+nyt+sentään,+unohdit+vastata+kysymyksiin:kumpi+on+väärässä,+maailman+suurin+kreationistijärjestö+vai+Pekka+Reinikainen?Mahdatko+edes+tietää,+mitä+evoluutioteoria+väittää?
  2. ”+Kirjoituksesi+osoittaa+selvästi,+ettet+ole+edes+tutustunut+luettelemiisi+asioihin.”Olen+yli+kymmen+vuoden+ajan+lukenut+Reinikaisen+juttuja+ja+käynyt+keskusteluja+hänen+kannattajiensa+kanssa.+Aihe+on+minulle+hyvin+tuttu.+Mitä+uskontoa+muuten+mahdat+edustaa?+Kristitty+et+ilmeisesti+ole+päätellen+siitä,+miten+käsky+olla+antamatta+väärää+todistusta+lähimmäisestä+ei+selvästikään+merkitse+sinulle+mitään.”Pekka+Reinikainen+puhuu+kiistämätöntä+totuutta,+mitä+kukaan+täysjärkinen+ei+oysty+kiistämään.”Ilmeisesti+siis+ihmiset,+joilla+ihan+peruskäsitys+luonnontieteistä+ja+fysiikasta,+eivät+ole+täysjärkisiä.Reinikainen+tykkää+toistella+väitettä,+että+lämpöopin+toinen+pääsääntö+estää+evoluution,+koska+suljetussa+systeemissä+epäjärjestys+voi+vain+kasvaa.+Reinikainen+jättää+mainitsematta+että+Maa+ei+ole+suljettu+systeemi+ja+että+järjestys+voi+kasvaa+paikallisesti.+Jännästi+tämänkin+"kiistämättömän+totuuden"+voi+kiistää+peruskoulutason+tiedolla.Reinikainen+tykkää+myös+toistella+valhetta+siitä,+että+on+muka+löytynyt+dinosaurusten+verinäytteitä.+Oikeasti+on+löytynyt+jäänteitä+verisolujen+hemoglobiinistä,+ei+verta,+ei+verisoluja,+ei+verisolujen+hemoglobiinia,+vaan+jäänteitä+hemoglobiinista.+Lääkärinä+Reinikainen+tietää+varmasti+että+se+ei+ole+verinäyte.+Löydön+tehnyt+Mary+Schweitzer+on+uskova,+mutta+silti+vedonnut+kreationistisaarnaajiin,+että+he+lopettaisivat+valehtelun+hänen+löydöstään.https://biologos.org/articles/not-so-dry-bones-an-interview-with-mary-schweitzer/Maailman+suurin+kreationistijärjestö+Creation+Ministries+International+(joka+on+mm.+Luominen-lehden+taustajärjestö)+pitää+sivuillaan+listaa+väitteistä,+jotka+ovat+niin+noloja,+ettei+kreationistien+pidä+käyttää+niitä.+Reinikaisen+väitteistä+ainakin+Maata+ennen+vedenpaisumusta+ympäröinyt+vesikehä+on+listalla:https://creation.com/arguments-we-think-creationists-should-not-use#canopyOlisitko+ensimmäinen+Reinikaisen+kannattaja,+jolla+on+rohkeutta+vastata+suoraan+ja+kiertelemättä+seuraavaan+kysymykseen:+kumpi+on+väärässä,+maailman+suurin+kreationistijärjestö+vai+Pekka+Reinikainen?+(Olen+kysynyt+tätä+kymmeniltä+Reinikaisen+kannattajilta+ilman+tulosta)”+Tiedemiehetkin+ovat+vaienneet+miljardien+vuosien+harhoistaan.”Mihin+nyt+mahdat+oikein+viitata?+Ettei+nyt+vaan+olisi+päässyt+käymään+niin,+että+uskosi+takia+olet+mennyt+nielemään+saarnaajien+valheita+asiasta?+”Tiede+on+umpikujassa,+koska+ei+pysty+selittämään+kuin+hörönaurun+aiheuttavia+teorioita+evoluutiosta.”Ei+evoluutiosta+ole+olemassa+kuin+yksi+teoria.+Etkä+kyennyt+kertomaan+siitä+yhtä+ainoaa+virhettä.+Mahdatko+edes+tietää,+mitä+evoluutioteoria+väittää?+Vai+oletko+mennyt+uskomaan+sokeasti+saarnaajien+vääristelyt+ja+valheet?”Miten+kukaan+voi+olla+niin+hölmö,+että+uskoo+mihinkään+muuhun+kuin+yliälykkääseen+suunnitteluun+ja+sen+toteuttamiseen.+Sellaiseen+pystyy+vain+Jumala.”Mielestäsi+on+siis+hölmöä+olla+uskomatta+sokeasti+väitteisiin,+joille+ole+mitään+objektiivisia+todisteita.+Eihän+kukaan+ole+edes+kyennyt+kertomaan+miten+erottaa+luotu+luomattomasta.+2000-luvun+alussa+kovalla+tohinalla+aloittanut+ID-liike+lopahti+siihen,+että+he+eivät+kyenneet+keksimään+keinoa+erottaa+suunniteltu+suunnittelemattomasta.
  3. ”+Etkö+lukenut+ajatuksella+kirjoituksiani?+Vai+etkö+ymmärtänyt?”Luin.+Et+vain+antanut+ensimmäistäkään+perusteltua+syytä+uskoa+Raamatun+väitteitä.”Et+varmaan+ymmärtänyt+koska+siitä+Raamattukin+kertoo+ja+selittää,+ja+sen+minäkin+kirjoitin+tänne+kun+Jeesus+puhui+miksi+ihmiset+eivät+ymmärrä+Hänen+puhettaan!”Ei+kyse+ole+ymmärryksen+puutteesta,+vaan+siitä+että+kaikki+nyt+vaan+eivät+ole+valmiita+uskomaan+sokeasti+perusteettomia+väitteitä.”+Ja+pimeys+ja+pimeyden+valheet+ovat+sinut+sokaisseet+totuudelta+koska+uskot+vahvasti+uskomuksiisi+jotka+eivät+ole+Jumalasta.”Nämä+uskomukseni+ovat+johtopäätöksiä.+Olen+valmis+muuttamaan+kantaani+objektiivisten+todisteiden+edessä.”+Koska+Luoja+(Jumala)+on+Totuus+ja+Todellinen.+Mitenkö+Hän+voi+vai+olla+todellinen?+Koska+0+0=0+eikä+0+0=1.+Ymmärrätkö?”Tuo+on+täysin+määrittelyyn+perustuva+väite.+Se+että+määrittelet+jumalasi+jonkinlaiseksi,+ei+vielä+tee+määritelmästä+totta."Jumalasta+on+todistusaineistoa+vaikka+kuinka,+jotka+jo+edellisissä+viesteissäni+kerroin."Niin,+nimittäin+sokeen+uskoon+perustuvia+todisteita,+ontuvaan+logiikkaan+perustuvia+todisteita,+Raamatun+väitteisiin+(jotka+pitäisi+vain+uskoa+sokeasti)+perustuvia+todisteita,+alkuräjähdyksen+vääristelyyn+perustuvia+todisteita,+ja+todentamattomaan+määrittelyyn+perustuvia+todisteita.”+Ateistit+ne+tässä+ovat+sokaistuneet+ja+uskovat+perättömiä+valheita+jotka+eivät+ole+Jumalasta+vaan+saatanasta,+joka+on+valehtelija+ja+sen+isä.”Nyt+sekoitat+ateistit+ja+itsesi:+se+olet+sinä+joka+on+mennyt+uskomaan+törkeän+valheen+siitä,+että+alkuräjähdys+olisi+muka+samalainen+räjähdys+kuin+mitä+sanalla+”räjähdys”+yleensä+tarkoitetaan.+Mitä+mieltä+olet+siitä,+että+uskovaiset+levittävät+asiasta+väärää+tietoa,+hyväksytkö+sen?”+Selitin+sinulle+myös+että+jos+Luoja+olisi+luotu,+ei+Hän+olisi+silloin+Jumala.”Niin,+minä+taas+selitin+sinulle,+että+tuon+sinun+määritelmäsi+mukaan+asioita+voi+siis+olla+olemassa+ilman+luojaa.+Ja+edelleen,+määritelmä+ei+ole+todiste+määrittelyn+kohteesta.+”+Eli+me+emme+olisi+tässä.+Mutta+koska+Luoja+on+Luoja,+eikä+Häntä+ole+luotu+vaan+Hän+on+luonut+meidät+-+olemme+me+tässä.”Eli+perustelet+uskomustasi+uskomuksellasi.+Tismalleen+sama+logiikka+pätee+seuraavassa:+Koska+maailma+on+aina+ollut+olemassa+jossain+muodossa,+sitä+ei+ole+luotu,+vaan+maailma+on+”luonut”+meidät+–+olemme+me+tässä.+Jos+et+hyväksy+tätä+todisteeksi+luomattomasta+maailmankaikkeudesta,+niin+sitten+joudut+itsekin+myöntämään+ettei+tismalleen+samalla+logiikalla+voi+todistaa+Jumalaa.Ja+edelleekin,+vaikka+maailma+olisi+luotu,+se+ei+todistaisi,+että+luoja+on+juuri+se+luojajumala,+johon+sinä+uskot.”+Tämä+voisi+jatkua+loputtomiin,+kuten+jatkuisikin.+Siten+se+olisi+loputonta.”Niin,+mutta+se+on+ainoa+looginen+lopputulos+tuollaiselle+”luotu+vaatii+luojaa”+–perustelulle.”+Ikuisuutta,+johon+sinä+et+usko+mutta+silti+väitteesi+pohjimmiltaan+perustuu.”Kyllä+minä+uskon+ikuisuuteen.+Huomaatko+miten+kevyesti+taas+keksit+valheita.+Kaikki+lässytys+totuuden+rakastamisesta+päättyi+taas+valehteluun.+Eikö+sinua+valehtelijaa+hävetä+oma+valehtelusi?”+Mutta+se+ei+voi+olla+niin+että+luojia+on+loputtomiin.+Se+EI+edes+KÄY+JÄRKEEN!”Miksi?+Se+olisi+looginen+lopputulos+jos+kaikelle+pitää+olla+luojaa.+Jos+taas+maailman+luojalla+ei+tarvitse+olla+luojaa,+niin+miksi+maailmallakaan+tarvitsisi+olla+luojaa.+”+On+olemassa+vain+yksi+Luoja,+ja+me+olemme+luodut.”Nämä+ovat+väitteitä,+jotka+sinun+pitäisi+todistaa.+Perustelet+uskoasi+luojaan+uskollasi+luomiseen.+Ja+edelleenkin,+vaikka+olisikin+luoja,+niin+se+ei+vielä+todista+että+luoja+olisi+sinun+jumalasi.”+Sanoit+koska+samat+siteeratut+ja+"perättömät"+väitteet.+Ja+koska+ihmiset.”Tuo+oli+vain+loppuvaihe.+Pääsyy+uskoni+hiipumiselle+oli+se,+että+luin+Raamatun+läpi+ajatuksen+kanssa+ja+lopulta+myönsin+itselleni+etteivät+sen+väitteet+ole+uskottavia,+vaikka+olisin+niihin+halunnut+kovasti+uskoa.”Koska+Jumala+paadutti+Hänen+sydämen+jotta+tunnusteot+tulisivat+ilmi.”Ihan+piristävää+huomata,+että+uskova+myöntää+tämän.+Olen+seurannut+tai+osallistunut+useisiin+viestiketjuihin,+joissa+uskovat+julistavat+että+ei+Jumala+missään+nimessä+paaduttanut+faaraon+sydäntä.+Huomaatko+mitään+outoa+siinä,+että+rakastava+Jumala+lavastaa+faaraon+saadakseen+tekosyyn+näyttää+mahtiaan+esikoiset+surmaamalla.+Eikö+kaikkivaltiaalla+ja+rakastavalla+Jumalalla+ole+mitään+muuta+keinoa+kuin+silmitön+väkivalta.Juuri+tuo+faaraon+sydämen+paaduttamis+–kertomus+oli+niitä+kohtia,+jotka+saivat+minut+epäilemään+Raamattua.+Tarina+oli+niin+tuttu,+etten+ollut+huomannut+miten+julmaa+Jumalan+käytös+siinä+on,+kun+sitä+pysähtyy+miettimään.
  4. ”En+ole+valehdellut+sinulle,+olen+puhunut+totuuden”Valehtelit+että+ateistit+eivät+halua+lukea+Raamattua,+valehtelit+että+Raamatun+lukemalla+huomaa+että+se+on+totuus.”+Mutta+jos+haluat+vankan+totuuden,+lue+Raamattu.”Jaa,+no+voihan+sitä+sanoa+vankaksi+totuudeksi+että+Raamatussa+ei+ole+mitään+jumalallista.”+ateistit+voivat+lukea+Raamattua+mutta+eivät+sitä+ymmärrä.”Ymmärtäminen+ja+uskoinen+ovat+kaksi+eri+asiaa.+Se,+että+ymmärtää+väitteen+ei+vielä+tarkoita+että+pitäisi+väitettä+totena.”+mutta+Jumala+antaa+sinulle+totuuden+Sanan.+Mutta+se+on+sinusta+itsestäsi+kiinni+mitä+polkua+tahdot+kulkea.”Tämä+mainostamasi+Jumala+on+varmaan+sitten+eri+jumala+kuin+2.+Thessalonikialaiskirjeessä+mainittu+Jumala,+joka+lähettää+valheen+henkiä+väärin+uskovien+suuremmaksi+eksytykseksi.+Samaten+ilmeisesti+Jumalasi+eri+jumala+kuin+Roomalaiskirjeen+Jumala,+joka+paaduttaa+ja+armahtaa+kenet+tahtoo.”Rukoilu+ei+auta+jos+et+luota+rukoukseen.”Niinpä+niin:+jotta+voi+rukoilla+Jumalalta+uskoa,+pitää+jo+valmiiksi+uskoa+Jumalaan.”Ei+ne+ole+vain+”lisäehtoja””Mikset+sitten+maininnut+asiasta+samantien,+vaan+annoit+ymmärtää+että+pelkkä+pyytäminen+riittää?”ei+mikään+teki+alkuräjähdyksen?”Ei+tiedetä+mitä+oli+ennen+alkuräjähdystä,+mutta+tietämättömyys+ei+ole+todiste+siitä,+että+jokin+luojajumala+puuttui+asioihin”+Mikään+(ja+Mikään+ei-älykäs)+ei+voi+luoda+jotain.”Mitä+oikein+tarkalleen+tarkoitat+luomisella?+Painovoima+”luo”+planeettoja,+aurinkokuntia,+galakseja+ym.+Kemialliset+reaktiot+”luovat”+vettä.+Evoluutio+”luo”+uutta+hyödyllistä+perimää.+”+Tiedemiehet+ovat+vertailleet+alkuräjähdystä+aseen+räjähdykseen”Aivan+varmasti+usea+tiedemies+on+kyllästymiseen+asti+joutunut+vertailemaan+asiaa+ja+toteamaan,+että+alkuräjähdys+ei+ole+verrattavissa+aseen+räjähdykseen+tai+kemialliseen+räjähdykseen.+Alkuräjähdys+ei+ole+”oikea”+räjähdys,+vaan+alkujaan+pilkkanimi,+joka+vakiintui.+Siitä+huolimatta+uskovat+kierrättävät+vuodesta+toiseen+törkeää+valhetta+siitä,+että+alkuräjähdys+muka+olisi+sama+asia+kuin+mitä+räjähdyksellä+yleensä+tarkoitetaan.+Sinäkin+ilmeisesti+olet+niellyt+tämän+lapsellisen+valheen.+Tästäkin+näkee+miten+tyhjää+lässytystä+on,+että+uskovaisia+muka+kiinnostaa+totuusJa+vaikka+alkuräjähdysteoria+olisi+täysin+väärässä,+se+ei+mitenkään+todistaisi+Jumalaa.+Se+ettei+jotain+tiedetä,+todistaa+vain+ettei+jotain+tiedetä.Jätit+kokonaan+osoittamatta+että+jokin+Jumalan+luomaa.+Ja+vaikka+maailma+olisikin+luotu,+se+ei+vielä+todistaisi,+että+luoja+on+se+jumala,+johon+sinä+uskot.”+Jotkut+saattavat+kysyä:+kuka+loi+Luojan?+No,+jos+Luoja+on+luotu,+hänet+luokiteltaisiin+toiseksi”Jos+sanot,+että+Jumala+on+luomaton,+niin+joudut+samalla+myöntämään,+että+asioita+voi+olla+olemassa+ilman+luojaa.+Jos+Jumala+voi+olla+olemassa+ilman+luojaa,+niin+aivan+yhtä+hyvin+maailmakin+voi+olla+olemassa+ilman+luojaa.+Ja+perusteesi+luojan+välttämättömyydelle+romahtaa+siihen.+Eli+sinulla+ei+ollut+mitään+todisteita+Jumalasta:+tarjosit+vain+lapsellisia+vääristelyjä+alkuräjähdyksestä+ja+tyhjiä+määritelmiä+ja+tyhjiä+väitteitä.”+Kun+uskot,+ettei+Jumalaa+ole,+päätät+lopulta+olla+oma+jumalasi,+mikä+on+satanismin+ydin”En+uskoa+olevani+yliluonnollinen+olento.+En+siis+ole+jumala.+”+Hei,+olet+jo+nähnyt+ja+kuullut+kovia+ja+vahvoja+todisteita+Jumalan+olemassaolosta.”En+nähnyt.+Sinä+tarjosit+vain+vääritelyjä+alkuräjähdyksestä+ja+tyhjiä+määritelmiä+Jumalasta.+Voit+määritellä+Jumalaa+niin+paljon+kuin+jaksat,+voit+esittää+Jumalasta+loputtomasti+väitteitä.+Mutta+ne+ovat+pelkää+sanahelinää,+jos+et+kykene+osoittamaan+että+todella+on+olento,+johon+nämä+määritelmät+ja+väitteet+pätevät.”+Koko+Historiassa+on+Yksi+Mies,+jolla+oli+rohkeutta+ja+rohkeutta+kutsua+itseään+Jumalaksi+(tämä+minä+olen).”Eihän+tuo+mitään+rohkeutta+vaadi:+sen+kuin+vain+toteaa+olevansa+Jumala.+Ja+mielisairaalat+ovat+täynnä+ihmisiä,+jotka+oikeasti+luulevat+niin.”+Nyt+jo+tapahtuu+Raamatun+ennusteita+lopun+ajoista+ja+ne+menevät+vain+pahemmaksi!+Kyllä+sinun+se+raamatun+entisenä+lukijana+tulisi+tietää!”Niin,+kyllä+minä+tiedän+että+ylimalkaiset+ennustukset+sodista,+nälänhädistä+ym.+sopivat+mihin+tahansa+aikaan.+Ja+viimeiset+lähes+kaksi+tuhatta+vuotta+ihmiset+ovat+julistaneet+että+ennustukset+ovat+ihan+justiinsa+täyttymässä.Ja+kyllähän+sinun+Raamatunlukijana+pitäisi+tietää,+että+Raamatussa+kuvatut+profetiat+puhuvat+hevosilla+ja+teräaseilla+käytävistä+sodista,+jotka+eivät+ollenkaan+sovi+nykypäivään.Kysyin+onko+sinulla+mitään+muita+perusteita+väitteillesi+Raamatusta,+Jumalasta+ym.+kuin+sokea+usko+ja+Raamatun+väitteet,+jotka+pitäisi+uskoa+sokeasti?Perustelit+väitteitäsi+sokealla+uskoalla+luomiseen+ja+Raamatun+väitteillä,+jotka+pitäisi+uskoa+sokeasti.”+Maailma+loppuu!+Jumala+ei+lopu!+Helvetti+on+kadotus.”Ilmeisesti+vastaus+kysymykseeni,+että+etkö+käsitä+että+on+turhaa+pelotella+jotakuta+asialla,+johon+ei+usko,+on:+sinulle+on+täysin+ylivoimaista+käsittää+että+ihmisiä+on+täysin+turhaa+pelotella+asioilla,+joihin+he+eivät+usko.
  5. ”+Et+ole+selvästikään+lukenut+Raamattua+avoimella+sydämellä,+koska+se+tosiaan+selittää+kaiken.”Ilmeisesti+”avoimella+sydämellä”+lukeminen+tarkoittaa+sitä,+että+uskoo+sokeasti+ja+kritiikittä+kaiken.”+En+valehtele”Valehtelit+että+ateistit+eivät+halua+lukea+Raamattua,+valehtelit,+että+jos+lukee+Raamatun,+tietäisi+että+se+on+totuus.+Kun+jäit+kiinni+näistä+valheista,+selitys+muuttuikin,+että+se+pitää+lukea+avoimella+sydämellä.”ateistit+eivät+voi+tietää+Raamattua+keskimäärin+paremmin+kuin+uskovat”Kyllä+vaan+voivat,+linkkasin+juuri+tutkimuksen,+joka+todistaa+asian.+Joudut+sulkemaan+silmäsi+tosiasioilta+uskosi+takia.”+sillä+uskovat+tutkivat+Jumalan+Sanaa+ja+janoavat+totuutta!”Mutta+silti+jatkuvasti+sortuvat+valehteluun.+Tässä+pari+esimerkkiä+keskusteluista,+joissa+olin+osallisena,++ja+joissa+uskovainen+valehteli.+Voisin+linkata+vastaavia+vaikka+kuinka+paljon:+https://keskustelu.suomi24.fi/t/17291633/nooan-akki-elaimineen#comment-112545157https://keskustelu.suomi24.fi/t/17296284/mita-yhteista-on#comment-112549256Tuo+Nooan+Arkki-+keskustelu+on+erityisen+huvittava+kun+siinä+uskovainen+valehteli+Raamatun+vastaisesti+puolustellessaan+uskoaan.”Täten+ateistit+ovat+valhettelijoita+ja+väärintekijöitä+kieltäessään+Jeesuksen+Kristuksen+Jumalan+Pojaksi.”Ei+perusteettomia+väitteitä+tarvitse+kieltää,+ne+voi+vain+ohittaa+perustelematta.+Jälleen+kerran+siis+valehtelit.”+Se+johtuu+siitä+ettet+ole+luottanut+rukouksissa+Jumalaan+täysin.”Ja+sieltähän+niitä+lisäehtoja+alkoikin+tulla.+Ei+riitäkään+että+rukoilee.”+Katsos,+Jumala+testaa+ja+koettelee+kuka+Häntä+todella+rakastaa.”Eikö+Jumala+olekaan+kaikkitietävä?”+Kuinka+kovasti+todella+rakastat+Luojaasi?”Ei+mulla+ole+mitään+Luojaa,+jota+rakastaa.+”Lisään+vielä+että+jos+menetit+uskosi+tutkiessasi+Raamattua,+ei+sinulla+liennyt+uskoa+alun+alkaenkaan.+Anteeksi,+mutta+näin+epäilen.”Ei+tarvitse+pyydellä+anteeksi,+olen+näet+jo+ajat+sitten+tottunut+kaltaistesi+asenteisiin.+Niin+ei+ollut+silloin+kun+ensimmäisiä+kertoja+olin+nettikeskusteluissa.+Olin+silloin+jo+melko+lailla+kokonaan+luopunut+uskosta+ja+ajattelin+korkeintaan+että+”täytyyhän+jokin+korkeampi+voima+olla”,+kunnioitin+yhä+ihmisten+uskoa+ja+uskontoja.+Oman+uskon+menettäminen+oli+vielä+kipeästi+mielessä.+Ja+sitten+törmäsin+uskovaisiin,+jotka+selittivät+että+en+minä+koskaan+edes+uskonut+ja+että+en+minä+ole+vilpittömästi+rukoillut+Jumalaa+jne.+jne.+ja+vain+paasasivat+lukemattomaan+kertaan+kuulemiani+oppeja+ikään+kuin+ne+olisivat+minulle+tuntemattomia.+Juuri+sinun+kaltaisesi+uskovat+aiheuttivat+sen,+että+viimeiset+uskon+rippeeni+karisivat,+haluni+löytää+Jumala+uudestaan+katosi,+kunnioitukseni+ihmisten+uskoa+kohtaan+katosi.+Siihen+ei+yksikään+ateisti-kirjoittaja+kyennyt,+sen+tekivät+uskovat.”Sillä+uudestisyntyneet+janoavat+Sanaa,+ja+haluavat+olla+yhteydessä+Jumalaan.”Ja+juuri+sen+takia+minä+Raamattuun+innokkaasti+tartuin:+janosin+sanaa+ja+halusin+yhteyttä+Jumalaan.+Ja+juuri+siksi+Raamattu+oli+valtava+pettymys.+”Olitko+uudestisyntynyt?”Tuskimpa.+Mutta+se+ei+tarkoita+sitä,+etten+vilpittömästi+uskonut+Jumalaan”+Kirkkokunnat,+papit,+lahkot+tai+hiippakunnat+tai+sakramentit+eivät+sinua+pelasta.+Ainoastaan+Jumala+yksin,+voi+sinut+pelastaa.”Niin?+Kyllä+tuo+oli+minulle+selvää+kun+vielä+uskoin.”+Jumala+tuomitsee+sinut.+Iankaikkinen+ero+kaikesta+hyvyydestä,+rakkaudesta,+iankaikkinen+ero+Jumalasta.+Iankaikkinen+tuho+ja+kuolema.+Älä+mene+sinne!”Etkö+oikeasti+tajua,+että+on+yhtä+tyhjän+kanssa+pelotella+ihmistä+asioilla,+joihin+hän+ei+usko?Ja+onko+sinulla+mitään+muita+perusteita+väitteillesi+Raamatusta,+Jumalasta+ym.+kuin+sokea+usko+ja+Raamatun+väitteet,+jotka+pitäisi+uskoa+sokeasti?+Katsos+kun+kaikki+eivät+ole+valmiita+uskomaan+sokeasti+perusteettomia+väitteitä