Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5130

1. ”+Mitään+väittämiäni+et+osoittanut+valheeksi.+Omasi+sensijaan+ovat+pelkkää+soopaa.”Kyllä+osoitin:+Ymmärsin,+että+luonnonvalinta+ei+tiedä+että+se+kyhmy+sinun+otsassasi+on+miljoonien+vuosien+evoluution+päästä+5G-tukiasema,+toisin+kuin+valehtelit.Osoitin,+että+dinosaurusten+fossiilien+tutkijoissa+on+uskova,+ja+silti+hän+samaa+mieltä+kymmenien+miljoonien+vuosien+ajoituksista+ja+vieläpä+tuomitsee+kreationistien+vääristelyn.+Ja+muistutin+että+suurin+osa+kristityistä+hyväksyy+evoluution+ja+evoluutioteorian.+Nämä+huomiot+osoittivat+selityksesi+siitä+fossiilien+tutkimusten+tulosten+synnystä+valheeksi.Lisäksi+osoitin+valheelliseksi+väittämäsi,+että+usko+muka+Jeesuksen+siksi+etten+halua+uskoa+hänen+sanoihinsa.Yhteenkään+näistä+huomiosta+et+sanonut+mitään+vastaan.”+Minun+uskoani+ei+ole+tarkoitettu+niille+jotka+eivät+ole+siitä+tosissaan+kiinnostuneita.”Juu,+olen+huomannut+tämän,+että+useiden+uskovien+mukaan+Jumalaan+voi+alkaa+käytännössä+uskoa+vain+jos+jo+valmiiksi+uskoo+häneen.+Aivan+samalla+lailla+kuin+sinullakaan+ei+ilmeisesti+ole+muuta+perustetta+uskollesi+kuin+oma+uskosi.”Jos+sinua+Jeesus+kiinnostaisi,+sinä+tekisit+kaikkesi+päästäksesi+hänestä+selvyyteen."Niin,+minä+kun+edelleenkään+en+ole+valmis+uskomaan+sokeasti+kritiikittä+perusteettomia+väitteitä.”Sielun+pelastus+kun+Raamatun+mukaan+riippuu+siitä.+Mutta+sinä+et+vaivaudu+koska+synti+on+sinulle+liian+kallis+ja+rakas+ystävä.”Valehtelet.+Syy+miksen+vaivaudu,+on+se,+ettei+minulla+ole+mitään+perusteltua+syytä+uskoa,+että+Raamatun+väitteet+ovat+totta.Valehtelu+on+selvästi+rakas+ja+tärkeä+osa+uskoasi.
  2. ”+Luuletko+oikeasti+että+minä+uskoisin+tähän+omin+voimin,+kaiken+tämän+epäuskon+ja+epäilevän+maailman+keskellä?”Kyllä.+Sitä+ei+ole+ollenkaan+vaikea+uskoa,+koska+ihmiset,+joiden+uskomuksen+ovat+keskenään+ristiriitaisia+(eli+ne+kaikki+eivät+olla+totta),+ovat+valmiita+jopa+kuolemaan+uskonsa+takia.+Eli+epätosiin+asioihin+uskovat+ihmiset+voivat+olla+hyvin+varmoja+uskossaan.+Uskotko+sinä,+että+esim.+hindut+tai+muslimit+kykenevät+uskomaan+omin+voimin+tämän+epäuskon+ja+epäilevän+maailman+keskellä?+Kyllä+vai+ei?”Jumala+tuon+uskon+on+minulle+antanut.+Se+on+Jumalan+teko.”Mistä+tiedät,+että+näin+on?+Onko+sinulla+tämän+vakaumuksesi+tueksi+mitään+uskostasi+riippumatonta+todisetta?+Väität,+että+uskosi+ei+perustu+uskoon,+mutta+silti+olet+tarjonnut+vain+ja+ainoastaan+uskoon+perustuvia+perusteita+sen+tueksi.+Uskot+Jumalaan,+koska+uskot+Jumalaan.”+Et+sinä+välitä+ottaa+selvää+mitä+mieltä+asiantuntijat+ovat+Jeesuksesta+ja+vaikka+Uuden+testamentin+historiasta”Kerro,+mitä+minä+en+näistä+halua+ottaa+selvää?+”+On+siis+kyse+sielun+tilasta,+ei+siitä+mitä+tietää+tai+mitä+uskoo.”Aivan.+Minä+en+ole+valmis+uskomaan+sokeasti+perusteettomiin+väittämiin.”Tietoa+on+puolesta+ja+vastaan+pilvinpimein.+Se+ei+muuta+sinua+tai+minua+mihinkään.”Mutta+siitä+huolimatta+et+kyennyt+mitenkään+osoittamaan+virhettä+väitteissäni.+No+voihan+nyt+sentään,+unohdit+vastata+kysymyksiin:Onko+biologisten+faktojen+toteaminen+on+ihmisen+vähättelyä?Kai+sinä+muuten+sentään+tiedät,+että+suuri+osa+kristityistä+hyväksyy+evoluution+ja+evoluutioteorian?Pakottaako+uskosi+sinut+keksimään+tällaisia+valheita+[että+en+muka+tietäisi+että+luonnonvalinta+ei+tiedä+että+pääni+kyhmy+on+miljoonien+vuosien+päästä+G5-tukiasema]?
  3. ”Ja+kun+tuon+toteat+sinun+pitäisi+tajuta,+ettei+sattumanvaraiset+mutaatiot+voi+rakentaa+mitään+järkevää.”Minä+tuon+tajuan+oikein+hyvin.+Sen+sijaan+sattumanvaraiset+mutaatiot+yhdistettynä+luonnonvalintaan+kyllä+rakentavat+järkeviä+kokonaisuuksia.”Hienosti+itse+ohitit+ilman+mitään+järkevää+argumenttiä+kysymyksen+ihmisen+ainutlaatuisuudesta+ja+siitä+että+ihminen+tosiaan+on+maailmankaikkeuttakin+viisaampi.”Luin+uudestaan+viestisi+ja+kyllä,+vastasin+siinä+esittämääsi+kysymykseen+siitä,+miksi+toista+älykästä+lajia+ei+ole+kehittynyt.+Nyt+huomasin,+että+olet+jollekin+toiselle+esittänyt+kysymyksen+että+”Väitätkö+ettei+ihminen+ole+poikkeuksellinen?”.+Vaikka+luen+muitakin+viestejä,+pyrin+ensisijaisesta+vastaamaan+minun+viesteihini+annettuihin+kommentteihin,+joista+saan+ilmoituksen.+No+voin+vastata+siihen+toiselle+esittämääsi+kysymykseen:+kyllä+me+olemme+poikkeuksellisen+älykkäitä+verrattuna+muihin+eläimiin,+mutta+biologialtamme+ja+rakenteeltamme+me+emme+ole+poikkeuksellisiä.+Ja+aivan+samalla+lailla,+kuin+sanoo+ihmistä+maailmankaikkeutta+älykkäämmäksi,+voi+sanoa+että+naakka+tai+mustekala+ovat+maailmankaikkeutta+älykkäämpiä.+Maailmankaikkeudella+ei+ole+älyä.+Tuo+ihmisen+vs.+maailmankeikkeuden+älykkyyden+äimistely+on+vain+käsienheiluttelua+joka+ei+todista+mitään.”+Minulla+on+useampi+eri+teoria+mitä+mietin+fossiileista,+mutta+koska+koko+kysymys+on+epäoleellinen+mitä+Jeesukseen+tulee,+en+ole+tehnyt+siinä+päätöstä+ja+koen+aika+turhaksikin+sen.”Eli+toisin+sanoen+ohitat+hankalat+kysymyksen+lajien+sukupuutoista+ilman+mitään+järkevää+argumenttia.”Tuskin+putkahti+tyhjästä”Ei+se+tietenkään+mistään+tyhjästä+putkahtanut+eikä+kukaan+ole+niin+väittänytkään.+Se+syntyi+olemassaolevan+geneettisen+materiaalin+muokkautuessa+erilaiseksi,+toisin+sanoen+se+syntyi+mutaatiolla.+”vaan+suurennellaan+jotain+tapahtumaa+omien+uskomusten+hyväksi.+Vähän+kuin+lehdissä+hehkutetaan+lääketieteen+uusia+hoitomuotoja+joita+ei+kymmenien+vuosienkaan+päästä+sitten+kuitenkaan+ole.”Eli+sinulla+ei+ole+mitään+oikeaa+kritiikkiä+tuota+havaittua+DNA:n+informaation+lisääntymistä+vastaan+vaan+kykenet+vain+heittelemään+vihjailuja+ja+hakkamaan+tyhjästä+putkahtamis-olkiukkoa.”+Jos+valkoihoinen+ja+tummaihoinen+ihminen+lisääntyvät+niin+syntyy+uusi+ihmislaji.+Evoluutiota+:D”Se+ei+ole+uusi+laji+juurikin+siksi,+että+mustat+ja+valkoiset+ihmiset+voivat+tuottaa+keskenään+pääsääntöisesti+lisääntymiskykyisia+jälkeläisiä.Eli+jälleen+kerran+olit+kyvytön+esittämään+oikeaa+kritiikkiä+ja+tyydyit+sen+sijaan+kumoaan+omia+lapsellisia+irvikuviasi.Kun+moitit+minua+sellaisen+kysymyksen+ohittamisesta,+jota+et+edes+ollut+esittänyt+minulle,+niin+varmasti+nyt+vastaat+kysymyksiini,+jotka+sinä+olet+ohittanut.+Muutenhan+moittimisesi+olisi+kovin+tekopyhää,+eikö+vain.Voisitko+nyt+vihdoin+paljastaa,+että+mikä+on+se+todennäköisyys,+josta+olet+puhunut+ja+miten+laskit+sen?Pakottaako+uskosi+sinut+keksimään+tällaisia+valheita+(että+en+usko+Jeesuksen+sanoihin+koska+en+halua+uskoa+häneen)?Ja+huomasin+että+tähän+kysymykseen+jätit+aiemmin+vastaamatta:+Mitkä+tämän+hetkiset+todisteet+viittaavat+maailmankaikkeuden+olemassaolon+olevan+ajallisesti+mitattavissa?
  4. ”+Valon+aistimiseen+käytettävä+biologinen+elin+ei+ole+mikään+yksinkertainen+kapine,+joka+voisi+sellaisenaan+syntyä+yhdestä+pienestä+mutaatiosta.”Eiköhän+se+useamman+mutaation+ole+vaatinut,+mutta+yksinkertaisin+tunnettu+silmämalli+on+yksinkertainen:https://en.wikipedia.org/wiki/Eyespot_apparatus”+En+tiedä+fossiilien+tarkoitusta+ja+alkuperää,+enkä+pidä+sitä+kovin+tärkeänä.”Eli+kun+kohtaat+uskomuksesi+kannalta+hankalaa+tietoa,+ohitat+sen.+”+Sinä+et+halua+uskoa+Jeesuksen+sanoihin,+siksi+et+halua+uskoa+häneen+ylipäätään.”Kyse+ei+ole+halusta,+vaan+siitä,+etten+kykene+vain+sokeasti+uskomaan+perusteettomia+väitteitä,+jotka+Jeesus+on+sanonut+(tai+jotka+evankelistat+laittoivat+hänen+suuhunsa).+Ja+aikoinaan+kun+vielä+uskon+ja+sitten+aloin+epäillä,+olisin+kovasti+halunnut+edelleen+uskoa.+Pakottaako+uskosi+sinut+keksimään+tällaisia+valheita?+Ja+kovasti+näyttää+siltä,+että+sinä+et+halua+uskoa+jumalasi+selvää+käskyä+olla+antamatta+väärää+todistusta+lähimmäisestä.”+DNA+on+informaatiota+eikä+informaatiota+ole+todistetusti+synnyttänyt+mikään+muu+kuin+tietoinen+otus.”Olet+joko+tietämätön+tai+valehtelet.+Kuuluisassa+Lenskin+kokeessa+tutkitussa+kolibakteerikannassa+ilmaantui+kyky+nauttia+sitraattia+ravinnoksi.+Koska+yksi+kokeen+ideoista+oli+ottaa+talteen+näytteitä+tasaisin+väliajoin,+voitiin+tarkalleen+tietää+milloin+kyky+ilmeni+ja+se+kyettiin+jäljittämään+tiettyyn+mutaatioon:https://elifesciences.org/articles/55414 ”+Ei+kyllä+ole+kertaakaan+todistettu+että+evoluutio+olisi+koodannut+itsestään+DNA:ta+siten+että+olisi+syntynyt+jokin+uusi+eläinlaji+tai+tapahtunut+jotain+positiivistä+kehitystä”Uusia+lajeja+on+havaitusti+syntynyt:https://fi.wikipedia.org/wiki/Evoluution_todisteet#Esimerkkejä_uusien_eläinlajien_synnystä”Ihmisen+rinnalle+ei+ole+kehittynyt+kilpailevaa+älyllistä+lajia,+mikä+sitä+evoluutiota+estää+sitä+tekemästä?”Vapaiden+ekologisten+lokeroiden+puute+on+suurin+este+toiselle+älylliselle+lajille.+Ja+itse+asiassa+me+olemme+se+kilpaileva+laji+(tai+oikeammin+alalaji):+me+syrjäytimme+neandertalinihmisen.Voisitko+nyt+vihdoin+paljastaa,+että+mikä+on+se+todennäköisyys,+josta+olet+puhunut+ja+miten+laskit+sen?
  5. "Tämän+hetkiset+todisteet+viittaavat+maailmankaikkeuden+olemassaolon+olevan+ajallisesti+mitattavissa"Mitkä+todisteet?"eli+todisteet+kallistuvat+Luojan+puoleen."Mutta+eihän+se,+ettämaailma+olisikin+ajallisesti+mitattava,+vielä+todistaisi+mistään+luojasta."Sen+on+täytynyt+alkaa+kehittää+uusia+elimiä+ilman+mitään+ennakkotietoa+siitä,+mitä+se+on+tekemässä."Ei,+vaan+sen+jälkeläisten.+Kai+sinä+nyt+sen+verran+tiedät,+että+evoluutio+on+eliöyhteisöjen+muutosta+koskava+ilmio,+eikä+yksilöiden+muutosta+koskeva."Kaiken+on+pitänyt+tapahtua+ilman+mitään+muita+ohjaavia+tekijöitä+kuin+ympäristö.+Kuitenkin+ympäristö+muuttuu+joskus+nopeasti+eikä+mikään+malli+anna+tukea+nopealle+kehitykselle."Niin.+Arviolta+99%+kaikista+koskaan+eläneistä+lajeista+on+kuollut+sukupuuttoon.+Nykyäänkin+meneillään+on++sukupuuttoaalto,+koska+monet+eliöt+eivät+kykene+sopeutumaan+ympäristön+muutoksen."Sen+lisäksi+jokaikisessä+mutaation+vaiheessa+on+lukematon+määrä+vääriä+tai+virheellisiä+mutaatioita+jotka+voivat+kehittää+sitä+eliötä+väärään+suuntaan,+mutta+käytännössä+yksi+oikea,+että+se+hyödyllinen+uusi+elin+muodostuisi"Aivan.+Mutta+tavallisesti+haitalliset+mutaatiot+karsiutuvat.+Etkö+tunne+käsitettä+"luonnonvalinta"."Elimen+rakenne+ei+voi+tulla+esteeksi+myöskään+myöhemmälle+kehitykselle."Tämä+on+ihan+omaa+keksintöäsi.+Aiemmin+joku+mainitsi+jo+kurkunpäänhermon:+se+kiertää+aivän+älyttöän+ja+tarpeettoman+pitkän+lenkin+juuri+siksi,+että+rakenne+on+tullut+esteeksi+myöhemmälle+kehitykselle.+"Kaikki+kehitys+sille+ensimmäiselle+eliöllekin+olisi+ollut+tuhoisaa"Tarkoitatko+nyt+ihan+tosissasi,+että+populaation+kelpoisuutta+parantava+kehitys+olisi+ollut+sille+tuhoisaa?Unohdit+kertoa,+että+miten+laskit+todennäköisyyden+sille,+että+ihmisen+kehitykseen+johtava+mutaatiosarja+on+todennäköisyydeltään+mahdoton+ja+mikä+tämä+todennäköiusyys+tarkalleenottaen+on?