Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

6074

  1. Voihan nyt sentään, unohdit kokonaan perustella väitteesi että ihmiset ovat Jumalan kuvia. Et myöskään perustellut sitä että olisi Jumala.

    Aloittaja kysyi tiedosta, mutta kovasti vaikuttaa että sinä sen sijaan puhut sokeasti uskostasi.
  2. "Jumala ei kuuntele itsekkäitä rukouksia"

    Okei, sinun versiosi Jumalasta on tällainen.

    "Kyllä se näytetään siis ihan televisiossakin, miten se kamera piirtää joskus tikku-ukon ruudulle, vaikka ihmistä ei missään näy."

    Niin. Minä tajusin ensimmäisellä kerralla. Miksi he eivät käy lunastamassa Randin miljoonaa, jos kerran tuo oikeasti toimisi valvotuissa olosuhteissa?

    "Miksi kamera välillä sitten sellaistakin tekee, tuskin ihan riittää vielä sen miljoonan lunastamiseen?"

    Eli toisin sanoen se ei tuota mitään luotettavaa mittausdataa.

    Ja taas ollaan siinä, että sielu olisi energiaa, sen olemassaolon voisi todentaa mittaamalla.

    "Tartut taas johonkin epäoleelliseen"

    En, vaan minä yritän saada sinut pysymään aiheessa. Aihe oli se, että onko ihmsiä, jotka eivät lainkaan tiedä jälleenstyntymästä. Aihe ei ollut, että tietävätkö ihmiset sinun mielestäsi oikeaoppisen version jälleensyntymästä. Sinä tartuit epäoleellisuuteen, en minä.

    "Joudun nyt selittämään taas niin maan perusteellisesti tätäkin asiaa"

    Ihan oma valintasi alkaa selittää aiheen vierestä. Älä minulle valita siitä että itse päätit tuhlata aikaasi.

    "Tuo hädin tuskin jäi vaan siinä aiemmin puuttumaan, ymmärrät varmaan mitä hädin tuskin tarkoittaa?"

    Ymmärrän. Miksi et selventänyt asiaa saman tien, jo monta viestiä sitten? Ehtikö kulua pari päivää ennen kuin sait keksittyä hätävalheen?

    "Ei kai asiaa voi oikein muutenkaan tutkia, jos on loogista, ja järkevänkin kuuloista juttua, niin ehkä jotain tottakin?"

    Tarinan sisäinen logiikka ei ole todiste sen paikkansapitävyydestä.

    "Epätarkkaan on vaikea vastata"

    Edelleen: Jos kysymykseni oli epätarkka, niin sitten oli sinun kommenttisikin jota se koski. Sinä puhuit siitä miten oppia (tässä tapauksessa kristinuskoa) haittaisi se että se kumotaan: "Kai se nyt haittaa kristinuskoa, jos harhaoppi olisikin totta".

    "ja varmaan tulee epätarkka vastauskin sitten, mutta keskitytään vaan olennaiseen, ei lillukan varsiin"

    No miksin tartuit lillukanvarsiin alkamalla selittää miten oppia ei haittaa mikään (vaikka aikaisemmin sinulla itselläsi ei ollut ongelmaa puhua, että oppia haittaa, jos harhaoppi olisikin totta)?