Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

5301

1. "Ei tarvitse risteytyä keskenään ollakseen samaa perusryhmää"

Miksi sitten väitit, että risteytyminen on peruste?

"Lahko on perusryhmä."

Niin, ymmärsin ensimmäisellä kerralla. Voitko nyt vihdoin paljastaa, että millä perusteella perusryhmä on sama asia kuin lahko?
  2. "Se oli silloin minulle
    kova väite mutta niin tiedemies sanoi."

Olen aivan varma että ei sanonut, vaan ymmärsit joka tahallaan tai tietämättömyytäsi väärin. Sinulla ei näytä olevan edes pinnallisia tietoja aiheesta linkkaamasi kirjoituksen perusteella, joten en ole yllättynyt.

"He väittivät kaikkien ihmisten olevan sukua toisilleen kun mennään tarpeeksi kauas ajassa taaksepäin. "Mutta tämähän tukee luomistyötä", minä ajattelin."

Tietenkin he väittävät. Tuleeko sinulle vilpittömästi yllätyksenä, että tieteen käsityksen mukaan kaikki tunnettu elämä on sukua keskenään, ihmiset mukaan luettuna? Jos kaikki ihmiset eivät olisi sukua keskenään, käsitys evoluutiosta olisi täysin pielessä.

"Nämä tiedemiehet kertoivat vielä, että koko ihmissuku on lähtöisin yhdestä maanosasta; Afrikasta."

Nytkö vasta kuulit tästä? Se, että tuollainen peruskoulu-tason yleistiedon kertominen on mielestäsi ihmeteltävä uutinen, kertoo että et ole tainnut olla pahemmin hereillä koulussa.

"En olisi uskonut saavani tiedemiehiltä näin kovaa todistusta luomistyöstä. [...] Syntiin lankeemuksen jälkeen Jumala karkotti ihmisen pois paratiisista, joka oli jossakin Eufrat ja Tigris virtojen välissä Syyriassa. On luultavaa, että Jumala karkotti heidät juuri Afrikkaan."

Eli revit vain hatusta että on "luultavaa" että Aatami ja Eeva olisi tarkoitettu Afrikkaan, vaikka Raamatussa ei ole mitään viitettä tästä. Päin vastoin, ensimmäiset ihmisten kaupungit tehtiin Raamatun mukaan Lähi-Itään. On helppoa sovittaa Raamattu tieteen kanssa, jos Raamattuun saa keksiä omiaan aina tarpeen mukaan.

"Viimeiseksi haastateltu tiedemies heitti kovan "pommin". Hän sanoi koko ihmissuvun olevan lähtöisin yhdestä naisesta."

Olen melkoisen varma ettei hän puhunut näin. Varmaankin kyse oli ns. "Mitokondriaalisesra Eevasta", jonka kreationistit sekoittavat jatkuvasti (tietämättömyyttään tai epärehellisyyttään) Raamatun Eevan. Mitokondriaalisen Eevan on viimeisin kaikkien ihmisten yhteinen esi-äiti. Se ei tarkoita että hän olisi ollut elinaikanaan ainoa ihmisnainen. Samalla lailla kaikki eurooppalaiset jakavat yhteiset esivanhemmat, jotka ovat eläneet noin vuonna 1000. Se ei tarkoita että vuonna 1000 Euroopassa olisi asunut vain yksi pariskunta.

"Minä olin pudota tuolilta, sillä niin kova oli tuo väite. Kuka vielä voi epäillä!?"

Asenteesi on huvittava: "eihän asiaa voi epäillä, jos sen kertoo tiedemies ihan telkkarissa". Annas kun arvaan, sinä aivan varmasti epäilet, kun sama tiedemies sanoo mitokondriaalisen Eevan eläneen noin 200 000 vuotta sitten?
  3. "Valtavan monimutkaisen solun ja äärimmäisen monimutkaisen, täydellisenä kokonaisuutena toimivan DNA:n olemassaolon selityksistä ainut looginen on, että ne on luonut älykäs olento."

Unohdit kokonaan perustella väitteesi. Niin ja niin suureen monimutkaisuuteen vetoaminen on täysin merkityksetöntä, jos et osaa kertoa mikä raja monimutkaisuutta on mahdollista ilman että älykäs olento on sen luonut.

Ja selität että monimutkaisuus on mahdotonta ilman luojaa, mutta sitten täysin epäloogisesti tämä paljon luomisiaan monimutkaisempi luoja voi olla olemassa ilman omaa luojaansa.

"Yksisoluiset oliot eivät ole koskaan ryhtyneet muodostamaan monisoluisia eliöitä."

Kyllä ovat, ja niin on käynyt kirjaimellisesti tutkijoiden silmien edessä (linkki varsinaiseen rutkimuspaperiin on jutun alussa):
    https://suomenkuvalehti.fi/tarinoitatieteesta/monisoluiseksi-ihan-tuosta-vain/

"Tekoäly Grok joutui myöntämään, että luominen on loogisin ja matematiikalla perusteltavin vastaus kysymykseen, miten kaikki on olemassa."

Äläpä vääristele. Se on loogisin vastaus vain jos etukäteen tekee oikeasti rajoitukset siihen, mitä kaikkea saa ottaa huomioon vastauksessa. Kyseessä on siis pelkkä ajatusleikki, ei todellisuutta kuvaava vastaus
    .
    "Kuunnelkaa Youtube-kanavaa 'Answers in Genesis'."

Miksi? Sen jutut ovat niin täydellistä roskaa, ettet koskaan kykene puolustamaan niitä, vaan pakenet niiden saamaa kritiikkiä. Et koskaan suostu keskustelemaan tuon kanavan väitteistä, vaan ainoastaan saarnaat ja mainostat.
  4. "Universumi on syntynyt kirjaimellisesti tyhjästä, ei mistään.
    Ovatko nämä sanat tutut sinulle?"

En muista törmänneeni tuohon ajatukseen juuri noilla nimenomaisilla sanoilla muotoiltuna.