Vapaa kuvaus

Koulutus: Yliopisto/korkeakoulu Ammatti: Muu Ase tai siviilipalvelus: panssarijääkäri

Aloituksia

14

Kommenttia

6072

  1. Se jota kiinnostaa katsoa, se katsoo ja se jota ei kiinnosta katsoa, se ei katso... ei se oo sen ihmeellisempää."

    Ja jos tuntuu siltä että ilman perusteita linkattu video on huuhaata, sen voi sanoa perustelematta näkemystään. Ei se ole sen ihmeellisempää.

    " Minä en tullut tänne kuuntelee määräilyä ja moralisointia, nii pitäkää edelleenki vaa mölyt mahassa. :) Jos jotain ei kiinnosta, niin tuolla on ovi! ---> 🚪"

    Mutta itse määräilet miten videoitasi tulisi kommentoida ja vaadit kohteliaisuutta muilta, vaikka itse epäkohteliaasti ohitat toisten kommentit.

    "Jätin sen yksilöiden vastuulle itse päättää mitä mieltä, minulla on oma näkökanta jo"

    Miten tämä estää sinua tiivistämästä videon sanomaa muutamalla lauseella? Vai pitääkö tämä tulkita niin, että olet kyvytön kertomaan neutraalisti videon sisällöstä ottamatta kantaa siihen?

    "iukkuisille ihmisille en kerro mielipidettäni, enkä sellaisille joilla selkeästi manipulatiivinen energia, eli minun aikani pitää ansaite"

    Eli tämäkö on se tekosyy miksi pakenit sinulle kohteliaasti esitettyjä asiallisia kysymyksiä?
  2. "Ei kannata kirjoittaa asiasta, josta et tiedä mitään. Sukupuolen vahvistavat leikkaukset ovat paljon yleisempiä cis-sukupuolisilla kuin transsukupuolisten vaihdosleikkaukse"

    Aikaisemmin tuollaisia sanottiin kauneusleikkauksiksi. Eri sukupuolia koskevat erilaiset kauneusihanteet, ja moni haluaa vastata enemmän oman sukupuolensa ulkonäköihannetta. En silti ole törmännyt väitteisiin että esim. miesten salilla käynti lihasten kasvattamiseksi tai naisten tuuheiden kulmakarvojen nyppiminen on sukupuolenvahvistustoimintaa.

    Toki esim. mies, joka pienentää rintansa, on harhainen, jos kuvittelee että se tekee hänestä enemmän miehen. Ei gynekomastia tee miestä naiseksi. Mies, joka pienentää rintansa, koska haluaa näyttää miesmäiseltä, ei ole harhainen. Itsensä pitäminen naisena ja itsensä pitäminen joltain ominaisuuksiltaan naismaisena eivät ole sama asia.

    "Olet häpeäksi ateismille, sekä tiedollisesti, että eettisesti"

    Mutta silti minulla ei ole ongelmia vastata suoraan ja kiertelemättä kysymyksiin. Miten paljon pahemmaksi häpeäksi tuo kysymyksiä pakenva anonyymi on ateismille, kun kerran hän ei yllä edes samaan mihin minä?

    Unohdit vastata joka ikiseen kysymykseen kommentoimastasi viestissä.
  3. "Juuri tämä on sitä gish galloppia."

    Ei ole. Älä vääristele sanojen merkityksiä uskovaisten tapaan.

    "Minä en vastaa yhteenkään kysymykseesi ennen kuin olet argumentoinut väitteesi ”transseksuaalisuus on harhaista”."

    Kyse ei ole siitä, etten ole vastannut, vaan siitä, että suljet silmäsi vastaukseltani: transmiehet ovat harhaisia, koska he pitävät itseään miehinä. Transnaiset ovat harhaisia, koska he pitävät itseään naisina.

    Olen kuitenkin useasti todennut luopuvani näkemyksestä, jos seuraavat asiat pätevät (laitan tämän nyt neljännen kerran kun edellisiin kertoisin et ole reagoinut millään lailla):

    1: transhenkilö tiedostaa että transmies tai -nainen ei ole sama asia kuin mies tai nainen; transmiehet eivät ole miehiä, vaan pelkästään transmiehiä ja sama transnaisten ja naisten kohdalla.
    2: transsukupuolisuus määräytyy objektiivisten ominaisuuksien (kuten neuroanatomian ja tiettyjen geeniaalleelien perusteella) riippumatta siitä miten henkilö itse määrittelee sukupuoli-identiteettinsä.

    Kuten olen todennut, tuo olisi kuitenkin esim. Setan kannan vastainen näkemys.

    "Olet itse myöntänyt, etteivät he väitä olevansa vastakkaista biologista sukupuolta eli siis tässä suhteessa ei todellisuuden vastaisia väitteitä."

    Eivät teekään sukupuolisolujem tuotantoon liittyen, mutta se ei taio olemattomaksi sitä, että he väittävät olevansa eri sukupuolta kuin ovat.

    Onko Seta mielestäsi väärässä, kun sen selvä kanta on, transmiehet ovat miehiä ja transnaiset naisia.

    Eikö alipanoinen anorektikko ole harhainen kun hän tulkitsee elimistönsä kerryttävän kehonsa sisälle ylimääräistä rasvakudosta ja siitä syystä pyrkii laihduttamaan? Eikö Therian ole harhainen, kun hän tulkitsee kehonsa olevan koiraeläimen keho, vaikka se ulkoisesti näyttääkin ihmisen keholta

    Menevätkö nuo tutkimuksissa havaitut, transsukupuolisuuteen liittyvät ominaisuudet ihmisen oman itse määrittellyn sukupuoli-identiteetin edelle kun määritellään onko hän transsukupuolinen? Kyllä vai ei?