Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Alennuskoodit
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
profiilit
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Vielä+kerran,+kerro+missä+Raamatussa+sanotaan,+että+618+käskyä,+sekä+VT+oppi+pelastaa.
Ilmestyksessä+ei+puhuta+käskyistä,+älä+väärnnä.+Tajuatko+sen,+että+kirjoitat+juutalaiselle+Messiaaniselle+sellaiselle,+joka+on+elänyt+sen+kulttuurin+läpi+lapsena.
Jotain+järkeä.
23.09.2018 20:24
Kerro+missä+sanotaan,+että+lain+noudattaminen+pelastaa???
23.09.2018 19:51
Ettei+totuus+unohtuisi.
Kerro+mistä+löysit+sen,+että+Taivaassa.+Tämähän+on+ainoastaan+Kerhon+ja+täysin+sekulaarien+käsitys.
Ilm+20,+jossa+Johannes+näkee,+kun+enkelin+johdolla+tullaan+Taivaasta+Jerusalemiin.
Siellä+Hän+näki+valtaistuimen,+ei+Taivaassa.
1+Ja+minä+näin+tulevan+taivaasta+alas+enkelin,+jolla+oli+syvyyden+avain+ja+suuret+kahleet+kädessään.
2+Ja+hän+otti+kiinni+lohikäärmeen,+sen+vanhan+käärmeen,+joka+on+perkele+ja+saatana,+ja+sitoi+hänet+tuhanneksi+vuodeksi
3+ja+heitti+hänet+syvyyteen+ja+sulki+ja+lukitsi+sen+sinetillä+hänen+jälkeensä,+ettei+hän+enää+kansoja+villitsisi,+siihen+asti+kuin+ne+tuhat+vuotta+ovat+loppuun+kuluneet;+sen+jälkeen+hänet+pitää+päästettämän+irti+vähäksi+aikaa.
4+Ja+minä+näin+valtaistuimia,+ja+he+istuivat+niille,+ja+heille+annettiin+tuomiovalta;+ja+minä+näin+niiden+sielut,+jotka+olivat+teloitetut+Jeesuksen+todistuksen+ja+Jumalan+sanan+tähden,+ja+niiden,+jotka+eivät+olleet+kumartaneet+petoa+eikä+sen+kuvaa+eivätkä+ottaneet+sen+merkkiä+otsaansa+eikä+käteensä;+ja+he+virkosivat+eloon+ja+hallitsivat+Kristuksen+kanssa+tuhannen+vuotta.
Millenium+on+maan+päällä+heidän+kanssaan,+jotka+Jeesus+oli+temmannut+1+Tess+4.17
sitten+meidät,+jotka+olemme+elossa,+jotka+olemme+jääneet+tänne, temmataan yhdessä+heidän+kanssaan+pilvissä+Herraa+vastaan+yläilmoihin;+ja+niin+me+saamme+aina+olla+Herran+kanssa.
Ja+ne+muutamat,+kuten+Mooses,+Hanok+yms.
Jeesus+tempaa+omansa+Taivaaseen,+jossa+on+7+vuoden+oppiaika,+juuri+milleniumia+varten+ja+kun+se+on+täynnä+Jeesus+tulee+omiensa+kanssa+alas,+mutta+hautaoja+ei+vielä+avata.
Myös+edellisessä+19+luvussa+puhuttiin+seuraavaa;
20+Mutta+peto+otettiin+kiinni,+samoin+väärä+profeetta,+joka+pedon+nimissä+oli+tehnyt+tunnustekoja+ja+johtanut+harhaan+sen+merkin+ottaneet+ja+sen+kuvaa+kumartaneet+ihmiset.+Ne+molemmat+heitettiin+elävinä+tuliseen+järveen+rikinkatkuisten+lieskojen+keskelle.
21+Loput+saivat+surmansa+miekasta,+joka+lähti+ratsastajan+suusta,+ja+kaikki+linnut+söivät+heidän+lihastaan+itsensä+kylläisiksi.
Jeesuksen+joukot+ottivat+Pedon+kiinni,+kuten+väärän+profeetankin,+niin+nehän+Sinun+näkemyksen+mukaan+olisivat+Taivaassa,+ei+he+olivat+maassa,+jolloin+saivat+kuoleman+Pyhästä+miekasta.
Ilm+19+lukien,+kaikki+tapahtui+maassa,+paisti+tuleva+helvetti+oli+lähiavaruudessa.
Luukas+6;23+ei+ole+kontekstissa+eskatologiaan.+Tutki+tarkemmin.
Jeesuksen+toisessa+tulemisessa+ei+tapata+ketään.+Tuomiokin+on+milleniumin+jälkeen+Herran+päivänä,+kun+Jumala+tulee+Jerusalemiin.
lm+9+luku+kertoo,+kuinka+enkelit+tappavat+ennen+näitä+tapahtumia+2x+1/3+ihmiskunnasta,+jolloin+vain+1/3+ovat+pyhiä.
KAKKI,+KAIKKIEN+KANSOJEN+jumalattomat+saavat+surmansa+Jeesuksen+toisessa+tulemisessa+Hänen+ilmestyksestään,+vuorten+rotkotkaan+ei+anna+heille+suojaa.+Myöskin+saatana+sidotaan,+ja+näin+tämä+maa+on+autio+ja+tyhjä+sen+1000-vuotta.
Mitä+Pyhien+leiriä+avaruuteen,+vain+antikristus+voi+puhua+noin.
**Tämän+jälkeen+Jumala+luo+omilleen+uuden+taivaan+ja+uuden+maan,+jossa+vanhurskaus+asuu.+**+Hieman+järkeä+juttuihisi.
Ilm+21;
1+Ja+minä+näin+uuden+taivaan+ja+uuden+maan;+sillä+ensimmäinen+taivas+ja+ensimmäinen+maa+ovat+kadonneet,+eikä+merta+enää+ole.
2+Ja+pyhän+kaupungin,+UUDEN+JERUSALEMIN,+minä+näin+laskeutuvan+alas+taivaasta+Jumalan+tyköä,+valmistettuna+niinkuin+morsian,+miehellensä+kaunistettu.
3+Ja+minä+kuulin+suuren+äänen+valtaistuimelta+sanovan:+"Katso,+Jumalan+maja+ihmisten+keskellä!+Ja+hän+on+asuva+heidän+keskellänsä,+ja+he+ovat+hänen+kansansa,+ja+Jumala+itse+on+oleva+heidän+kanssaan,+heidän+Jumalansa;
4+ja+hän+on+pyyhkivä+pois+kaikki+kyyneleet+heidän+silmistänsä,+eikä+kuolemaa+ole+enää+oleva,+eikä+murhetta+eikä+parkua+eikä+kipua+ole+enää+oleva,+sillä+kaikki+entinen+on+mennyt."
5+Ja+valtaistuimella+istuva+sanoi:+"Katso,+uudeksi+minä+teen+kaikki".+Ja+hän+sanoi:+"Kirjoita,+sillä+nämä+sanat+ovat+vakaat+ja+todet".
6+Ja+hän+sanoi+minulle:+"Se+on+tapahtunut.+Minä+olen+A+ja+O,+alku+ja+loppu.+Minä+annan+janoavalle+elämän+veden+lähteestä+lahjaksi.
Missään+ei+mainita,+että+siellä+asuu+vanhurskaus,+vaan+Jumala,+Israelin+Pyhät+sekä+uudestisyntyneet+Pyhät
23.09.2018 19:47
Kumpi+puhuja+oli+mielestäsi+parempi?
Ensimmäinen,+joka+kirkasti+voimakkaasti+Jeesusta,
Vai+toinen,+joka+ei+saanut+sanaa+juuri+suustaan,+mutta+osasi+kaavan;+Syntisi+on+anteeksi+annettu,+Jeesuksen+nimessä+ja+veressä,+jopa+iloon+asti?
23.09.2018 19:16
Katekismus+on+ihmisen,+juopon+Lutherin+tekosia,+Uusi+Testamentti+Jeesuksen+hengeyttämä.
Itse+voi+valita,+seuraako+Jeesusta,+vai+ihmistä.
Joka+tapausessa,+tuo+on+aika+kaukana+pelstuksen+sanomasta.
Saatanankin+sanoman,+etupäässään+useat+muistavat+hänen+nimensä+ulkoa,+toistellen+sitä+päivittäin.
Älä+välitä,+minäkin,+kuten+Paavali+seurasi+ennen+näitä+käskyjä,+(joista+et+teidä+mitään,+niitähän+on+618+)+mutta+löysimme+Tien,+totuuden+ja+Elämän,+se+on+vain+Kaikkivaltiaassa+Jeesuksessa.
23.09.2018 14:50
Olet+omalta+kohdin+oikeassa.+Mutta+mikään+ei+kerro,+että+se+pelastaa?
Mutta+Jeesuksen+antamat+kaksoiskäskyt+pelastaa.
Jeesuksella+on+kaikki+gvalta+tehdä+näkemyksensä+mukaan,+ja+Hänen+voiman+ulkopuolella+ei+ole+mitään,+ei+edes+käskyjä.
23.09.2018 13:26
Näin+on+muuttumaton+ihmislle,+jotka+eivät+pelastu.
Jeesus+antoi+uuden,+kaksoiskäskyn+ja+sai+kaiken+vallan,+jonka+ulkopuolella+on+vain+tyhjää.
Miksi+puhut+kymmenestä+käskystä,+sillä+Jumala+antoi+618+käskyä.
Olet+liikaa+jumalattomien+puhjien+varassa.
23.09.2018 13:24
Ei+kysymyksessä+ollut+juutalaisen+kulttuurin,+vaan+Israelin+lain+mukainen+menettely.+Mooses+toi+sen+esille+omissa+kirjoituksissaan.
Mutta+Jeesuksen+aikaan+Israelissa+asui+lähes+yksinomaan+juutalaisia,+jotista+kristityt+muuttivat+sapatin+meidän+sunnuntaille,+viikon+ensimmäiselle+päivälle.
Ordodoksijuutalaiset+ja+israelin+heimo+pitää+sen+kuitenkin+lauantaina.
23.09.2018 09:32
Se+kuitenkin+tulee+huomioida,+että+nyt+elämme+Jeesuksen+vallan+aikaa,+ja+Hänen+sanoma+on+kristityille+"laki".+Hän+juuri+vapautti+sapatin+ihmisen+käyttöön,+oli+se+mikä+päivä+hyvänsä.
23.09.2018 09:28
Näkemyksellä+on+myös+todellinen+perusta.+Onko+se+keksitty,+vaan+pakon+sanelema,+onkin+toinen+juttu.
23.09.2018 09:26
Varmaankin+molemmat+ovat+oikeassa.+
Rabbistiset+kirjoitukset+kertovat+ensimmäisistä+kokoontumisista+Jeesuksen+kirkastumisen+jälkeisestä+opetuslapsten+"paniikista",+joka+esiintyi+usein+silloin,+kun+kaksi+ihmistä+kokoontuivat,+niin+kristitty+piirsi+sandaalillaan+hiekkaan+kalan+(joka+löytyy+usein+kristyyjen+autojen+takapellistä),+jos+vastuoli+tajusi+sen,+alettiin+puhua+Jeesuksesta,+ellei,+niin+Hän+peitti+sen.
Tässä+pelossa+alettiin+myös+kokoontua+ei+sapattina,+vaan+seuraavana+päivänä.
Näin+olen+antanut+itseni+ymmärtää,+mutta+en+ole+koskaan+tyrmännyt+yhteyttä+kirjoittamaasi+näkemykseen,+sehän+on+Raamatussa.
Kiitos.
23.09.2018 08:44
Kyllä+ihmiselle+lepo,+ja+lepopäivä+on+tarpeen.
Kukanenkin+viettäkööt+sen+oamlla+tavallaan,+mutta+ei+saa+laiminlyödä+seurakunnan+kokouksia.
Esimerkki+Apt;sä:
20:7+Ja+kun+viikon+ensimmäisenä+päivänä+(=sapattina;+kreikaksi+`sabbaton´)+olimme+kokoontuneet+murtamaan+leipää,+niin+Paavali,+joka+seuraavana+päivänä+aikoi+matkustaa+pois,+keskusteli+heidän+kanssansa+ja+pitkitti+puhettaan+puoliyöhön+saakka.
23.09.2018 07:59
Uskon+Padasjoen+eukon+tarkoittavan+sitä,+että+vuorokausi+päättyy+siellä+18/06+(päivä).
23.09.2018 07:51
Eikö?
2+Ja+Jumala+päätti+seitsemäntenä+päivänä+työnsä,+jonka+hän+oli+tehnyt,+ja+lepäsi+seitsemäntenä+päivänä+kaikesta+työstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt.
3+Ja+Jumala+siunasi+seitsemännen+päivän+ja+pyhitti+sen,+koska+hän+sinä+päivänä+lepäsi+kaikesta+luomistyöstänsä,+jonka+hän+oli+tehnyt.
23.09.2018 07:49
Mark. 3:7
Mutta+Jeesus+vetäytyi+opetuslapsineen+järven+rannalle,+ja+häntä seurasi suuri+joukko+kansaa+Galileasta.+Ja+Juudeasta
Ei+Jeesus+juuri+mennyt+väkijoukkoon+viimeistä+Jerusalemiin+tulemista+lukuun+ottamatta,+silloin+kansaa+oli+ottamassa+vastaan+Häntä+Kuninkaana.
Kuten+Markus+kertoo,+ihmiset+seurasivat+Jeesusta.+Opetuslapset+olivat+aina+mukana+ja+lopulla+aikaa+aina+oli+seuraamassa+satoja+ihmisiä+Häntä,+odottaen+Hän+puhettaan+ja+ihmetekojaan.
Jeesus+oli+ja+on+sapatin+herra,+kuten+kristitty+ihminenkin.+Hän+sanoikin,+ei+ihmistä+ole+tehty+sapattia+varten,+vaan+sapatti+on+tehty+ihmistä+varten.+Eli+on+sama+,+milloin+lepopäivänsä+ihminen+viettää.
23.09.2018 07:48
Piti+kirjoittaa,+että+40v+jKr.
Sorry
22.09.2018 22:16
Laissa+oli+yhteensä+618+mizvaa,+joista+jokaista+kohtaa+rikottaessa+tuli+uhrata+eläimen+verta,+plus+aika+jana+uhrit.+Sapatti+oli,+ja+on+vieläkin+lauantaina+ja+kristittyjen+keksinäisessä+sovittiin+sapatin+siirrosta+viikon+ensimmäiselle+päivälle,+eli+nykyiselle+sunnuntaille+n+v.+40+eKr,+siksi,+kun+Nasaretilaisen+seuraajia+vainottiin,+ja+tarkkailtiin+sapatin+kokouksia,+he+saivat+melko+rauhassa+kokoontua+viikon+ensimmäisenä+päivänä,+eli+sunnuntaina.
22.09.2018 21:55
Pidä+vain+huoli+omista+rattaistasi,+idiootti
22.09.2018 20:14
Ajat+kaksilla+rattailla.
22.09.2018 19:52
Missä+Jumala+on+luvannut+pakanoille+rauhaa?????
22.09.2018 19:51
36 / 692