Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Aloituksia
144
Kommenttia
13835
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
ollut tietoinen, vaan alkutekstin mukaan - HUONOTI KUUNNELLUT, ja ei pitänyt asiaa aivan niin pahana.
On aivan varma, jos E.a A. olivat oikien kuunnelleet, eivät olisi syöneet siitä puusta.
Toisaalta, tulihan sen asian osalta Ihmisestä yhtä fiksu kun Jumala, Jeesus ja PH.
-Sitten Herra Jumala sanoi: "Ihminen on nyt kuin me: hän tietää sekä hyvän että pahan. ( 1 Moois 3;22 )
Shalom
10.01.2010 15:03
että Tewva kirjoittelee iste mitä sattuu ja alkaa vain perumaan omia kirjoituksia, väittäen jonkin feikkaavan.
Soipii Hänen rooliin.
10.01.2010 13:54
että se on feikki. Siinähän lukee, että Tewva.
Häneltä saattaa odottaa mitä tahtoo.
Jos haluaa olla rehellinen, rekisteröi nimikerkkinsä.
Niin sinä kun minäkin olimme aikoinaan saman edessä.
Tewva KIRJOITTELEE AINA NIIN HULLUSTI.
10.01.2010 09:43
Mikä oikus hänellä on käyttää Tewva nimeä, ja omia sitä, ilman rekiströintiä.
Hän on vain puskista huutelia, jolla ei ole miestä rekisteröintiin, jolloin tieta tulee esille enmmän.
Mielestäni joku, joka haluaa kirjoittaa nimellä Tewva, kirjoittaa vaan, ei se juttu ainakaan huonone.
10.01.2010 09:41
Siirryttiin seurakunnan aikaan, armon aikaan lain ajasta. Seurakunnan aikana Jumala on antanut kaiken vallan Pojalleen, Kristukselle.
Kaikki meni hieman ”pyllylleen”. Evankeliumia julistettiin ja julistetaan ENSIN juutalaisille, ja sitten Kreikkalaiselle Luukkaan evankeliumi: 24:47 ja että parannusta syntien anteeksisaamiseksi on saarnattava hänen nimessänsä kaikille kansoille, alkaen Jerusalemista.
Tässä kohti sielunvihollinen alkoi tehdä työtä, jotkut lahkot, joissa ei ole Pyhää Henkeä, ei tee lähetystyötä, ja viivyttää Herran Jeesuksen tulemista, väittäne, että evankeliumi on jo kiertänyt riittävästi?? Pakanallista satanismia.
Seurakunnan aikana juutalaiset ovat kyllä Jumalan omaisuuskansaa. Jumala ei peru liittojaan. Mutta levitys vastuuta meillä ei yksin ole, se on nyt kristityillä, Jeesuksen seuraajilla.
Seurakunnan aika päättyy Pyhien tempaamiseen ja milloin, tässä aika, sekunnilleen. Matt 24;14 Ja tämä valtakunnan evankeliumi pitää saarnattaman kaikessa maailmassa, todistukseksi kaikille kansoille; ja sitten tulee loppu
Mutta mitä Jeesus sanoi ”kolmannesta ajasta”, VAIVAN AJASTA. Matt 24;15 "Kun siis näette pyhään paikkaan pystytettynä turmion iljetyksen, josta profeetta Daniel on puhunut
Silloin Paha ja saatana hallistee maailmaanj lähes 7 vuotta, MUTTA MITEN JUUTALAISET, heitä 144,000 varustetaan sinetillä, ettei Paha pysty hiehin, HE OTTAVAT VASTAAN JEESUSKEN HERRANAAN JA SAARNAAVAT KOKO MAAILMASSA evankeliumia, jokainen paikassa, minne Jumala on heität asuttanut. Jer. 29:7 Toimikaa sen kaupungin parhaaksi, johon minä olen teidät siirtänyt. Rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidänkin menestyksenne.
SILLOIN JO JUUTALASILLE TULEE TEHTÄVÄ, jota ei muille suoda. Pyhät on poissa, ja tällä on vain uudestisyntymättömät, jota He kääntävät Jeesukseen.
Kun Paha ja saatana sidotaan;
3. Tulee tuhatvuotinen valtakunta, MISSÄ JUUTALASET 24 JOHTAJAA OVTA HALLITUS JA DANIEL HALLISTIA, Jeesus on myös maan päällä, Jerusalemissa ja Pyhät pakanat ovat mukana hallinnossa.
4. Iankaikkisuus, jossa KAIKKI TAPAHTUU ISRELISSA. Mitoiltaan muistaakseni 2803 Km kanttiinsa, muu maailma on palanut ja meret kuivaneet. ( Mitan voin tarkistaa Danielin kirjasta tarvittaessa ). Maailman kansoista ja ihmistä pelastuu van 1/3. Kaikki asuvat Jerusalemissa. Aurina ja kuuta ei ole, JEEUS ON VALONA, KUTEN LUOMISESSAKIN 3 ensimmäistä päivää.
Näin juutalaisten tilanne ennallistetaan, mutta pakana- kristityillä on myös tehtävä. Toteuttakaa se.
Shalom.
10.01.2010 09:36
Voin omalta osaltani sanoa olevani tyytyväinen jos vanhan testementin juutalaisia tapoja ja ajatuksia ja uskoa selostaa juutalainen joka tietää sen perimätiedonkin ja tulkinnan.
*** Juuri näin pitää ollakin. Jeesus painotti kasteensa jälkeen aina, - ettekö te tunne kirjoituksia. Siletä saa aina tietoa tulevaan. Toinen asia on se, että jos ihminen syntyy saamelaisista vahvemmista, ei ole epäselvää, että eikö geneettisellä perimällä ole vaikutusta hänen luonteeseensa, sama on myös juutalaisella.
Saamelainen tuntee tosiensa, sama on juutalainen. Meillä on joitain fasadimaisia seikkojakin, jotka ovat vain meille selvillä, samoin tapoja, jotka ovat kätketty meidän sydämiin, ja OLEMME AINUT KANSA, JOSTA JUMALA ON NÄIN KERTONUT. Olen jonkun puhunut muutamista luonteen- piirteitäni.
Samaa voidaan sanoa jo VL ihmistä. Aika suurella varmuudella marketissa Oulussa voi kertoa, kuka on VL , kuka ei.
On aina mielenkiintoisempaa lukea sitä niin. Vanha testamentti on muutoinkin minulle vaikeampi pala kuin uusi testamentti.** Se on kaikille vaikea, koska se on pitkäveteinen, mutta hanki itsellesi kirjakekokoelma,. 2 kirjaa, David Pawsonin kirja Raamattu avautuu, Uusi ja Vanha Testamentti. Se avaa paljon sinulle.
Jos haluat, voin myös lainata, ja muitakin teoksia, jotka auttaa kyllä. Postini tiedätkin.
Psalmit ovat ihania, niitä lukee mielellään sekä iloon että suruun tai muutoin vain. usein löytyy oikeat sanat sieltä. ** Psalmit ovat viisauden ylistystä ja lohtua.
Mutta tärkeä asia, mikä juutalaisesta kansasta on huomioitava.
1. Jumala antoi Juutalaiselle käyttönä oman siunauksensa.
Moos 12; 1 Ja Herra sanoi Abramille: "Lähde maastasi, suvustasi ja isäsi kodista siihen maahan, jonka minä sinulle osoitan.
2 Niin minä teen sinusta suuren kansan, siunaan sinut ja teen sinun nimesi suureksi, ja sinä olet tuleva siunaukseksi.
3 Ja minä siunaan niitä, jotka sinua siunaavat, ja kiroan ne, jotka sinua kiroavat, ja sinussa tulevat siunatuiksi kaikki sukukunnat maan päällä."
Hän antoi myös maan käyttöön, JONKA OMISTAA JUMALA ITSE, EI juutalaiset, mutta se on annettu HEIDÄN KÄYTTÖÖN.
Mutta kun on otettava huomioon, että 3.Mooseksen kirja:
25:18 Sentähden pitäkää minun käskyni ja noudattakaa minun säädöksiäni ja pitäkää ne, niin te saatte turvallisesti asua maassa.
10.01.2010 09:35
Usealla se on ennen uskoon tuloakin.
Nyt sinulla karaksi mopo perusteelliseksi.
Meille näitä armolahjoja ovat esim. hyvin toimeentulevat Jumalan valtakunnan asuvaiset isoine perheineen. ** Missähän se on kerrottu, - rikas vl perhe ?? Kerro paikka Raamatussa.
Miellä on siis tämä lisääntymisen armolahja, mitä muilla ei ole. ** Vai oikein munat, sekö armolahja, ja vulva. Älä nyt höpötä. Jokaisella ne on, ja armolahjat tulee Hengen täyttymisen yhtyeessä, silloinko VL;lille kasvoi sukupuolaelimet, silloinko iso talo ja kartano- Volvo, tai Hiace.
Omaankin perheeseeni sain taas yhden armolahjan äskettäin, vaikka luultiin jo, että se on jo loppu. ** Se on kai sitten aika villiä VL armolaajaa tuolla arabimaassa, jossa on useampi vaimo, SAA OLLA JOPA KLMENKYMMENTÄ ARMOLALAHJAA, ja viidelle eri äidille?
Ehittiin hävittää kaikki pienen lapsen hoitoon tarvittavat välineet alkaen lastenvaunuista, syöttötuolista, kätkyestä, pinnasängystä, pesupunkasta, pulkista, hoitopöydistä...** Nekin puisia armolahjoja.
Hyvin törkeää Pyhän Hengen pilkkaa.
Ja onhan meillä tämä raittiuden armolahjakin, mikä onkin tosi tärkeä. Alkoholi on kansakunnan syöpä ja myrkky, aiheuttaen valtavia menetyksiä. ** Se on teillä mahtava, kaappijuoppous sopii myös mukaan, se on hyvä armolahja, naapurit eivät näe. Tuliko raittius vasta SITTEN KUN SAIT ARMOLAHJAN, sitä ennen juoppo, kuten Tewva kertoi juovansa kaljaa.
Sitä vaan en käsitä, että milloin saamme tupakoimattomuuden armolahjan. Meillä tämä armolahja on torjuttu aina ja selitetty se joksikin harmittomaksi pahaksi tavaksi, jolla ei ole uskoa horjuttavaa vaikutusta. ** Niitä armolajoja tuolla ajatuksella voi ostaa VL myyjäisistä.
Hyvä kirjoitus, avartaa.
09.01.2010 22:09
että siunaat Isrelia aamuin, illoin, siitä johtuu myös SINUN siunuskesi.
Shalom
09.01.2010 21:57
Pitäähän toki uusille sukupolville kokeilla julistaa evankeliunia, ties vaikka olisivat vastaanottavaisempia kuin heidän jo hautaan kaatuneet vanhat sukupolvet.
Evankeliumin sanomaa ei saada ikinä loppuun suoritetuksi, koska ihmisiä syntyy niin nopeaa tahtia. ** Parempi kun käyt puhumassa evankelioimia SRK; seuroissa SILETÄ SE TODELLA UUPUU? Meitä messiaanisia juutalaista on huomattavasti enemmän kun lestadiolaista konsanaan.
Olisi väärin jättää evankeliumia julistamatta kaikille kansoille. Eihän se voi olla näin, että kierretään maailman kansat läpi yhden kerran, vaan sitä työtä pitää tehdä uudestaan ja aina uudestaan. ** Mitäh.. kierrättää yhden kerran. Joka se on kiertänyt joka paikassa. Voin sanoa sinulle, että kun se on kiertänyt ( Matt 24; 14 Tämä valtakunnan evankeliumi julistetaan kaikkialle maailmaan, kaikille kansoille todistukseksi, ja sitten tulee loppu ) Tämä taas on sitä PAKANALLISTA VL SOOPAA. )
Jos esim. minun iso-isäni olisi jättänyt uskon vastaanottamatta ja minä en sitten siitä tietäisi höykäsen pöykästä, niin minäkö olen jättänyt evankeliumin vastaanottamatta, vaikka syyllinen oli Iso-isäni. ** ??????? Runoja vai???
Tässä tullaan vähän samaan kuin herran lasten vastaanottamisessa.*** ?????? Jopa Herra pienellä, kenestähän kysymys, Kimpimäestäkö?
Meidänkö pitäisi yksin täyttää maailma, kun muut eivät sitä viitsi tehdä. ** SRK;N opin mukaan kyllä. Mutta olette pakanallisessa hapatuksessa, ette Raamatussa.
SRK. tekee suomessa paljon lähetystyötä ns. lähetyspuhujamatkoilla. Lähetyspuhujat kiertävät aina uudestaan ja uudestaan samoilla seuduilla toivoen, että löytyisi parannuksentekijöitä. ** Lähetyntyötäkö Suomessa. ÄLÄ HOOPOILE, se on vain SEURAKUNTAVIERAILUA, lähetystö tehdään maassa ja paikassa, joilla ei ole Kristusta, toisaalta ei kyllä SRK;llakaan.
SRK;lla EI OLE YHTÄÄN LÄHETYSTYÖN TEKIJÄÄ.
Ei voida ajatella ja toimia näin, että kun siellä yhessä paikkakunnalla oli vaan niin jumalattomia ihmisiä, ettei sinne tarvitse mennä ja soveltaa raamatun ohjetta: jos teitä ei oteta siellä vastaan niin pyyhkikäät tomut jaloistanne ja siirtykää seuraaavalle paikkakunnalle.** Nämä on niitä VL mantraa, eli seli, seli tyyppisiä Raamatun tukiskelua. Kerrotko, mikä SE SEURAAVA SITTEN OLI?
Israel on jumalattomuudestaan huolimatta Jumalan omaisuuskansaa, vaikka nuo juutalaiset tappoivat oman maansa kansalaisen. Jos Juutalaiset eivät olisi tuominneet jeesusta ristille, jumalan pelastussuunnitelma olisi mennyt penkin alle, ja Jumalan olisi pitänyt suorastaan yllyttää poikaansa menemään kuoleman omaksi. ** Kuuri näin, ja Jumala tulee allas VAIN ISRELIIN, EIKÄ Reisijärvelle.
Paavalikin sen sanoo, Room. 11:26 ja niin kaikki Israel on pelastuva, niinkuin kirjoitettu on: "Siionista on tuleva pelastaja, hän poistaa jumalattoman menon Jaakobista.
Todellisuudessa Raamatun mukaan juutalaista ottaa vastaan Jeesuksen Herrana saman verran kun muutakin kansaa, eli n 1/3. Muuta jatkaa Jeesauksetonta menoa avaruuteen saatanan kanssa. Me Pyhät taas iloitsemme Jumalasta.
Ilm 21;1- 3. 1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
Kirjoitit hyvin, mennään sitten yhdessä Morsiamen Häihin.
Shalom
09.01.2010 21:07
Onko Israel Jumalan omaisuuskansaa ja minkä takia, millä perusteella? ** Jumalan ei tarvitse perustella, eikä miellä siihen perusteita löydy myöskään ihmisten puolesta, mutta näin Hän on tehnyt, ottanut Israelin omaksi omaisuuskansakseen.
Jumala on itse sanonut näin. >>Muistakaa, että olette Herralle, Jumalallenne, pyhitetty kansa. Herra, teidän Jumalanne, valitsi teidät maailman kaikkien kansojen joukosta omaksi kansakseen.
09.01.2010 21:07
diasporassa.
Rauhaa.
09.01.2010 18:08
toisin, kuin vapaissa lahkosuunnissa, ** Lahkon tunnusmerkitön selviten Suomessa täyttää SRK, joka kokee onnen olevan vain Heillä.
niitä ei tekemällä tehdä, eikä' niistä lukua pidetä. ** Niin, tyhjästä on heikko nyhjäistä.
Hurmahenkiset lahkot hekumoivat valheellisilla itsetehdyillä armolahjoilla. * kerro tarkemmin.
Minulla on nähtyä kokemusta kielillä puhumisesta. Jokainen höpisee hurmoseen latautuneena , mistä ei saa itse , eikä toinen tolkkua ja yksi yrittää kääntää sitä posmitusta, jota sanotaan selittäjän armolahjaksi. ** Tässä esiintyy palsta suurin Pyhän Hengen pilkkaaja, joka ei tiedä armonahjoista mitään. Jos kileillä puhuminen on mongerrusta, miten on mandariini- kiina, onko se selvempää.
Mitä hyötyä tästä on ja kenelle ? ** Sen tietää vain kristitty uudensyntynyt, joka on saanut armojahan, TEI PAKANOILLE SE ON KAUHISTUS, Raamatun mukaan.
Mitä hyötyä sinulla on olla tuollaisessa lahkossa mukana, jossa ei ole Pyhää Henkeä, eikä Hengen armolahjoja.
Kaste on sama hurmahenkinen opetus, upotus syvässä vedessä tekee ihmisestä synnittömän luomuksen? Voi eksytystä! Vedotaan raamatun kohtaan Ap 2- Se oli ymmärrettävää, jokaisen kuulian omaa kieltä, eikä mitään siansaksan posmitusta.** Näin puhuu saastain pakana, ei siihen muut pysty. Halveksitko Jeesukseen tehtyä kastetta Jordanissa, tekikö Jeesus opetusta ennen sitä.
Entä parantajan lahjan ? Nokia missiossakin parannellaan, se on sitä teatteria. Siellä ei parannu yhtään todellista sairautta. Eräs silloinen ystäväni halusi parantua syövästä, koska hän oli henkisen sairautensa vuoksi saanut päähänsä, että hänellä on syöpä. No, kokouksessa hän kaatui ja puhui "kielillä" ja näin "syöpä "parani . parantunut.** Juuri siksi olet sairas, kun uskosi ei riitä parantumiseen, tule kokoukseen saat uskoa ja puhistut sekä parannut.
Olet alhaista saastaa, Pyhän Hengen pilkkaaja.
08.01.2010 18:58
Pimeys , kun on , niin näin siinä käy. * juuri siltä näyttää???
Jumala antoi sovituksen Jeesukselle ja Jeesus antoi sen opetuslapsillee, eli uskoville ihmisille ** Eli ja Eli, eikö Oonakin ”runkkaus” ollut VL runkkaus, eikä Noakin juopumus ollut VL juopumus, eikö ja eikö, EIKÖ TÄTI OLIS SETÄ, JOS SILLÄ OLIS MUNAT?
Eikö vaan?? Eikö?
Jeesus antoi opetuslapsille sen viran, mutta antoi myös muille jotain. Eikä se jota Hän antoi Sykarin kaivolla naiselle, MYÖS ANNETTU KAIKILLE, JOPA VL;illekin.
Eikö ne Temppeli kyyhkysten myyjät , joiden pöydät kaadettiin ollut sama kun RY;llä pöytiä kaatuu??
Eikö, eli???
Pyhän Hengen virkana. ** Sekin vielä, antoi Teille ilman armolahjaoja, kuten naapurin Matti antoi sinulle auton, ilman akkua?
Jeesuksen välityksellä häne käskystään annettiin uskoville sovituksen virka. ** Mutta miten VL ne sitten sai??? Uskovia on ollut maailman sivu, VL:t vain 60 vuotta?
Et varmaan selitä tätäkään?
08.01.2010 18:49
jumalan rakkaus ja anteeksiantamus meitä kohtaan velvoittaa meitä antamaan anteeksi toinen toisellemme. Rakkaat veljet, onko sen suurempaa asiaa, kuin syntisenä saa kuulla omalle kohdalleen sanat. "usko jeesuksen nimessä ja veressä kaikki synnit anteeksi.** On, ja sen sanoi Ristin Ryöväri. Hän kertoi myöntämällä Jeesuksen olevan Messias. Samoin minua lohduttaa se Hänen toteamus, - "Eeli, Eeli, lama sabaktani?".
Ei muutenkaan oikein vakuuta, jeesus pienellä kirjaimella, kuten muukin mantara.
Tämän jälkeen tiedän, että Jeesus on kärsinyt riitillä kaiken, mikä minua askarruttaa ihmisenä.
Samoin iloitsen suunnattomasti myös siitä, -" Se on täytetty"
Tämän jälkeen tiedän, että laki on täytetty, heille joille VAIN synnit on anteeksi, eikä Jeesus ole Herra, LAKI ON, KUTEN HERRA SEN SANOO; Sillä totisesti minä sanon teille: kunnes taivas ja maa katoavat, ei laista katoa pieninkään kirjain, ei ainoakaan piirto, ennenkuin kaikki on tapahtunut.
Minulle on tapahtunut jo se, minkä Jeesus täytti, onkohan sinulle?
Kerrotko yhden kohdan Raamatusta, missä selviää, että elät iankaikkisuuden Israelissa, - kaikki synnit on anteeksi annettu Jeesuksen nimessä ja Veressä.
Jos se löydät, ollaan samassa veneessä.
Shalom.
08.01.2010 15:00
.. on Pyhän Hengen virka - uskon saarnan sisältö
Antaessaan lähetyskäskynsä Jeesus sanoi opetuslapsilleen: "Ottakaa Pyhä-Henki. Joiden synnit te anteeksi annatte , niille ne ovat anteeksi annetut, ja joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt." (Joh. 20:22-23.) ** Tämä on totta, vaikka samalla Jeesus KILESI HIETÄ LÄHTEMÄSTÄ JERUSALEMISTA, ennen kuin SAAVAT voiman Ylhäältä, ELI PYHÅÄ HENKI tuli vasta Helluntaina. Jeesus vain näytti puhalluksella sen tulemisen.
Toinen huomioitava asia on lupaus - Ottakaa Pyhä-Henki. Joiden synnit te anteeksi annatte , niille ne ovat anteeksi annetut, ja joiden synnit te pidätätte, niille ne ovat pidätetyt."< Näin Jeesus teki lähimmille opetuslapsille, yhdelletoista, mutta ei kaikille, ei edes niille palanneille seitsemällekymmenelle Hän antanut kyseitä lupaa.
Jeesus puhutteli ja opetti kaiken, mitä Hänellä oli Paavalille siellä talossa, jossa Hän rukoili kolme päivää, MUTTA EI ANTANUT LUPAA MYÖTÄÄ SYNTEJÄ ANTEEKISI.
Joten, ei sitä lupaa ole myöskään lestadiolaisilla. Heillä ei myöskään ole kaikilla Pyhää Henkeäkään. Kaikilla opetuslapsilla on LARMOLAHJOJAMA, mutta onko yhdelläkään VL;llä niitä. Ei ole, ei edes evankeliumin levityksen armolahjaa, MIKÄ ON PÄIVÄN SANA.
"Jolla korva on, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo) (Ilm. 2:7). ** Juuri näin, sen Johannes kertoo 7;lle seurakunnalle, ei yhdelle lahkolle.
Jos sanan julistajalta puuttuu Pyhä-Henki, hänen sanoillaan ei ole muuta kuin ihmisen sanan arvo. Sellainen saarna ei voi synnyttää elävää uskoa. ** Tästä johtuu, että SRK pienen koko ajan, sillä puhujilla ei ole sanajulkistuksen armolahjaa ilman Pyhää Henkeä.
Kukaan ei voi viedä tätä virkaa pois Jumalan seurakunnasta. Luther kuvaa saarnaviran ja seurakunnan välistä yhteyttä seuraavasti: "Jumalan sanaa ei ole ilman seurakuntaa, eikä seurakuntaa ole ilman Jumalan sanaa." Näin sanoessaan hän ei tarkoita pelkästään kirjoitettua, vaan ennen kaikkea saarnattua Jumalan sanaa. ** Juuri näin. Esimerkkinä on tällä vuosituhannella kastetut kymmenet miljoonat ihmiset Afrikassa. Siellä sen näkee, Jumalan seurakunta ei pienene.
Tehkää parannus, sillä taivasten valtakunta on tullut lähelle, Matt. 3:2. Niin alkoi myös Jeesuksen oma saarna: "Aika on täyttynyt, ja Jumalan valtakunta on tullut lähelle; tehkää parannus ja uskokaa evankeliumi" (Mark.1:15. Antaessaan lähetyskäskyn Jeesus kehotti omiansa saarnaamaan "parannusta syntien anteeksisaamiseksi hänen nimessään kaikille kansoille, alkaen jerusalemista" (Luuk. 24:47). ** Tämä on HYVÄ ETTÄ HUOMASIT, Aloittaen Jerusalemista. Suomesta on Juurisalmissa kymmeniä evankelistoja, ja toista sataa seurakuntaa, MUTTA EI YHTÄÄN VL LÄHETYTÖNTEKIJÄÄ. Oletteko laiminlyöneet tehtävän.
Ovi avataan sisäpuolelta, kun Jumalan valtakunnan saarnassa julistetaan katuvalle kaikkien syntien anteeksiantamus Jeesuksessa Kristuksessa, hänen nimessään ja veressään,** Tämä on sitä VL soopaa. Kadottu otetaan vastaan ja kerrotaan Hänelle, että Jeesus on kuollut puolestasi, eikä lähdetä saatana tapaan lihan luvalla pelastamaan, vaan Kristuksen luvalla ja otetaan vastaan iloiten.
Paavali kirjoitti tästä saarnavirasta: "Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itse kanssansa, ja ei lukenut heidän syntiänsä, ja on meissä sovintosaarnan säätänyt"
2 Kor 5;
17 Jokainen, JOKA ON KRISTUSESSA ON UUSI LUOMUS. Vanha ON KADONNUT uusi on TULLUT TILALLKE!
18 Kaiken on SAANUT AIKAAN JUMALALA, joka KRISTUSEN VÄLITRYKSELLÄ on tehnyt meidän kanssamme sovinnon ja uskonut meille tämän sovituksen viran.
Huomioi tämä, kun kerrot siitä Jumalan asettamasta synnin tunnosta, Hän ei tee mitään ilman Kristuksen välitystä.
19 Jumala itse teki Kristuksessa sovinnon maailman kanssa eikä lukenut ihmisille viaksi heidän rikkomuksiaan; meille hän uskoi sovituksen sanan.
Tätä olen aina painottanut, jota tulee kertoa palanneelle – Jumala antoi SOVITUSEN KRISTUSELLE, JEESUKSELLE, EI lestadiolaiselle.
Shalon. Hienoa, että tutkit ja kyseenalaistat Herrassa.
08.01.2010 10:33
10 Karta harhaoppista ihmistä, kun ensin olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti. 11 Sinähän tiedät, että tuollainen ihminen on kieroutunut ja tekee syntiä. Hän tuomitsee itse itsensä.
Kysymyksessä on selkeä ohje Titikselle. Paavali käskee Hänen olla nöyrä ja ketoa vääräoppiselle, joka tarkoittaa muuta oppia, kun Jeesus ( oppia jumalista, oppia seurakunnasta yms. mutta kuitenkin jotain oppia ) muutama kerran. Kerta tai kaksi ja jollei Hän opi, lopettaa koko lähetystyö Hänen osaltaan, sillä pitää Heittää pois mikä voi viedä mukanaan.
Jakeessa 1 Hän kertoo jo sen, että TUO IHMINEN ON KIEROUTUNUT, ja tekee jo olemassa olollaan syntiä ( rikkomuksen Jumalaa vastaan, kun ei ota Poikaa Messiaana, ainoastaan vapahtajana tai jonain muuna, tai ei ollenkaan ) ja näin ollen, jollei Hän ota vastaan Jeesusta puheestasi, Hän on palkkansa ansainnut, tuomitsee tietämättään itsensä.
Näistä Suomen käännöksistä kaikissa on virheitä. Alkutekstissä jo jakeessa 10 nähdään vääräoppinen syntisenä.
Se mitä Weha sanoo, että ihminen on hylättävä. Ei sitä, vaan Hänelle kun olet Hänelle kertonut, eli ojentanut Jeesukseen ( ei lestadiolaisuudesta, tai lahkosta ) - olet ojentanut häntä kerran tai kahdesti. Pitää antaa Hänelle mahdollisuus tulla Jeesuksen luo ja siunata Häntä.
Elämmehän seurakunnan aikaa.
Shalom.
08.01.2010 08:27
mainitaan.
08.01.2010 07:53
Juuri tämä enkeli, Luchiferus oli se enkeli, jolla oli maan tiedottamisvastuu Jumalalle, enne ihmis- kunnan Adamin luomista.
Lushiverus oli tietoinen siitä, että Jumala aikoo luoda ihmisen, omaksi kuvakseen. Tämä ei sopinut Hänelle, sillä Hän, eli enkelit olivat ennen ihmistä ainut luotu olentoja/ henkiä.
Heillä oli yksi rajoite, He eivät pystyneet lisääntymään, kuten Jumala ihmisen suunnitteli. Tämä oli Hänelle isku vasten kasvoja. Samoin, L. luuli, että ihmisestä, myöhemmin luotuna tulee Heidän palvelijoita, jossa erehtyi pahasti. Jumala määräsi enkelit ihmisten palvelijoiksi. Tämä sai kapinan aikaan.
Kapinan jälkeisessä neuvonpidossa saatana lupasi Jumalalle, ettei Hän valloita Jerusalemin Temppeliä, joka tulee olemaan Hänelle Pyhittely. Toisin tulee käymään, tästä puhuu Jeesus, JOKA OLI PALAVERISSA LÄSNÄ. Matt 24 luvussa, jossa Hän puhuu vaivan ajasta, ja sen toinen puoli, viimeinen 3,5 vuotta, on se kun Saatana menee temppeliin ja valtaa sen omaan käyttöön. Tähän Jeesus sanoo ihmiskunnan osalta. Eka puolikin on paha, mutta vasta toinen puoli on kauheaa.
8 Mutta kaikki tämä on synnytystuskien alkua.** Ensimmäinen osa oli synnytystuskien alkua, mutta sitten alkaa rätistä.
9 Silloin teidät ANNETAAN VAIVAAN, ja teitä tapetaan, ja te joudutte kaikkien kansojen vihattaviksi minun nimeni tähden. ** Uusi käännös, joka on lähempänä alkukieltä > Silloin teidät pannaan ahtaalle
07.01.2010 20:55
Juuri näin. Jumala ei suvaitse ollenkaan oman jumalalisuutensa arvostelua, eikä pane sitä kaupan.
Hän käytännössä ajoi ihmiskunnan pois pelkän tottelemattomuuden vuoksi pois tekemästään Paratiisista.
Ihmisen kunnianhimo tuli niin suureksi, että Jumala näki sen vaarallisuuden ja eikä antanut heikolle ihmiselle mahdollisuutta hankkia itselleen kuolemattomuutta, ennen kuin Paha kokonaan poistuu maan päältä ja se aika tulee silloin kun tuhat vuotta on täynnä. Silloin Jumala tulee itse tänne Jerusalemiin, joka on Paratiisi, samoin ehdoin, kun oli alunperinkin, ja sinne pääsee vain täyttämällä Jumalan Tahto, tunnustaa Jeesus Herrakseen.
Siellä on kuolemattomuus, Israelissa.
Shalom
07.01.2010 19:08
Jumalan valtakunnan rajat ovat tiukat, mutta pitäähän sinne jättää tulliasemia siltä varalta, että ulkomaalaiset voisivat kokeilla tuuriaan päästä valtakuntaan sisälle.
Missä sinun tulliasemasi on Raamatussa. SRK niitä käyttää vain vankilan omiensa pitämisessä koossa.
Minä en ole varma, olenko Jumalan valtakunnan rajojen sisäpuolella, vai rajavyöhykkeellä. ** Jos JV;nä tarkoitat SRK;ta, sen määräät sinä, mutta jos Raamatullista Jumalan Valtailkuntaa hallitsee Kristus, joten Hän määrää, pääseekö sinne sinä, tai kukaan mukaan VL.
Nuoria varoitetaan seurapuheissa urkkimasta rajojen ulkopuolelle. ** Niihän se on. Te olette kun APt;n Hoviherra >> Mies vastasi: "Kuinka ymmärtäisin, kun kukaan ei minua neuvo." Hän pyysi Filipposta nousemaan vaunuihin ja istumaan vierellään
07.01.2010 11:13
666 / 692