Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kesitas
kesitas
kesitas
Vapaa kuvaus
Kotimaa: --- Koulutus: --- Ammatti: Muu Siviilisääty: --- Lapset: ---
Liittynyt 16v sitten
144
aloitusta ·
13835
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Koko+Kolmiyhteinen+Jumala+on+kaikkialla,+mutta+ei+vaikuta+kaikkiin,+ainoastaan+Jeesuksen+omiin,+ja+niihin,+joita+Isä+siihen+vetää.
En+sanoisi+että+Kristus+on+kosminen,+Hänellähän+kaikki+valta,+Taivaassa+ja+maan+päällä,+joten+ei+ole+relevanttia+kutsua+häntä+kosmiseksi.+Hän+on+elävä+persoona.
Kun+tarkistelee+jotain+Raamatun+jaetta,+siihen+on+aina+otettava+toinen,+ja+jopa+5+jaetta,+että+löytää+kontekstin.
Jaekokonaisuushan+käsittelee+seuraavaa+aihetta;+Jae12+Jos+kerran+julistetaan,+että+Kristus+on+herätetty+kuolleista,+kuinka+jotkut+teistä+voivat+sanoa,+ettei+kuolleiden+ylösnousemusta+ole.
Tässä+kerrotaan+suorin+sanoin+kristityn+ihmisen+suhdetta+ylösnousemukseen.+Sen+uskominen+on+hyvin+tärkeä+juttu,+pelastusta+ajatellen.
Sitten+ikään+kuin+yhteenveto,+jossa+vain+uudestisyntyneet+ovat;
19+Jos+olemme+panneet+toivomme+Kristukseen+vain+tämän+elämän+ajaksi,+olemme+säälittävimpiä+kaikista+ihmisistä.
Jeesuksen+seuraaminen+on+parannuksen+teko+ihmis-+elämäksi+ja+ainiaaksi.
Joten+ajatuksesi;+Ihmisen+ei+pidä+vain+uskoa+kuolemattomuuteen+vaan+tietää+se+tosiasiaksi.**+On+hyvin+liikuttava+sekä+oikealla+suunnalla.
27.03.2018 16:48
Mihin+Hänellä+ei+ole+paluuta?+Hänhän+on+käsittääkseni+Jeesusken+seuraaja+ja+opettaa,+kuten+Hän+opetti?
27.03.2018 09:00
Tosi+mikä+tosi.
Ei+kai+Sinulla+loppunut+vitsit.
Asia+on+vahvistettu+myös,+mutta+sen+noin+fiksu+mies+saa+itse+ehtiä+Kirjasta.
Älä+höpötä.+Tuo+kuvaus+papeista+on+valhe,+mutta+Markuksesta+ei.
Olen+käynyt+ne+läpi,+josta+mainitset,+mutta+uskallan+myös+ne+julki+tuoda.
On+sanottava,+että+älä+poika+opeta+isääsi+kuselle.
27.03.2018 07:19
Ei+se+ole+ainakaan+618+Lain+mukaan+syntiä.+
Kuitenkin+nimipäivä+on+hieman+tärkeämpi,+toistossaan.+Sitä+juhlistetaan.
27.03.2018 01:32
Totta+se,+että+kristityt+ovat+odottaneet+sukupolvesta+sukupolveen+paruusiaa,+joka+on+toive,+ja+uskon+vahvistus.
Moni+lahko+on+markkinoinut+Jeesuksen+"huomenna+tulemista"+jopa+useampaan+kertaan,+kuten+JT,+ja+SRK.
Tärkeintä+on+pitää+lampussa+öljyä,+sekä+lenkkeri+varastossakin.
Tervetuloa+palstalle,+jälleen.
Kes.
26.03.2018 21:59
En+ole+kuulunut+aikuisena+Kerhoon,+joten+heiltä+en+ole+oppinut+muuta,+kun+sen,+että+muija+pitää+olla+aina+paksuna.
Saat,+pane+mail+osoite,+mutta+en+usko,+että+Kehon+puhujat+tulevat+samaan+tilaisuuteen.
Tajua+se,+että+olen+Kristuksen+seuraaja,+en+Kerhon.
26.03.2018 21:12
Jeesus+ja+Isä+ovat+olleet+alusta+lähtien,+sanoo+Jehovan+Todistajat+mitä+tahtoo.
1+Alussa+oli+Sana.+Sana+oli+Jumalan+luona,+ja+Sana+oli+Jumala.+
2+Jo+alussa+Sana+oli+Jumalan+luona.
+Sitten+vielä;+3+Kaikki+syntyi+Sanan+voimalla.+Mikään,+mikä+on+syntynyt,+ei+ole+syntynyt+ilman+häntä.
Sitten+Danielin+vahvistus+asiaan:+13+Yhä+minä+katselin+yöllisiä+näkyjä+ja+näin,+miten+taivaan+pilvien+keskellä+tuli+eräs,+näöltään+kuin+ihminen.+Hän+saapui+Ikiaikaisen+luo.+Hänet+saatettiin+Ikiaikaisen+eteen,+
14+ja+hänelle+annettiin+valta,+kunnia+ja+kuninkuus,+kaikkien+kansojen,+kansakuntien+ja+kielten+tuli+palvella+häntä.+Hänen+valtansa+on+ikuinen+valta,+joka+ei+katoa,+eikä+hänen+kuninkuutensa+koskaan+häviä
Miten+nyt+suu+pannaan,+Henki+on+myös+mainittu+Gen+1+luvussa.
>>Siitä+kiisteltiin+rajusti+300-luvulla+ja+Konstantinuksen+avustuksella+epärehelliset+voittivat.+**+Höpsis,+Roomahan+se+epäjumalaan+uskoi+sekä+jalosti+sen+syntien+anteeksi+antaumukseen+almujen+ja+muiden+kanssa.
Konstantinus+oli+enemmän+oikealla+tiellä.
>>Kolminaisuusoppi+oli+olemassa+kauan+ennen+300-lukua+babylonialaisessa+uskonnossa,+jonka+Saatana+ujutti+kristikuntaan+kreikkalaisen+filosofian+kautta.**+Aika+kornia,+Henkihän+tuli+vasta+Jeesuksen+jälkeen+helluntaina,+se+ei+esiintynyt,+kuten+Jeesuskaan+näissä+Babylonian+uskonnoissa.
Kai+Sinulla+on+jotain+näyttöä?
Henki+on+kaikissa,+jotka+ovat+uudestisyntyneitä,+ei+muissa.+Mm.+Kerhossa+Hän+ei+esiinnyt+ja+on+ottanut+pois+armolahjatkin,+hoitokousanikaan,+jota+ennen+oli+läsnä+Kerhossa+ja+armolahjoja+oli.
26.03.2018 21:04
>>No,+tuota+ilosanomaa+merkitsevä+sanaa+evankeliumi+lienee+käytetty+ensimmäisen+kerran+vuoden+100+jaa+jälkeen.**+Lieneekö.
Mitäs+tämä+sitten+on;+Luuk.+1:19+
Enkeli+vastasi+ja+sanoi+hänelle:+"Minä+olen+Gabriel,+joka+seison+Jumalan+edessä,+ja+minä+olen+lähetetty+puhumaan+sinulle+ja+julistamaan+sinulle+tämän+ilosanoman.
Ilosanoma+on+alkutekstissä+euangelisasthai,+joka+on+nähtävissä+kolmessa+evankeliumissa,+Markusta+lukuun+ottamatta,+sillä+Markus+ei+kirjoittanut+Jeesuksen+lapsuudesta.
Evankeliumi+on+ilosanoma+Jeesuksesta.
Evankeliumi+oli+jo+vuonna+0,+taas+kirjoitukset+kirjoitettiin+myöhemmin,+mutta+tästä+oli+kiinni+koko+Kristuksen+tuleminen,+profetioiden+täyttyminen.
Ei+ollutkaan,+sillä+Markus+oli+se+poika,+joka+karkasi+Roomalaisilta;+
Mark+14;+50+Silloin+ne,+jotka+olivat+Jeesuksen+kanssa,+jättivät+hänet+ja+pakenivat.+51+Jeesuksen+mukaan+oli+lähtenyt+nuori+mies,+jolla+ei+ollut+yllään+muuta+kuin+pellavainen+vaate.+Hänet+otettiin+kiinni,
52+mutta+hän+riistäytyi+vaatteestaan+ja+pakeni+alasti.
Hän+oli+herännyt+hälyyn+yöllä+ja+lähtenyt+katselemaan+sen+aiheuttajaa,+ja+oli+kietaissut+vain+peitteen+päälleen.
Markus+oli+usein+käynyt+kuuntelemassa+Jeesusta+ja+ihastunut+Messiaakseen.
Markus+on+muuten+kirjoitettu+jo+50-+60+jKr.+Asiat+ovat+vielä+hyvin+muistissa+ja+kenellä+on+Pyhä+Henki,+Hänen+avullaan+tektit+pysyvät+totuudessa.
Älä+minulle+kirjoita+hermenutiikaa,+se+on+aivan+turha,+olen+saanut+siihen+vahvan+koulutuksen.
Silloin+kun+aloitin,+ei+ollut+hakukoneita,+ei+autoja+juurikaan+maalla,+mutta+kirjallisuutta+oli+meillä+juutalaisessa+perheessä.
Olen+myös+sotilas+ja+vihollinen+tulee+tuntea,+jotta+tietää+mihin+pistimensä+pistää.
Miten+hyvin+Sinä+puhut+ja+opetat+seurakunnassasi.
Muuten,+et+pannu+sitä+mahtavaa+pommia???+Miksi,+loppuiko+kikat?+
Ei+ole+minun+ongelma,+jos+et+tajua.
26.03.2018 20:39
Vai+ei+merkinnyt?
Eikö+edes+Markus,+eikö+Johannes?
Hukassa+olet+kiihkossasi.
Olen+hyvin+suoraryhtinen+eikä+tarvitse+valehdella.
OK.+Kokeillaan.+Sitten+sen+näkee.
26.03.2018 19:25
Naurettavaa+itsekeskeisyyttä.
Asialle,+että+Kuula+olisi+katunut+eroamistaan,+ei+ole+missään+pystytty+todeksi+näyttämään.
Jos+olisikin,+silloin+VL+oli+vielä+kristitty+jengi.+Mutta+kun+ei+ole.
Näin+ennen+lopullista+hajaantumista,+on+pakko+käydä+peliä+jopa+kuolleilla?+Eikö+hävetä.
26.03.2018 19:21
>>Josephus+mainitsi+tuosta+mielikuvitusjeesuksesta+vuosien+93-94+jaa+aikoihin.+Heppu+syntyi+vuonna+37+jaa+ja+sinä+väität+silminnäkijäksi?**+Älä+nyt+puhu+paskaa?+En+ole+Häntä+maininnut+silminnäkijäksi,+mutta+niihin+kahteen+kirjaan+on+kyllä+hänellä+vahvat+näkemykset.
Mistä+sinä+ammennat+juutalais-+israelilaisten+Rabbien+kirjoitukset?+Tuntuvat+olevan+tuttuja+Sinulle?
>>Nolottaa,+että+taas+joudun+asiasta+mainitsemaan.+Mene+ja+tutki,+jumalasi+on+epäjumala,+eikä+jeesushahmosi+voi+koskaan+palata+-+hän+kun+on+mielikuvituksen+tuotetta.**+Olen+satavarma,+että+tunnen+paremmin+Juutalaisen+historian,+mitä+Sinä+vaikka+se+ei+aivan+täydellistä+olisikaan.
Juuri+täälläkin+hetkellä+on+menossa+eräässä+seurakunnassa+Raamattu-+tuntijaksi+asiaan+liittyen.
Miten+Sinulla,+pääsetkö+mihin+jakamaan+”tietoasi”?
>>Ei+kannata+valehdella+epäjumalan+puolesta,+valheella+on+aina+lyhyet+jäljet,+varsinkin+epäjumalasta+valehtelevalla.**+Minun+Jumala+on+Israelin+Jumala+ja+Jeesus+on+Messiaani,+kaikkivaltias+ikuinen+kuningas.
26.03.2018 19:14
On+montakin.+Etkö+tunne+Rabbistisia+tekstejä,+sekä+Josefuksen+tuotantoa.
Lue+niitä,+saat+vahvistuksen+Jeesuksesta.
26.03.2018 18:57
Ei+yhtään+jälleensyntymää,+ei+ennen+Kristusta,+eikä+sen+jälkeenkään.
Uudelleensyntymä+tuli+Jeesuksen+myötä.
26.03.2018 18:53
Olematon?
Hänhän+oli+historisallinen+Henkilö,+Jumala+Jumalasta,+joka+kertoi+palaavansa+ja+panevansa+Häntä+halveksivat+kadotukseen.
26.03.2018 18:30
Siihen+on+vain+yksi+vastus.+–+Niin+kauan,+kunnes+Hän+tulee.
Asian+voi+ratkaista+vain+tuntemalla+muinaiskreikan+kielisoopa.
Meillä+on+omassa+kieliopissamme+muutamia+on+imperfektiä+yms.+alle+kymmenen,+mutta+se,+jota+Jeesus+käytti,+kertoessaan+tulostaan+oli+aori,+yksi+kreikan+useasta+kymmenestä+aikamuodosta,+joka+on+hyvin+erikoinen.
Kun+Jeesus+sanoi;+minä+tulen+takaisin,+aori+aikamuodossa,+se+tarkoittaa,+että+vain+lupauksen+antaja+itse+voi+päättää+sen+päättymisestä,+ei+muut+ja+sitä+ei+merkitä,+kuinka+pitkä+se+on.
Vain+kahdessa+kielessä+on+kyseinen+aori,+muille+se+on+hieman+outo.
Tästä+johtuu+Hänen+tulonsa+”viivästyminen”.+
Kuitenkin+Hän+antoi+merkkejä+paljon,+josta+kongieettisin+on+Israelin+toinen+eksodus,+joka+alkoi+toukokuussa,+-48.
Kes.
26.03.2018 16:18
Kokeilin+hoksottimianne,+tämä+oli+kompa,+jonka+kerran+puheen+jälkeen+tein+ja+vastukset+olivat+samanmuotoisia,+joten+hyvä+ja+kiitos+mielenkiinnostanne.
Pari+vastausta+oli+lähellä,+mutta+yksikään+ei+voittanut+”leijonamerkkiä”.
Jeesuksella+oli+vain+yksi+syntymäpäivä,+jota+kysyin.+En+syntymäjuhlaa,+josta+jouluna+vietämme+on+alun+perin+pakanallinen+keskitalven+juhla,+taas+juhannus+on+kesän+juhla+molemmista+on+saatu+muokattua+kristillinen+juhla,+vaikka+Jeesuksen+syntymä+joskus+syyskuun+aikoihin,+ajanlaskumme+alussa.
Eli+Herrallamme+oli+vain+yksi+syntymäpäivä,+kuten+meilläkin,+eli+syntymä+ihmiseksi.
Jeesushan+lähetti+aina+pareittain+apostolit.
Sama+oli+Jumalan+olemus,+Hän+ei+halunnut,+että+Jeesus+kulkee+julistamassa+evankeliumia+yksin,+vaan+siihen+piti+saada+kaveri,+ja+se+tuli+kasteessa,+Jeesuksen+päälle+kun+kyyhkyset.
Matt.+3:16+Kun+Jeesus+oli+kastettu,+hän+nousi+heti+vedestä.+Samassa+taivaat+aukenivat,+ja+Jeesus+näki+Jumalan+Hengen+laskeutuvan+kyyhkysen+tavoin+ja+asettuvan+hänen+päälleen
Näin+he+kulkivat+pareittain+ja+Jeesus+oli+silloin+n.+30+vuotias.
Paavali+oli+ainut,+joka+kulki+samoin+tavoin,+Hengen+kanssa+omat+matkansa,+sillä+aina+hän+riitautui+kaverinsa+kanssa,+ja+oli+n+3-4+vuotta+Jeesusta+vanhempi.
Työhän+jatkui+n.+3+vuoden+ajan+Herraltamme,+mutta+se+riitti.
Ajattelin+tuoda+jotain+duurivoittoista,+hieman+mollivoittoiseen+keskusteluun+ja+tunnustan,+että+kun+minulta+kysyttiin,+vastasin,+että+33v.+Ja+sain+naurut+hätiköinnistä,+kun+en+miettinyt.
26.03.2018 16:08
Keskity+vain+Kerhon+menetelmiin.+älä+puutu+kiekkoon?
26.03.2018 12:34
Kirjoitusesi+kertoo+vilpittömyydestä.+Mutta+pieni+asia+rkkoo+koko+haramonian,+ei+Joona,+jota+ilmeisesti+edes+tunne+ole+eksyttäjä,+vaan+Kerhon+uskonpuhdistaja.
"Rotat"+löytyy+omista.
26.03.2018 12:26
En+kysynyt+viettoa,+mutta+montako?
25.03.2018 21:18
Ihmisenä.
25.03.2018 15:56
88 / 692