Kuinka kauan ootamme Jeesusta?

SuheEpygtiläinen

Olemme oottaneet Jeesusta jo mailman sivu!
Jo edesmenneet uskovaiset aikoja sitten odottivat, että Jeesus tullee pian.
Kuitenkin Jeesus antaa oottaa itteään. Miksi?
Jos kerta Jeesus on luvannu tulla pian, niin miksei se piä luppaustaan?
Jo muinaiset epygtiläiset ja faaraon hovin herrat saattoivat oottaa Jeesusta tulevaksi.
Jeesusta oottivat jo Korintin seurakunnan väki. Niin on oottanu jo muutki varhaiskristilliset seurakunnat. Ensimmäiset paavitkin olivat varmoja Jeesuksen tulosta.
En tiedä, oottiko Suhe epygtiläinen Jeesusta, mutta varmasti moni on oottanut jo liettömän pitkään. Mulla on sellanen tunne, että tulleeko sitä Jeesusta nyt sittenkään. Jo ammoisena seitkytluvulla, eli ihan lähihistoriassakin oltiin ihan varmoja, että Jeesus tullee ihan kohta!
Milloin se Jeesus oikein tullee?

49

565

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siihen on vain yksi vastus. – Niin kauan, kunnes Hän tulee.

      Asian voi ratkaista vain tuntemalla muinaiskreikan kielisoopa.

      Meillä on omassa kieliopissamme muutamia on imperfektiä yms. alle kymmenen, mutta se, jota Jeesus käytti, kertoessaan tulostaan oli aori, yksi kreikan useasta kymmenestä aikamuodosta, joka on hyvin erikoinen.

      Kun Jeesus sanoi; minä tulen takaisin, aori aikamuodossa, se tarkoittaa, että vain lupauksen antaja itse voi päättää sen päättymisestä, ei muut ja sitä ei merkitä, kuinka pitkä se on.

      Vain kahdessa kielessä on kyseinen aori, muille se on hieman outo.

      Tästä johtuu Hänen tulonsa ”viivästyminen”.

      Kuitenkin Hän antoi merkkejä paljon, josta kongieettisin on Israelin toinen eksodus, joka alkoi toukokuussa, -48.

      Kes.

      • Ei olematon voi koskaan tulla takaisin.

        Kannattaisi mieluummin tutkia epäjumaluskonne luotettavuutta, koska pahimmassa tapauksessa jeesusta turhaan odottavat tuomitseva oikea jumala, jos hän nyt ylipäätään joskus ilmaantuu, ei ole kovin ystävällinen epäjumalan palvojille.


      • he-ma kirjoitti:

        Ei olematon voi koskaan tulla takaisin.

        Kannattaisi mieluummin tutkia epäjumaluskonne luotettavuutta, koska pahimmassa tapauksessa jeesusta turhaan odottavat tuomitseva oikea jumala, jos hän nyt ylipäätään joskus ilmaantuu, ei ole kovin ystävällinen epäjumalan palvojille.

        Olematon?
        Hänhän oli historisallinen Henkilö, Jumala Jumalasta, joka kertoi palaavansa ja panevansa Häntä halveksivat kadotukseen.


      • Kesitas kirjoitti:

        Olematon?
        Hänhän oli historisallinen Henkilö, Jumala Jumalasta, joka kertoi palaavansa ja panevansa Häntä halveksivat kadotukseen.

        Valitettavasti sinun kannaltasi hän nimenomaan ei ole historiallinen henkilö.

        Ei ole olemassa yhtään aikalaistekstiä, joka kertoisi jeesushahmon syntymöstä, elämästä tai kuolemasta. Kaikki tekstit on sävelletty kymmeniä vuosia väitetyn jeesushahmon väitetyn tolppakuoleman jälkeen.

        Kukaan ei siis pannut merkille kuolleista herättämisiä, järven pinnalla kävelyä tai muita väitettyjä ihmetekoja. Arvaas kaksi kertaa miksi niitä ei huomioitu?


      • he-ma kirjoitti:

        Valitettavasti sinun kannaltasi hän nimenomaan ei ole historiallinen henkilö.

        Ei ole olemassa yhtään aikalaistekstiä, joka kertoisi jeesushahmon syntymöstä, elämästä tai kuolemasta. Kaikki tekstit on sävelletty kymmeniä vuosia väitetyn jeesushahmon väitetyn tolppakuoleman jälkeen.

        Kukaan ei siis pannut merkille kuolleista herättämisiä, järven pinnalla kävelyä tai muita väitettyjä ihmetekoja. Arvaas kaksi kertaa miksi niitä ei huomioitu?

        On montakin. Etkö tunne Rabbistisia tekstejä, sekä Josefuksen tuotantoa.
        Lue niitä, saat vahvistuksen Jeesuksesta.


      • Kesitas kirjoitti:

        On montakin. Etkö tunne Rabbistisia tekstejä, sekä Josefuksen tuotantoa.
        Lue niitä, saat vahvistuksen Jeesuksesta.

        Kyllä tunnen ja joudun erikseen jokaista uskonharhaista sivistämään.

        Josephus mainitsi tuosta mielikuvitusjeesuksesta vuosien 93-94 jaa aikoihin. Heppu syntyi vuonna 37 jaa ja sinä väität silminnäkijäksi?

        Nolottaa, että taas joudun asiasta mainitsemaan. Mene ja tutki, jumalasi on epäjumala, eikä jeesushahmosi voi koskaan palata - hän kun on mielikuvituksen tuotetta.

        Ei kannata valehdella epäjumalan puolesta, valheella on aina lyhyet jäljet, varsinkin epäjumalasta valehtelevalla.


      • he-ma kirjoitti:

        Kyllä tunnen ja joudun erikseen jokaista uskonharhaista sivistämään.

        Josephus mainitsi tuosta mielikuvitusjeesuksesta vuosien 93-94 jaa aikoihin. Heppu syntyi vuonna 37 jaa ja sinä väität silminnäkijäksi?

        Nolottaa, että taas joudun asiasta mainitsemaan. Mene ja tutki, jumalasi on epäjumala, eikä jeesushahmosi voi koskaan palata - hän kun on mielikuvituksen tuotetta.

        Ei kannata valehdella epäjumalan puolesta, valheella on aina lyhyet jäljet, varsinkin epäjumalasta valehtelevalla.

        >>Josephus mainitsi tuosta mielikuvitusjeesuksesta vuosien 93-94 jaa aikoihin. Heppu syntyi vuonna 37 jaa ja sinä väität silminnäkijäksi?** Älä nyt puhu paskaa? En ole Häntä maininnut silminnäkijäksi, mutta niihin kahteen kirjaan on kyllä hänellä vahvat näkemykset.

        Mistä sinä ammennat juutalais- israelilaisten Rabbien kirjoitukset? Tuntuvat olevan tuttuja Sinulle?

        >>Nolottaa, että taas joudun asiasta mainitsemaan. Mene ja tutki, jumalasi on epäjumala, eikä jeesushahmosi voi koskaan palata - hän kun on mielikuvituksen tuotetta.** Olen satavarma, että tunnen paremmin Juutalaisen historian, mitä Sinä vaikka se ei aivan täydellistä olisikaan.

        Juuri täälläkin hetkellä on menossa eräässä seurakunnassa Raamattu- tuntijaksi asiaan liittyen.

        Miten Sinulla, pääsetkö mihin jakamaan ”tietoasi”?

        >>Ei kannata valehdella epäjumalan puolesta, valheella on aina lyhyet jäljet, varsinkin epäjumalasta valehtelevalla.** Minun Jumala on Israelin Jumala ja Jeesus on Messiaani, kaikkivaltias ikuinen kuningas.


      • Kesitas kirjoitti:

        >>Josephus mainitsi tuosta mielikuvitusjeesuksesta vuosien 93-94 jaa aikoihin. Heppu syntyi vuonna 37 jaa ja sinä väität silminnäkijäksi?** Älä nyt puhu paskaa? En ole Häntä maininnut silminnäkijäksi, mutta niihin kahteen kirjaan on kyllä hänellä vahvat näkemykset.

        Mistä sinä ammennat juutalais- israelilaisten Rabbien kirjoitukset? Tuntuvat olevan tuttuja Sinulle?

        >>Nolottaa, että taas joudun asiasta mainitsemaan. Mene ja tutki, jumalasi on epäjumala, eikä jeesushahmosi voi koskaan palata - hän kun on mielikuvituksen tuotetta.** Olen satavarma, että tunnen paremmin Juutalaisen historian, mitä Sinä vaikka se ei aivan täydellistä olisikaan.

        Juuri täälläkin hetkellä on menossa eräässä seurakunnassa Raamattu- tuntijaksi asiaan liittyen.

        Miten Sinulla, pääsetkö mihin jakamaan ”tietoasi”?

        >>Ei kannata valehdella epäjumalan puolesta, valheella on aina lyhyet jäljet, varsinkin epäjumalasta valehtelevalla.** Minun Jumala on Israelin Jumala ja Jeesus on Messiaani, kaikkivaltias ikuinen kuningas.

        Väitin, ettei yksikään silminnäkijä merkinnyt muistiin mitään ja sinä viskaat minua Josephuksella.

        Kieroon kasvanut valehtelija sinä olet.

        Toinen yritys toki on vielä käyttämättä. Kokeile jos uskallat.


      • he-ma kirjoitti:

        Väitin, ettei yksikään silminnäkijä merkinnyt muistiin mitään ja sinä viskaat minua Josephuksella.

        Kieroon kasvanut valehtelija sinä olet.

        Toinen yritys toki on vielä käyttämättä. Kokeile jos uskallat.

        Vai ei merkinnyt?
        Eikö edes Markus, eikö Johannes?
        Hukassa olet kiihkossasi.

        Olen hyvin suoraryhtinen eikä tarvitse valehdella.

        OK. Kokeillaan. Sitten sen näkee.


      • Kesitas kirjoitti:

        Vai ei merkinnyt?
        Eikö edes Markus, eikö Johannes?
        Hukassa olet kiihkossasi.

        Olen hyvin suoraryhtinen eikä tarvitse valehdella.

        OK. Kokeillaan. Sitten sen näkee.

        No, tuota ilosanomaa merkitsevä sanaa evankeliumi lienee käytetty ensimmäisen kerran vuoden 100 jaa jälkeen.

        Markuksen evankeliumi on kirjoitettu vuoden 70 jaa akoihin, eikä kirjoittajalla ole mitään tekemistä Markus-nimisen opetuslapsen kanssa, jota ei tietenkään edes ollut koskaan olemassa. Markuksen evankeliumi on myös vanhin, joten Johanneksen kirjoitusajankohdan voit kotitehtävänä kaivaa itse esiin.

        Hakukoneeseen vain asiaa koskeva kysymys 'kuka kirjoitti evankeliumit'.

        Muista nyt 'asiantuntijana' siellä seurakunnassa kertoa totuus ja jätä väärän todistuksen antaminen.

        Muista ennenkaikkea, että olet epäjumalan 'asiantuntija'.

        Haluatko kokeilla kolmannen kerran osoittaa minulle silminnäkijän?


      • he-ma kirjoitti:

        No, tuota ilosanomaa merkitsevä sanaa evankeliumi lienee käytetty ensimmäisen kerran vuoden 100 jaa jälkeen.

        Markuksen evankeliumi on kirjoitettu vuoden 70 jaa akoihin, eikä kirjoittajalla ole mitään tekemistä Markus-nimisen opetuslapsen kanssa, jota ei tietenkään edes ollut koskaan olemassa. Markuksen evankeliumi on myös vanhin, joten Johanneksen kirjoitusajankohdan voit kotitehtävänä kaivaa itse esiin.

        Hakukoneeseen vain asiaa koskeva kysymys 'kuka kirjoitti evankeliumit'.

        Muista nyt 'asiantuntijana' siellä seurakunnassa kertoa totuus ja jätä väärän todistuksen antaminen.

        Muista ennenkaikkea, että olet epäjumalan 'asiantuntija'.

        Haluatko kokeilla kolmannen kerran osoittaa minulle silminnäkijän?

        >>No, tuota ilosanomaa merkitsevä sanaa evankeliumi lienee käytetty ensimmäisen kerran vuoden 100 jaa jälkeen.** Lieneekö.
        Mitäs tämä sitten on; Luuk. 1:19

        Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Minä olen Gabriel, joka seison Jumalan edessä, ja minä olen lähetetty puhumaan sinulle ja julistamaan sinulle tämän ilosanoman.
        Ilosanoma on alkutekstissä euangelisasthai, joka on nähtävissä kolmessa evankeliumissa, Markusta lukuun ottamatta, sillä Markus ei kirjoittanut Jeesuksen lapsuudesta.

        Evankeliumi on ilosanoma Jeesuksesta.

        Evankeliumi oli jo vuonna 0, taas kirjoitukset kirjoitettiin myöhemmin, mutta tästä oli kiinni koko Kristuksen tuleminen, profetioiden täyttyminen.

        Ei ollutkaan, sillä Markus oli se poika, joka karkasi Roomalaisilta;

        Mark 14; 50 Silloin ne, jotka olivat Jeesuksen kanssa, jättivät hänet ja pakenivat. 51 Jeesuksen mukaan oli lähtenyt nuori mies, jolla ei ollut yllään muuta kuin pellavainen vaate. Hänet otettiin kiinni,
        52 mutta hän riistäytyi vaatteestaan ja pakeni alasti.

        Hän oli herännyt hälyyn yöllä ja lähtenyt katselemaan sen aiheuttajaa, ja oli kietaissut vain peitteen päälleen.

        Markus oli usein käynyt kuuntelemassa Jeesusta ja ihastunut Messiaakseen.

        Markus on muuten kirjoitettu jo 50- 60 jKr. Asiat ovat vielä hyvin muistissa ja kenellä on Pyhä Henki, Hänen avullaan tektit pysyvät totuudessa.

        Älä minulle kirjoita hermenutiikaa, se on aivan turha, olen saanut siihen vahvan koulutuksen.

        Silloin kun aloitin, ei ollut hakukoneita, ei autoja juurikaan maalla, mutta kirjallisuutta oli meillä juutalaisessa perheessä.

        Olen myös sotilas ja vihollinen tulee tuntea, jotta tietää mihin pistimensä pistää.

        Miten hyvin Sinä puhut ja opetat seurakunnassasi.

        Muuten, et pannu sitä mahtavaa pommia??? Miksi, loppuiko kikat?

        Ei ole minun ongelma, jos et tajua.


      • Kesitas kirjoitti:

        >>No, tuota ilosanomaa merkitsevä sanaa evankeliumi lienee käytetty ensimmäisen kerran vuoden 100 jaa jälkeen.** Lieneekö.
        Mitäs tämä sitten on; Luuk. 1:19

        Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Minä olen Gabriel, joka seison Jumalan edessä, ja minä olen lähetetty puhumaan sinulle ja julistamaan sinulle tämän ilosanoman.
        Ilosanoma on alkutekstissä euangelisasthai, joka on nähtävissä kolmessa evankeliumissa, Markusta lukuun ottamatta, sillä Markus ei kirjoittanut Jeesuksen lapsuudesta.

        Evankeliumi on ilosanoma Jeesuksesta.

        Evankeliumi oli jo vuonna 0, taas kirjoitukset kirjoitettiin myöhemmin, mutta tästä oli kiinni koko Kristuksen tuleminen, profetioiden täyttyminen.

        Ei ollutkaan, sillä Markus oli se poika, joka karkasi Roomalaisilta;

        Mark 14; 50 Silloin ne, jotka olivat Jeesuksen kanssa, jättivät hänet ja pakenivat. 51 Jeesuksen mukaan oli lähtenyt nuori mies, jolla ei ollut yllään muuta kuin pellavainen vaate. Hänet otettiin kiinni,
        52 mutta hän riistäytyi vaatteestaan ja pakeni alasti.

        Hän oli herännyt hälyyn yöllä ja lähtenyt katselemaan sen aiheuttajaa, ja oli kietaissut vain peitteen päälleen.

        Markus oli usein käynyt kuuntelemassa Jeesusta ja ihastunut Messiaakseen.

        Markus on muuten kirjoitettu jo 50- 60 jKr. Asiat ovat vielä hyvin muistissa ja kenellä on Pyhä Henki, Hänen avullaan tektit pysyvät totuudessa.

        Älä minulle kirjoita hermenutiikaa, se on aivan turha, olen saanut siihen vahvan koulutuksen.

        Silloin kun aloitin, ei ollut hakukoneita, ei autoja juurikaan maalla, mutta kirjallisuutta oli meillä juutalaisessa perheessä.

        Olen myös sotilas ja vihollinen tulee tuntea, jotta tietää mihin pistimensä pistää.

        Miten hyvin Sinä puhut ja opetat seurakunnassasi.

        Muuten, et pannu sitä mahtavaa pommia??? Miksi, loppuiko kikat?

        Ei ole minun ongelma, jos et tajua.

        Silloin kun aloitit oli valehtelevia saarnamiehiä, joita apinoit nyt.

        Saanko mahdollisesti kutsun siihen tilaisuuteen, jossa olet 'asiantuntijana'? Tulisin mieluusti paikalle haastamaan valehtelevan saarnamiehen.


      • he-ma kirjoitti:

        Silloin kun aloitit oli valehtelevia saarnamiehiä, joita apinoit nyt.

        Saanko mahdollisesti kutsun siihen tilaisuuteen, jossa olet 'asiantuntijana'? Tulisin mieluusti paikalle haastamaan valehtelevan saarnamiehen.

        En ole kuulunut aikuisena Kerhoon, joten heiltä en ole oppinut muuta, kun sen, että muija pitää olla aina paksuna.
        Saat, pane mail osoite, mutta en usko, että Kehon puhujat tulevat samaan tilaisuuteen.

        Tajua se, että olen Kristuksen seuraaja, en Kerhon.


      • Mummotius
        Kesitas kirjoitti:

        En ole kuulunut aikuisena Kerhoon, joten heiltä en ole oppinut muuta, kun sen, että muija pitää olla aina paksuna.
        Saat, pane mail osoite, mutta en usko, että Kehon puhujat tulevat samaan tilaisuuteen.

        Tajua se, että olen Kristuksen seuraaja, en Kerhon.

        Törkeää tekstiä Kesittaalta tuo ”muija pitää olla aina paksuna”. Häpeä saastainen limanuljaska. Ihmispaska! Kesitas jaksaa vittuuntua, ku He-Ma laittaa vastaan, mutta sitte ite vittuilee sitten meikäläisille! Säälittävä ihmisriepu olet!


      • Vanhollinen_minäkin
        Mummotius kirjoitti:

        Törkeää tekstiä Kesittaalta tuo ”muija pitää olla aina paksuna”. Häpeä saastainen limanuljaska. Ihmispaska! Kesitas jaksaa vittuuntua, ku He-Ma laittaa vastaan, mutta sitte ite vittuilee sitten meikäläisille! Säälittävä ihmisriepu olet!

        Mitä? Ollaanko me limanuljaskoja, jotka olemme raskaana.
        Hän on juuri oppimme edustaja, joten hankkii lisälapsia.
        Olet pahasuinen "vittuilia" puskista.


      • Kesitas kirjoitti:

        En ole kuulunut aikuisena Kerhoon, joten heiltä en ole oppinut muuta, kun sen, että muija pitää olla aina paksuna.
        Saat, pane mail osoite, mutta en usko, että Kehon puhujat tulevat samaan tilaisuuteen.

        Tajua se, että olen Kristuksen seuraaja, en Kerhon.

        Pieni ristiriita tässä kyllä on havaittavissa. Satukirjasi mukaan et saa antaa väärää todistusta ja kuitenkin kolme kertaa olet yrittänyt jo minua vedättää, viimeiksi nyt valehtelet Markuksesta.


        Millä oikeudella teet näin? Tiedostatko itse valehtelevasi?

        Papit eivät näihin keksusteluihin osallistu, koska ovat joutuneet nämä asiat käymään läpi ja ainoa mitä heille on jäänyt käteen on usko - ei yhtään minkäänlaista todistetta ole olemassa uskon lisäksi.


      • he-ma kirjoitti:

        Pieni ristiriita tässä kyllä on havaittavissa. Satukirjasi mukaan et saa antaa väärää todistusta ja kuitenkin kolme kertaa olet yrittänyt jo minua vedättää, viimeiksi nyt valehtelet Markuksesta.


        Millä oikeudella teet näin? Tiedostatko itse valehtelevasi?

        Papit eivät näihin keksusteluihin osallistu, koska ovat joutuneet nämä asiat käymään läpi ja ainoa mitä heille on jäänyt käteen on usko - ei yhtään minkäänlaista todistetta ole olemassa uskon lisäksi.

        Tosi mikä tosi.
        Ei kai Sinulla loppunut vitsit.
        Asia on vahvistettu myös, mutta sen noin fiksu mies saa itse ehtiä Kirjasta.

        Älä höpötä. Tuo kuvaus papeista on valhe, mutta Markuksesta ei.
        Olen käynyt ne läpi, josta mainitset, mutta uskallan myös ne julki tuoda.

        On sanottava, että älä poika opeta isääsi kuselle.


      • smileandlol
        Kesitas kirjoitti:

        Tosi mikä tosi.
        Ei kai Sinulla loppunut vitsit.
        Asia on vahvistettu myös, mutta sen noin fiksu mies saa itse ehtiä Kirjasta.

        Älä höpötä. Tuo kuvaus papeista on valhe, mutta Markuksesta ei.
        Olen käynyt ne läpi, josta mainitset, mutta uskallan myös ne julki tuoda.

        On sanottava, että älä poika opeta isääsi kuselle.

        #On sanottava, että älä poika opeta isääsi kuselle.#
        Onko he-ma poikasi? En tiennytkään. Teillä on vähän eri polut. Omena voi pudota kauskin puusta.


      • Kesitas kirjoitti:

        Tosi mikä tosi.
        Ei kai Sinulla loppunut vitsit.
        Asia on vahvistettu myös, mutta sen noin fiksu mies saa itse ehtiä Kirjasta.

        Älä höpötä. Tuo kuvaus papeista on valhe, mutta Markuksesta ei.
        Olen käynyt ne läpi, josta mainitset, mutta uskallan myös ne julki tuoda.

        On sanottava, että älä poika opeta isääsi kuselle.

        Jahas, on sitten poistettu taas kommenttini.

        Taitaa olla ylläpidossa uskonharhainen vuorossa.

        Jättäydyn tauolle ja jätän kesitaksen nuolemaan syviä haavojaan


      • Vl-rules
        he-ma kirjoitti:

        Jahas, on sitten poistettu taas kommenttini.

        Taitaa olla ylläpidossa uskonharhainen vuorossa.

        Jättäydyn tauolle ja jätän kesitaksen nuolemaan syviä haavojaan

        Jossain vaiheessa monikin sen tajuaa, koska jää Hänen vahvan uskonsa, sekä tietämyksensä varjoon.
        Ei muuta, kun pää pensaaseen vain, kuten jänis.


      • Kesitas kirjoitti:

        Vai ei merkinnyt?
        Eikö edes Markus, eikö Johannes?
        Hukassa olet kiihkossasi.

        Olen hyvin suoraryhtinen eikä tarvitse valehdella.

        OK. Kokeillaan. Sitten sen näkee.

        Kyllä Markus oli varakkaan perheen poika ja osasi sata
        varmasti kirjoittaa, kuten Matteuskin joka oli tullimies ollut
        -
        Markus kirjotti evankeliuminsa itse niin että se oli 45 jKr.
        tullut Aleksanterin Raamattutalosta puhtaaksi kirjaksi
        kirjoitettuna, ja lyhennettynä.
        -
        Paavalin kirje Galattalaisille , 49 jKr. 50 Ensimmäinen kirje Tessalonikkalaisille
        ja Toinen kirje 51 jKr. jne.
        -
        Matteus kirjoitti omansa n. 51 jKr.
        -
        Luukas kirjoitti noin 54-55. jKr.
        -
        Pietarin kirjeet kirjoitti Luukas 1.2.
        ja 3. Juudas , jeesuksen veli puoli n. 56.jKr.
        -
        Johannes kirjoitti ensin kirjeet n. 70 -73.jKr.
        sitten evankeliumin 76 jKr.
        -


      • padasjoenukko kirjoitti:

        Kyllä Markus oli varakkaan perheen poika ja osasi sata
        varmasti kirjoittaa, kuten Matteuskin joka oli tullimies ollut
        -
        Markus kirjotti evankeliuminsa itse niin että se oli 45 jKr.
        tullut Aleksanterin Raamattutalosta puhtaaksi kirjaksi
        kirjoitettuna, ja lyhennettynä.
        -
        Paavalin kirje Galattalaisille , 49 jKr. 50 Ensimmäinen kirje Tessalonikkalaisille
        ja Toinen kirje 51 jKr. jne.
        -
        Matteus kirjoitti omansa n. 51 jKr.
        -
        Luukas kirjoitti noin 54-55. jKr.
        -
        Pietarin kirjeet kirjoitti Luukas 1.2.
        ja 3. Juudas , jeesuksen veli puoli n. 56.jKr.
        -
        Johannes kirjoitti ensin kirjeet n. 70 -73.jKr.
        sitten evankeliumin 76 jKr.
        -

        Pitää olla hieman varovainen noiden vuosilujen osalta.

        Toisaalta niiden merkitys sisältöön verrattuna onkin marginaalinen.
        Markus oli varmaan aika varakkaista vanehmmista, koska koti oli lähellä
        Öljymäkeä ja näki Jeesuksen vangitsemisen.

        Hänen sukulaisensa olivat Jeesuksen kanssa läheisiä.


      • Kesitas kirjoitti:

        Pitää olla hieman varovainen noiden vuosilujen osalta.

        Toisaalta niiden merkitys sisältöön verrattuna onkin marginaalinen.
        Markus oli varmaan aika varakkaista vanehmmista, koska koti oli lähellä
        Öljymäkeä ja näki Jeesuksen vangitsemisen.

        Hänen sukulaisensa olivat Jeesuksen kanssa läheisiä.

        Ehkä haluat nyt korjata valheesi silminnäkijätodistajista ja pyytää lukijoilta anteeksi raamatussa annetun käskyn rikkomista?


      • he-ma kirjoitti:

        Ehkä haluat nyt korjata valheesi silminnäkijätodistajista ja pyytää lukijoilta anteeksi raamatussa annetun käskyn rikkomista?

        Mitäh? Petitkö lupauksesi.
        No sitähän sattuu tuuliviireille.

        Sen minä olen sanonut, sen olen sanonut ja piste.

        Kirjoita Raamattu isolla etukirjaimella, se kertoo jo Sinusta (sinusta) paljon.

        Olen asian avannut muutamaan kertaan, enkä enään sitä avaa sellaiselle ihmiselle, joka ei tekstiä tajua.

        Muuten, mitä näistä 618 käskystä olen rikkonut?


      • Kesitas kirjoitti:

        Mitäh? Petitkö lupauksesi.
        No sitähän sattuu tuuliviireille.

        Sen minä olen sanonut, sen olen sanonut ja piste.

        Kirjoita Raamattu isolla etukirjaimella, se kertoo jo Sinusta (sinusta) paljon.

        Olen asian avannut muutamaan kertaan, enkä enään sitä avaa sellaiselle ihmiselle, joka ei tekstiä tajua.

        Muuten, mitä näistä 618 käskystä olen rikkonut?

        Jatkat valehtelua, kuten kunnon kristinuskonharhainen epäjumalansa puolesta aina tekee.

        Pidin tauon ja odotin anteeksipyyntöäsi. Missä se viipyy?

        Sinut on osoitettu Josephuksen tapauksessakin tuossa yllä valehtelijaksi.


      • he-ma kirjoitti:

        Jatkat valehtelua, kuten kunnon kristinuskonharhainen epäjumalansa puolesta aina tekee.

        Pidin tauon ja odotin anteeksipyyntöäsi. Missä se viipyy?

        Sinut on osoitettu Josephuksen tapauksessakin tuossa yllä valehtelijaksi.

        Anteeksi annetaan aiheesta, ei pellejen pelleilystä.


      • Kesitas kirjoitti:

        Anteeksi annetaan aiheesta, ei pellejen pelleilystä.

        Noin vähän välittää totuudesta epäjumalanpalvelija.

        Mutta sinunhan ei epäjumalanpalvelijana kannata edes haaveilla taivaspaikasta, joten miksipä et jatkaisi valehtelua.

        Sitäpaitsi sinulla ei ole anteeksinannettavaa, vaan anteeksipyydettävää - tämä on muille kuin uskonharhassaan piehtaroiville aivan selkeä ero.


      • uutta.tietoa.mulle

        "se, jota Jeesus käytti, kertoessaan tulostaan oli aori, yksi kreikan useasta kymmenestä aikamuodosta"

        Ihanko kreikkaa Jeesus haastoi?


      • uutta.tietoa.mulle kirjoitti:

        "se, jota Jeesus käytti, kertoessaan tulostaan oli aori, yksi kreikan useasta kymmenestä aikamuodosta"

        Ihanko kreikkaa Jeesus haastoi?

        Käytä järkeäsi. Jeesusken sanomaa et ole koskaan kuullut, mutta jos et Sinä, ystäväsi on niistä joskus lukenut, ja siinä on tietty lain alaisuus.
        Myös aikamuodot.


    • Ihmistentoiveet

      Ihmiset jaksavat odottaa nykyään paremmin Eurojackpotin pääpalkintoa. Yhä uudelleen vahvalla uskolla.

    • "Ja ennen kaikkea tietäkää se, että viimeisinä päivinä tulee pilkkapuheinensa pilkkaajia, jotka vaeltavat omien himojensa mukaan ja sanovat: "Missä on lupaus hänen tulemuksestansa? Sillä onhan siitä asti, kuin isät nukkuivat pois, kaikki pysynyt, niinkuin se on ollut luomakunnan alusta."" (2. Piet. 3:3, 4)

      • olenpa.minä.utelias

        Suositteletko vaeltamista jonkun muun himojen mukaan? Kellä olisivat parhaat himot tähän tarkoitukseen?


    • Kertakaikkinen

      Oletko sinä valmis? Huomaa, että on kysymys lopullisesta asiasta. Ei ole enää paluuta.

      • Mihin Hänellä ei ole paluuta? Hänhän on käsittääkseni Jeesusken seuraaja ja opettaa, kuten Hän opetti?


    • PrematureEjac

      Egyptiläisestä Suhesta en tiedä, mutta ainakin valaisinpylväässä oli lappu, jossa sanottiin, että Jeesus tulee. Toivottavasti sillä on nenäliina...

    • MaantienÄssä

      Auttaako, jos panee tupakiksi? Ainakin linja-auto tulee silloin heti.

    • Ainoa.Toivomme.Jeesus

      Jeesus tulee ja loppuu pilkat pilkkaajilta...!

      • Muista niellä, mutta älä kurlaa - se on kuulemma rakkaudenosoituksena liioittelua.


    • Oretna2

      Paruusia myöhässä 1900 vuotta ?

      Jeesus sanoi, että hänen toinen tuleminen eli paruusia tapahtuu jo silloin, kun jotkut hänen puheidensa kuulijoista ovat vielä elossa:

      Matt. 16:28: ”Totisesti: tässä joukossa on muutamia, jotka eivät kohtaa kuolemaa ennen kuin näkevät Ihmisen Pojan tulevan valtakuntansa kuninkaana.”

      Kts. myös Matt. 10:23, Matt. 24:34 ja Joh. 21: 22-23

      Alkuseurakunnassa uskottiin Jeesuksen puheiden johdosta, että hän tulee takaisin muutamien vuosikymmenien kuluessa:
      1 Kor 7:29-31, 1 Tess 4:15, 1 Joh. 2:18, 2 Piet. 3:4, 2 Piet. 3:8-9, Jaak. 5:8, Hebr. 10:37


      Tekstien luonnollinen kirjaimellinen tulkinta pakottaa siihen selvään johtopäätökseen, että ensimmäiset kristityt odottivat maailmanhistorian lopputapahtumien olevan käsillä heidän oman sukupolvensa aikana. Ja nimenomaan Jeesuksen omien puheiden johdosta. Jeesus sanoi, että sitä päivää ja hetkeä ei tiedä kukaan, eivät taivaan enkelit eikä edes Poika, sen tietää vain Isä (Matt. 24:36). Jeesus kuitenkin antoi vääräksi osoittautuneen KARKEAN arvion toisen tulemisensa ajankohdasta. Näyttää siltä, että suunnitelmaan tehtiin muutos Jeesuksen taivaaseen menon jälkeen. Olisi kuitenkin ollut ystävällistä ilmoittaa tästä aikanaan, ettei tällaista epäilystä aiheuttavaa ongelmaa olisi jäänyt ihmisten harmiksi.

      • Totta se, että kristityt ovat odottaneet sukupolvesta sukupolveen paruusiaa, joka on toive, ja uskon vahvistus.

        Moni lahko on markkinoinut Jeesuksen "huomenna tulemista" jopa useampaan kertaan, kuten JT, ja SRK.

        Tärkeintä on pitää lampussa öljyä, sekä lenkkeri varastossakin.

        Tervetuloa palstalle, jälleen.

        Kes.


      • Mummotius
        Kesitas kirjoitti:

        Totta se, että kristityt ovat odottaneet sukupolvesta sukupolveen paruusiaa, joka on toive, ja uskon vahvistus.

        Moni lahko on markkinoinut Jeesuksen "huomenna tulemista" jopa useampaan kertaan, kuten JT, ja SRK.

        Tärkeintä on pitää lampussa öljyä, sekä lenkkeri varastossakin.

        Tervetuloa palstalle, jälleen.

        Kes.

        Kesitas on sellanen jumalaton pilikkaaja, että tuskin pääsee ikinä taivaaseen. Kesitas ei ole Jumalan valtakunnan väkeä, vaan sielunvihollisen pääkätyri. Susi lammasten vaatteissa, ja ne vaatteet ovat niin repaleiset, ettei sutta niiden alta voi olla huomaamatta.


      • Vl-rules
        Mummotius kirjoitti:

        Kesitas on sellanen jumalaton pilikkaaja, että tuskin pääsee ikinä taivaaseen. Kesitas ei ole Jumalan valtakunnan väkeä, vaan sielunvihollisen pääkätyri. Susi lammasten vaatteissa, ja ne vaatteet ovat niin repaleiset, ettei sutta niiden alta voi olla huomaamatta.

        Miksi olet katkera?
        Kes on enemmän Jumalan Valatkunnan jäsen kun sinä lahkossasi.

        Mistä tuo neljän kirjoituksen parjaaminen Mummotus, on kai siihen joku syy, olet pahasuisempi mitä Kesistas


      • vapaakirkostako
        Vl-rules kirjoitti:

        Miksi olet katkera?
        Kes on enemmän Jumalan Valatkunnan jäsen kun sinä lahkossasi.

        Mistä tuo neljän kirjoituksen parjaaminen Mummotus, on kai siihen joku syy, olet pahasuisempi mitä Kesistas

        Mistä sinä puhuva käärme aina silloin tällöin ilmestyt?


    • jhgfkhf

      Vitut se mitään tuu. Turha venata. Kuoli ja haudattiin, kolmantena päivänä raato oli varastettu.

      • " jhgfhf "
        -
        Kuoli kyllä ja Hänet herätettiin kuolleista kolmantena pv.
        jolloin hän ilmestyi ,1. Marialle , 2. Pietarille ja Johannekselle
        3. iltapulessa Emmauksen tiellä.
        4. Ensimmäisenä Pääsiäispäivänä iltana yläsalissa , jossa perusti seurakuntansa.
        -


    • Theorymaidan

      Jeesus tuli jo. Se ilmestyi minulle unessa. Sanoi, että hänen toista tulemistaan on odotettu maailmansivu mutta suurin osa on odottanut ihan turhaan, sillä en ilmesty valve-elämässä, vaan unessa.... ja vain yhden yhdelle tarkoin valitulle Jumalan lapselle. Hän valitsi tulla minun uneen ja näin Jeesuksen toinen tuleminen kävi toteen.

      Jeesus kertoi tässä toisessa tulemisessaan, että hänellä on itseasiassa velikin, joka on paljon vähemmän tunnettu. Tai kyllähän Raamatussa nämä Jeesuksen veljet ja sisaret mainitaan, mutta tämä veli, josta ei ole lainkaan mainintaa Raamatussa, on myös syntynyt neitseestä. Eli ei Joosefista ja Mariasta, vaan Pyhästä Hengestä ja Neitsyt-Mariasta.
      Tämä toinen Jumalan poika tunnetaan siis nimellä Jooses (englanniksi Joses, latinaksi Iosentinus jne)
      Tämä Jeesuksen veli Jooses oli myös Pyhä aivan, kuten itse Jeesus. Joosesta ei kuitenkaan ristitty naulaan, vaan se sai kokea normaalikuolon. Näin Jumala siis tapatti ittensä keskimmäiseen naulaan, sekä myöskin antoi toisen kokea luonnollisen kuoleman Jeesuksessa Kristuksessa!
      Tätä ei ilmoittanut minulle lihani uneni kautta, vaan itse Taivaamme Kaikkivaltias Jumalamme Pyhän Henkensä kautta!

    • HengessäYhtä

      Kristus on jo täällä. Hänen "toinen tuleminen" on yksilökohtaista jälleensyntyminen huomioiden.(1.Kor.15:19..)

    • kuuleÄäni

      "Oletko sinä valmis? Huomaa, että on kysymys lopullisesta asiasta. Ei ole enää paluuta".??? Ehkä kirjoittaja on osittain tuomitsevassa asemassa. Mutta hänestäkin tulee Aatamissa kuoleman jälkeen ylösnoussut. Hauta = kuollut Aatamissa...

    • Ihmisen Pojan ennusmerkki on nähty Suomessakin noin vuosi sitten . Sitä on nähty maailman eri puolilla. Taivaalle on ilmestynyt myös teksti: Minä tulen pian.

      Tästä merkistä on Katolisen kirkon lähteistä saadun tiedon mukaan maailmanloppuun aikaa noin 15-20 vuotta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      195
      4815
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      123
      2997
    3. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      342
      2334
    4. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      139
      2334
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1972
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1546
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      115
      1472
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      31
      1383
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1210
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1091
    Aihe