Valikko
Aloita keskustelu
Hae sivustolta
Kirjaudu sisään
Keskustelu
Viihde
Lainaa
Treffit
Säännöt
Chat
Keskustelu24
profiilit
kopittelija007
kopittelija007
kopittelija007
Vapaa kuvaus
Kopittelija kopittelee... ;) http://otakoppi.webnode.fi/
Liittynyt 16v sitten
32
aloitusta ·
7984
kommenttia
Uusimmat aloitukset
Suosituimmat aloitukset
Uusimmat kommentit
Toisaalta ihmettelen, että miksi nämä niiiin "teologisesti valveutuneet adventistiteologit" eivät ota itse kynää käteensä ?
Vai ovatko he liian "ylhäisiä" tällaiseen "mutapainiin" ?
Jättää lampaat heitteille "susien ruuaksi"... ;D
Kysypä Anelmass sitä heiltä !
18.10.2014 13:17
Sääli... että tämä "kummallinen lahko" ei ole kyennyt sinulle valaisemaan oikeaa tietoa ja sitä kautta uskoa siihen Jumalaan joka on kuitenkin aina ollut....
Ap 17:22 Niin Paavali astui keskelle Areiopagia ja sanoi: "Ateenan miehet, minä näen kaikesta, että te suuresti kunnioitatte jumalia.
17:23 Sillä kävellessäni ympäri ja katsellessani teidän pyhiä paikkojanne minä löysin myös alttarin, johon oli kirjoitettu: 'Tuntemattomalle jumalalle'. Mitä te siis tuntemattanne palvelette, sen minä teille ilmoitan.
17:24 Jumala, joka on tehnyt maailman ja kaikki, mitä siinä on, hän, joka on taivaan ja maan Herra, ei asu käsillä tehdyissä temppeleissä,
17:25 eikä häntä voida ihmisten käsillä palvella, ikäänkuin hän jotakin tarvitsisi, hän, joka itse antaa kaikille elämän ja hengen ja kaiken.
17:26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
17:27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
17:28 sillä hänessä me elämme ja liikumme ja olemme, niinkuin myös muutamat teidän runoilijoistanne ovat sanoneet: 'Sillä me olemme myös hänen sukuansa'
18.10.2014 13:09
Anellmas kirjoitti: " Kun kysyin erältä Adventtikirkon pastorilta, onko hän käynyt tällä sivulla, hän totesi käyneensä. Kysyin, mitä mieltä hän on? Hän sanoi, pilke silmäkulmassaan, että joiltakin adventisteilta pitäisi ottaa kynä pois! "
18.10.2014 13:00
Minä pysyn ja seuraan RAAMATUN ALKUKIELTÄ JA KUNNIOITAN SITÄ ENKÄ TEE OMAKOHTAISIA OPPEJA NIISTÄ !
Adventistit väärentävät raamatun kohtia lukuisissa kohdissa ja keksivät selityksiä, jotka ei seuraa ALKUKIELTÄ !
18.10.2014 12:52
Niin ihminen Jeesuksen mukaan siis " ELÄÄ vaikka, Jopa, Vieläkin, Peräti, Vieläpä on kuollut ! " :O Eli " Ei ikinä kuole" ! "Uskotko sen ? "
Eli elää missä ? Tuonelassa, "kuolleiden valtakunnassa" ns,"välitilassa" odottamassa lopullista ylösnousemuksen aamua ! vrt Luuk 16:19-31 !
18.10.2014 12:43
Anellmas" Silloinhan emme voi olla kuin rakkikoiria, jotka räksyttävät ja ärsyttävät toisia lukijoita. "
18.10.2014 12:23
VRT:
Viikon keskustelluimmat
(128) Tänään meni EGW:n kirjat roskiin.
(113) Tietoista elämää kuoleman jälkeen... ?! (oikein yli 200 ! ) ??????
(44) Ihmisten henkiä vai Enkeleitä !
(36) Naiset määräävät
(32) Mitä opitte palstalla - jos mitään ?
(27) Papit ja kahvi
(25) Täydellinen opetus Raamatusta
18.10.2014 09:54
Ainoa ongelma tässä sinun teoriassa on se, että kun Jeesus yleensä kertoo
ns " Vertauksen" niin raamattu selvästi ennalta kertoo juuri, että kysymyksessä on vertaus ! Katsoppa omasta raamatustasi !
Mutta tämä Rikas mies ja Lasarus kertomuksessa ei näin mainita siis että kysymyksessä olisi nimenomaan vertaus !
RAAMATUN ALKUKIELTÄ TULEE KUNNIOITTAA !
Satuja voitte keksiä sitten ihan itse ja niinhän te teettekin !
18.10.2014 09:43
On tää kyllä jännä juttu kun tästä viikon keskusteluimmat listasta hävinnyt 100 vastausta ja muiilla ajantasalla vastausten määrä... :O :O:O
18.10.2014 09:00
Niin... Antti ei taida kulkea laput silmillä...
18.10.2014 08:57
http://biblehub.com/lexicon/john/11-25.htm
17.10.2014 23:28
Martta Martta luepa tämä harkiten:
Joh 11:23 Jeesus sanoi hänelle: "Sinun veljesi on nouseva ylös".
11:24 Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä".
11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
he who believes in Me will live even if he dies, = joka uskoo minuun, se elää, vaikka hän kuolee,
Eli huomaa myös lisäsana " even " = Jopa, Vieläkin, Peräti, Vieläpä.... vaikka on siis kuollut !
Eli " Elää vieläkin vaikka on kuollut " !!!!
"will live even " = Elää Jopa, Vieläkin, Peräti, Vieläpä !
https://translate.google.fi/#en/fi/even
17.10.2014 23:26
Tästä tulee ihan mieleeni eräs tapaus joskus 90-luvulla kun osallistuin Adventtikirkon Ilmestyskirjaseminaariin ja olin siellä jo kerran käynyt ja piti mennä toisen kerran niin puhelimessa kun kysyin papin vaimolta alkamisaikaa niin se kerrottiin minulle väärin ja kun kuitenkin sain tietää oikean ajan muualta niin kun tulin paikalle niin minut oltiin käännyttämässä ovelta pois koska en heidän mielestään ollut tarpeeksi valveutunut raamatuissa...sain kuitenkin tämän kerran vielä olla kuunteluoppilaana paikalla mutta sanottiin että sitten ei enää ole suotavaa... ja niin sain hienotunteisen porttikiellon tapahtumaan... :O
17.10.2014 16:13
Lainaus " Vain sanasta tietoa": perinteessä uskottiin" jne. Tämä juuri on isienperinnäisoppia, josta Jeesus nuhteli fariseuksia. Te teette tyhjäksi ..... Hänen
sanansa......
Toorassa on kaiken kaikkiaan 613 erilaista käskyä (mitsva), joita noudattaen juutalaisen tulee elää. Lakien noudattamisesta tai noudattamatta jättämisestä ei määritellä mitään konkreettista palkkiota tai rangaistusta kuten paratiisia tai kadotusta. Sen sijaan Toorassa muistutetaan niiden ajallisista seurauksista.
Käskyistä positiivisia on 248, ja kieltoja on 365. Suuri osa käskyistä on vanhentuneita, kuten jo tuhotussa temppelissä suoritettavan rituaaliteurastuksen ohjeet, ja jotkin vain muinaista Israelia koskevat ohjeet. Nykyisin noudatettavissa olevia käskyistä arvioidaan olevan alle 300. Juutalaisuus uskoo Mooseksen liiton kuuluvan Israelin kansalle, eikä muilla kansoilla ole moraalista velvoitusta sen pitämiseen. Mooseksen liittoa edeltää Nooan liitto, jonka Jumala asetti vedenpaisumuksen jälkeen ja joka koskee koko ihmiskuntaa. Tämän vuoksi juutalainen teologia ei tunne ajatusta pelastuksesta, joka koskisi vain Mooseksen liittoon kuuluvia.
Yksi keskeisimpiä käskyjä koskee lepopäivää (šabbat), joka on viikon seitsemäs päivä. Viikon lasketaan alkavan sunnuntaista, joten seitsemäs päivä on lauantai, samoin kuin oli Suomessakin virallisesti ennen vuonna 1973 käyttöön otettua viikkonumerointijärjestelmää. 200-luvulle tultaessa kristillinen kirkko halusi tehdä selvän eron juutalaisuuteen sekä teologisista että poliittisista syistä, ja kristittyjen lepopäiväksi tuli viikon ensimmäinen päivä, sunnuntai, Kristuksen ylösnousemuksen päivä. Raamatun luomiskertomuksen mukaisesti sapatti alkaa perjantai-iltana auringon laskiessa. Sapatin vietto alkaa puoli tuntia ennen auringon laskua perjantai-iltana ja se päättyy lauantai-iltana kolmen tähden ilmestyttyä taivaalle eli noin puoli tuntia auringonlaskun jälkeen. Napapiirin yläpuolella, missä keskikesällä ja -talvella on mahdotonta havainnoida auringonnousua ja -laskua, noudattaa alueella matkustava uskova juutalainen joko lähimmän juutalaisen seurakunnan tai Jerusalemin aikoja omasta perinteestään riippuen.
17.10.2014 13:59
Minä huomasin tämän jo eilen kun yli 80 vastausta oli oudosti hävinnyt Viikon keskusteluimmat listalta vaikka muitten viestien vastausmäärät olivat listalla oikein...
Aika kumma kuka ja miten näitä manipuloidaan.... :O
17.10.2014 12:57
Niinpä... :O
17.10.2014 12:53
Lainaus: "Mutta, Sanaa tutkineet eivät kaikki usko tavallanne Sanaan ja se ei ole meille teidän näköala ongelma, ymmärrämme mistä puhutte."
17.10.2014 12:44
Eli ei tämä Marttakaan sillä hetkellä ollut kuollut kun Jeesus sanoi nämä sanat vaan tarkoitti tietenkin sitä tulevaa aikaa kun hän fyysisesti kuolee eli "heittää veivinsä" ja silloin kuitenkin hän Jeesuksen opetuksen mukaan edelleenkin vaan... jopa, vieläkin, peräti, vieläpä ELÄÄ !
Eli MIssä ?
Vastaus: Tuonelassa ! " Kuolleiden Sielujen Valtakunnassa" !
17.10.2014 12:40
Huomaa myös samaan aiheeseen liittyvä keskustelu Adventismi- palstalla !
Tietoista elämää kuoleman jälkeen... ?!
http://keskustelu.suomi24.fi/node/12674126
17.10.2014 12:26
Joh 11:23 Jeesus sanoi hänelle: "Sinun veljesi on nouseva ylös".
11:24 Martta sanoi hänelle: "Minä tiedän hänen nousevan ylösnousemuksessa, viimeisenä päivänä".
11:25 Jeesus sanoi hänelle: "Minä olen ylösnousemus ja elämä; joka uskoo minuun, se elää, vaikka olisi kuollut.
11:26 Eikä yksikään, joka elää ja uskoo minuun, ikinä kuole. Uskotko sen?"
he who believes in Me will live even if he dies, = joka uskoo minuun, se elää, vaikka hän kuolee,
http://biblehub.com/lexicon/john/11-25.htm
Eli " Elää vieläkin vaikka on kuollut " !!!!
"will live even " = Elää Jopa, Vieläkin, Peräti, Vieläpä !
https://translate.google.fi/#en/fi/even
17.10.2014 12:24
282 / 400